Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1144) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vírusmarketing az interneten

Címkék: viral vírusmarketing

2006.02.28. kedd 10:24 Konrad

Az utóbbi években egyre népszerűbbekké váltak azok a marketinges megoldások, amelyek egyrészt olcsóak, másrészt újszerűek. A címben említett megoldás az egyik legismertebb "nem hagyományos" forma, érdemes erről egy kicsit többet is tudni.

A vírusmarketing (viral marketing) elve végtelenül egyszerű: a reklámot (az üzenetet) azok terjesztik, akiknek szól. Egymásnak küldik vagy adják tovább, mert érdekes, hasznos vagy csak egyszerűen cool. A neve azért vírus, mert vírusszerűen terjed.

Ennek a fajta hirdetésnek az igazi közege az internet, de nemcsak ott lehet használni. Az internet adta lehetőségek viszont olyan szélesek, hogy mára szinte csak itt találkozunk ezzel a hirdetési formával.

A vírusmarketing esetében minden a kreatívon múlik. Olyan reklámot kell csinálnunk, ami elég érdekes ahhoz, hogy ezt elküldjék egymásnak az emberek. Ez lehet egy rövid video, zene, kép, esetleg szöveg - egyszóval bármi, ami hozzácsapható egy e-mailhez vagy letölthetővé tehető a neten.

Nincs olyan recept, ami a tökéletes vírus kreatív készítését leírná. Egy-egy jó ötlet, meghökkentő képsor, nagyon szép vagy iszonyúan szörnyű zene mind lehet a tuti befutó. Az sem segít, ha nagyon sok pénzt beleölünk a kreatívba, és az olcsó kreatív sem biztos, hogy sikeres. Mégis, vannak olyan szabályok, amikre oda lehet figyelni, és ezek segítenek a jó kreatív elkészítésében: az eredménynek mindenképpen érzelmeket kell kiváltania, egyszerűnek kell lennie (azaz a megértéséhez nem kell többször újra megnézni), könnyen terjeszthetőnek kell lennie, és ne uralkodjon benne az üzenet.

A terjesztését viszont meg kell szervezni a vírusreklámnak. Mert az egy szerencsés dolog, ha azonnal felkapják és küldözgetik, de ha az első lépésben több ponton tudjuk indítani a kampányt, akkor jelentősen növelhetjük a hatékonyságot.

A terjesztés szempontjából fontos, hogy a hirdető nyíltan felvállalja-e a reklámot, vagy attól valamiért elzárkózik-e.

Ha felvállalja, akkor a terjsztés elindulhat a saját csatornákon: partnereknek történő elküldéssel, a cég weboldalára történő elhelyezéssel, a dolgozók ismerősöknek való elküldésével, az esetleges rajongói tábor bevonásával (pl. együttes esetén, ha új CD-t vagy DVD-t vezetünk be).

Ha cég nem vállalja a reklámot, de mégis ők csinálták, akkor a terjesztés legjobb módja a nyílvános elhatárolódás, esetleg ezt egy kicsit megpezsdítve valamilyen külső csoport tiltakozásával reklám miatt. (Ez könnyen elérhető, ha "véletlenül" megkapják a hirdetést...) Erre nagyon jó példa volt pár éve az a Ford Ka reklám, ami túl jó volt ahhoz, hogy a Ford ne tudjon róla, de mégis elzárkóztak előle, miközben állatvédő csoportok tiltakoztak miatta (két reklámfilm volt, az egyikben az autóra rámászó macskát a motorháztető elpasszolta jó messzire, a másikban a tetőablakon beleső macskának a feje lett elválasztva a test többi részétől a tetőablak becsukódásával).

Az utóbbi terjesztési mód kockázatos: ha túllő a hirdető a célon, akkor már uralkodóvá válhat a negatív üzenet is a célcsoport körében, míg ha kiderül, hogy mégis köze van a dologhoz, akkor a lebukás teszi kínossá az ügyet.

Azt is fontos még tudni, hogy a vírusmarketing nem tervezhető úgy, mint a médiás megjelenések. Ha el is indul a maga fertőző útján a reklám, az még nem jelenti azt, hogy a célcsoport pár napon belül találkozik is vele.

Akkor használjunk vírusmarketinget, ha van időnk kivárni az eredményét. És ne ez legyen a kampány egyetlen eleme. Ez egy kiegészítő elem lehet, annál nem több - de nem is kevesebb.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr715258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaben · http://www.revision.co.hu 2008.01.28. 23:24:15


Egy-két dologban más a véleményem, meg hát Konrád posztja óta eltelt 2 év, az online világ rengeteg cseperedett. Úgyhogy hozzátennék egynéhány szakmai kommentet. :)
a) Többek között mi is, a ReVISION-nél a viral marketing-et úgy definiáljuk, hogy online word-of-mouth. A vírus kampányok elsődleges célja többnyire a szóbeszéd generálása online (blogokban, fórumokon, közösségi oldalakon) és offline. Az üzenetet ehhez el kell juttatni a megfelelő csomópontokhoz, akiknek releváns a tartalom, érdekelni fogja őket, foglalkozni fognak vele.
b) A zene-film-kép-szöveg korlátai kitágultak, rengeteg komplexebb, integráltabb megoldás jelent meg, fake (astoturf) weboldalak, kampány céljából futtatott blogok, ARG (alternate reality gaming).
c) Sőt "egyszerűbbek" is, az utóbbi pár évben megjelent jónéhány közösségi platform (videómegosztó oldalak, IM platformok - twitter, community site-ok, blogközösségek), amiket elleptek a felhasználók, igazi táptalajt jelentenek a viral marketing-nek. Így sok ügyfelünknek csak/kiegészítő elemként un. "conversational attack" szolgáltatást értékesítünk, beszélgetéseket generálunk és menedzselünk a weben.
d) Így az már, hogy mikor találkozzon az üzenetünkkel a célcsoport, nem tervezhető, már rég nem igaz. Ha nem is percre pontosan, mint a klasszikus break-be rakott spot esetében, de tervezhető az elérés napi / pár napi pontossággal.
e) És már az sem igaz, hogy nem több, mint kiegészítő elem. Pár példa a nagyobb márkák kommunikációjából. A Panasonic a Toughbook-okat csak vírus kampánnyal promótálta Nyugat-Európában (www.monkey-proof.com), a Nissan a Qashqai öszvér verdájának kommunikációját egy legendás teaser viral kampánnyal (www.qashqaicargames.com) kezdte, a Mammut sportszer márka (www.revision.co.hu/blog/2007/06/nagy-mary-woodbridge-tvers-igazi.html) egy botrányos átverős-vírusfilmes kampánnyal kavarta fel az állóvízet.
És hát Chris Anderson és a long tail óta tudjuk, hogy a mikroszegmensekre lövő (kis- és közép)vállalkozások is költséghatékonyan megtalálhatják vevőiket a weben. Nekik is sokat segíthet viral marketing: egy vicces vírus film, vagy néhány jó helyre beposztolt fórum-hozzászólás vásárlókat hozhat.

Rönky Balázs · http://www.rblmarketing.hu 2008.11.11. 21:37:18

Pedig már 2006-ban is milyen jó kis vírus filmek voltak, csak akkor még nem tudtuk, hogy mi is az. Gondolom anno sokan látták a számítógépét az irodában szétverő irodai alkalmazottat, vagy a sörreklámos kamion a világ legszebb tájain kanyarogni. Anno még gyűjtöttem is őket.