Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (4) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (6) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az AdBlock negatív hatásai

Címkék: onlinemarketing adblock

2006.03.09. csütörtök 09:42 Konrad

Most nem leszek népszerű. Nagyon nem.

Az AdBlock programok olyan megoldások, amik nem engedik megjelentetni a reklámokat a weboldalakon. Ezek az alkalmazások egyre népszerűbbek, és nemcsak azért, mert az átlag felhasználó annyira nem szereti a reklámokat, hanem mert sokszor már magát a netezést is zavarja a sok hirdetés.

De. Ha a reklámblokkolók hatása érezhetővé válik, akkor az megbontja a ma használt üzleti modelleket. Ugyanis az ingyenesség ára a reklám: az Index például csak a reklámbevételekből él. Ha a reklámok tömegesen nem jelennek meg a tartalom mellett, akkor az bevételkieséshez, hosszabb távon pedig a szolgáltatás megszűnéséhez vezethet.

De a hiba nem a felhasználók készülékében van. Azt gondolom, hogy nem az internetező tehet arról, hogy elkerüli a reklámokat, ez csak egy reakció arra, ami fogadja egy-egy nagyobb portálon.

Nem vagyok optimista, nem hiszem, hogy ez a folyamat a reklámok megjelenésének a visszafogásához vezetne. Én új modelleket, új megoldásokat várok a hirdetői és portál oldalról. Egyrészt a már megszokott, nem reklámszerverből érkező megoldások nagyobb aránya várható (PR cikkek, szponzoráció), másrészt a reklámok olyan eldugása, ami nem teszi lehetővé a kikapcsolásukat (pl. java alapú chaten a javaban megjelenő hirdetés már most is kikapcsolhatatlan).

És a keresőkben történő hirdetések még nagyobb előretörését. Ami viszont nem segít pl. az Indexnek...

(A reklámok döntő többsége úgy jelenik meg az oldalakon, hogy azokat valamilyen reklámkiszolgáló szerver helyezi ki. Ezek a szerverek saját domainen működnek, így ha ezt a domaint tiltjuk, akkor nem lesznek reklámok. Az AdBlock programok ezt a tiltást teszik egyszerűvé.)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr665511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

human insect · http://humaninsect.freeblog.hu 2006.03.09. 14:48:58

én használok adblockot, de igazából csak a zavaróakra. Pl az említett index nagyon zavaró, ahogy már nem is látszik a tartalom néha, meg behal a böngésző a flashtől (citromail annó) meg a többi hülyeség.

Akos 2006.03.13. 12:01:25

Itt egyértelműen a portáloknak (vagy általánosságban a hirdetési felületek tulajdonosainak) kell lépniük.

A hirdető többnyire a minél agresszívabb (és így gyakran erőforrásigényesebb) megjelenési formákra törekszik - az pedig cseppet sem érdekli, hogy hosszútávon tönkreteszi a portálok üzleti modelljét. Ezt maguknak a portáloknak kell megvédeniük az arrogáns, nemtörődöm hirdetőktől.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.03.13. 12:07:35

Ezért írtam, hogy kellene erre egy mérőszám. Olyat ugyanis nehéz mondani, hogy ne legyen erőforrás zabáló a hirdetés, hiszen ami az én 5 éves gépemen úgy szaggat, mint az agyam másnaposan és kialvatlanul, addig ugyanaz a hirdetés egy új gépen úgy suhan, mint egy szárnyasbomba Bagdadban...

Csipke 2006.03.15. 18:48:11

Ez is egyfajta evolúció, ha az indexnek (pld.) meg kell halnia, akkor földet reá. Más információs csatornák kerülnek előtérbe, a régi modelleket újak váltják, és ez így van rendjén. Aki tud, maradjon talpon, újuljon meg, ne próbáljuk bebetonozni a mostani állapotokat. Mit szólnátok, ha 8 évvel ezelőtti webes állapotok lennének ma is?

Kacsa 2006.07.19. 11:34:15

A frímél anno kiakasztott azzal, hogy állandóan beleugatott a fülembe, hogy "Szia XY!" Goto gmail. Ott kevés a reklám, többszörös tárterület, stb. Indexet szépen meg lehet pucolni, egész használható tud lenni.
Egyébként nem igazán látom értelmét ennek az egész reklámozgatásnak. Mára a fogyasztók zöme eljutott arra a pontra, hogy elkapcsol, kikapcsol, átlapoz ha rá akarnak tukmálni valamit. Nekem is ha kell valami, akkor szétnézek. Amit agyon reklámoznak, az mindig drágább, mint ismeretlen társai. Ezért kidobott pénznek, fölösleges basztatásnak érzem ezt az egészet.

A Firefoxhoz van egyébként klafa flashblock is, így még tisztább lehet a képernyő! ;-)


süti beállítások módosítása