Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Hibás feed URL.

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (545) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1153) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (269) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ásóka és haverjai, avagy mire jó ez az egész link és hírgyűjtés? És kinek?

Címkék: web2 onlinemarketing tartalom közösség ajánló blogmarketing business blog

2006.03.21. kedd 12:46 Konrad

Írtam a hazai digg.com klónok megjelenéséről. Azóta ez a téma nagyon felpörgött, pro- és kontra dobálják a véleményeket egymás arcába a blogokat olvasók.

Amiért valahogy nem csendesül ez a téma (és nem is fog), az egyrészt a két konkurens nagyon közeli megjelenése, másrészt az, hogy ez a dolog működik: amióta elindultak ezek a szolgáltatások (kik is?: Linkter és InterNetMedia.hu), azóta láthatóan megindultak az olvasók többek között az Onlinemarketing Blog felé is.

Ráadásul Hírbehozó információi szerint lesz egy harmadik szereplő is. (Remélem, az már nem csak másolja a Digg-et, hanem csinál vele valamit, amitől jobb, de legalább is más lesz.)

Közben eszpee írt egy érdekeset arról, hogy vajon mire is jó ez az egész?

Ez vitt el odáig, hogy egy kicsit én is körbejárjam ezen szolgáltatások tartalmi részét, és végre foglalkozzak a lényeggel (és ne a viharral egy pohár vízben).

A szolgáltatás egyszerű: a regisztrált felhasználó ajánl egy cikket, ami tetszik neki. Ha ez másoknak is tetszik, akkor elteszik bookmarkba, szavaznak és kattintanak is rá. Ezzel mintegy megosztják a felhasználók maguk között a híreket.

Egy ilyen szolgáltatás értelemszerűen akkor működik, ha elég sokan használják, és akkor lesz igazán érdekes, ha a használók sokfajta érdeklődési körűek. Persze fennáll a veszélye annak, hogy egyes csoportok kisajátítsák ezt a dolgot, és annak is, hogy csak az amúgy is ismert portálok híreit recikulálja a rendszer. De bízzunk az üzemeltetőkben, hogy erre figyelnek, és valóban célt ér a dolog: olyan hírek kerülnek előre, amik érdekesek.

Miért jó ez a felhasználónak, aki linket ajánl? Erre a kérdésre eszpee sem tud válaszolni, és megmondom őszintén, én sem.

De szerintem nem is az átlag felhasználó fog ajánlani.

Két csoport számára hasznos ez a szolgáltatás, és ez az, ami kapcsolódik az online marketinghez. Az egyik csoport természetesen az olvasók csoportja. Azok, akik a már fenn lévő cikkekre szavaznak, azókat elolvassák. Ezzel pedig forgalmat generálnak. Ha pedig megtetszik nekik az oldal, ahova jutottak, rendszeres olvasókká is válhatnak.

Hogy ez miben más, mint a hírlistázó oldalak? Elsősorban az ajánlás módjában, másodsorban a szavazás lehetőségében és végül abban, hogy itt még a kattintás előtt a megjegyzéseket is elolvashatjuk a linkekről (ha vannak).

A másik csoport a portálok és bloggerek csoportja. Hogy miért hasznos nekik ez a szolgáltatás? Mert a linkek rájuk mutatnak, ezáltal forgalmat kapnak, a megnövekedett látogatószám pedig növeli az oldal értékét is.

És itt a válaszom eszpee kérdésére: kik ajánlanak cikkeket? Természetesen azok, akik írják: a portált üzemeltetők és a bloggerek. És ezzel kaptak egy új eszközt arra, hogy ismerté váljanak.

Ez az eszköz akkor is működik, ha céges oldalunk, céges blogunk van: ne legyünk szerények, félősek, ajánljunk mindent a fenti oldalakon! Ha szavaznak rá és bekerül a címlapra, csak nyerhetünk vele! (Persze igyekezzünk tényleges tartalmat felrakni, hogy ne vegyék spamnak az ajánlást.)

Most pedig megyek, és felrakom ezt a postot is mindkét hazai hírajánlóba!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr917827

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: RE:blog 2006.03.23. 23:23:43

twb2krtkj: osszd meg ésdúl a fékevesztett habzás a hazai bélogszcénakazalban (magyar) diggügyileg. aki logged on és mozog, megmondja a/megkérdi a tutit, amiből persze világértsem lehet kimaradni. most tekintsünk el a kismagyar digg-pojneográfia esztétikai…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://www.mediablog.hu 2006.03.21. 20:21:25

Ami az ajánlást illeti, szerintem tiszta ügy.
Részben az "önajánlóknak" lehet jó terep ez, részben pedig azoknak, akik szerplésre vágynak, de maguk lusták blogolni.

A szavazást illetően viszont késtégeim vannak. Amerikában kitűnően működnek a mindenféle szavazós oldalak (pl.ahol önkéntes tanácsadókat kell pontozni), nálunk viszont minden "minősítsd a cikket" próbálkozás megbukik. (Nem működik a Blogteren sem.) Nem tudom mi ennek az oka. Talán a "csakazért sem" effektus?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.03.21. 22:55:45

Szerintem sokkal inkább a "nem érdekel" effektus az, ami miatt nem szavazunk. Talán ha nyerni lehetne vele...