Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Reklámoljunk a blogon

Címkék: onlinemarketing blogmarketing business blog b2c

2006.04.04. kedd 01:41 Konrad

Rendszeresen visszatérő kérdés, hogyan lehet lehet a blogot bevonni a hirdetések piacára. Mert az egy dolog, hogy valahol oldalt, alul, felül, akárhol elhelyezek egy bannert vagy szöveges linket - ez nem több, mint a szokásos hirdetési megoldások.

Az igazi kérdés az, hogy miképpen lehet magában a blog szövegben, a postban, azaz a bejegyzésben reklámozni? Hiszen a bloggerek nem szívesen adják el magukat ennyire, de mégha el is adnák: egy ilyen kampány megszervezése iszonyúan időigényes, rengeteg embert meg kell keresni, ugyanakkor egyenként kis mennyiségű megjelenéseket kifizetni nem egyszerű.

Kelt hívta fel a figyelmemet egy zseniális húzásra: a maczot nevű cég arra buzdítja a blogolókat, hogy írjanak róluk és regisztráljanak be hozzájuk. Cserébe licenceket oszt ki a tagok között.

Zseniális húzás! Egyrészt felkerültek vele a digg.com címlapra (ami azért sokkal nehezebb, mint nálunk felkerülni a Linkterre vagy az Internetmédiára), másrészt - és ettől zseniális - kaptak egy nagyon jó adatbázist. A regisztrált felhasználókról ugyanis elmondhatjuk, hogy:

  • érdekli őket a maczot
  • írnak blogot valamilyen rendszerességgel
  • hajlandóak némi ellenszolgáltatásért cserébe reklámozni
  • és már használják is a cég legalább egy termékét, hiszen kaptak licencet.

Nagyon jó ötlet ez a megoldás, hiszen nemcsak egy egyszeri akcióra jó, hanem a későbbiekben is használható hálózathoz jutunk!

Más kérdés, hogy ez nálunk használható-e. Doransky a Flickr és az iwiw kapcsán ezt írja:

Ha egy szolgáltatással kapcsolatban megjelenő híreknek valódi hírértéke van, az óriási lehetőség minden vállalkozásnak.A kérdés már csak az, hogy itthon van-e ennek alapja. A hazai blogszféra tagolt és nagyon ritkás, a bloggerek meggyőzése nem feltételnül segít elérni a megfelelő célközönséget.

Ezt olyan valaki írja, aki érdekelt abban, hogy a blogszférát jó színben lássák a hirdetők, hiszen köze van a Blogterhez. Ezért is érdekes a fenti megjegyzés, ezért van súlya. Én azért vitatkoznék vele. Úgy látom, hogy a hazai blogszférában benne van sok ősi internetező, akik egyben véleményvezérek is, így amit leírnak, annak nagyobb a hatása, mint amit a puszta látogatási számok mutatnak. Tehát bizonyos esetekben igenis használhatóak a hazai blogok reklámra. A bizonyos eset persze erőssen reklám és célcsoportfüggő.

Doranskynak abban viszont teljesen igaza van, hogy ritkás és széttagolt a hazai blogszféra: van pár nagy blogszolgáltató, sok kisebb, és sokan írnak saját domainen blogot. Nincs még igazi nagy blogring, nincsenek még igazi, látogatott és a blogok ismertségére is ható tartalomgyűjtő oldalak (a jelenlegiek elég vérszegények).

De éppen ezért a blog még nem tömegmédia, a blog még egy "btl a btl-ben": olyan megjelenési hely, ahol nagyon célzott és nagyon kreatív megjelenésekkel érdemes operálni.

A fenti példám pedig éppen egy ilyen megoldás.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr768225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsoldos Adrienn 2006.04.04. 08:33:23

Nem hozzá szolni szeretnék,csak egy kérdésem lenne.26-éves lány vagyok.Kilencedik éve dolgozom minimálbérért,ill.most vesztettem el az állásom egyik naprol a másikra.A fő problémám az hogy albérletben lakom egyedül nincs se barátom,és a szüleimre sem számithatok(..sem igy,sem úgy...)Mit csináljak,amig nem találok állást,mit egyek miből fizessem az albérletemet?Mert ha nem tudom fizetni a lakást kitesznek!És ha ez bekövetkezik mégis hova mehetnék???(-eddig is egyik naprol éltem a másikra..!)Ha elmegyek szavazni ki lessz fizetve az albérletem?Ha valaki tudna valami megoldást,vagy lenne valami ötlete kérem irjon nekem.(..a-net sem az enyém..)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.04. 09:04:29

Ez szomorú. Milyen területen dolgoztál eddig? Az email címed alapban nem látszik, ha gondolod egy újabb kommentben írd be a hozzászólásba.

mustar 2006.04.04. 12:50:27

Én ezt a "véleményvezér" dolgot már önmagában vitatnám.
Azzal, hogy a netet egyre többen használják, az átlag felhasználó már nem egy szemüveges, kopott farmerben 20 órát a gép előtt töltő geek. Márpedig blogokat az esetek döntő többségében "ős internetezők" írják, akik ha ki is nőttek a kopott farmerből, de továbbra is nagyrészt geek-ek. Akik - a blogok alapján - valóban véleményvezérek, de nem a "való életben", csak a többi ős-internetező geek körében. Elég ha megnézzük a blogok látogatottságát - a legjobbak is csak párszáz, párezer felhasználót tudnak felmutatni. Szinte biztosra veszem, hogy ha a blogok olvasótáborát felmérnék, egy elég homogén réteget látnánk.

Persze elképzelhető olyan termék, aminek a célcsoportja ez a viszonylag homogén réteg (tipikusan a (számítás)technikához kapcsolódó termékek/szolgáltatások), de ezeken túl szerintem a blog nem megfelelő eszköz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.04. 12:57:57

Ez a véleményvezér dolog úgy működik, hogy ehhez a homogén, blogot író-olvasó réteghez fordulnak sok esetben tanácsért. Pl. hardverbeszerzés esetén, igen. De ezen kívül is a legtöbb új médiás dologban számít az ilyen vélemény.
Persze nem mosóport kell itt reklámozni, ez evidens :-)

mustar 2006.04.04. 14:15:02

Mit értesz "a legtöbb új médiás dologban" alatt? Hogy milyen böngészőt érdemes használni? Vagy milyen oldalon lehet jól keresni?
Mert szerintem ezek tipikusan olyanok, ahol NEM kérnek tanácsot a neten tapogatózó felhasználók, de legalábbis nem "a profi"tól, inkább a vele egy szinten lévőtől.
Hardver esetén igaz amit írsz, bár a gépbővítés menete és üteme is nagyon megváltozott. Régen egy 1-2 éves gép sokkal inkább ócskavasnak számított, manapság egy 3 éves is tökéletes. Ha pedig mégsem, akkor már nem a "cseréljük ki benne valamit" elv működik, inkább teljes konfigurációt vásárolnak tokkal vonóval, amihez megint kevésbé kell "a profi" - bár ezen a téren kétségkívül számít a véleményük, az említett dolgok miatt a jelentőségük mégis lényegesen csökkent.

De hogy ne általánosságokban beszéljünk: Milyen széles közönségnek gyártó/szolgáltató cégnek mondanád, hogy reklámozzon a hazai blogokon, leszámítva a számítógépes hardver témakört? Nem azt mondom, hogy nincs ilyen, nekem is eszembe jut pár, de hangsúlyozottan PÁR darab.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.04. 14:23:05

Új médiás dolog: internet. Milyen cégtől vegyek valamit, milyen cég szolgáltatását válasszam.
Kiknek javasolnám? Szoftvercégeknek elsősorban. Hardverből azoknak, akik valami különlegeset árulnak (pl. speckó scanner, tuner kártya stb.)
Tényleg nem lehet sok esetben használni, de ezt írtam is:
"De éppen ezért a blog még nem tömegmédia, a blog még egy "btl a btl-ben": olyan megjelenési hely, ahol nagyon célzott és nagyon kreatív megjelenésekkel érdemes operálni."
Bizonyos esetekben zenekaroknak, különleges színházi események, könyvek, filmek - mind olyan, amiben a blogok jók lehetnek.
Persze ez nem úgy megy, hogy na, keressünk olyan céget/terméket, amiknek jók a blog. Pont fordítva: vannak hirdetők, és ha beesik olyan, akinek ez jó lehet, akkor irány a blogszféra. A fenti példa is egy ilyen dolog, és attól tetszik nkem, hogy ráadásul különleges megoldást is csinált - olyat, ami másolható.

Kelt 2006.04.04. 23:33:51

A fenti példa utóéletéről csak annyit, hogy mára eljutott az olvasottabb angol mac portálokra a hír (megjelent a magyar beszéljükmac-en is), ráadásul született majd hatszáz blogbejegyzés az appzapperről és a maczotról.

Mac-es programok esetében ráadásul jó üzlet bekerülni az "ismert megoldások" közé. Ha a termékből sztereotip válasz lesz egy kérdésre ("Chatkliens kell? Miért is nem Adiumot használsz?" jelleggel) akkor a fejlesztő már sínen van.

pollner · http://www.mediablog.hu 2006.04.05. 09:27:35

Konrad, ez a Zsoldos Adrienn levél a "rosszabbul élünk" kampány része. Nagyon gyorsan bevetted!:-)

mustar 2006.04.05. 10:51:28

"Persze ez nem úgy megy, hogy na, keressünk olyan céget/terméket, amiknek jók a blog. Pont fordítva: vannak hirdetők, és ha beesik olyan"
Nézőpont kérdése, gondolom Doranskyék nem arra várnak, hogy a szájukba repüljön a sült galamb...

maczot: Azért a hazai/külföldi "blogélet" közti határvonalat ne mossuk el hirtelen, nem véletlen kérdeztem, hogy milyen _hazai_ blogokon milyen konkrét terméket hirdetne/nétek.

Milyen cég szolgáltatását válasszam... azaz milyen netszolgáltatót? Bár a személyes tapasztalat sosem reprezentatív, és lehet, hogy máshol máshogy működik, de annak ellenére, hogy családon belül általában én vagyok "a net-szakértő", még soha senki nem kérdezte meg, hogy melyiket javasolom. Aki netet akart, mindig volt annyira önjáró, hogy -legalább a tv-ben hirdetett cégnél (tonline)- megkérdezze az árakat és a menetet. Valószínűleg ebbe belejátszik az is, hogy minden netes cég próbálja pofonegyszerűnek beállítani az internetet ("csináld magad!"), akkor meg minek a szaki?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.05. 14:30:13

pollner, köszi, de nem akarom észrevenni. Ha komoly lett volna válaszolt volna. Így viszont...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.05. 14:34:09

mustar, Doranskyéknak persze nem úgy megy, de egy ügynökségnek igen. A Blogter egyébként ügyesen próbálkozik, nagyon szép anyaguk van, és építgetik a kapcsolatokat. Ráadásul nekik a címlapjuk mint portál működik (hirdetési szempontból).
Nem akarom összemosni a hazai és az USA blogokat. Amiket írtam, azokat a hazai piacra írtam.

doransky · http://www.doransky.hu 2006.04.08. 13:01:00

Érdemes kiemelni, a "nem feltétlenül"-t. :)

Én sem gondolom, hogy minden területre igaz lenne amit írtam, de a valódi gócpontok a hazai blogoszférában még alakulóban vannak.