Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1241) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (340) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Internetnövekedés módja Magyarországon és a társadalmi státusz fogalma

Címkék: statisztika onlinemarketing kutatás

2006.04.28. péntek 09:25 Konrad

Az NRC mindig meglep a kutatásaival (pontosabban a publikált eredményekkel, az összes kutatásukat sajna nem ismerem). Hasznosak, informálisak és még érdekesek is.

Most például az internetpenetráció növekedésének jellemezőiről olvastam tőlük az összefoglalót. Nehéz lenne a cikket összefoglalni, annyi benne az adat.

A lényeg talán ez:

Az életkor, státusz és településtípus szerinti részletes trendelemzés konklúziójaként elmondhatjuk, hogy az országos szinten mért penetráció növekedést, túlnyomórészt a pionír, a netet legkorábban birtokbavevő csoportok körében megfigyelhető növekedés generálja. Az internethasználat az ’AB’ státuszúak, a 15-24 évesek és a budapestiek körében növekedett átlag feletti mértékben. Úgy tűnik, hogy először azokban a csoportokban történik meg a telítődés, melyek elsőként vették birtokba a világhálót.

A cikk pontos megértéséhez viszont érdems tisztázni a státusz fogalmát. Előszeretettel használjuk, de tapasztalom, hogy sokan nem értik, pontosan mit is takar.

A státusz valaminek az állapotát, helyzetét jelenti általánosságban. A marketingben általában társadalmi státuszról beszélünk, arról, hogy a konkrét fogyasztó (akit vizsgálunk) hol helyezkedik el a társadalomban. Általában a képzettség, jövedelem és a vagyoni helyzet alapján kerül valamilyen felosztásra a társadalom.

Ennek elvi háttere, hogy a hasonló helyzetű (státuszú) emberek fogyasztása és viselkedése hasonló. Ezért például a termékünk skálázható, hogy mely csoportnak szánjuk, így kialakíthatunk egy-egy célcsoportnak szóló reklámokat.

Ez az anyag is az ESOMAR státusz-kategóriákat használja, amiről itt olvasható egy nagyon bő és talán túlságosan is sok információt tartalmazó anyag.

De a lényeg ez (idézet az anyagból):

Az ESOMAR társadalmi kategória tartalma és megoszlása

  • A társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív
  • B társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív
  • C1 társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője középfokú végzettségű középvezető, vagy más menedzser; középfokú végzettséggel rendelkező vállalkozás tulajdonosa, aki legalább hat alkalmazottal dolgozik; középfokú végzettségű mezőgazdasági vállalkozó
  • C2 társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője irodai alkalmazott; érettségizett szakmunkás, munkafelügyelő; vállalkozás, vagy üzletrész tulajdonos öt vagy kevesebb alkalmazottal, alacsony iskolai végzettségű anyagi javakkal átlagosan ellátott inaktív, illetve középiskolai végzettségű vagyoni helyzetét tekintve átlag alatti inaktív
  • DE társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője szakmunkás, képzetlen munkás, alacsony iskolai végzettségű hatnál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, mezőgazdasági termelő

Érdemes megismernünk és megtanulnunk ezeket a kategóriákat, nagyon sokat fogunk még ezekkel találkozni!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr19009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2006.04.28. 10:25:50

szerintem ez az igazi lenyeg:

"A jelenlegi adatok az optimista forgatókönyvek ellen szólnak, nem beszélhetünk „normalizációs” diffúzióról, a digitális egyenlőtlenségek tovább mélyülnek. A Rogers-i nagy nekirugaszkodás is várat magára, sőt a váltakozó növekedési ütem miatt még a pionír csoportokon belül sem beszélhetünk „take off”-ról. Az elkövetkezendő évek nagy kérdése lesz, hogy a pionír csoportok telítődését követően hogyan gerjeszthető újabb növekedés a hazai internetpiacon, miként csökkenthető a digitális egyenlőtlenség."

meg mindig nagyon draga az internethozzaferes. a t-multi pedig viszi szepen a piacot a meg dragabb internet iranyaba.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.28. 11:53:47

Lehet. Nekem marketing szempontból a jelen, a biztos helyzet a fontos. Azzal tudok mit kezdeni, hogy az AB túl van reprezentálva.
Azzal nem tud mit kezeni egy hirdető, hogy mi lesz.
Egyébként relatív dolog a drágaság. Ma 3500 Ft körüli havi díjból van interneted, ha kell.

mustar 2006.04.28. 13:44:50

Mondjuk az ESOMAR-nál nem árt megjegyezni, hogy MO-on a státuszok "hagyományos" besorolása nem igazán alkalmazható, sőt hiba lenne egy az egyben átvenni őket.
Értsd: Egy felsőfokú végzettségű tanár, orvos, etc helyzete (fogyasztási szokásai) közelében nincsenek egy magasan képzett top-managerének, inkább C1-C2 körül lehetnek.

pomme-pomme · http://pommepomme.blog.hu 2009.02.03. 11:40:08

Konrad! Sajnos az elmúlt három esztendőben az ESOMAR-ról szóló hosszabb anyag lekerült a belinkelt honlapról. Nincs neked meg véletlenül lementve, vagy nem tudnál nekem olyan helyet ajánlani, ahol részletesen írnak róla? (A Google-t már bogarászom, de eddig sokra nem jutottam.)

Köszönöm! Pomme-Pomme

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.03. 13:26:06

@pomme-pomme: Sajnos hirtelen én se tudok most. Ha találok, linkelem...

Wolfgang von Kugel 2011.01.30. 10:32:02

Mustarhoz kapcsolódva: Anno domini még amikor matattam a piacot a helyi sajátosságok miatt* áccerű vásárlóerőnek csupaszították le a fogalmat. Izgi, magyarított felmérési ív volt hozzá helyi viszonyokra szabott értékelési rendszerrel. A rendszert úgy tudom Kabai Imre alkotta meg, sajnos úgy tudom, hogy a hátteret nem publikálta. Engemet pedig igencsak érdekelne.

*Ezt így jól elintéztem, holott ez a nagy és érdekes téma: A különbség szerintem szavak szintjén érezhető (státusz vs. vásárlóerő, egzakt kifejezése meg könyvnyi anyag is lehetne.


süti beállítások módosítása