Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

iwiw felvásárlás - online marketing előnyök

Címkék: iwiw onlinemarketing közösség

2006.05.01. hétfő 19:42 Konrad

Kétségtelen, hogy a hétvége slágertémája lett az iwiw, és számlálhatatlanul sok blogon és fórumban vitatkoznak a felhasználók, vajon milyen azonnali és későbbi következményei lesznek ennek a tranzakciónak.

Érdekes dolgot fejteget a Hírbehozó is, a fejlődés irányáról és a piaci folyamatok webkettes közösségre gyakorolt várható hatásáról szóló írás a téma közelező darabja.

Az egyértelműen látszik, a T-Online követ dobott az egyébként sem annyira álló vízbe - mit követ, egyenesen sziklát! -, ami sok olyan folyamatot fog beindítani (vagy indított már be), ami meghatározhatja az év további részét.

Egy dolgot már biztosan tett: az iwiw-et integrálta az egyik legnagyobb hazai értékesítési hálózatba, az [origo] portfoliójába.

Miért fontos ez a lépés? Az iwiw mindezidáig nagyon visszafogott hirdetési politikát folytatott. Ha valaki ott akart hirdetni, akkor azt befogadták, de nem minden megoldást és nem is minden kampányt. Megfelelő felkészültséggel áltak a dologhoz, de csak azok a megoldások jöhettek szóba, amik nem zavarják a felhasználókat. Ez persze teljesen érthető, igaz, hirdetői szempontból nem mindig ez a jó.

Mert valjuk be: a zavaró hirdetéseket soha nem a portálok találják ki, csak hajlandóak megjelentetni. A pénz nagy úr.

A T-Online-nak van már abban gyakorlata, hogy egy új szolgáltatást a portfoliója részévé tegyen, és azon megjelenjenek a máshol már megismert módszerek. Ráadásul a háttérben egy profi értékesítési csapat áll, akik nem fognak megelégedni a beeső hirdetésekkel.

De hoz-e újdonságot a T-Onlinennak az iwiw online marketing szempontból?

Mindenképpen!

Az [origo]-nak jelenleg nincs igazán jól targetálható (célozható) szolgáltatása, ami van (pl. Freemail címekre levél küldés), az is erőssen korlátozott. Az iwiw viszont már most is fel van készülve a legkülönfélébb célzásos megjelenésre! Tehát kapott az [origo] egy teljesen targetálható, iszonyúan nagy elemszámmal (felhasználókkal) rendelkező szolgáltatást, amivel most ők váltak a legnagyobb hazai online hirdetési felületté.

Az iwiw felhasználók nagy része fiatal. Az [origo] felhasználói ehhez képest maga az átlag (internetező átlag). A sok fiatal megjelenése azt is jelenti, hogy kap a Habostorta portfolió egy erős konkurenst. Hiszen az iwiw a chat.hu-val és a Teveklubbal együtt gyakorlatilag bárkit el tud érni (legalábbis lehet ezt mondani a hirdetőknek).

Kényelmes kampányok az egy porfolión megvalósuló kampányok, elég egy megrendelőt írni, nem kell sok felé egyeztetni, ráadásul olyan mennyiségű belső hirdetés jeleníthető meg minimális díjért, ami a hirdetők számára maga a megvalósuló Paradicsom. Az [origo] már ma is jól kihasználja a networkingben jelentkező előnyöket, és most kap egy hatalmas letöltésgyárat hozzá - mára egy komolyabb kampányhoz is bőven elég a T-Online-nal szerződni.

A piac tehát jól jár ezzel a tranzakcióval. Igaz, növeli a piacon a koncentrációt, ami az ügynökségek helyzetét nehezíti, de a folyamatból a hirdetők előnyökkel jöhetnek ki.

Már tényleg "csak" az a kérdés, az iwiw felhasználóinak jelentős része valóban elfogadja-e a változásokat.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr389060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tybalt · http://tybalt.groove.hu 2006.05.01. 20:05:56

A koncentráció szerinted a hirdetők előnyére válik? Hát persze, hiszen látjuk, mekkora előnyökkel jár az előfizetőknek a kemény versenyhelyzet a távközlési piacon is ...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.01. 20:12:51

tybalt, a koncentráció nem egyenlő a monopóliummal. Amíg több nagy cég van a piacon, és azok egymással versenyeznek a felhasználókért, addig nincs nagy gáz. De a hirdetőnek attól jó a koncentráció, mert kényelmes, és mert a mai gyakorlat szerint hihetetlenül olcsón lehet megjelenéseket venni. Ha van mondjuk 1 millió Ft-od, és azt egy networkön költöd el, és kérsz belső bannereket (azaz olyan bannereket, amik nem a te weblapodra mutatnak, hanem pl. egy a networkben megjelenő, rólad szóló PR cikkre), akkor az egy bannerre eső költség jóval 1 Ft alatt van. Ilyen megoldásokra csak a networkök képesek, amihez kell a koncentráció.
Persze a másik ami kell, az a verseny. De azért azt nem látom elképzelhetőnek, hogy pl. a Startlap valaha T-Onlineos lesz :-)

mustar 2006.05.01. 21:06:44

"Az [origo]-nak jelenleg nincs igazán jól targetálható (célozható) szolgáltatása, ami van (pl. Freemail címekre levél küldés), az is erőssen korlátozott."

mennyiség: jelenleg több mint 1,7 millió címre tudnak targetált emailt küldeni, és ha jól tudom, pár hónapja az oldalon (freemail.hu) megjelenő bannerek is célozhatóak.
minőség: hogy korlátozott lenne? a szokásos életkoron és nemen kívül érdeklődési kör (kultúra, technika, stb), irányítószám (és nem csak város!), foglalkozás vagy végzettség alapján is lehet célozni.

Amiben biztos, hogy nagyon jó nekik az iwiw, az a fiatal egyetemisták rétege (akikhez eddig nem nagyon tudtak szólni), illetve hogy az adatok nagy része valószínűleg valós (bár rengetegen "poén" adatokat adnak meg, a végzettség pedig szinte használhatatlan a puszta kitöltöttség alapján - szinte mindenhol ott van, hogy ki milyen egyetemet SZERETNE elvégezni, vagy mikor tervezi, esetleg hogy nem tervezi...).

Ami a jövőt illeti: szerintem a következő hónapokban nem lesz változás, leszámítva, hogy minden fontos fiataloknak szóló kampányban benne lesz az iwiw. Egyre több lesz a popup, majd idővel valahogy elérik, hogy targetált emaileket is tudjanak küldeni a felhasználóknak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.01. 21:21:23

A Freemail rosszul célozható, rossz a rákattintási arány, és a konkurensekhez képest kevés információból dolgozik.

Célzott bannerkampányt még nem futtattam, így arról nincs tapasztalatom.

Többivel egyetértek.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.05.01. 23:05:51

A Freemail megemlítéséről jutott eszembe, hogy múlt héten a Freemail webes felületén keresztűl küldtem egy nekem spam-et küldő egyénnek figyelmeztetést, hogy nem jól teszi amit tesz es ha nem hagyja abba következményei lesznek. Erre válaszkent azt kaptam, hogy oké, bocsánat, de én se küldjek neki több reklámot mert következménye lesz! Az történt ugyanis, hog a Freemail beletett az én levelem aljába egy hirdetést.

Irtam az Origo kapcsolati űrlapjan keresztűl az Origonak, hogy akkor erről mi a vélemenyek? Ha szolgáltatásukon át küldött levélben reklám van akkor kit perelhet be a cimzett? A Freemailt, a kuldőt vagy a reklám megrendelőjét? Válasz (még) nem érkezett.

tybalt 2006.05.02. 11:57:03

A kényelem szerintem nem jó, a hirdetők csak ne kényelmesedjenek el, tudván azt, hogy megveszik a bannerhelyet kilóra és kiraknak egy ótvar szar idegesítő flasht, amit valami "nagy" ügynökség legyárt nekik (akinek nyilván a t csoport közelinek kell lennie). Csak dolgozzanak, dolgoztassák meg az ügynökségeket a pénzükért. Minél olcsóbb a reklám, nekem, mint fogyasztónak annál rosszabb, annál több szar kerül felszínre és úszkál ott egy jó darabig.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 12:37:07

tybalt, mint olvasó igazad vn, de a hirdető nem ilyen fejjel gondolkozik :-)

A bannert egyébként a hirdető azzal gyártatja, akivel akarja, ebbe a portál nem szól bele.

tybalt 2006.05.02. 12:45:45

"A bannert egyébként a hirdető azzal gyártatja, akivel akarja"

Ez egy útópiában természetesen így működne, de sajnos kicsiny világunk nem feltétlenül tartozik ide. Személyes tapasztalat :)

tybalt 2006.05.02. 12:47:30

Persze, sajnos a rossz beidegződés (minél olcsóbb, annál jobb nekem) még mindenütt jelen van és sajnos ezt nem 2 perc megváltoztatni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 13:09:17

" Személyes tapasztalat :)"

Mesélj! Ez nekem új, ilyennel még nem találkoztam. Vagy csak én vagyok túl határozott?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 13:10:48

mustar, ezt írtad:
"pár hónapja az oldalon (freemail.hu) megjelenő bannerek is célozhatóak"
Megkérdeztem, a dolog még tesztelés alatt van, azaz igen, elvileg működik, de gyakorlatilag még nem igazán.

Anonymous 2006.05.02. 13:49:44

Tőlem aztán rakhatnak be bannereket, meg hasonló reklámokat, nálam semmi nem látszik belőlük. Sem az iwiw-en sem más oldalakon. (Na jó, igazából kb 95%-uk nem látszik). Megfelelő böngésző + tűzfal kombináció kérdése csupán.

Bár ettől függetlenül igencsak fontolgatom a törlésemet. Mert ugye más módon is fel lehet használni a wiwet, és nem örülnék ha az ott megadott adataimból dolgoznának és pl a mailcímemre a feltültetett érdeklődési körömnek megfelelő reklámok érkeznének..

mustar 2006.05.02. 14:41:40

Konrad: Lehet, azt írtam úgy tudom, csak hallottam róla. De ezek szerint lesz majd.
Viszont: "A Freemail rosszul célozható, rossz a rákattintási arány, és a konkurensekhez képest kevés információból dolgozik."

A rákattintási számokat nem ismerem (Bár kiváncsi lennék egyszer egy maxima-optimusz-optimail adatbázison egyszerre kiküldött kampánynál a különbségekre (megnyitás, CTR). Esetleg erről nincsenek tapasztalataid?), de ha azt mondod rá, hogy rosszul célozható, és kevés infoból dolgozik, akkor mire írod a bejegyzésben, hogy az iwiw fel van készítve a legkülönfélébb megjelenésekre? Tud kort és nemet? (nem offense, csak kérdezem. mert szerintem az iwiw-nél SOKKAL több adatot kéne bekérdezniük, iszonyatosan kevés van most, és azok nagy része is szabadszavas. Ráadásul a felhasználók nagy része valószínűleg meg is adná. Pl egy eminem koncertet lehetne csak rap rajongóknak nyomatni, és egyéb nyalánkságok...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 14:49:15

mustar,
"azt írtam úgy tudom" - Elég régóta van róla szó, hogy lesz, azért is kérdeztem meg, akkor most hogy áll. Elvileg kész, de még nem ajánlották használni.
" Esetleg erről nincsenek tapasztalataid?" - hát van, és az az OptiMailre (ez a neve a Freemailesnek) nem túl kedvező. A legjobb jelenleg az Optimusz, a Maxima picit fáradtabb, de azért működik. A Freemail nagy elemszáma sajnos kicsit kevés a sikerhez...
"azt mondod rá, hogy rosszul célozható, és kevés infoból dolgozik" - a másik három komolyabb e-mail küldőhöz képest igaz ez (Maxima, Optimusz, Edmax). Pl. egy chathez vagy az iwiwhez képest jobb. De az iwiw tud kort és nemet is, igen. Gyakorlatilag mindenre lehet szűkíteni, ami adat elérhető.

tybalt 2006.05.02. 14:57:58

Nem akarok ebbe belemenni itt, de a határozottság nem fog a hátrányodra válni, ez biztos :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 15:07:54

Határozottság nélkül nem megy ez a dolog... iszonyú, mennyit számít (pénzben is!), ha tudod, hogy valójában mit lehet és mit nem...

mustar 2006.05.02. 16:18:27

"mindenre lehet szűkíteni, ami adat elérhető"

Éppen ezt mondom, hogy alig valamilyen adat elérhető. (Ráadásul ezek nagy része szabadszavasan írt megfogalmazás, amire nehéz targetálni.)
Te pedig a freemail mellé téve mondtad, hogy mi mindenre fel van készítve, holott ez nagyon kevés, az iwiw saját lehetőségeihez képest is (nem hogy a gondosan kialakított adatbázisokkal összevetve).

optimail-optimusz-maxima: 1-1 kampány számait én is láttam már, de valamilyen hasonló (netán azonos) kampány stat adatokat (cégnév/márkanév nélkül, elég csak terület) nem tudsz leírni? Ha jól tudom, az optimusz csak nyereményjátékokkal építi az adatbázisát. Miért maradnék feliratkozva, ha nem nyertem? Több embertől hallottam már egymásnak ellentmondó véleményeket is a hatékonyságokról, de mindenki csak kiragadott kampányokat mondott. Aminek az oka lehetett a rossz célzás, vagy a rossz kreatív is.

MSZMP KB 2006.05.02. 18:17:22

az iwiwet szerintem kissé szűzqrvás módon fejlesztették a fejlesztő fiúk, talán a rossz lelkiismeretük miatt, hogy egy nonprofitnak indult dologból faragtak kereskedelmi szolgáltatást.. a piszkos* munkát meg a vevőre hagyták. nyilván nem fog elmaradni az átalakítás.

* már bocs hogy itt most az "ős-wiweseknek" azt a részét képviselem, akik kezdettől a nonprofitság mellett voltak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.02. 19:50:55

mustar, még az előző cégemnél csináltunk telkós kampányt mindhárom adatbázisra, és az alapján volt ez a tapasztalat.
Egyébként a Freemail címekre való küldés és az iwiwben történő megjelenés között van egy fontos különbség. A Freemailben az adatbázisban benne levő célcsoportos címekre kiküldött levelek száma után fizetsz, akkor is, ha el se olvassák. Az iwiwen (és pl. a chat.hu-n vagy a teveklubban) pedig a célcsoportos megjelenés után, azaz azt fizeted ki, ami valóban megjelent.

Optimusz: a Maxima mi másra épít? Megmaradnak, mert arra figyelnek, hogy kevés levél menjen ki egy-egy címre, azaz egy héten egy (max kettő).

ladányi · http://pbskids.org/teletubbies/teletubbyland.html 2006.05.03. 08:06:15

ladányi györgy [neozulu,zulu... (192) üzenet: iwiwes székelyeim, porlatok mint a szikla! mielött én is felrobbantom magam, megvárom hogy a tizenkét maradék dühös iwiwesböl ki marad a legdühösebb! plusz felrobbantom az egész iwiwet az elégedetten mosolygó exnarancskollegámmal simógyurival együtt! mert igenám az átkoskövetö antallos átmenetikabátban ketten háromnarancsként még együtt lopcsoltuk hagymácskáék gettóját kölnivizzel. Mig végre el nem jött az uj viág és végigkoptatott az andrási úton fehél lován vitéz deutsche telekom lovag. scheisse! már disszidálni se lehet. a bécsi meg moszkvai emigrációnak is befellegzett. kinában álruhás osztályárulók ragadták magukhoz a hatalmat. maradt persze kuba. igen. tényleg. ott van kuba. ott alapitjuk meg az uj libreiwiwet, állami ellenörzés alatt. de mit csináljunk a rendszer immanenciájánál fogva automatice kitermelt anti-iwies hekkerekkel? igen. majd fogolycseréljük öket. ök termeljenek a szabad magyarországon narancsot! a buzik! ps. dajcsék! ha csaknem az egész világ a tietek is lesz, a teletabikat akkor se tudjátok megvenni! hihhihihoooooooooooohiiiiihhahaha

Balint · http://www.mecglobal.com 2006.05.03. 11:04:24

Hát nem tudom, de nekem a wiw elmúlt 6-7 hónapos múltjából sok minden eszembe jut, csak a visszafogott reklámozás nem. Elég ha a Lufthansás take-overre gondolunk, ami napokig nem engedte, hogy a felső sort használja az ember. Vagy a fanta-szőlős borzalom... Szóval nekem sokkal inkább tűnt úgy, hogy mindent mindenhova mindenkinek eladtak bármi áron...
Ennél csak jobb lehet sztem a T-online, kiindulva abból, hogy jóval kevesebb agresszív hirdetést engednek be, mint mások.

prospero 2006.05.03. 23:32:26

Konrád nagyon jól írta, hirdetői szemmel a piac eldöntetett... Nem tudom, hogy a régi web1-esek miként fogják kiheverni a sokkot: Habostorta, Startlap és hamarosan az Index is szorult helyzetbe kerülhet.

A targetálás kemény dió, itt az iwiw-n belül szerintem elég sok kihívással kell még megküzdeni, lásd Doransky is megírta a blogjában, hogy a nagyobb nemzetközi közösségi site-oknak is túl lassan nő a bevételük...

szerintem az elkövetkező 2 év erről az őrségváltásról fog szólni, a folyamatok már elindultak, kérdés, hogy a többi hazai nagy mikor eszmél fel csipke rózsika álmából

Zokni Show 2007.04.22. 02:58:27

Zokni Show: Az ÉLET nélkül
zoknishow.blog.hu/2007/04/21/az_elet_iwiw_nelkul
Küldd tovább 10 ismerősödnek és nagy szerencse fog érni


süti beállítások módosítása