Kétségtelen, hogy a hétvége slágertémája lett az iwiw, és számlálhatatlanul sok blogon és fórumban vitatkoznak a felhasználók, vajon milyen azonnali és későbbi következményei lesznek ennek a tranzakciónak.
Érdekes dolgot fejteget a Hírbehozó is, a fejlődés irányáról és a piaci folyamatok webkettes közösségre gyakorolt várható hatásáról szóló írás a téma közelező darabja.
Az egyértelműen látszik, a T-Online követ dobott az egyébként sem annyira álló vízbe - mit követ, egyenesen sziklát! -, ami sok olyan folyamatot fog beindítani (vagy indított már be), ami meghatározhatja az év további részét.
Egy dolgot már biztosan tett: az iwiw-et integrálta az egyik legnagyobb hazai értékesítési hálózatba, az [origo] portfoliójába.
Miért fontos ez a lépés? Az iwiw mindezidáig nagyon visszafogott hirdetési politikát folytatott. Ha valaki ott akart hirdetni, akkor azt befogadták, de nem minden megoldást és nem is minden kampányt. Megfelelő felkészültséggel áltak a dologhoz, de csak azok a megoldások jöhettek szóba, amik nem zavarják a felhasználókat. Ez persze teljesen érthető, igaz, hirdetői szempontból nem mindig ez a jó.
Mert valjuk be: a zavaró hirdetéseket soha nem a portálok találják ki, csak hajlandóak megjelentetni. A pénz nagy úr.
A T-Online-nak van már abban gyakorlata, hogy egy új szolgáltatást a portfoliója részévé tegyen, és azon megjelenjenek a máshol már megismert módszerek. Ráadásul a háttérben egy profi értékesítési csapat áll, akik nem fognak megelégedni a beeső hirdetésekkel.
De hoz-e újdonságot a T-Onlinennak az iwiw online marketing szempontból?
Mindenképpen!
Az [origo]-nak jelenleg nincs igazán jól targetálható (célozható) szolgáltatása, ami van (pl. Freemail címekre levél küldés), az is erőssen korlátozott. Az iwiw viszont már most is fel van készülve a legkülönfélébb célzásos megjelenésre! Tehát kapott az [origo] egy teljesen targetálható, iszonyúan nagy elemszámmal (felhasználókkal) rendelkező szolgáltatást, amivel most ők váltak a legnagyobb hazai online hirdetési felületté.
Az iwiw felhasználók nagy része fiatal. Az [origo] felhasználói ehhez képest maga az átlag (internetező átlag). A sok fiatal megjelenése azt is jelenti, hogy kap a Habostorta portfolió egy erős konkurenst. Hiszen az iwiw a chat.hu-val és a Teveklubbal együtt gyakorlatilag bárkit el tud érni (legalábbis lehet ezt mondani a hirdetőknek).
Kényelmes kampányok az egy porfolión megvalósuló kampányok, elég egy megrendelőt írni, nem kell sok felé egyeztetni, ráadásul olyan mennyiségű belső hirdetés jeleníthető meg minimális díjért, ami a hirdetők számára maga a megvalósuló Paradicsom. Az [origo] már ma is jól kihasználja a networkingben jelentkező előnyöket, és most kap egy hatalmas letöltésgyárat hozzá - mára egy komolyabb kampányhoz is bőven elég a T-Online-nal szerződni.
A piac tehát jól jár ezzel a tranzakcióval. Igaz, növeli a piacon a koncentrációt, ami az ügynökségek helyzetét nehezíti, de a folyamatból a hirdetők előnyökkel jöhetnek ki.
Már tényleg "csak" az a kérdés, az iwiw felhasználóinak jelentős része valóban elfogadja-e a változásokat.
Utolsó kommentek