Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az AdNetwork business

Címkék: onlinemarketing

2006.05.10. szerda 23:24 Konrad

Az AdNetwork egy érdekes hálózat. Amikor az Adverticum Rt. elindította az AdServer szolgáltatását, akkor a célcsoport - akinek kínálta a hirdetéskiszolgálót - szükségszerűen a kisebb-nagyobb portálok voltak.

A hirdetéskiszolgáló szerver egy olyan szolgáltatás, amely a hirdetések megjelenését menedzseli az interneten. Az adott hirdetési helyekre ezen keresztül lehet kirakni akár több hirdetést is rotálva, és a szerver méri a reklámok megjelenését és a kattintásokat is. Az adatok gyakorlatilag real time láthatóak, így az adott napon belül is lehet látni, mi történik. A hirdetéskiszolgáló alkalmas arra is, hogy ügynökségek használják kampányok futtatására. Ilyenkor azt az előnyt használják ki, hogy egyben látszik az egész kampány összes portálon történő megjelenése, ráadásul a kreatívokat (bannereket) az ügynökség tudja cserélgetni, a hirdetést megjelenítő portálok kihagyásával.

Tehát adott a szolgáltatás és adottak a már meglévő partnerek. Innen minimális iterációs lépéssel adódott az ötlet: a hirdetéseket el lehet adni központilag is! Valahogy így alakult ki az AdNetwork. A kezdeti időben nem volt túl jelentős a hálózat, viszonylag kis reklámforgalommal. Közben volt más próbálkozás is, a Spektrum Célcsoportok még a Webauditban is szerepelt, de gyakorlatilag nem működött a rendszer.

Aztán az AdNetwork nagyon rugalmas árpolitikával és az egyre bővülő ügynökségi kapcsolataival beindult, és tavaly óta kínál olyan - máshol ennyire széles körben nem elérhető - hirdetési megoldásokat, amik különösen jól tervezhetővé tették az itt való hirdetést. Végül tavaly ősszel egy tudatos cégépítéssel átnézték a portálokat, a hiányzó elemeket bővítgették, és mára 230 fölött van a tagok száma.

És itt érünk a mához (tegnaphoz): a T-Online megvette teljes egészében az AdNetwork Kft. A tegnapi hír kapcsán merült fel a kérdés: miért? Mi lehet a T-Online által mostanában "elkövetett" felvásárlások mögött?

Én úgy látom, a T-Online tudatosan építkezik és tudatosan vásárol egyre több és több reklámfelületet. Az online hirdetési piac brutális mértékben nő: az elmúlt egy évben 50 százalékos volt a növekedés, és a következő években sem várható jelentős lassulás. Mindezt olyan közegben, amikor a teljes reklámpiac stagnál. Ne innen nem kell sok ész: aki stabil bevételre akar szert tenni a reklámtortából, az most nyomuljon az internetre. És miközben a kereskedelmi tévék inkább visszafejlesztik a portáljukat, vagy ami még nagyobb hülyeség, átadják másnak a tartalmakat (lásd Megasztár az [origo]-n), a nyomtatott sajtó elvan a saját kínjában és csak egy parlamenti választással tud némi növekedést elérni, a befektetők sem foglalkoznak igazán az internettel.

Valjuk be, tényleg nem egyszerű terep ez. A jelentősebb portálok vagy nem eladók vagy már nagyobb befektetők kezében vannak, új dolgokba fektetni iszonyú kockázat, és ismeretlenül nem is igazán érdemes.

A T-Online viszont itt van. Némi csata után megvette az iwiw-et, és most vett egy hirdetési hálózatot. Nem tartom kizártnak, lesz még itt más is.

A T-Online tehát reklámfelületet vesz. Van már profi értékesítési csapat direkt értékesítőkkel és kiváló ügynökségi kapcsolatokkal, éves szerződésekkel a háttérben. Van gyakorlata és van tőkéje. Van egy akkora online portfoliója, amibe akármit integrálhat, azzal mindenki jól jár.

Olyat vesz, ami működik. Jól teszi.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr999346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Habencius Istvan · http://apronet.com 2006.05.11. 04:04:55

Arrol nem is beszelve, hogy az adnetwork halozat segitsegevel joval pontosabb kep alkothato a tobbi piaci szereplo uzleti potencialjarol, mint barmilyen mas felmeressel.

Ha jol szamolgatok, akkor a piac igen jelentos resze kerult a tonline kezebe.

Most mar csak a "konkurencia" valaszlepeseire vagyok kivancsi. Mar ha ezek utan van meg konkurencia :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.11. 09:09:12

Igen, erről nem is írtam, köszi a kiegészítést.

pollner 2006.05.11. 14:22:23

"tobbi piaci szereplo uzleti potencialjarol, mint barmilyen mas felmeressel" - na, akkor jól gondoltam...(mediablog.hvg.hu/2006510.aspx)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.11. 14:28:53

Azért tegyük hozzá, ismerve az oldalakat, amik ott vannak, nem rosszak, de nem az igazi versenytársak... Nem mainstream.
Érdekes egyébként, hogy nem publikálják az oldalak nevét, sőt, árajánlatnál is úgy kellett nyomatékosítani, hogy miért is kell a lista.

Politikusblog.lap.hu · http://politikusblog.lap.hu/ 2006.05.11. 21:01:41

Akad itt egy újdonsült alternatíva is - Webreklám.hu - Kíváncsi vagyok, mire mennek vele.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.11. 21:09:12

Igen, igen, pár napja már nézegetem, de még nem volt igazán időm foglalkozni vele...
Köszi.

Habencius Istvan · http://apronet.com 2006.05.12. 11:35:22

pollner: nem ilyen fekete-feher az adnetwork megvasarlasa. A tonline-t csak a profit erdekli, nem valoszinu, hogy kulonbseget fog tenni felulet es felulet kozott, (sot, ha jol sejtem integralodni fog minden mindennel). Akarcsak a wiw eseteben, az adnetworknel is az uniq visitort vasaroltak meg, mivel mostansag UV az alapja az online marketingnek.

Szerintem pont az ellenkezoje fog bekovetkezni, azaz az tonline ertekesitesi csapata altal behozott penzek hatasara a kicsik vegre fejlodni tudnak, nem csak a "nagyoknal" csapodik a penz, ebbol penzbol fejlodhetnek, erdemes lesz tartalmat fejleszteni, meg akkor is, ha a legtobb adnetwork tag eseteben par ezer forintokrol beszelunk, azt is negyedevente kapjak meg, DE van beveteluk a tartalmukbol.

(Ha meg a tonline vegre normalizalja -kb. 15 perces fejlesztesi munkaval- az adnetwork-adverticum B2B piacteret az adserverukben, meg nagyobb uv szamot tudna generalni, a kicsik jobban tudnanak fejlodni, ertekesebb tartalmak jonnenek letre, novekedne az adnetwork erteke).

Politikusblog.lap.hu · http://politikusblog.lap.hu/ 2006.05.12. 12:41:38

Hat nem is tudom, Adnetworknel van meghatarozott napi UU az uj belepo oldalak eseteben, ugye? A hirdetesi feluletek arait ki hatarozza meg?

Az 55% "jutalek" es a negyedeves fizetes sem tul rugalmas :(

Habencius Istvan · http://apronet.com 2006.05.12. 14:13:46

A webreklam.hu nekem inkabb google konkurencianak tunik, az adnetwork teljesen mas szegmensre mozdult ra (mediavasarlok szempontjabol).

A webreklam.hu regisztracioja sokkal jobb, "konnyedebb erzes" mint az adnetwork. Viszont az apronet.hu -t sehova nem tudtam bekategorizalni, hacsak nem a Kommunikáció & Média kategoriaba, de gyanusan egy kategoriaba kerulne a blgokkal :)

Abban egeszen biztos konkurencia lesz, hogy a hirdetesi helyek kb. azonos szegmensbol fognak kikerulni. Hirtelen nincs keznel adnetwork szerzodes, de az biztos, hogy az adnetwork sokkal komolyabban veszi a weblaptartalmat, akar a megjeleno hirdeteseket is, mindezt a hirdeto erdekeben. A webreklam.hu inkabb azoknak jelent online hirdetesi megjelenest, akik nem hisznek (vagy ebben nem tudjak megfizetni!) az olyan jellegu professzionalis mediatervezesben es tanacsadasban mint az adnetwork.

A Konrad "jellegu" rugalmas mediasok persze mashogy lathatjak mint en, hiszen ok tovabb ertekesithetik a webreklam.hu megjelenesi helyeket, egy - egy kampanyba beferhet a webreklam.hu, ha eppen van olyan oldal amire szukseg van.

Amit hatalmas elonynek erzek a webreklam.hu-nal, hogy kepes lehet behozni a ma meg nagyon hianyzo kiskereskedelmi reteget (mint hirdeto), nagyon konnyu hasznalni, jol elmagyarazza az onlinemarketing "szuzeknek", hogyan is mukodik "dolog".

Gondolom egy ido utan lesz "rakd ossze olcson" a weboldalad / webshopod, es www.bannermaker.hu/ jellegu, "rakd ossze olcson a sajat bannered" szolgaltatas / menupont is a webreklam.hu -n, igeny biztos lenne ra a hirdetoi celcsoportot tekintve.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.14. 11:44:30

Szia István, úgy látom, nem tudom elkerülni, hogy írjak a webreklámról. Azért megpróbálom elérni a tulajt a jövőhéten, és talán még az www.adbrite.com/-ot is bele kellene írnom a dologba...

Külföldi Figyelő · http://kulfoldifigyelo.hu 2006.06.01. 13:28:44

Mint kicsi (kezdő) "tartalomszolgáltató", a legproblémásabbnak azt látom, hogy a Google Adwords/Adsense piaca - néhány populáris területtől eltekintve - itthon nagyon fejletlen, azaz kevés a hirdetés, túlkínálat van a tartalomszolgáltatók részéről. Ennek a jele a sok "Google Közhasznú Hirdetés" vagy üres Adsense-terület. Ennyit angol nyelvű oldalakon nem láttam. De ha van hirdetés, akkor sem releváns (ismétlem: néhány népszerű témától eltekintve), így aztán nem csoda, hogy nincs átkattintás. Pl. aki nálunk külpolitikai elemzéseket olvas, nem valószínű, hogy az angliai vagyonőri munkalehetőség iránt érdeklődne... (hát nem érdeklődik)

Ehhez képest indul most egy magyar site, a webreklam.hu, amely szerintem is ugyanabban a szegmensben versenyzik, mint az Adwords, csak jobban hangsúlyozza a cpm banner műfajt (kevésbé ismert, de az Adwords-ben is lehet grafikus, sőt portálra célzott megjelenítésalapú hirdetést is feladni).

Félő, hogy ennek az lesz az eredménye, hogy hiába növekedik a hirdetők száma, az egyik program hirdetés-piacának "betöltése" helyett lesz két továbbra is "hirdetéshiányos" program... (Azért persze szurkolunk a webreklam.hu-nak)

Más. Ha valaki tudna az Adnetwork-ról (közzétehető) információkat/tanácsokat/tapasztalatot mondani, megköszönnénk (akár magánba is: a honlapon visszajelzés rovatban). Az adnetwork.hu-n nincs túl sok érdemi információ. Köszönettel előre is.

Maniac · http://theadbritesystem.extra.hu/ 2007.01.25. 18:24:20

Sziasztok!

Új oldalamon magyar nyelven olvashattok részleteket az adbrite rendszerről.

theadbritesystem.extra.hu

gb 2007.09.03. 22:11:05

engem az is érdekelne hogy az adnetwork milyen. Mármint a másik oldalról, azaz ha nekem is van egy oldalam, amit betennék az adnetwork renszerbe... mennyit kapok egy - egy hirdetés megjelenítéséért?