Van egy olyan elképzelés, hogy ami nagy és látványos és egyben hirdetés is, az csak jó lehet. Sok esetben igaz is ez a tény, emlékezzünk csak a gigantikus Gyurcsány plakátra, elkerülhetetlen volt.
Ugyanígy az interneten is szeretnek a hirdetők nagy méretű felületeket használni. A kialakult méretek között ott vannak a szuperbannerek (pl. a 728x90 pixeles), a billboardok (akár 400x400 pixeles) vagy az extra méretű sky-ok (akár 160x400 pixel).
Akinek a fentiek sem elegek, azok vagy vesznek valami olyan megoldást, ami layerként kitakarja az alatta lévő tartalmakat (azaz ilyen nehezen lelőhető pop up-ot), vagy vesznek interstitialt: amikor kattintassz a linkre, és nem a kért oldal jön be, hanem előtte egy hirdetés.
Ezt tette ma a UPC is a Velvet.hu-n.
A kirakott hidetés mérete 600x450 pixel, ami már jó nagy. De ott van a hirdetés alatt jobbra lent a továbbkattintó gomb. Azaz ha valaki nem akarja látni, akkor kb. 1,5 másodperc alatt továbblép.
Van tehát 1,5 másodpercnyi idő elmondani annyit, amennyi rögzülhet, és esetleg hajlandó tovább nézni a felhasználó a hirdetést. Vagy hajlandó a hirdetésre kattintani.
De az a hirdetés ebben a másfél másodpercben egy almát mutat, meg valami szöveget, ami még gyors is. Megfog ez bárkit is? Van ennek hatása? Tudják az emberek, hogy itt a UPC valamit olcsón hirdet? Esetleg pont internetet???
Szerintem nem. Ez a banner alapján legalábbis nem.
Alapvetően egyébként nincs baj ezzel a hirdetéssel, ha valaki ezt végignézi, akkor egy tiszta üzenetet és egy esztétikus megjelenést lát, a végén jó nagy UPC logóval. Éppen csak nem jutnak el odáig, mert kéznél van a tovább gomb.
Itt egy hirdetésnek olyannak kell lennie, ami azonnal üt, és azonnal elmondja, mi van. Azaz jelen esetben az első képen egy hatalmas UPC logó, egy hatalmas számmal, mennyi is az annyi. És aztán ha valakit ez jobban érdekel, az úgyis kattint a hirdetésre és megnézi.
Ha meg egy egész kisregényt akarunk elmondani a bannerbe, akkor legalább kezdjük a csattanóval... vagy adjuk oda a hirdetés árát a szegényeknek, mindenki jobban jár.
Utolsó kommentek