Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Önkéntes hirdető

Címkék: blog onlinemarketing blogmarketing

2006.05.25. csütörtök 02:20 Konrad

Amikor április elején a Maczot kitalálta, hogy hogyan lehet gyorsan és fajlagosan olcsón bevonni a bloggereket egy reklámkampányba, akkor már megírtam: zseniális a húzás, amit tettek.

Röviden arról van szó, hogy aki kirakott pár sort a termékről, az kapott ingyen szoftvert. Azóta mint kiderült kicsit továbblépett a dolog, és Kelt most nagyon röviden össze is foglalta az eddigi fejleményeket.

A legújabb hirdetést Kobak ki is rakta az oldalára, és közben arra kért, írjak róla a saját pápaszememen keresztül.

Az a jelenség érdekes, amit ez a cég most kihasznált. A bloggerek kínosan ügyelnek a függetlenségükre és befolyásolhatatlanságukra. Ugyanakkor nyitottak és szeretnek játszani, szeretik kipróbálni az új lehetőségeket.

(Itt most nem a fizetett forradalmárok által írt céges és egyéb reklámblogokról beszélek.)

A bloggerek passzióból, saját magukért írnak blogot, ami idő, erőforrások, miközben nem sok bevétel keletkezik utánna. Sok blogoló fejében megfoganhatott már a gondolat: de jó lenne, ha valami anyagi haszna is lenne a blogomnak. Márpedig hirdetések nem sokat hoznak, és nem is túl szépek az oldalon.

Nade egy ilyen játék, amikor csak írok valamiről (legalább témám is van), az már milyen király!

Így aztán ír, és megjelenik, és kap érte szoftvert, és mindenki boldog.

Aztán amikor jön a következő, akkor esetleg megint meglépi, mert ment előzőleg is. De itt már kicsivel többet kér a cég, és egy picinyt kevesebbet ad.

Nem baj, még ez is megéri.

Aztán már konkrét szöveget kellene elhelyezni. Meg amit lehet kapni, az sem ér túl sokat.

Megéri ez nekem?

Ez az, aminek nem lenne szabad elhangzania. Ez a fajta hirdetéskiehelyező játék addig érdekes, amíg kapásból megéri, nincs rajta mit gondolkozni. És az első akció magasra tette a lécet: keveset kért és sokat adott.

Azt írom játék, de közben tudom: ez kőkemény marketing. A blogger odaadja azt, ami a legértékesebb: a véleményét. Hiszen ír a termékről. És amit kap érte, az nem több, mint egy olyan szoftver, amit lehet, meg se vett volna.

Nem látom még, meddig fog menni ez a játék. Egy újszülöttnek minden vicc új, és folyamatosan lépnek be az új bloggerek, akiknek a szigorúbb szabályok sem tűnnek túl nagy árnak majd. Egyre többen is fogják ezt használni, hiszen láthatólag megéri a dolog (még én is írok róla, pedig...).

Azon sem fogok csodálkozni, ha legközelebb egy mérőkódot is kirakat a cég, pusztán azért, hogy ellenőrizhesse, tényleg jár-e az "ajándék".

Vajon ez lesz a blogmarketing egyik favorizált eszköze? A tartalomhack, a pénzért vett vélemény? Vagy túllépünk rajta, és csak ilyen elfeledett postokban fogjuk fellelni?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr989733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.05.25. 07:11:39

Ha ez lenne, nagyon sajnálnám.
Igen rövid idő alatt belefulladna a blogvilág az érdektelen, haszontalan reklám-posztokba.
Ugye nem ezt akarjuk?
Ha viszont a blogíróknak csak egy része "adja el magát", akkor majd Te, meg én is jól el tudjuk dönteni, hogy mit olvasunk, vagy mit nem, és ez így lesz rendjén.
"Virágozzék minden virág!" (vigyor)

Üdv: dezo

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2006.05.25. 13:41:51

Tényleg ott a probléma, ahol írod. Az első két szoftvernél nem merült fel a kérdés, mert viszonylag ismert, használt darabok voltak. (A második akció tárgyával, a SubEthaEdit free verziójával épült fel a mostani blogom.)

Ez az együttműködéses, reklámszöveges dolog viszont felveti a fenti kérdéseket. Túl sok ha került a rendszerbe, kezdve azzal, hogy az olvasóimat egészen biztosan nem érdekli egy angol reklámszöveg.

kobak · http://www.kobak.org 2006.05.25. 13:46:46

Barcsak minden kivansagom ilyen gyorsan teljesulne! :-D

Az elozo BlogZot! nekem megerte. A SubEthaEdit azota megelozve az addig hasznalt Smultront a kedvenc editorom lett. A kotelezoen beirando linkek se voltak annyira veszelyesek.

A mostaniban nem a termek, hanem a kivancsisag vezerelt, hogy mi lesz ebbol a "jatekbol", hogyan tovabb. A kotelezo szoveg mondjuk elgondolkoztatott, de ugy dontottem megnezem mi van a dolog mogott.

A blogok szemszogebol nezve a dolgot, nem lehet, hogy megegy plusz szamukra a kapott termeken kivul a "sajatmaguk reklamozasa" a MacZot! oldalon?? Merthogy ez is egy velejaroja a jateknak barhogyan is nezzuk. Persze foleg az angol nyelvu blogok profitalhatnak ebbol. Errol mi a velemenyed?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.25. 14:03:25

Az, hogy egy sok linket tartalmazó oldalra te is kikerülsz, pontosan annyit ér, mint a technikus befektetett ideje. Kb. 3 perc munkát. Egy ilyen oldal akkor lenne érdekes, ha nem több száz (ezer) link lenne ott.
Nézel gondolom statisztikát. Érkezett onnan találatod?

kobak · http://www.kobak.org 2006.05.25. 18:44:43

nem. :-) Mondjuk nem is volt ez nekem szempont, csak gondoltam, mint befolyasolo tenyezo esetleg szerepet jatszhat.

airwalker 2006.05.25. 18:58:06

Csodálkozunk, pedig természetes kéne, hogy legyen a dolog. A PR-osok most már nem csak az újságírókat "támadják" hanem a blogokat is. Az írott újságok közül is van, amelyik mindent elad, és van amelyik próbál független maradni. Ez a blogoknál is így lesz.
Mellesleg szerintem is zseniális dolog ez a kampány, hiszen csak szoftvert adnak, tehát a reklám nem jár semmilyen konkrét kiadással.