Tegnapi hír, hogy a Yahoo és az eBay összeállt, és megpróbálják kihasználni a kölcsönös előnyöket.
A megállapodás szerint az eBay kizárólagos reklámszolgáltatója a Yahoo! lesz, cserében utóbbi cég az eBay PayPal fizetési rendszere szintén kizárólagosságot élvez majd a Yahoo! oldalain
Naná, hogy ez az egész úgy van beállítva, hogy a cél a Google ellensúlyozása. Néha olyan érzésem van, hogy miközben a Google tudatosan építkezik, addig a többi piaci szereplő csak nézi, és időnként megijed, csinál valamit, aztán figyel tovább.
Persze biztos nincs ez így, de ugye a sajtónak kell a szenzációs hír, így a Google egyre inkább a mumus szerepébe kerül, miközben vele szemben bármilyen más cég rögtön megkapja a robinhoodi szerepet. Pedig ez a szövetség sem szól másról, mint a pénzről. Mégpedig a sok pénzről. Mert miközben jajdejó, hogy a Yahoo adja el a hirdetéseket, és jajdejó, hogy az eBay fizetési rendszere lesz a Yahoon is, a piac azt mondja: emiatt ők többet érnek. Azaz több pénzt fognak termelni.
Ne legyenek illúzióink. A Google ebben az esetben leginkább ürügy és maximum katalizátor. Az igazi hajtóerő, mint mindig, a profit. Azért vesznek meg web2-s cégeket, és azért fejlesztenek újabb szolgáltatásokat.
A modell lényege ugyanis a felhasználó megfogása után a "körön belül" tartása. Az a cél, hogy ha már megvan, akkor maradjon, és nálunk csináljon mindent. Mert ha nálunk csinál mindent, akkor az nekünk több bevételt fog hozni, több reklámot lehet eladni, több szolgáltatást lehet majd értékesíteni.
Az internetes üzlet mára ugyanolyan befektetés-haszon-megtérülés alapú üzlet, mint a hagyományos gazdaság üzletei. Nincsenek már magasztos célok, nem egy lufit fújnak fel a majdani elvárásokkal, mint ahogy azt tették a XX. század utolsó éveiben. Mára a felhasználók egy-egy felvásárlás után jól működő pénzgyárakba kerülnek. A Google, a Yahoo, az MSN és mások kiépítettek komoly értékesítési megoldásokat, ügyfélköröket és pénztermelő modelleket. Amikor bekerül egy új szolgáltatás, akkor pont azt teszik mögé, ami abból még hiányzik, az pedig a bevétel.
És itt már mindegy, az a szolgáltatás webegyes vagy webkettes. Nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy integrálható-e a már meglévő szolgáltatások mellé. A többi csak szöveg.
Utolsó kommentek