Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1144) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi történik a konferencián?

Címkék: blog közösség business blog web2 symposium

2006.05.29. hétfő 09:40 Konrad

Azaz a Web 2.0 Symposiumon... De nem írok történést, inkább véleményt, benyomásokat.

Akiket az események érdekelnek, azok a hivatalosabb blogokon tudnak tájékozódni.

Idő: 9.39 Csapjunk bele, György Péter már itt van, nagy a nyüzsi, sokan vannak (tényleg!), a blogszféra egy jelentős része mellettem veri a billentyűket, éljen a közösségi életérzés!

Idő: 9.45, és csak várunk. Közben egyre többen vagyunk... Még nem tudom, ennyire hype, vagy tényleg ennyien értenek hozzá. És akkor MOST kezdünk.

Ja, és nem tölthetünk le videókat, most mondja a speaker, dejó :-)

Hopp, felsorolódtak a támogatók... Ha tőlük 2-2 ember eljött, akkor adott a tömeg fele.

Idő: 9.49 György Péter keményen belevág, a társaság fele még alszik... Miről beszél? Web 3.0? Jajistenem...

De ez jó: a Web 3 azon emberek új webe, akik a web 2-be már nem tudtak pozícióat szerezni. Aranyos :-)

Idő: 9.55 Röpködnek a fogalmak (mitológia, a Web 2), a guruk nevei, tisztára egy akadémiai székfoglaló. Héroszok meg minden... Többen visszaaludtak.

(Hogy tudjunk képet alkotni a stílusról: Az iWiW - narratív sémákból következő kollektív intelligencia)

Ja, és Ájviv az iWiW, csak mondom.

Szabadságjogok, Bush bírálat, éljenek a szabadságjogok, lassan harcra leszünk buzdítva, hurrá.

Idő: 10.01, vége GYP-nek, és jön Bodó Balázs, a Creative Commons aktivistája. Itt a forradalom, no. Balázs ugyanazzal a problémával küzdött, mint én is: kik is vannak itt? Kinek szóljon az előadás?

És bekezd egy definícióval a webkettőről... De jó a megjelenítés, egy-egy szót vetít csak ki, ügyes.

Idő: 10.10 Számok, adatok, történelem és sok-sok példa a szürke és fekete zene- és tartalomcserebere világából. De a lényeg: a CC adhatja meg a Web2 jogi hátterét, ez lenne a jogi infrastruktúra.

Creativecommons.hu - ha a copyright az enyém, akkor a CC a miénk. Ügyes :-)

...és most beszélgetés (vagy vita).

Idő: 10.27 Na ez érdekes. Bodó Balázs arról beszél, hogy nem minden a pénz (nem így mondja), hanem fontosak a kapcsolatok és igenis van létjogosultsága annak, hogy kölcsönösen adunk egymásnak bizonyos kisebb-nagyobb segítséget. Tehát a CC egyfajta közösségi jogi szabályozás.

Idő: 10.31 A "másik oldal" a megszokott (és nem működő) érveket sorolja... Ez nem vita, ez elbeszélés egymás mellett. Mondjuk érthető...

Idő: 10.36 Az állami kultúrafinanszírozás (az állam szempontjából) legolcsóbb része a szerzői jog - mondja az Artisjus képviselője. Valamiért sántít ez nekem... Na  mindegy.

Idő: 10.39: Megtudhattuk (Artisjus), hogy az iTunes veszteséges, és az Apple-nek csak azért éri meg, hogy eladjon sok iPodot. Hmmm. Tényleg veszteséges?

Balázs most bizonygatja, hogy nem valószínű a veszteség, de nem is tudhatjuk.

Idő: 10.42 Balázs mesélt a Média Hungaryról, ahol kiderült, a "szabályokat hozók" egyik hazai képviselőjének nincs fogalma a vidoblogról. Meg sem lepődök.

Egyébként érdekes a CC álláspontja: a nem hozzáférhető kulturális javakat kellene ingyen ésvagy CC licencel adni.

Idő: 10.57 Most György Péter is hozzászól. És most érdekeset is mond. Beszél arról, hogy a profik kora a mostani (szerzői jogok alapján). De mi a következő? Az amatőrök kora lesz vagy a hülyék kora? És miért akarunk majd fizetni? Hol lesz értelme beszélni szerzőről? Egy kis piacon van-e értelme egyáltalán piacról beszélni? Pl. talán 4-5 hazai író van, aki piaci alapon megél (szépíró, szerintem). A többit eltartjuk. Van itt értelme piacról beszélni???

Lényeg: Magyarország szerzői jogilag speciális eset, mert kicsi a piac.

Idő: 11.01 Jön Simó György és az iwiw.

Most éppen örül, hogy ez konferencia és sajtótájékoztató, mert "5-10-15" blogon közvetítik az eseményeket. Jé, a blog sajtó lett nála is?

iwiw: forró dolog. Forró krumpli.

Simó szerint Web 2.0: buzzword, divatszó. Nem negatív értelemben. Megváltoznak a hangsúlyok. Ez is kétnyelvű előadás. Nincs bajom az angollal, de elegánsabb, ha eldöntjük, milyen nyelven írunk prezentációt. Szerintem.

Idő: 11.09 Simó szerint: Web 2.0: az, ami ma történik az interneten. Egy markáns változás. Reneszánsz.

Idő: 11.11 Jé, és viccel :-) Elmesélte, hogy úgy 8 éve milyen vita volt a hagyományos és az IP telefon kapcsán, és hogy tanulságos, hogy bejött az IP. Persze egy csomó dolog meg nem jött be "amit, jelzem, akkoriban elmondtam konferencián, sőt, üzleti tervként is előadtam, de erről most nem beszélek".

Idő: 11.20 Simó védekezik. Felrakja, miből lehet pénz (targetált hirdetések, tranzakciós bevételek, bevételmegosztás). De hozzáteszi: nem biztos, hogy ezeket fogják csinálni. Aha. Ja. És vissza fognak vonulni egy kolostorba, igaz?

Idő: 11.25 iwiw: "tanítani kéne magyar üzleti iskolákban, klasszikus magyar sikersztori. Nem fikázni kéne, hogy itt mi történik." - mit kellene tanítani? A szerencsét? Vagy a nem működés 3 évét? Vagy azt, hogy megvették? Ja, látom: a 2005-ös váltást, a felhasználó-baráttá való alakítást. És igen: a rendszerüzeneteket e-mailben. "Ez így kitalálódik." - "És el kezd működni, és el kezd röpülni, és akkor az jó."

Érdekes adat: "A regisztrált tagok 90 %-a aktív, több mint 60 %-a minden nap használja."

Idő: 11.27 Nagyon mélyen üthette a nevében írt levél, eddig legalább négyszer említette, ezzel is kezdte, és vissza-visszatér rá. Ki is vetítette - na nem a levelet, hanem a gépház üzenetét.

Idő: 11.31 "Progresszív befektetés - kulturált körbeírása annak, hogy kockázatos befektetés."

"A nyilvánosság egyik alapintézménye alakul itt ki. Kérdés, az iwiw lesz-e ez."

Úgy tűnik, hisznek az iwiwben, láthatólag 1000 százalékig mögötte áll. Vagy jó színész.

Idő: 11.37 A végére hagyta, hogy az új üzleti modelleket párbeszédben kívánják bevezetni. A Beatles féle Apple óta kb. tudható, hogy a demokratikus üzlet nem működik. Kérdés, mi lesz ebből, de tényleg.

Idő: 11.38 Vita. A Hotdog miért van itt és a Baratikor.com meg miért nincs?

Mellesleg (azaz myvip, de Holmann Endre a Mellesleg képviselője is): 50 nap 500 ezer felhasználó, 40-45 százalék aktivitás.

Idő: 11.45 Vidó Viktor (Hotdog) szerint nem Web 2 szolgáltatásról, hanem Web 2 felhasználókról van szó. [lásd a folytatást a kommentekben, Viktor retek néven reagál]

Innentől értelmezhető szerintem a "user error": "cserélje ki a felhasználót és nyomjon meg egy gombot".

Szóval ez szerintem nem jó definíció. A felhasználó 5 éve is csinálta volna ezt, ha lett volna rá lehetősége. Illetve ami volt, azt használta is: pl. Index fórumok.

Idő: 11.53 Vidó Viktor továbbra is külön utakon. Saját szolgáltatását adja el, és közben igyekszik arra kihegyezni a dolgokat. Ők (Hotdog, vagyis Sanoma) csináltak felmérést, amiből az jött ki, hogy az ő célcsoportuk (fiatal felhasználók) nem szeretnék megmutatni magukat, szeretnének anonimitásban maradni, és ehhez építettek szolgáltatást. Közben tudjuk, hogy az iwiw őszi felfutását a középiskolások indították be, azaz adták az arcukat.

Ennyit a kutatásokról.

Idő: 12.01 Éhes vagyok

Idő: 12.08 Bodó Balázs jó felvetése: lehet-e látni a másik szolgáltatásban lévő usereket, azaz a myvipes átlát-e az iwiw-ben.

De ez jó ötlet, kell csinálni egy ilyen szolgáltatást. Beírod az azonosítóidat, így a rendszer be tud lépni, és látni fogunk mindent. Na, fejlesztők?

Folyt.köv.itt >>>

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr349858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robi · http://playground.blog.hu 2006.05.29. 10:45:36

egyébként az, hogy az iTunes veszteséges csak így be lett dobva, vagy voltak számok is később? Szerintem nem szerencsés egy vitában blöffölni ilyen társaságban (fact-check)...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 10:48:00

Csak be lett dobva... Aztán Bodó Balázs mondott számokat, amivel próbálta bizonyítani, hogy ez ebben a formában nem igaz.

Agent T 2006.05.29. 11:31:52

György Péter összefoglalta két perc alatt azt, amiről a beszélgetésnek szólnia kellett volna háromnegyed órán át.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 11:35:17

Igen, érezhetően volt benne egy olyan, hogy gyerekek, mit rágjátok itt a gittet, a lényeggel kéne foglalkozni.

Agent T 2006.05.29. 11:41:49

Muszáj hinni benne, egy milliárd elég jó ok, higy elhiggye hogy jó.

robi · http://playground.blog.hu 2006.05.29. 12:34:23

Kicsit off, de az utolsó mondatodra: tényleg ennyire nagy dolgok ezek az apróságok? Értem itt ezalatt az ide is meg oda is bejelentkező oldalt, ahol együtt láthatod mindkét rendszerben lévő ismerőseidet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 12:39:52

robi, igen. Megcsináljuk, gazdagok leszünk ;-)

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.05.29. 13:04:56

Jó az tudosítás, az indexes követhetetlen.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek/ 2006.05.29. 16:57:20

rere!

1, V2.0 felhasználóról és nem Web2 felhasználóról beszéltem. Azt gondolom, hogy 2000-2003 között bizony nem ért volna el egyetlen összetett termék sem ekkora sikert mint amire ma esélyes, mivel nem volt meg az a kíváncsi, hardcore internet user tömeg, ami ma megvan.
[Képzett közösségek már 96-97-ben is voltak (newsgroup), de nagyságrendek választják el a mai és az akkori számosságot.]

Természetesen továbbra is sok, kevésbé "képzett" internet felhasználónk (is) van, de nem a fikázás, hanem az edukálás a feladatunk.

2, "Közben tudjuk, hogy az iwiw őszi felfutását a középiskolások indították be, azaz adták az arcukat." - Légyszi nyomj még ilyen infókat, és hozzá a forrást, mert akkor legközelebb nem megyek el 6 fókuszcsoportos kutatásra, meg iskolák elé 14-16 éves srácokkal dumálni.
Sok időt megspórolnál nekem vele.

Kösz!
üdv: retek

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 20:43:15

János, köszi. Én azért mást csinálok, de jól esik.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 20:53:24

retek, akkor félreértettem, bocsánat. Bár akkor sem értek egyet ebben. Pl. az iwiw felfutásában nagyon-nagyon sok az olyan felhasználó, aki friss belépő, és alig tudja használni _egyébként_ az internetet. Ők adják azt a tömeget, amelyik miatt sok lett a fogyasztó. És ők már elvárják, hogy egy-egy szolgáltatásnál ne kelljen "gépészkedni".
Ad2: 2005 tavaszán csináltátok a fókuszcsoportokat? Pontosan mit kérdeztetek? Egyébként nem állítom, hogy nincs igény a ti szolgáltatásotokra (sőt, éppen ellenkezőleg), de itt és most nagyon erős a kontraszt az arccal rendelkezők és az arccal nem rendelkezők között. És az iwiw felfutásában nagyon sok fiatal vett részt. Azt kell mondjam, hogy most nem nektek áll a zászló perpillanat.
De símán tévedhetek. Novemberben a web 2.0 2.0-n visszatérünk rá :-)

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek/ 2006.05.29. 22:26:32

rere!
nem volt nehéz félreértened, mert a helyszínen nem volt elég idő dolog átbeszéléséhez. Gyakorlatilag mindenen végigszaladtunk, amiből lett egy nagy paca.

Ad1, Igen, mivel 2005-ben is növekedő fázisban volt (és van most is) a hazai penetráció, ezért sok új user folyt a rendszerbe. Viszont ők már nem olyanok, mint akik mondjuk 2000-ben új belépők voltak!
Pl.: Ma már mindenhol URL-eket látnak (sőt használnak egyre többen) az emberek és nagyjából értik is, hogy mire jó az.
Régen ez nagyon nem így volt.

Amikor 97-ben IRC-ről meséltem, az ismerőseim hülyének néztek, nem értették miről beszélek nekik. Ma már szinte mindenki hallott valahonnan a chat-ről, csevegésről. Még az is, aki sosem chat-el...
Szóval az Internet az életünk részévé vált, és ez baromi jó. Én már ezt V2.0 merném nevezni. A userek, akik tudják, hogy valamit használnak. Még nem biztos, hogy tudatosan és jól (pl a csavarhuzó végével verik be a szöget) de legalább használni akarják, érzik rá az igényt.

Ad2, A kutatásokon sok mindent kérdeztünk, de leginkább a friss terveinket mutattuk meg a leendő felhasználóinknak és arról faggattuk őket. Kemény menet volt! Emelett személyes találkozókan csevegtem a felhasználóinkkal. Tanulságos. :)

Kinek áll a zászló:
Ha figyeltél a konfon, akkor elhangzott egy kulcs gondolat, amiben én elég erősen hiszek.
A HotDog nyitott rendszer, az iWiW és a MyVIP zárt. Zárt rendszereket könnyű hype-olni. :)
A HotDog növekedése emiatt sem hisztérikus, hanem szép egyenletes.

Kinek áll a zászló 2:
A HotDogon perszonalizálható a profil wysiwyg tool-lal, lehet blogod, audio és video tárad, vezethetsz fanzine-t, létrehozhatsz klubokat, chat-elhetsz, foto montázst készíthetsz, párbajokat lőhetsz ki, képeket tolhatsz fel, stb.
Hol vannak ezek a feature-ök a fenti friendstereken?

Kinek áll a zászló 3:
Vannak hirdetőink, és remélem egyre többen is lesznek. Nem ment rá a gatyánk a vasakra, vagy a DBS-re (oracle-re) és a többi varázslatra.
105.000 regelt user mellett szépen növünk hétről- hétre mindenféle buzzword-ök harsogása, hisztéria és kilövöldözgetett meghívogatások nélkül.
És még rengeteg potenciálunk van.

Lehet, hogy nem áll nekünk a zászló, de akkor ez nem is annyira rossz állapot. :)

Arccal (névvel) rendelkezők:
Gondolod, hogy ez tényleg érték? Vagy hogy ez megőrizhető státusz. Én ezt nem így érzem. A rendszerbe bekerülő 5-6 porszem-user képes a milliós user DB-t hiteltelenné tenni. És egyáltalán mit hitelesítenek? Nekem ez az egész megintcsak egy hókuszpókusz, egy izé...blöff.

A HotDogon is megadhatod a valódi neved és szépen kereshetsz is rá. De nem kötelező.
Nem kényszerítjük a usert arra, hogy a rendszer használatához kiadja magát.
Mert a rendszerünk nem a user valódi nevén alapszik, hanem az általa létrehozott tartalmon.
Tehát a HotDog nem klasszikus friendster site.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 22:54:09

retek, köszi az információkat. Sokban egyet kell értsek veled, bár én akkor is úgy érzem, hogy a ti szolgáltatások nem konkurenciája az iwiw-myvip-baratikor triónak, hanem inkább azzal párhuzamos valami. Ami persze jó, mert így kicsit más elvárások is vannak felétek.
Viszont szerintem érdekes lehet, hogy kik is vannak nálatok, és gondolom erről van adatod is. Hány éves kortól lehet elérni a hotdogon felhasználókat?

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek/ 2006.05.29. 23:20:18

Egyértelmű, hogy nem iwiw-myvip konkurencia vagyunk. Ezért is volt esetlen a jelenlétem a vitán. Pont az nem jött ki, hogy miért nem.

Célcsoportokunk 14-23

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.05.30. 08:49:33

Az Apple pontos számokat nem mond, de a PipperJaffray (ha el nem gépeltem a nevét) becslése szerint ha nem is az elhagzott 30cent/dal nyeresége van, hanem kevesebb 10-15 cent. Ráadásul ugyanannyi a nyereség a napi 21millió dal eladáson, mint a napi 3millió videó eladáson.
-
Ha az iwiw-t naponta 440e keresi fel és 24millió oldalt töltenek le - ha jól emléxem a számokra -, akkor ez egy hihető adat szerintetek (54 oldal/fő)?
-
Egy gondolatom is támadt tegnap, és ma blogról blogra lépve meg is erősödött: keveseknek van ideje napi 5-10 azonos tematikájú blogot olvasni, követni a kersztbe-kasul hivatkozásokat, a kívülálló meg nem is érti, hogy ki hol milyen néven miért ... Ugyanakkor majd mind1ik blog kiteszi az általa olvasottakat. A körvonalazatlan gondolat összekötné az iwiw-t és a blogot, példával élve: web2.0 öt-tizenhat blogjának van egy közös felülete, ahol a legfrissebb blogbejegyzések látszanak, a kommentek dettó - ezek a blogok amúgy is kapcsolati hálóban vannak. (De az énblogok esetében is kb. ekkorák az összetartozó csoportok - imho.)
-
Jól vettem észre, hogy a résztvevőkről semmi féle felmérés - ki miért? honnan? - sem készült?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.30. 09:08:06

Akkor talán nem annyira veszteséges az Apple... gondolom ez csak egy kezdeti adat lehetett, amin azóta kicsit túlhaladott az idő.
Eseti agregátor oldal? A Zin.hu biztos szivesen megcsinál ilyet :-)
Résztvevők: ha jól tudom előre lettek regisztrálva a népek, így gondolom nem érezték szükségét. Nekem inkább egy résztvevők listája és egy valid és informatívabb weboldal hiányzott a rendezvényhez. Majd talán novemberben...

Alex_79 2008.09.03. 16:37:39

Mikor lesz legközelebb Web 2.0 Symposium?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.03. 19:06:33

...illetve lesz legközelebb? :)
Ha jól sejtem tavasszal.