Érdekes stratégiát választott az eBay azzal, hogy elindítja saját blog és wiki szolgáltatását. Az eBay egy olyan hely, ahol nagyon sokan megfordulnak: eladnak, vesznek. Olyan, mint egy hatalmas áruház, ahová vásárolni járunk. Ebből az áruházból csinál most egyfajta netes plázát az eBay ezzel a lépéssel: ha már itt vannak az emberek, akkor fogjuk meg őket, és szórakoztassuk, informáljuk.
Jó lesz ez az eBay-nek? Minden bizonnyal. Ha valaki blogot olvasni jön ide, könnyen kaphatja magát azon, hogy vesz is valamit. Ha pedig információk kellenek, a wikivel megint körön belül marad. Ráadásul ez a megoldás erősíti is a közösségi érzést.
A felhasználók is jól járnak, ha megkapják az őket érdeklő szolgáltatásokat. Kérdés, más oldalakra, szolgáltatásokra ez milyen hatással lesz. Hiszen most az eBay éppen méretének és az erejének a kihasználásával köti magához még jobban a felhasználókat.
Egyébként ez egy érthető és elfogadható törekvés, ha üzleti oldalról közelítjük meg a kérdést. Itthon is vannak ilyen irányú hatások, az Index mindig is azon ügyködött, hogy az olvasókat ott tartsa a portálon, az [origo] pedig a rengeteg beintegrált (és beintegrálandó) szolgáltatása miatt van hasonló helyzetben.
Egyébként egyikük sem csinál semmi újdonságot. Régóta tudjuk, hogy könnyebb egy már meglévő ügyfelet újabb költésre bírni, mint újat szerezni.
Utolsó kommentek