Kérnek egy ajánlatot kampányra. Készítek egy tervet. Mindent, tényleg mindent egyeztetek a portálokkal, ahova tervezem a kampányt. Aztán megrendelik a kampányt. Örülök! Újra egyeztetek mindent a portálokkal, hiszen közben eltelt pár hét. Nincs semmi gond, szabadok a felületek, mehet a kampány. Visszajelzek a hirdetőnek, hogy oké minden. Megírom a megrendelőket. Elküldöm. Megkapom a visszaigazolást. Megjönnek a kreatívok (bannerek). Felviszem az adserverbe, kipróbálom, kiküldöm a kódokat.
És akkor jön a levél az egyik portáltól, hogy bocsi, de elnéztek valamit, így a megrendelt és visszaigazolt dolog úgy és akkor nem tud indulni...
Érdemes ezen bosszankodni? Veszekedni, kiabálni? Nem nagyon. Most jön az a rész, amikor meg kell oldani a helyzetet. Mi lehet a megoldás?
Például lazán lemondhatjuk a kampányt azon a felületen, de akkor azt helyettesíteni kell, ha lehet azonnal. Inkább lássunk egy másik megoldást!
Legelőször szólni kell a hirdetőnek: baj van. De már rögtön mondani is kell neki, mit fogunk tenni! Ha nem túl nagy a baj, és a megjelenés pl. csak csúszik pár napot, akkor meg kell nézni, ez felborítja-e a kampány egészét. Ha nem, akkor egyrészt javasoljuk a későbbi indulást, másrészt kérjünk a portáltól kompenzációt! A kompenzáció lehet árkedvezmény (nem szivesen adnak), több megjelenés (ezt adnak, de jó sokat kell kérni), több helyen történő megjelenés stb. És legyünk ügyesek, mutassuk be a hirdetőnek, hogy ez a megoldás nem jelent neki hátrányt.
Már a kampány tervezésekor készüljünk fel arra, hogy lehet hiba. És ha lesz, akkor ne görcsöljünk be: vegyük tudomásul a helyzetet, oldjuk meg, és másszunk ki ebből az egészből győztesen!
Utolsó kommentek