Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1144) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Jó ötlet - "kis" hibákkal

Címkék: viral vírusmarketing

2006.07.21. péntek 14:08 Konrad

A vírusreklám attól is működik, hogy van benne egyfajta exkluzivitás: ezt én láthatom, kevesen ismerik, tovább is küldöm. Azok a reklámfilmek, amik később megjelennek a tévében, de előtte vírusreklámként is működtek, általában jópár hétig keringenek a neten a széles média megjelenés előtt. Így már ismerősként lehet a tévében üdvözölni, és jó szívvel lehet gondolni rá - láttuk ezt már, de milyen jópofa, és végre nem egérmozi méretben kell megnézni.

Másrészt vírusreklámot nem szokás látványos reklámozni se hirdetéssel, se PR kampánnyal, hiszen a lényege pont ezen megoldások kiegészítése. Magyarul nem lehet cél egy reklámot megismertetni, a cél az, hogy a reklám maga ismertessen meg valamit. Nem csinálhatunk kampányt egy kampány népszerűsítésére. Ez egy önfarkába harapó saját kigyó lenne.

Éppen ezért nagyon furcsa érzéseim vannak az elmúlt másfél nap slágere, a Balatoni nyár flash animációja kapcsán. Mert magát a számot nagyon szeretem. Hallgattam is eleget - a nyolcvanas években. Mert a szám a nyolcvanas évek hangulatát adja vissza, az én fiatalkoromat, amikor középiskolásként éltük a világunkat a nagy pangásban. Mert a KFT-t szeretem, sőt rajtam kívül is sokan szeretik (ez nincs minden általam szeretett zenével így). Mert... mert az anmációval nem itt, a monitoromon találkoztam először, hanem az RTL Klub Híradójában, a megjelenést követően szinte azonnal. Mert gyakorlatilag mindent lehet tudni a háttérről. Lehet tudni, hogy mennyibe került (400 ezer Ft). Lehet tudni, hányan nézték meg egy nap alatt (10 ezren). Lehet tudni, mit szól hozzá a KFT (tetszik nekik). Mert lehet tudni, hogy ezt a Magyar Turizmus Rt. csinálta. Direkt vírusnak. Sokszor kihangsúlyozva... És ennek kapcsán lehet tudni, mit is akar a Magyar Turizmus Rt.: sok látogatót a Balatonra a fiatalok köréből.

Mintha ez a reklám nekik szólna. Ez a reklám nem nekik szól, ez a reklám nekem szól, aki a nyolcvanas években már nyaraltam a Balatonon. Nekem, akinek a KFT nem nosztalgiazenekar.

Van itt egy pár félrelövés, na. És mégis: a film jó, ennyi pénzt bőven megér, a KFT zenéje örökké hallgatható, és a Balaton idén tényleg szép, és még víz is van benne.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3511654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.07.21. 15:34:34

Tudod mi a fura, h nekem pl. egyáltalán nem a KFT ugrott be a zenéről (nem vagyunk egy korosztály, nem is tudtam, h ez KFT szám - upsz), nekem a 90-es évek eleje és a Soho Party verzió.

A Google első találata a "balatoni nyár" kifejezésre: a www.zeneszoveg.hu oldalon a "balatoni nyár" kifejezésből sem nem a KFTt, sem nem a Soho Party-t adta ki eredménynek, hanem a Dj Szatmári verziót ez a mai napon a legtöbbet letöltött dal!!!)! Úgyhogy lehet, h mi vagyunk lemaradva...(?)

Vagy akár arról is filozófálhatunk, h most újra beindítja ez a flashanim a számot...

Mondjuk én sem vagyok 20-25, hanem már megvan a 3X (LOL) - de talán mégsem nyúltak mellé ezzel a zeneválasztással...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.21. 15:43:05

Ennyien feldolgozták? Te jó ég, lassan kövület vagyok...
Ez a szám - az eredeti KFT - centire pontosan visszaadja a 80as éveket és az akkori Balatont. Az elérhető "tengert", a hazai német nyelvterületet az ahhoz kapcsolódó árakkal és a nehezen leírható hangulatot. A képek pedig ezt erősítik (hol látsz ma már ilyen partrészletet, ahol nincs a távolban egy fehér vitorla? :-) ).

KKovacs · http://www.kkovacs.hu 2006.07.21. 15:58:38

Teljesen veletlenul ezt a musort en is lattam, es teljesen hasonlo gondolataim voltak, mint Neked...

Akos 2006.07.21. 16:42:24

Ezen a blogon hallottam róla először, és mielőtt megnéztem, azt hittem, hogy biztos de ötletes meg nosztalgikus meg jó.

És nem, hanem szar.

A felpörgetve egybevágott zene, amiből így pont a hangulat vész el, a teljesen érdektelen grafika és közhelyes poénok... nekem semmit nem idéz fel.

Mondjuk ha ez az egész valami hivatalos Magyar Turizmus honlapon lenne pl. egy "Üdvözöljük kedves látogatóinkat..." típusú "figyelemfelkeltő" bevezető helyett, még talán azt mondanám, hogy ahhoz képest érdekes meg szellemes.

De egy igazi vírusmarketing-ötlettől bőven messze van.

És miért a gagyi, tolakodó popup-os freewebre tették, amikor van egy-két kulturáltabb ingyentárhely is?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.21. 16:48:43

Ugyan, 400e Ft-ért ez egy jó film. A hangulatot meg maga a zene adja.
A tárhely választás állítólag a vírus jelleg hangsúlyozása miatt kellett, ehhez képest nagyarcal nyilatkoznak mindenfelé, tönkretéve a hatást...

ivcsek · http://abalaton.hu 2006.07.22. 00:50:50

Hiába, no: egyrészt megpróbáltam letölteni a kérdéses anyagot, de mobilon itt lassan jött le, ezért csak az első néhány másodpercet láttam. Nekem a rajzoló az Unikumosra rímel, talán az is… Nem baj, sőt jó hogy olcsó, vagy korrekt az ár. Végre! A Balatonnak még ebben az évben sem árt a reklám: újra be kell vezetni a terméket. (És kösz a linket.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.22. 00:56:28

Igen, kell a reklám. Ebben egyetértek teljesen. Voltam már idén és megyek is még a Balatonra, és mivel minden évben megyek, van összehasonlítási alapom. A víz idén nagyon jó, az árak nem rosszabbak, kevesebb hely nyitott ki, de azok korrektek voltak.
Te pedig pihenj is, nem lehet könnyű ebben a melegben két keréken...
További jó körutat!