Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (545) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1153) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (269) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Webreklam.hu - a bannerpiac

Címkék: onlinemarketing kampány ajánló weboldal ebusiness

2006.07.21. péntek 13:17 Konrad

Az internetes reklámbevételek nagysága nem elsősorban az oldal minőségétől, sőt nem is elsősorban az oldal látogatottságától függ. Természetesen kell egy minimális minőség és egy értelmezhető (és hihetően mért) látogatottság, de ettől még nem fognak reklámok megjelenni az oldalon.

A bevétel nagysága elsősorban a reklám értékesítés minőségétől függ.

De sok kisebb oldal nem tud vagy nem akar foglalkozni a saját felületeinek az eladásával. A számukra jó megoldás pl. az Etarget, a CT Network vagy a Google AdSense féle megoldások.

Vagy - ha elég nagy és elég gyakran frissülő az oldal - csatlakoznak valamilyen networkhöz, pl. a hazai Ad Network-höz. Már persze ha nem gond, hogy ezekben az esetekben sokszor kizárólagosságot kér a network üzemeltetője.

Látható, hogy a fenti megoldások nem adnak mindenkinek jó választ. A kulcszavas illetve kattintás alapú hirdetések többnyire szövegesek, a networkök sokaknak nem túl vonzóak... Ezért is jó ötlet az, amit a Webreklám valósított meg idén tavasszal.

A Webreklám.hu egy online piactér, ahol a site-ot üzemeltető felkínálhatja a hirdetési helyeit megvételre, az érdeklődők pedig, mintha csak egy online áruházban vásárolnának, szépen összevásárolják az őket érdeklő helyeket. Mindezt úgy, hogy a site-nak nem kell kizárólagosságot garantáló szerződést kötnie, az árakat nem a Webreklám határozza meg, és az egész rendszerért mégcsak nem is sok jutalékot kérnek.

Mert az üzleti modell lényege itt is az, hogy a közvetítő szolgáltató kap jutalékot. Jelen esetben 20 százalékot. Ez - szemben más megoldások 45-55 százalékával - nem sok. Cserébe persze a site-ok maguk tölthetik fel az információkat, igaz, ha akcióznak, akkor az külön felületen is megjelenik.

A hirdetés formája tetszőleges lehet, és a fizetés módja is lehet letöltés alapú, idő alapú vagy kattintás alapú. Tehát kötöttség nem nagyon van. A hirdetések megjelentetéséhez ráadásul a Webreklám saját adservert is biztosít.

A rendszer májusban indult, és azóta folyamatosan nő az érdeklődés hirdetői és portál oldalról is. Sőt, több nagyobb portál szolgáltató is kapcsolódott (vagy várhatóan kapcsolódik) a rendszerhez. Érdemes nézelődni a kínálatban :-)

Van még egy fontos szereplője a piacnak: az ügynökségek. A Webreklám számukra is biztosít felületet és külön elszámolást, így annak sincs akadálya, hogy az ügynökségek használják a rendszert tervezésre és vásárlásra! Sok oldal van a kínálati oldalon, és sok ötletet kaphatunk. Vannak megadott látogatottsági adatok (egyelőre önbevallásos rendszerben sajnos), és lehet témakörök alapján is keresni.

Érdekes rendszer és jó ötlet. És használják is, így lassan kikerülhetetlenné fog válni. Konkurencia pedig jelenleg nincs.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3211652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2006.07.21. 13:36:27

Nekem az az érzésem, hogy a hirdetők még nem igazán jelentek meg.
Nagyon nyomott ráon is eladatlanok egész jó felületek.

xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.07.21. 13:41:26

Na, nagyon örülök a postodnak. Már éppen ott tartottam, h küldök mailt a témában, sőt hívni is akartalak de nem tudom a számod (névjegyet meg legutóbb sem cseréltünk, eh)...hiába a telepítia szuperjó dolog. :)

Kiegészíteném összehasonlításképpen a külföldi példákkal, ott a text, mobile, video is fut. Jah, érzékeny lelkü olvasók, adult hirdetési lehetőségekről van szó! ;)

www.avnads.com/
www.adbrite.com/
www.linkadage.com/
www.adengage.com/

Bár konkurenciája még nincs, de a hazai site-ok azért megtalálhatók a külföldi rendszerekbe. Pl.: www.adengage.com/create_ad.cfm?site_id=112

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.21. 13:46:35

Köszi az infókat mindenkitől!
Igen, hazai konkurencia nincs, valójában így pontos.
Másrészt az oldal alig két hónapja megy, és azóta sok ügynökségi érdeklődő mellett futottak és futnak kampányok.
De ráadásul nyár van, ilyenkor azért nincs akkora pezsgés (főleg nem 40 fokban...)

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.07.21. 14:10:47

Xnews köszi az infókat. A nude.hu láthatóan egyáltalán nem magyar célcsoportnak szól, a látogatok legnagyobb része külföldi. Így értelemszerűen a külföldi hirdetőket megcélozva az Adengage-en keresztül értékesíti a felületeket :)

A Webreklámot egyelőre nagyrészt hazai hirdetők veszik igénybe, bár volt már néhány vásárlás a környező országokból is (hiszen a magyar weboldalakon nagyrészt a belföldi érdekeltségű cégek hirdetnek..). Hamarosan (1-2 héten belül) elindul az angol nyelvű webreklam.hu, ott szeretnénk kiemelten koncentrálni az angol nyelvű tartalommal rendelkező weboldalakra is.

Harzol: sajnos sok jó felület van, amiket előszeretettel ajánlunk az ügyfeleknek, de a legvégén kimaradnak, pl. a reklámhely mérete (!!) miatt, ha az nem szabványos vagy már az a sokadik méretmutáció.

xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.07.21. 15:43:40

Dóri,
a nemzetközi majd érdekelne. Kipróbálnám (lsd. xnewsblog "fejlesztések")!
Regionális leválogatást nem tudom, h terveztek-e, nekem rendkívül szimpatikus az avnads.com-on a szűkíthetőség (az árak kevésbé, a nude.hu ott pl. majd 3szor annyiba kerül).

Janos 2006.07.21. 16:54:56

xnews,
azert azt vegyuk eszre, hogy egy szam onmagaban nem mond semmit. egy oldalon kiirt szam sem. nyilvan az ossze van kapcsolva valamilyen szolgaltatassal.

az avnadson masok az arak, mert masok a szolgaltatasok is. peldadban (nude.hu) nezd meg hany klikk van adbrites hirdetesre es hany az avnadsosra. aztan nezd meg az oldalt hogy miert. aztan plz vond le a kovetkeztetest, hogy megiscsak az avnadsos hirdetes az olcsobb, nem az adbrites....

xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.07.21. 17:17:34

János, köszi. Nyertél! :)
Hiába, kell a friss szem...

Liktor Gábor · http://www.pixelhaboru.hu 2006.08.17. 17:26:03

Van egy elég érdekes alternatíva hirdetésekre: a pixelháború, ha vki még nem látta volna! Ajánlom, bevált!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.17. 18:34:34

Vidd be a Webreklámba, komolyan. És kérlek, többet ne spamelj a topicokba, elég egy helyen is, akkor is olvasni fogják.

Maniac · http://csupasz.hu 2006.09.18. 08:31:31

Az avnads és az adbrite valójában ugyanaz, nem csak azonos a tulaj, de össze is dolgoznak.

huh · http://huh.hu/ 2006.10.24. 13:48:46

Az Avnads es az Adbrite tenyleg ugyanaz, a kulonbseg mindossze annyi, hogy Avnadson vannak az adult kategoriak, Adbriteon meg a tobbi. Adbrite-on nem lehet pl. adult kategoriat megadni az oldaladnak.

Maniac · http://csupasz.hu 2007.01.13. 20:09:49

Eléggé behalt ez a topic...

Valakinek van már tapasztalata a
www.linkadage.com/
www.adengage.com/
terén?

Nekem az adbrite-nél jók a tapasztalataim.

Jupe · http://www.jppress.extra.hu 2007.05.17. 10:13:54

Nálam az Etarget hirdetései futnak és próbálkozom a Webráklámnál is. Előbbivel nagyon jók a tapasztalatok, ugyan még nem vagyok milliomos, de már alacsony nézettségnél is van látható eredménye. A Webreklámnál pedig szerintem csak nagy nézettségnél érdemes próbálkozni, mert hát ugye akkor éri meg a hirdetőnek.