Renszeresen kapok sajtóközleményeket. Ahhoz már hozzászoktam, hogy sok közülük a haszontalan (mert nem vág témába), és ahhoz is hozzászoktam, hogy a nyelvezetük (és sokszor a helyesírásuk) iszonyú. Hiába, nehéz szakma ez (tényleg), nem várhatom el minden egyes cégtől, hogy értsen hozzá.
Az utóbbi pár napban azonban két olyan bakit is elkövettek sajtóközlemény e-mailben történő küldésekor, amire fel kell hívnom a figyelmet. Nem azért, hogy ezzel kicsesszek az érintettekkel, hanem azért, hogy tanuljunk belőle.
Az első elkövető az Econet volt, a már megírt Freevlog.hu-ról szólt a mail. A tartalomról most nem beszélnék, de a levelet símán e-mailben küldték ki, oly módon, hogy a címzett helyére bemásoltak mindenkit, akinek ment a közlemény. Azaz kaptunk egy jó kis címlistát, hogy kiknek érdemes elküldeni egy ilyen anyagot! Köszönjük, Econet! (Vicces, de volt, aki megköszönte, és persze a válaszokat is látta mindenki...)
Ugye, nem kell mondanom, hogy a minimálisan elfogadható megoldás a levélküldéskor a Bcc (Titkos másolat) részbe beírt címek lettek volna? Mert az már szinte scifi, hogy egy pár ezer forintba kerülő hírlevél szoftver küldjön ki ilyen anyagot.
A második elkövető a Bcc-s küldést választotta, ezzel nincs is hiba. Viszont a levélhez csatolt pár file-t, összesen több mint 6 megabyte méretben! Ennek magja két darab kép, egy 3 és egy 2,3 megás... A legrosszabb az egészben, hogy a tartalom abszolut érdektelen, síma PR cucc, nulla online érdekeltséggel. Az elkövető az Avantgarde Group volt.
Itt a megoldás az lehetett volna, hogy a képeket kis méretben elküldik, és a nagy méretűeket elérhetővé teszik. Sőt, ez lenne igazából az általános megoldás csatolmányok helyett: rövid leírás a mailben, és a bővebb anyag pedig letölthető.
És könyörgöm! Miért mindig csak az MS Word .doc formátuma? Miért nem lehet az általánosabb rtf? Vagy ennyien támogatják itt a Microsoftot???
Utolsó kommentek