Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • evilwolf: Már film is van róla ELQRTUK (2021.10.15. 17:23) Elrontottuk
  • evilwolf: Érdekes, arról sehol sem írtak, hogy pont akkor állt le a rendszer, amikor bedobták a windózgetzi ... (2021.10.06. 17:59) A Nagy Leállás 2021
  • Androsz: Próbának jó volt. Mindenki felmérhette, hogy amikor majd hetekre áll le valami netes közösségi izé... (2021.10.06. 17:38) A Nagy Leállás 2021
  • gigabursch: Akkor szántsuk be a blog.hu-t...! :-) (2021.09.04. 18:42) Időrablók
  • evilwolf: Sosem akartam olyan lenni mint a többiek, de ezzel nem azt állítom, hogy más vagyok. :-)) A zember... (2021.08.06. 17:46) Miben vagy más?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (571) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (208) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (162) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (109) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (243) közösségi média (17) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1257) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (11) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (7) üzlet (347) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kreatív cikk, kreatív válasz

Címkék: hiba oktatás szakcikk fórum érdekes

2006.09.17. vasárnap 20:27 Konrad

Az jó, ha van egy általános képe az embernek a hazai szakmáról. A tágabb környezetről, nemcsak arról, ahol éppen van. Ezért aztán el kell olvasni ezt-azt. Így olvasgatom én a Kreatívot is, igaz, főleg online. Szokott vele bajom lenni, kicsit mindig olyan az érzésem, hogy a hírérték helyett a kávéházi kapcsolatok számítanak, de ugye kicsi a szakma, előbb-utóbb lesz mindenkinek ilyenje, és azért a lényeg megjelenik majd a felkent Szakmai Lapban is.

A rendszeres olvasók tudják, hogy nem érdemes hosszas elemző írásokra, és főleg nem nagy leleplezésekre számítani. Ez a szakma lapja, de nem szakmai lap. Aki szokott tudományos publikálásra használt lapokat olvasni, megérti, miről beszélek.

Hogy a szakterületnél maradjunk: van itt is szakmai lap, a legfontosabb a Marketing & Menedzsment, igaz, ez nem színes-szagos, ennek a címlapjára nem tudja bepíározni magát egy-egy reklámzseni. Ez kőkeményen szakma, több oldalas írásokkal, tényekkel, tanulságokkal. Ennek a célja a tanítás.

De visszatérve kedvenc Kreatívomhoz, kiváló érzékkel feldolgozásra került a szakmai képzés problémája: Szivacs - Alig van formális képzés reklámügynökségi munkára. Ez egyébként fókusztéma (jelentsen ez bármit is), azaz fontos a szerkesztőknek, fontos a lapnak. Vámos Éva, a cikk szerzője pedig tesz benne egy kijelentést:

Kifejezetten reklám szakot egyetlen megkérdezett felsőoktatási intézményben sem találtunk.

Erre pedig kapott egy választ a fórumban:

Ezúton szeretném szíves figyelmébe ajánlani a BGF Külkereskedelmi Főiskolai Karát (régi nevén Külker).
A szakot ugyan nemzetköi kommunikációnak hívják, de a 4. félév után után a hallgatók szakirányt választhatnak, többek között reklámot, amelyet az azt követő 2 félévben látogatnak. Kicsit furcsállom, hogy kutatómunkája során nem akadt rá, hiszen nincs fedőneve, nincs angol puccos elnevezése. Csak így simán: reklám. Most így belegondolva legalább 30 olyan szakembert tudnék megnevezni, akik ide jártak, és jelenleg a szakmában dolgoznak.

Wow! Egyébként folytattam komoly kutatómunkát, és beírtam a Google.hu-n a "reklám szak" kifejezést, és hát igen... tényleg csak a második találat a BGF, no. De nincs itt gond, itt a fórum, meg lehet köszönni a segítséget, lássuk hát a választ (annak egy részét, igen, kiragadva a környezetéből, de el is lehet az egészet olvasni):

De felhívnám a figyelmét arra, hogy a cikk az cikk, műfajánál fogva soha nem teljesen pontos, például mert soha nem lehetséges megkérdezni az összes érintettet.

Világos? Szádat befogod, ez cikk, itt nem lehet semmi pontos, ne várj olyat, hogy innen tájékozódhatsz! Na! Helyedre, olvasó! Azért!

Egyébként nagyon örülök, hogy ilyen jó szakmai lapjaink vannak, és van honnan tájékozódni.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9214839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2006.09.17. 22:47:05

bizony ám, a kvif-en is volt reklám szakirány, de az most közösen fut a külkerével szerintem. (bgf szinten ugyebár)

jó pár évfolyamtársam végzett reklám szakirányon.

dezo110r · http://devai.hu/firka 2006.09.18. 06:55:02

Ejnye Konrád fiam!
Már megint belekotyogsz a nagyok dolgába! Mindenkivel össze akarod akasztani a bajszodat? Irgum-burgum, szedte-vette, renitens nebulója!
:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.18. 09:59:28

Tudod dezo, van olyan, hogy nem lennék annak a klubnak a tagja, amelyik a tagjai közé fogadna :-)

MediaFan 2006.09.20. 22:08:47

Teljesen egyetértek az itt leírtakkal.

Egyrészt abszolút "urambátyám" módon jelennek meg a hírek, aki megnézte pl. a nemrég leközölt újonnan indult bulvár netes portált, az valami szánalom. És ez azért hír értékű, mert egy "ismert" ember is benne van?! (lásd a témában indult topik az oldalon) Ilyen weboldalt kb. 97-ben lehetett házilag összedobni egy netscape composerrel, 2006-ot írunk, könyörgöm, nincs ott egy online szakember aki kontrollt gyakorol? Ez most egy haveroknak írt újság, vagy a szakmának?

Ha már a hírek minőségnél tartunk, néha olyan "hírek" jelennek meg, amik egy bulvárlapban még elmennek, de egy magát szakmainak mondó lapnál... Az mindesetre kiderül, hogy az újságírónak lövése nincs az adott témához, különben nem közölné le.
Pl. közelmúlt híre: x lap ismertsége júniusban megelőzte (kb. 1 százalékponttal) az y lapot. És mindezt a ~50 válaszadó alapján, aki éppen válaszolt az adott hónapban? Hibahatárról hallott már? Ilyen marketing bullshittel pl. minek kell szennyezni a híreket?
Ha lenne egy tökös szerkesztő, akkor csak megmondaná, hogy ezt azért ne akarjátok már, hogy lehozzuk, mert égés! Vagy tényleg ennyire hülyék az emberek, hogy ezeket megeszik?

De még több tucat ilyet lehet sorolni példának, csak nem biztos, hogy érdemes...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.21. 00:22:02

Érdekes szerepe van a Kreatívnak. Szerintem sokkal inkább érzik kötelező gyakorlatnak, mint hasznos hírforrásnak a cégek...


süti beállítások módosítása