Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1241) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (340) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tematikus keresés

Címkék: kereső keresőmarketing sem ajánló arukereso

2006.11.10. péntek 00:37 Konrad

Olyan sokat beszélünk az általános, szabadszavas keresésről, hogy közben a tematikus keresőoldalak valahogy elsikkadnak a háttérben. Igaz, egy Google hatékonysága és elterjedtsége nehezen összemérhető egy speckó keresőével, de nem is ugyanazon célból készültek. A tematikus keresők ugyanis éppen nem általános célokat szolgálnak, hanem célirányos és okos információgyűjtést.

Célirányosat, hiszen konkrét elképzelésünk van, amikor elkezdjük használni (pontosan tudjuk, milyen jellegű találatokat várunk). És okosat, mert a szabadszavas keresőkhöz képest bővebb találatot kaphatunk, és sok olyan funkciót, amit az általános keresőknél igazából értelmezni se lehetne.

Eh, hogy érthetően beszéljek: ha akarok venni egy asztali DVD írót, de nem tudom hol vegyek, milyet vegyek, mennyiért olcsó vagy drága, akkor a Google helyett érdemes olyan szolgáltatást keresnem, ami mondjuk a webáruházak tartalmát hasonlítja össze. Ha lehet, minél többét.

Na, pont erre jó az az oldal, amiről most kicsit bővebben szeretnék írni: Az Arukereso.hu, vagyis az Árukereső nevű szolgáltatás.

Így a Karácsonyi őrület előtt igazán hasznos, ha gyorsan és hatékonyan meg tudjuk nézni, hol a francban kapható egy jó asztali DVD író. Vagy valami repülőmodell. Vagy hajszárító. Vagy papucs orrán pamutbojt. Mert kérem azt is lehet kapni, mára minden eladó!

A szolgáltatás egyébként úgy működik, hogy ingyen lehet bekerülni a kínálattal, sőt, be se kell gépelgetni, van robot, ami folyamatosan tudja figyelni az ajánlatokat. A webáruházaknak csak akkor kell fizetni, ha valaki átkattint az ő oldalukra, azaz ez is egy PPC (pay per click, fizetés kattintás alapján) megoldás! És az a vicces, hogy működik is a dolog. Sőt, a hazain kívül már 6 országban!

Jó játék nézegetni a kínálatot, összehasonlítani a termékeket és az árakat, igaz, ez ki is hozza a legfontosabb hibát: ennyi sok termék között sajnos akad pár, amelyik már csak virtuálisan létezik... De szerencsére ilyenből kevés van, és különben is, szinte minden dolognak létezik helyettesítő terméke, amit itt meg is találhatunk.

A tematikus keresőknek mindenképpen van létjogosultságuk. Ezeket a fajta okos kereséseket sokkal jobban tudják kezelni, mint az általános keresők, ráadásul annyira releváns pl. a Google számára egy ilyen szolgáltatás, hogy sok termék esetében előbb találjuk meg az Arukereso-ben (vagy más hasonló szolgáltatásban) a keresett terméket, mint mondjuk a hazai forgalmazó oldalán. A fenti példánál maradva: a Panasonic DMR-EH56 keresésére a magyar lapok között a Google megtalál egy csomó áruházat, de az első az Arukereso. A Panasonic.hu meg sincs neki... (Ez mondjuk a Panasonic.hu-t minősíti, dehát láttunk már ilyet másoknál is sajnos.)

A hazai blogolvasók döntő többsége vásárlás előtt érdeklődik az interneten a termékekről. Az igény tehát adott kedves olvasom, az eszköz pedig elérhető: használjunk tematikus keresőket!

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7517549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.10. 14:16:38

Ez az Árukereső nagyon király lett, nem tudom ki csinálta - többek közt a keresőmarketingjét is -, de ismeretlenül is gratulálok neki.

webtrader 2006.11.10. 17:46:47

Hali!

Jó cikk, csak ugye mindenki a "saját" áruját szeretné eladni.
Ezért a távol keleti OEM termékek ilyen olyan generált típus alatt futnak.
És aki profi az még meg is fotósopozza a termékképeket.
Vásárló legyen a talpán aki tud venni valamit a weben.
Ugyanaz a termék annyi típus alatt fut már ....

webtrader

vicc 2006.11.11. 10:43:51

Sajnos még elég zsenge az oldal.

egy da vinci-kódnál egyetlen könyvboltot dob ki. (ráadásul a konyvlelo.hu-t:))

egy premierDVD-nél dettó csak egyet.
(jégkorszak 2 - dvdhome.hu. pedig az a szuper robot máshol rátalál a többi áruházra is)

eleve a DVD kategóriát nem egyszerű megtalálni. Főoldal > Média > Film > DVD film (csak, hogy mádia kategória persze nincs is a főoldalon.)

gyerekcipő ez.

Frankó 2006.11.11. 23:19:49

Tényleg csak 4-5 könyvesbolt van ott, de nekem a da vinci-kódra 30-40 találat jött ki, amúgy nincs sok premier ajánlat, ez igaz... A főoldali könyvtárakban van kínálat dögivel.
Biztos megvan az oka, hogy miért nem rakják a főoldalra a médiát.

Egy dolog azért zavar nálad "vicc": van egy könyvesboltod és nem vettek fel a kínálatba, és bosszúból fikázol? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.12. 00:56:12

Öntsünk tiszta poharat a vízbe: az Árukereső azoknál keres, akikkel szerződve van. Ugyanis az az akció, amikor a leendő vevő átkattint a webáruház oldalára, már fizetős. Igaz, kattintás alapján kell fizetni, de akkor is.
Ezért lehet, hogy nincs benne minden és mindenki.

Dóri 2006.11.12. 01:50:19

Van azért még pár hasonló a magyar palettán, pl: www.olcsobbat.hu

Horváth Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.11.12. 10:45:54

Az olcsobbat.hu oldalon csak az tetszik kimondottan, hogy van termékár változást mutató kis függvény, ez szerintem nagyon jó ötlet, jól jöhetne az árukeresőnek is.
Igen, az Árukereső amúgy nagyon jó, SEO szempontokból is, de sajnos eléggé szabályozatlan.. vagyis mindenki úgy tölti fel a termékstruktúrát, ahogy szeretné...

gatto 2006.11.12. 13:51:08

A tematikus keresők lehetőségeit, ahogy már írták, a szerződő felek korlátozzák.

Saját tapasztalatom szerint pl számítástchnikai termékeket, guglival 0-20 százalékkal jobb áron találok a tematikusok legolcsóbbjához képest.

Hiába diktálnának az ilyen oldalak egészséges versenyt elméletileg, gyakorlatban a legolcsóbb ajánlatok nem kerülnek be ezekbe a rendszerekbe.

gaby 2006.11.12. 15:19:22

Nekem az tetszik náluk, hogy nem csak a "hozzáértőknek" van kitalálva(én, mint középkorú nő is megtalálok egy DVD-írót)

Mondjuk nem sok mindent vásároltam már interneten, de az én tippem, ha például egy mosógépet akarsz vásárolni, akkor érdemes "élőben" megnézni a nagyobb áruházakban utána meg ellenőrízni az Interneten, hogy ténylegesen hol vehetem meg a legolcsóbban!

HunVista.hu · http://www.hunvista.hu 2006.11.12. 23:56:59

Elnézést, hogy meg merem említeni, mint tematikus (weboldal) kereső. Itt nem gyűjtjük az oldalakat, hanem a tulajdonosok regisztrálnak. Mára már több, mint 4500 weboldal van. www.HunVista.hu

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.13. 00:38:11

Köszi, szívesen veszek mindenféle ajánlást! Meg is nézem.


süti beállítások módosítása