Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (141) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (210) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1136) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (265) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alternatív csatornák

Címkék: kereső ajánló weboldal

2006.11.17. péntek 01:26 Konrad

Van annak egy diszkrét bája, hogy az önszorgalomból, saját erőből, egyéni kezdeményezésből készülő szolgáltatások mennyire jók, eltaláltak tudnak lenni - miközben a sok pénzzel rendelkező "nagyok" több hónapos fejlesztés után is csak funkcionálisan bénta szolgáltatásokat készítenek.

Persze igaz, a más környezet, a más háttér és a más elvárások miatt ez bele van kódolva a rendszerbe. De azért vicces. És elgondolkodtató, hogy az internetes tartalomgyártásnál sokkal tőkeigényesebb területeken vajon mire lenne képes egy-egy kreatív elme...

A tematikus keresésről írt bejegyzésem kapcsán ismertem meg egy újabb alternatív és hazai kereső megoldást, a Hunvista-t. A Hunvista valójában egy katalógus, olyan Startlap féle. Persze kisebb, de ennek megfelelően pörgősebb, és talán áttekinthetőbb.

A benne lévő közel 4600 link persze nem annyira sok, de azért nem is kevés. És be lehet regisztrálni a linkjeinket is, ami aztán egy elbírálás után kerül ki.

Érdemes regisztrálni, hiszen egyrészt segíthet a keresőoptimalizálásban (az oldal 5-ös Page Ranke-je ha nem is kiemelkedő, de nem olyan rossz), másrészt tényleg jó alternatívája a nagyoknak. És persze az sem utolsó szempont, hogy nem kerülhet be akárki.

Az oldalt készítő elmondása alapján hobbiból csinálja a szolgáltatást, és különösebb üzleti elképzelése, üzleti terve sincs a háttérben. Én azt gondolom, van azért ebben potenciál, hiszen ez a dolog működik, az adatbázis fel van töltve, sokkal több egy puszta ötletnél.

Az ilyet szokta felvásárolni valaki, nem? (Esetleg szól valaki Simónak?)

Ráadásul van hova fejlődnie, hiszen a mai webkettes időkben könnyen lehetne közösséget szervezni köré, aztán pl. nem ártana bele rss és egyéb jóságok - de valljuk be, az igazi érték itt a linkek. És az meg egészen nagy ötlet, hogy minden link mellett ott van, mennyi az adott oldal Page Ranke értéke...

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr517919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oszti 2006.11.17. 07:33:49

Szerintem ezeket is érdemes megemlíteni:
www.linkek.hu
www.lapozz.hu
www.weblink.hu

Szintén jó PR értékkel rendelkeznek, és sok látogatót hozhatnak.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.17. 08:49:50

Az 5-ös PR egy dolog, de ha a HTML-be belenéz valaki, láthatja, hogy keresőmarketingben nem nagyon segít a redirektek miatt.

HunVista Admin · http://www.hunvista.hu 2006.11.17. 09:43:33

bano: teljesen igazad van jump.php-t ki fogom iktatni.

fotofabrik · http://fotofabrik.blog.hu 2006.11.17. 11:35:42

egyébiránt ez egy grafikusan lebutított változata az origo katalógusnak, vagy minek...
nem jól látom?

HunVista Admin · http://www.hunvista.hu 2006.11.17. 11:42:16

Semmi köze az Origo-hoz. A szolíd megjelenés pedig szándékos.

fotofabrik · http://fotofabrik.blog.hu 2006.11.17. 11:43:20

pontosítok: a layout egy az egyben a katalógus mása, de nem vitatkozom.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.17. 11:51:09

HV Admin: gyors döntés, jó döntés. az outbound linkek nektek is jót fognak tenni.

HunVista Admin · http://www.hunvista.hu 2006.11.17. 12:52:54

fotofabrik: Én sem vitázom, és pontosítok én is. Nem akartam hasonlítani az origóhoz. Pusztán annyi történt, hogy így nézett ki az oldal www.hunvista.hu/regi_hunvista.gif és én ezt megváltoztatva a kategóriák leírása helyett kilistáztam az alkategóriákat. Ez jót tett a látogatottságnak, mert az emberek egy klikkel elérik a kívánt témát és nem mellesleg a Google találatok is megnőttek az oldalra.

mike 2006.11.17. 17:44:54

De az ilyen linktáros linkelések nem sokat lendítenek elvileg a céloldal PRján. A google a környezetet is nézi. De lehet tévedek.

HunVista Admin · http://www.hunvista.hu 2006.11.18. 11:00:02

mike: Átalakítottam. Mostmár abszolút Google barát a katalógus! Föl lehet tenni a kérdést, hogy miért kellett megvárni ezt az írást és a kritikus hozzászólásokat :)

mike 2006.11.18. 13:39:45

én arra gondoltam, hogy a google látja, hogy 100 link között van, és nem szövegben. így kevesebbet ér mindenképp nála.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.18. 14:18:01

mike,

Igen, ez bizony így van.

Két dolog miatt is:

1. Kevés a kontent az oldalon, már első blikkre látszik a Googlebotnak, hogy linkportál, tehát a fő célját, az új tartalmat itt nem találja meg (mármint a Googlebot). Másképp fogalmazva 'híg' neki a site.

A kevés kontent mellett illetve okán a számára értékes szövegközi linkeket sem talál.

2. Az oldal megszerzett PR-jét igen, a sok link túlontúl sokfele osztja, örökölteti. Ebből fakadóan egy link tényleg nem ér sokat az ilyen helyeken, de agresszív 'elárasztással' már érhetők el eredmények.

--
Ez a műfaj, a linkportálosdi nem a kedvencem, bár annyira messze nem tartom ’Google-rombolónak’, mint a mostanában burjánzó ’cégadatbázisokat’. Azért nem éppen a kedvenceim, mert _új értéket és/vagy tartlamat_ nem nagyon hordoznak. A DMOZ ebben a maga módján kivétel (volt): unikális volt és átfogó. A mai huszadik új cégböngészők és linkportálok szinte kivétel nélkül a Googléból dolgoznak, onnan szedik az inputot – nincs tehát hozzáadott értékük.

HunVista Admin · http://www.hunvista.hu 2006.12.05. 11:29:04

bano: Bakker elfelejtettem válaszolni :)
A hozzáadott értékekkel kapcsolatban.
A webkereső persze, hogy a google-ból dolgozik, hiszen ő a legnagyobb. Linkportálosdiban pedig úgy próbálok kicsit többet nyújtani, hogy már jó ideje megválogatom a felvett oldalakat. Talán éppen ebben a blogban olvastam, hogy az a baj a linkportálokban, hogy ömlesztve vannak a linkek és nehéz kiszűrni a valóban tartalmas oldalakat. Én szintén erre a következtetésre jutottam és hosszútávon megelégednék témakörönként 8-10 oldallal is, melyek valóban hasznos információt nyújtanak. Így elérhetném azt az általános véleményt, hogy érdemes a HunVistán keresni, mert ott tényleg csak hasznos/tartalmas weboldalakat találunk. Persze ez tényleg hosszútávú elképzelés, mert egyrészt a régi oldalakat ezért nem fogom elkezdeni törölgetni, másrészt pedig az elfogadott regisztrációk drasztikusan csökkentek emiatt. Egyébként pedig szívesen fogadom a javaslatokat hogyan lehetne hasznosabbá, szinvonalasabbá tenni az oldalt. Végülis nem magamnak csinálom :)
Még valami. A linkportálosdi nem teljesen buta dolog, mert az új felhasználók (akik még nem tanulták ki a keresés művészetét) szívesen hagyatkoznak a tematikus katalógusokra.