Nem szeretem azt, amikor átverik a felhasználót. Még a jóhiszemű vagy véletlen átverés sem annyira jó, de amikor előre megfontolt szándékkal, aljas reklám indokból történik ez, akkor kicsit ingerenciám támad bejegyzést írni...
Elképzelem magamban, ahogy a Ringier Online Sales House "megvette" azt a fantasztikus ötletet, ami most történik. A nagy "aha" élmény, a nagy öröm, hogy igen, ez az, biztos sokán látni fogják az új gyűjtőoldalt! Gondolom ez az öröm el is söpörte azt az apróságot, hogy vajon a szerencsétlen felhasználó mit fog ehhez szólni? Viszont ezzel a nagy örömmel már nem indokolható az, hogy legalább egy üzenetet vagy magyarázatot kellett volna a dolog mellé biggyeszteni.
Mert mi történt? Ha valaki belép a Ringier Online Sales House valamelyik oldalára (pl. Blikk.hu, TV2.hu, NOL.hu), akkor minden egyéb figyelmeztetés nélkül átkerül a Netpresszóra. Átkerül úgy, hogy sehol egy magyarázat, sehol egy üzenet: Te marha, most megmutatjuk neked az új oldalunkat!
Etikus egy ilyen lépés? Mit szólnak ehhez az adott oldal hirdetői? Mit a felhasználók?
Egyáltalán: van ennek értelme, így, hogy semmit nem mondanak el, csak átirányítanak?
Mert egy átlag felhasználó ezek után azt hiszi, eltévedt. Jó esetben begépeli újra a címet (és akkor már nem él az átirányítás, és el is felejti ezt a rövid túrát az új gyűjtő oldalon), rossz esetben begépel valami egészen más címet.
Vagy miután bejön a Netpresszó, esetleg szétnéz, mi is ez. Még akár meg is tetszik neki. Aztán elmegy valahova, elolvas egy cikket, és visszajönne ide. Újra beírja azt, amit az előbb, pl. www.blikk.hu - De hoppá! Erre már nem a Netpresszó, hanem a Blikk jön be! Hát, nincs mit tenni, Blikket olvasunk, és újra a felejtés lép a képbe...
Egyszóval: nem értem én ezt. Mert az ötlet különben nem rossz. Kellene egy új címlap, két linkkel: "tovább a kért oldalra" vagy "ismerje meg a Netpresszót". És akkor nincs átverve. Tudni fogja, mi történik. Vagy ha ragaszkodnak ahhoz, hogy mindenkit átirányítanak, akkor írják ki: "Most indul új gyűjtőoldalunk, ismerje meg!" Majd gomb illetve vár legalább 7 másodpercet az átirányítás.
Mert nem igazán jó barmoknak nézni a felhasználót és terelgetni. Könnyen azt vesszük észre, hogy elkószál, és vissza se jön többé.
Utolsó kommentek