Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Etikátlan vagy csak buta?

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2006.11.29. szerda 14:10 Konrad

Nem szeretem azt, amikor átverik a felhasználót. Még a jóhiszemű vagy véletlen átverés sem annyira jó, de amikor előre megfontolt szándékkal, aljas reklám indokból történik ez, akkor kicsit ingerenciám támad bejegyzést írni...

Elképzelem magamban, ahogy a Ringier Online Sales House "megvette" azt a fantasztikus ötletet, ami most történik. A nagy "aha" élmény, a nagy öröm, hogy igen, ez az, biztos sokán látni fogják az új gyűjtőoldalt! Gondolom ez az öröm el is söpörte azt az apróságot, hogy vajon a szerencsétlen felhasználó mit fog ehhez szólni? Viszont ezzel a nagy örömmel már nem indokolható az, hogy legalább egy üzenetet vagy magyarázatot kellett volna a dolog mellé biggyeszteni.

Mert mi történt? Ha valaki belép a Ringier Online Sales House valamelyik oldalára (pl. Blikk.hu, TV2.hu, NOL.hu), akkor minden egyéb figyelmeztetés nélkül átkerül a Netpresszóra. Átkerül úgy, hogy sehol egy magyarázat, sehol egy üzenet: Te marha, most megmutatjuk neked az új oldalunkat!

Etikus egy ilyen lépés? Mit szólnak ehhez az adott oldal hirdetői? Mit a felhasználók?

Egyáltalán: van ennek értelme, így, hogy semmit nem mondanak el, csak átirányítanak?

Mert egy átlag felhasználó ezek után azt hiszi, eltévedt. Jó esetben begépeli újra a címet (és akkor már nem él az átirányítás, és el is felejti ezt a rövid túrát az új gyűjtő oldalon), rossz esetben begépel valami egészen más címet.

Vagy miután bejön a Netpresszó, esetleg szétnéz, mi is ez. Még akár meg is tetszik neki. Aztán elmegy valahova, elolvas egy cikket, és visszajönne ide. Újra beírja azt, amit az előbb, pl. www.blikk.hu - De hoppá! Erre már nem a Netpresszó, hanem a Blikk jön be! Hát, nincs mit tenni, Blikket olvasunk, és újra a felejtés lép a képbe...

Egyszóval: nem értem én ezt. Mert az ötlet különben nem rossz. Kellene egy új címlap, két linkkel: "tovább a kért oldalra" vagy "ismerje meg a Netpresszót". És akkor nincs átverve. Tudni fogja, mi történik. Vagy ha ragaszkodnak ahhoz, hogy mindenkit átirányítanak, akkor írják ki: "Most indul új gyűjtőoldalunk, ismerje meg!" Majd gomb illetve vár legalább 7 másodpercet az átirányítás.

Mert nem igazán jó barmoknak nézni a felhasználót és terelgetni. Könnyen azt vesszük észre, hogy elkószál, és vissza se jön többé.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr219960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.11.29. 14:22:35

Én kb. 10 perce futottam bele, egy kis Népszabit akartam olvasni, és a rövid URL-t gépeltem be. Miután "nem sikerült" (nem is gondoltam bele, hogy miért), begépeltem a hosszút. A Netpresszóra egy másodperc figyelmet nem fordítottam. Ha a bookmarkjaim között lett volna a "nol.hu", talán még ki is törlöm, mint azt megszűnt site-ok esetében tenni szokás.

Kik a Ringier marketingesei? Frissen átképzett szövőnők?

forest 2006.11.29. 14:33:13

es mi van a hirdetovel akinek allando megjelenese van mondjuk a Nol-n vagy a Blikken

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.29. 14:49:46

forest, pont ezért írtam ezt:
"Etikus egy ilyen lépés? Mit szólnak ehhez az adott oldal hirdetői? Mit a felhasználók?"

bigpe 2006.11.29. 16:57:00

asszem megint egy ifjú online marketinges titán vezet mindenktit az orránál fogva, mondva megvan a nagy ötlet hogy kell usert terelni a meglévő szolgáltatások között.
gratula.

csak tudnám miért hívják "Online Sales House"-nak a dolgot, ha a legalapvetőbb online érzékük sincs?

zsolti 2006.11.29. 17:44:15

Túl korán gyűrűzött be ide ez a webkettős kényszerhajsza. Mindenki gyorsan meg akarja mutatni, hogy ő is tud olyat mint a másik, neki is van olyan szolgáltatása, közben meg alapvető dolgokkal sincsenek tisztában, amik egyébként peremfeltételei lennének a szolgáltatás sikerességének: pl. a felhasználó-központúság.

robi 2006.11.29. 20:29:27

zsolti, semmi gond nincsen a mosttal. Aki nem képes felfogni az alapvető dolgokat az 'új rendszerben' (ami tulajdonképpen a felhasználókért vagyok gondolkodás), az csúfosan megbukik.

dw · http://bpcity.hu 2006.11.29. 21:46:01

Én is belefutottam ebbe ma, meg is kérdezem erről a rosh-t, hogy mégis hogy gondolták ezt.

Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a felhasználók jelentősebb százaléka beírja mégegyszer a címet, hogy eljusson a célszájtra.

Ha ez megjelenik a többi rosh site hirdetéseinek statisztikáiban a visszaesés az meg nekik lesz szar mert utána szarrá kompenzálhatják a hirdetőiket. Szóval nem valószínű hogy ez a redirect sokáig tart.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.11.30. 00:09:04

Van még egy probléma: a site-okon külön van kiosztva cookie, hogy már átdobták a netpresszóra. Tehát ha a blikk.hu->netpresszó.hu->nol.hu útvonalat járod be, akkor kapsz még egy kényszernetpresszót. :D

Nagyon aggresszív reklámkampány, nagyon kíváncsi lennék a statisztikáikra, hogy mit lépnek erre a felhasználók?

Én úgy gondolom, hogy az ő célcsoportjuk 90%-a nem fogja érteni, hogy mi történt, és még egyszer beírja a címet (vagy a könyvjelzőre kattint), anélkül, hogy megnézné, hogy hova is jutott. Szerintem sem helyes (hosszútávú hatékonyságot illetően) marketingeszköz a látogatókban kételyt teremteni.

SZVSZ nem ifjú titán áll a dolog mögött, csak egyszerűen egy nem teljesen végiggondolt, rossz ötlet volt részükről. Vagy igenis jól végiggondolták, csak nem értenek egyet az itt olvasható érveléssel.

Sasi (törölt) 2006.11.30. 07:26:18

Nem tudom, de Carnation goes web2.

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.11.30. 09:42:07

Sasi: Valamivel le kell húzni újra a pénzt az ügyfelekről..

pollner · http://soreo.biz 2006.11.30. 11:24:29

Elgondolkodtató a Netpresszo.hu offline kampánya is. (Egy presszós felszolgáló a 60-as évekből, aki egy tálcáról kínál valami gyanús folyadékot...)

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2006.11.30. 14:31:17

Én is beleszaladtam, és nagyon nem örültem neki!!! Megyek a Nemzeti Sportra körülnézni, hogy mi a váccáp, erre fel a Népsport helyett valami preszszóban találom magam. Elõször csak néztem ki bambán a fejembõl, hogy most akkor mi van? Megszûnt a nemzeti Sport? (nem mintha sírnék érte, de azért csak hallottam volna ma reggel valamerre, hogy az ország egyetlen sportnapilapja immár a múlté...)
Valszeg egy ideig kerülgetni fogom a Ringier érdekeltségi köré tartozó honlapokat és nyomdaipari termékeket! Irányítgassák egymást az akolba.

Sasi (törölt) 2006.11.30. 14:35:07

Ernő: nem tudom, hogy az ügyfelek tudnak-e erről. Vagy miként tudnak erről. Szerintem rajtunk webes nördiken kívül ez senkit nem mozgat meg :) Egyszerűen igény volt rá náluk is, mert tudtak róla, és lemaradni meg nem akartak. És olyan jól hangzik, hogy webkettes site-ot fogsz kapni tőlünk.

Nem vagyok benfenntes, de mondjuk biztos kell a pénz, ha továbbra is menni és fejlődni akarnak és embereket akarnak alkalmazni. Web2: éld túl a jelszavunk :)

Sasi (törölt) 2006.11.30. 14:44:55

Meg nem validáltattam most se a netpresszót sem a djuice honlapot, de mindkettő xhtml 1.1 strict. CSS, ajax, sajnos ebből a szempontból nem érheti őket egy rossz szó sem, mert technikai értelemben teljesítik a web2-t, nem csak dumálnak róla.

Azért a Carni nem olyan embertelen és gonosz, mint azt általában hangoztatják róla mit sem tudó emberek. Mégegyszer mondom, tény, hogy meg kell élni, de nem csak nekik, nekem is meg neked is. Néha pedig a marketing fluff az eszköz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.30. 15:14:43

Sasi, a Netpresszóval technikailag semmi baj. Tartalmilag már igen, de az más történet.
A kampányt nem is néztem, ki csinálta. De technikailag az is rendben van. Szemantikailag van elcseszve ez a dolog szerintem.


süti beállítások módosítása