Készülvén 2007-re első lépésként nézzük át a weblapunkat! Illetve az átnézés előtt üljünk le egy pofa sörre vagy forralt borra a marketinges kollégával vagy baráttal, és merengjünk el a világ múlandóságán és azon, vajon milyen célból is vagyunk mi jelen az interneten! Miért van weboldalunk? Mit akarunk azzal elérni?
Ha ezzel megvagyunk, ültessük le a barátnőt/feleséget (akár mindkettőt), takarítónőt, anyóst, bárkit, aki nem él együtt a cégünkkel a számítógép elé, és kérjük meg, az oldal alapján mondja meg mivel foglalkozunk és hol lehet minket elérni. Megtaláltak mindent? És mi is úgy látjuk, hogy a kitűzött célok elérésére alkalmas az oldalunk? Ha igen, dőljünk hátra egy kicsit, majd lépjünk tovább. Ha nem, akkor tépjünk egy post-itet és írjuk rá: 2007: új weblap. Ragasszuk a papírt a monitor jobb oldalára, fölülre.
Ha nem kell új weboldal, akkor szépen nézzük végig az összes lapot: hol van fent húsvéti akció? Nyári ajánlat? Bármi, ami 2007-re már nem igaz? Ezeket ha lehet még idén ki kell gyomlálni! Van ilyen? Elő a post-ittel, felvésés, ragasztás.
Ideális esetben jó a weblapunk és nincs fent semmi kukázni való. Nézzük meg, mióta áll így az oldal? Elhiszik erről, hogy ez egy élő cég weblapja? Érdemes esetleg valamit frissíteni, akárcsak pár elemet lecserélni, hogy frissek legyünk. Ebben a mai pörgős világban egy fél éve statikus weblap már kövület...
Ha mindez így szép és jó, akkor most pötyögjük be a böngészőbe: www.google.hu Aztán írjunk be a számunkra kedves keresőszavakat szépen sorban (nem Görög Zitára gondolok, hanem olyanokra, ami a cégünkre jellemző!). Hanyadikok vagyunk a találatok között? És a konkurencia? Egyáltalán: meg tudnak minket találni?
Ha igen akkor nyerő helyzetben vagyunk, van egy jó weboldalunk, amit a keresőkben is megtalálnak. Ha nem, akkor érdemes keresőoptimaliozálni: post-it, toll, felírás, ragasztás.
Még pár apróságra figyeljünk: legyen valami jó látogatottság-mérés (pl. Google Analytics), legyen egy jó partnerünk, aki ha kell pár nap alatt tud módosításokat végrehajtani, és legyen valaki a cégnél, aki a felelőse a weblap folyamatos frissességének.
Ha ezekkel megvagyunk, pihenjünk egy kicsit és készüljünk a további feladatokra.
Utolsó kommentek