Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Internet stratégia 2007 - külső és belső kommunikáció

Címkék: msn email marketing internetes stratégia 2007

2006.12.05. kedd 02:07 Konrad

Év vége, Mikulás, Karácsony, ajándékok, pénzügyi zárás, és még számtalan szebbnél szebb gondolat... Sikerült valamennyit pihenni? A 2007-re szóló internetes stratégiából elvileg megvagyunk a weblapunkkal. Lépjünk akkor picinyt tovább!

Mára egy cég életében egyre inkább rutin az internet használata. E-mailezel? Használsz MSN-t, Skype-ot? Küldessz ki e-mail hírlevelet? Szoktál kapni ajánlatokat e-mailben? Van a cégnél belső körlevél? Intranet? Esetleg blog? Valami biztosan! De miért érdekes ez egy tervezésnél? Lehet ezekkel valamit kezdeni?

Az e-mailt állandóan használjuk, céges levelezésre is. Nézzük meg, jól használjuk-e! Mire figyeljünk oda? Elsőként az e-mail címre! Először is, ne az internet szolgáltatónk domain nevét használjuk... hanem a sajátunkat. Aztán a név az legyen kiírva és legyen azonos mindenkinél a formája, valahogy így: vezetéknév.keresztnév@cégnév.hu Ha levelezünk külföldre is, akkor legyen keresztnév.vezetéknév@cégnév.hu forma is. Fontos az egységes arculat, mert sokan ebben a formában fognak először találkozni velünk!

Hopp, ne szaladj, maradjunk még az e-mailnél! Szoktál tárgyat adni az e-mailnek? Ja, mert különben kiabál a leveleződ... És szoktál oda-vissza válaszolgatások után egésszen másról írni, mint ami a tárgyban van? Ugyehogy ugye?

Az üzleti levelezésben fokozottan fontos a tárgy mező! Én kapok egy nap 30-40 fontos (és legalább ugyanannyi kevésbé fontos) levelet! Lehet, az egyik épp tőled jött... Amit elteszek valahova. Aztán ha később kell, akkor valahogy meg kell találnom. Pl. a tárgy mező alapján... Ezért adj meg pontos tárgyat!

Slágerlistánk élén, továbbra is az e-mailnél maradva: használjunk aláírás sablont a levélben. Legyen benne a nevünk, pontos beosztásunk, a pontos cégnév, elérhetőségünk (a személyes), akár az e-mail címünk is (mert ha továbbküldik a levelet, akkor a fejlécben levő elveszhet), és a cégünk webcíme. Ezek legalább. De odaírhatunk egy sor reklámot is... Ilyet, hogy: Cipőt a cipőboltból! meg Fél kiló banner akciós áron! vagy Megérkezett az új téli kollekció. Ez ott nem tolakodó, de hasznos lehet. Sőt, a tapasztalat az, hogy hasznos is!

Nézzünk szét a belső kommunikációban is kicsit! Ha minden hülyeség miatt e-mail írunk a mellettünk ülőnek (Láttad azt a szöszit a büfében? Már megint mint akar ez a barom? Mennyi négyszernégy?), akkor sürgőssen kezdjünk el használni valami közvetlen üzenet küldőt: MSN-t, Skype-ot, ICQ-t, akármit. Azért lehetőleg mindenki ugyanolyat...

Mondjuk kifelé, partnerek felé is használhatjuk ezt. Éppen ezért fontos, hogy az ilyen megoldás valahol az e-mail és a telefon között van (ha írásban történik, mert egy szóbeli skype beszélgetés ugye pont olyan, mint a telefon...), és le is menthető az egész! Mentsük is... De nem arra való, hogy itt briefeljük meg a kollégát, hogy itt küldjünk ajánlatot a partnernek és itt kérjük meg kedvesünk kezét. Ez csevegésre való, pontosításra, ilyesmire. A lényeg továbbra is e-mailben menjen!

Ha már e-mail, szedjük megint elő: csatolt file-ok. Felszisszentél? Kaptál már 15 mega vicces videót egyben? Vagy küldtél el véletlenül egy félkész ajánlatot? Amennyire jó dolog a csatolás, annyira sokat lehet szívni vele. Én pl. azt javaslom, hogy cégen belül inkább megosztott könyvtárakat használjunk file pakolgatásra, kifelé pedig ha lehet többszörösen ellenőrzött levél menjen. És ha a csatolás nagyobb 1 megánál, akkor azért egyeztessük, tudja-e fogadni a másik fél. Meg azt is, mit tud fogadni... Mert pl. tömörített file-t, exe-t, ilyesmiket sokan nem. Ha lehet, ne word doksiban (tudod, .doc) küldjük az ajánlatot, mert abban sok butaság benne maradhat, hanem generáljunk pdf-et belőle. Van erre ingyenes progi is, teljesen jó, és biztos azt kapja a partnerünk, amit küldeni akarunk.

Ingoványos talaj még a hírlevél. Ez olyan téma, amiről külön lehet tanfolyamot tartani (szoktak is). Ha van hírleveled (vagy tervezed, hogy lesz), akkor egy dolgot kérek: profi módon használd! Hogy ez mit jelent, arról most csak röviden:

  • ne legyen spam, azaz olyanoknak küld, akik kérték
  • ne legyen túl nagy, ha lehet maradj fél mega alatt
  • hasonlítson a céged megjelenésére
  • olyanról írj, ami tényleg érdekes, mert különben leiratkoznak
  • nézd át a helyesírást
  • írj valódi, de érdekes tárgyat
  • lehessen leiratkozni a hírlevélről
  • és mérd, mennyire aktívan olvassák!

És hogy ezeknek itt mi köze van a 2007-es stratégiához? Ez is a céged, ezt is rendbe kell tenni és rendben kell tartani. Ha minden tökéletes, akkor csak ellenőrzés volt az egész, és elégedetten várhatod az Angyalkát Karácsony este. De ha valamit javítani kell, akkor elő a post-ittel, vésd fel magadnak, és legkéssőbb a két ünnep között kezdj el vele foglalkozni. Meg fogja érni!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3621051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HiA · http://hia.itblog.hu 2006.12.05. 08:26:03

Bocs, egy kis pontosítás:
A pdf995 nem teljesen ingyenes, mert minden használatkor megjelenít egy "szponzor oldalt". (Megjegyzem elég idegesítő.) Ha ki akarod kapcsolni, akkor fizetni kell.
Teljesen ingyenes PDF készítő programok:
PrimoPDF (www.primopdf.com) vagy a PDFCreator (www.pdfforge.org)

Tewe 2006.12.05. 09:17:08

illeve, ha már pdf, és pénzügyek, akkor érdemes meggondolni az openoffice használatát az MS Office helyett. Ingyenes, tud pdf-et generálni, egy kis cégnél sokat lehet vele spórolni a szoftvereken (saját tapasztalat)

Arukereso.hu 2006.12.05. 11:52:36

Melléklet küldésre nekem leginkább a következő stratégia jött be:

Mellékelni kívánt állományok feltöltése egy webtárhelyre, link beillesztése emailbe. Kéretlen letöltők ellen pedig lehet védekezni jelszó védett területekkel.

"Speciális" mellékelendők pedig mehetnek céloldalakra. Képek Flickr-re, videok YouTube-ra, stb...

Pásztor dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2006.12.07. 02:55:49

A száz soros aláírások idegesítők és nagyon személytelenek. Kétségtelen, hogy első alkalommal hasznosak, de utána érdemesebb egy rövidebbre váltani.


süti beállítások módosítása