Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Long tail vagy bulvár? Long tail és bulvár!

Címkék: blog web2 tartalom közösség blogmarketing

2006.12.19. kedd 21:13 Konrad

Szétküldött a Blogter egy hírlevelet a regisztrált felhasználóinak, hiszen bővült, változott a szolgáltatás, így informált az Alternatív Címlapról.

Voltak, akik ezt spamnek érezték, mások tudomásul sem vették, de ami talán a legérdekesebb: a hírlevél bulvár tartalmát sérelmezték. Hiszen a Blogter blogszolgáltató, aminek mégsem a bulvárból kell éljen, hiszen ott van neki a "long tail", a "hosszú farok", a sok kisközösség tartalma. Miért nem abból merít?

Talán azért, mert azok pont a kisközösségeknek valók! Mert a "long tail" tartalmát nem hirdetésből, nem hírlevélből találjuk meg a neten, hanem ajánlásra vagy keresőtalálatra. Mert annak pont az a lényege: egy-egy témát kevesen olvasnak, bár sokféle téma van, így valójában összességében sok embert elérnek.

Egy blogszolgáltató a "long tail"-nek két dolgot tud adni: felületet ahol megjelenhet a tartalom és kiemelkedési lehetőséget. Márpedig az Alternatív Címlap pont egy ilyen kiemelkedési lehetőség. Ráadásul, mivel szavazás alapján kerülnek fel oda az ajánlások, valójában az olvasók segítségével kiemelkedhet bárki.

De egy blogszolgáltatónak meg is kell élnie valamiből, ez a valami pedig az egyre több olvasó. A Blogter egy év alatt elérte, hogy bizonyos napokon volt olyan nap, amikor már átlépte a látogatók száma a napi 100 ezer felhasználót (forrás Webaudit). Márpedig a sok látogatót a bulvár tartalom hozzá. Így van ez a portáloknál, így van ez a blogoknál is. Nemcsak a Blogeteren, hiszen a Blog.hu-n futó Index-rovat-blogok is a bulvár tartalom miatt pörögnek.

Mert a tömegek a könnyen emészthető, bulvár tartalomra buknak. Ha tetszik ez nekünk, ha nem.

Ha pedig ezek a tömegek a bulvár miatt elmennek az Alternatív Címlapra, ott meg fogják találni a "long tail" tartalmakat is.

(Meg kell jegyeznem, hogy bár a Blogter is az ügyfeleim között van, ez a post nem az ő védelmükben íródott. Sokkal inkább egy problémára kívánok rávilágítani, ezzel a konkrét esettel. Aki szerint pedig ez reklám, az nyaljon sót. Maradok tisztelettel, s.k.)

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8323394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.19. 22:05:39

már másodszor állítod, hogy a blogter elérte a "100 felhasználót". gondolom a napi egyedi látogatókra gondolsz.
ők viszont ennyien vannak:
webisztan.blog.hu/media/image/_egyebek/blogter1.jpg
webisztan.blog.hu/media/image/_egyebek/blogter2.jpg

Amúgy meg ha jól tudom, ez nem csak a blogteres blogok látogatottsága, hanem más dolgok is alá mérnek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.19. 22:09:09

Annyit mondtam, hogy vannak napok, amikor átlépi. És ez a képek alapján igaz. De igazad van, valóban egy olyan nap van itt, ahol átlépi. De átlépi.
Akkor hazudnék, ha azt írtam volna: a rendszeres felhasználók száma. De direkt nem azt írtam.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.19. 22:12:35

biztos h így volt ez a mondat az előbb is?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.19. 22:14:41

Biztos. De most a kedvedért pontosítottam.

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2006.12.19. 22:22:30

kicsit szomorito, hogy ennyire csak a bulvar tartalom megy.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2006.12.19. 22:25:46

...és maga blog is egy, a prosperonak kiajánlott PR tool? (sic!)

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.19. 22:29:09

visszatérv a spamleveletekre:
egyrészt érdekes, h a pto.hu-t sikerült elsőnek ajánlani, mint blogter ac-tartalmat. másrészt meg ez nettó bulvár, ne szépítsük. egy csepp longtail nincs benne:
Ünnepi WC papír?
Új Faithless album
Képsorozat új Bond lányról
Elképesztő japán teherautók
Gyógyító sperma?

Sőt, még bulvárosítva is van:
eredeti blogpost cím: Őrült japánok
ugyanez a hírlevélben: Elképesztő japán teherautók


href.hu/x/22pp

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.19. 22:39:10

HH, ez nem spam. Szerintem.
Meg nem is az enyém. Egy tanácsadó nem válik tulajdonossá, másrészt akkor ad tanácsot, ha kérdezik.

Egyébként valóban bulvár az egész. És pont ezért írtam: nem akarom védeni a Blogtert. "egy problémára kívánok rávilágítani, ezzel a konkrét esettel".

human · http://humaninsect.freeblog.hu 2006.12.20. 00:19:08

ez spam volt. Ha valaki nem ikszeli vagy kiveszi a pipát (nemtom itt hoyg van), hogy ő nem kér hírlevelet, akármit, és mégis kap akkor az spam.

És a videobomnál is az (volt), olyan címemre kaptam doranskytól amin fél évvel előtte normálisan leveleztünk kicsit.

prospero 2006.12.20. 01:26:31

ajaj Retek, sajna a PR-hoz nem értek, ahogy néhány kommunikációs melléfogásunk is mutatja - inkább az üzlet :-)

HH, köszi a "gratulációt" a fejlődésünkre nézve, valóban nagy erőkkel haladunk! - vagy félre értettem vmit?

komolyra fordítva: ez az első hírlevél volt és ezek szerint van még mit javítanunk. azaz köszönjük az építő kritikát, megfontoljuk!

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.20. 10:11:31

ja, bocs, megint beugrottam. szóval a blogter havi egyedi látogatószáma belföldi forgalomra:
webisztan.blog.hu/media/image/_egyebek/blogter3.jpg

pollner · http://www.bizblog.hu 2006.12.20. 10:31:15

Konrad, nagyon belegabalyodtál ebbe e long tail fejtegetésbe. A Blogter (eredetileg) épp azt vállalta fel, hogy helyettünk kibányássza a rettentő sok új, ismeretlen blog (ők a long tail) közül az értékeket. Erre meg kéretlen hírlevélben (amikor próbaképpenregisztráltam nem ikszeltem be semmi olyat, hogy ezentúl bármit maguktól, kérés nélkül küldhetnek) harmadkézből származó bulváranyaggal próbálnak etetni. Magamtól nem tettem volna szóvá, nem akarok állandóan a Blogterrel foglalkozni, de az meglepett, hogy még te is így tálalod a dolgot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.20. 13:06:10

HH, én is szeretek a számok bűvöletében élni, így köszönöm az adatbányászást! Bár belföldi forgalomról végképp nem beszéltem, és számomra ebből a szempontból mindegy, honnan jön az olvasó. Pl. azért, mert elég sok ismerősöm külföldön van :-)

Pollner: meg fogom kérdezni, miért ment ki olyanoknak, akik nem jelöltek be. Egyébként én azt írom, hogy a Blogter eredeti vállalásához - amit te is írsz - egy dolog kell mindenképpen, az pedig a működés. A működéshez pedig az a forgalom _is_ kell, amit a bulvár hoz. Mert nagyon jók az "elitista" tartalmak, de abból nem tartassz fenn céget...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.20. 13:08:56

ollo, örülök, hogy tetszik, de esetleg ha egyértelműen kiírnád a forrást, mint ahogy a CC licensz is kéri, akkor megköszönném.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.20. 13:36:49

gondolom csak vicceltél ezzel a "sok külföldi ismerősöm nézi" dologgal. mindketten tudjuk, hogy a magyar hirdetőt nem érdekli a külföldi látogató. akár robot, akár ismerős, akár betévedt ázsiai netező.

prospero 2006.12.20. 16:10:18

HH - mióta foglalkozol üzlettel és a hirdetőkkel? már több fórumon és Neked is részletesen elmagyaráztam az üzleti modellünket, amely komoly külföldi megjelenést is tervez. kicsit már fáradt vagyok állandóan elmondani ugyanazt, de a külföld a blogternél fontos üzleti modell. éppen te vagy az, aki fölöttébb "kedveled a külföldi" dolgokat, zömében csak ilyen fejlesztésekről írsz, tehát nem értem miért pont Tőled jön ez megint elő...

egyébként a hirdetők köszönik szépen jól megvannak, mivel a hirdetéseik nem a blogokban jelennek meg, hanem a főoldalakon, azokat pedig a magyar nyelv miatt jobbára hazai olvasók olvassák... szóval ezt a kritikát sem fogom teljesen

végül fentebb írom, hogy nem kiforrott a hírlevél, változtatni fogunk rajta, és tényleg köszi a konstruktív kritikákat

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.12.20. 22:49:59

Ide írtam egy 5 bekezdésből álló hozzászólást, a rendszer viszont bénázik erősen, úgyhogy ebből kimaradtatok.

Pásztor dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2006.12.21. 17:05:20

Egyrészt szerintem is spam volt, másrészt szterintem is hülyeség belekeverni az egész long tail dolgot, harmadrészt nekem is veszett már el hosszabb hozzászólásom ugyanitt.

doransky · http://doransky.hu 2006.12.22. 13:14:38

Azok a regisztráltak kaptak hírlevelet, akik elfogadták az adatvédelmi szabályzatunkat - tehát minden regisztrált -. - alpha.textlab.hu/blogterhelp/?q=node/119

Abban pedig kategórikusan le van írva, hogy küldünk a felhasználóink részére friss tartalmakról szóló értesítést, a hírlevél tehát nem spam.

így jár HH az, aki nem olvas. Tessék leiratkozni, ha nem tetszik.

dfs 2007.01.04. 09:25:18

azt veszem észre, hogy egyre nagyobb arca van a frissen felkerült embereknek.