Egészen pontosan: Nem internetes hirdetések, megjelenések és az internetes jelenlétünk kapcsolata. Mert erről fogok most írni. (Valahogy vonzódom az ilyen több soros nevekhez. A marketinges szakdolgozatom címe - még a múlt század végén... - is hasonlóan "rövid" volt: A nem internetes reklámok és értékesítési formák megjelenése az interneten.)
Elég jól állunk már a jövő évi internetes stratégiánkkal, már nem sok van hátra! És ha a fogyasztás templomainak a látogatásába belefáradtunk, érdemes lazításképpen leülni és elmerengni a közeli jövőről. Nekem ilyenkor minden pihenés, ahol nincs tömeg, zaj, és csendes éj... Elmerengni, és végiggondolni, hogy vajon milyen nem internetes állandó és időszakos jelenlétünk is lesz jövőre. Például névjegykártya. Levélpapír. Hirdetések. PR cikkek. Szóróanyagok, termékbemutató brossúrák. Reklámtárgyak. Kiállítási stand. Céges kocsik. Vagy bármi...
Számtalan olyan hely van, ahol érdemes feltüntetni a weboldalunk címét, a kapcsolattartó e-mail címet, rögtön a logónk közelébe. De apropó, mit is írjunk oda? Érdemes a weboldalunkak olyan címet használni, ami nem hosszú és megjegyezhető. Mert bár nagyon jó a www.hosszúnevünkvandemindentelmond.hu cím, de ezt begépelni... Legyen inkább valami rövid, pl. www.megjegyzem.hu Egyik kedvenzem a www.lapszabaszat.hu Rövid, tömör, és sokatmondó. Meg is tanultam egy életre...
Az e-mail címnél is, a kiírt cím legyen tömör. És fontos: legyen komoly! Cégcímnek ne használjunk cégnév@freemail.hu -t. De webcímnek se használjunk olyat, hogy www.designercég.hu/cégnevünk , vagy olyat, hogy www.ingyenwebhely.hu/cégnév Ezek olyanok, mintha 25 éves teherautóból árulnánk a termékünket a piacon: lehet olyat is, de nem komoly.
Egyet érdemes megjegyezni: alacsony a hatákonysága a nem online megjelenéseknek az online felé. Magyarul: ha hirdetjük egy újságban vagy a tévében a webcímünket, akkor kevés látogatásra számíthatunk. Persze ha a Barátok közt reklámblokkjában nyomjuk naponta a www.multivagyok.hu címünket, akkor az meglátszik a látogatottságon. Más kérdés, hogy abból a 30-40 millióból mennyire hatalmas kampány futhatna a weben...
Mindezek után a stratégiánk szempontjából az a fontos, hogy arra figyeljünk: minden nem online megjelenés esetében nézzük meg, fel tudjuk-e tüntetni a webes elérhetőséget. Én elsősorban a webcímet írom oda mindenhova, hiszen az a legáltalánosabb, és azon keresztül az e-mail címet is megtalálják.
Ugye, ez egy kicsit egyszerűbb, átláthatóbb, mint pár korábbi lépés? Így a halra és a mákosgubára várva nem is érdemes mással fárasztani magunkat. De mégis, fontos ezt is végiggondolni, hiszen látogatókat, és ezzel együtt megrendelőket hozhat!
Utolsó kommentek