Így karácsony másnapján, telihassal (és jól megfázva) a meleg szobából figyelgetem a fagyott tócsákat és a hideg szegedi tájat, és közben eszembejut, hogy az ajándékok nagy része valami új technológia. Az idei év slágerei a projektoros és lcd tévék, az mp3 lejátszók, a kamerás mobilok, és persze a mobil nélküli kamerák - egyszóval újabb kütyük.
De hol érdekes ez, amikor a jövőévi internetes stratégiánkat tervezzük? A technológiai kütyüknél gyorsabban talán csak az internetes technológia és szolgáltatások fejlődnek, folyamatosan jelennek meg érdekes és új megoldások - persze ezek sokszor csak egy-egy szűk terület számára érdekesek. Kezdjünk ezekkel valamit? Legyünk újítók, és vezessünk be mindent azonnal? Vagy türelmesen várjuk ki, miből lesz valami? (Mibű lössz a cserebogá'?)
A válaszhoz vissza kell utalnom a hirdetéseknél feltett kérdésekre. Ha ismerjük a célunkat és célcsoportunkat, akkor tudjuk eldönteni egy-egy új dologról, kell-e ez nekünk. Általában elmondható, hogy a célcsoportunk számára érdekes (és hasznos) szolgáltatásokat érdemes azonnal bevezetni. Érdemes, mert bizalmat ébreszt, érdemes, mert látszik, foglalkozunk az oldallal, és érdemes, mert nyerhetünk új olvasókat. Ha megjelenik egy új webes rss olvasó (és mostanában lesz pár), akkor a híreink eléréséhez ehhez az újhoz szükséges gombot is rakjuk fel az oldalra (ahogy a Netvibes, a Google Reader vagy mások gombja ott van). Ha találunk egy új kiegészítő szolgáltatást (egy javascriptes speckó számológépet, vagy egy jólműködő kérdőívet például), bátran illesszük az oldalunkba.
Persze csak olyat, ami a célcsoportunknak érdekes lehet!
Egy-egy új technológia, megoldás azért is érdekes lehet, mert mi is megismerjük, kipróbáljuk. Ezzel adott esetben akár versenyelőnyhöz is juthatunk, hiszen ha mi az elsők között kezdjük el használni, akkor tudni fogjuk, mennyire is hasznos ez, mennyire érdekes a felhasználónknak.
Ha egy-egy szolgáltatást bevezetünk, mérjük is, hányan használják. Minél több információnk van a felhasználóink szokásairól, annál pontosabban fogjuk tudni a reklámjainkat célozni!
Legyen hát a weboldalunkon egész évben karácsony, és ha "kapunk" valami újat, bátran osszuk meg a felhasználóinkkal! Legyen ez része a stratégiánknak: a folyamatos fejlődés.
Utolsó kommentek