Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pillanatkép a hazai blogszféráról. Vagy nem.

Címkék: blog statisztika blogmarketing

2007.01.03. szerda 17:08 Konrad

Én aztán pontosan tudom, hogy a hazai internetes szakma nagyon sok információt visszatart. Vélt vagy valós üzleti érdekek miatt bizonyos fajta látogatottsági adatok, felhasználószámok, bevételek, kiadások nem nyilvánosak. Például nem lehet önbevallásos alapon még olyan listát sem összehozni, hogy a nagyobb szolgáltatóknál kik hirdetnek - egyszerűen nem publikus a hirdetők listája...

Éppen ezért néztem kicsit furcsán, hogy a Webizenen Bártházi András a Nos, mekkora a hazai blogszféra? címmel egy nagyon átfogó és sok szempontot tartalmazó listát hozott nyilvánosságra. Furcsán néztem, mert az adatok valójában a Miner.hu keresőből kinyert információk.

Így aztán most az egyik szemem sír, a másik meg nevet. Nevet, mert nagyon jó és hasznos adatokat látunk itt a hazai blogszféráról, de sír, mert a megtévesztő címadás miatt félő, hogy sokan félreértik az ott leírtakat. Ugyanis egy kereső sok ok miatt nem pontos képet ad (ezt egyébként a kommentek alapján a bejegyzés írója is tudja), és az például tuti, hogy néhány szolgáltatót nagyon alábecsül (másokat meg fölfelé torzít).

És volna itt még egy kicsiny problémám: a kommentekből (és pár visszajelzésből) kiderül, hogy a lista nyilvánosságra hozatala előtt nem lett az érintettekkel egyeztetve. Ez alapvetően nem baj, de a Miner.hu pont ezekből a cégekből él, így talán érdemes lenne aktívabb kapcsolatot ápolni a szolgáltatókkal. És esetleg a Miner.hu apropóján összerakni egy egyeztetett, a szereplők által előzetesen elfogadott és pontosított listát.

Egyébként maguk az adatok érdekesek és tanulságosak. Leginkább azért, mert egyértelműen látszik: sem az ismertség, sem az üzleti eredmény (és siker) nem áll egyenes arányban a blogok és blogolók számával a hazai blogszolgáltatóknál. Érdemes ezen kicsit elgondolkozni, és mindenkinek levonni a tanulságot.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4725737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zhaoman 2007.01.03. 18:20:40

Én csak azt látom, hogy mindenki ül az adatain.

Nem hiszem, hogyha András írt volna a blogtereseknek/freeblogosoknak/akárkinek, akkor felhomályosították volna a kérdést illetően.

Konrád, - feltételezésem szerint - Te ismered a szereplők nagy részét. Szerinted rájuk fog törni valamikor is egy őszinteségi roham?

András bejegyzését mint a fertőző mételyt kerülik az "illetékes elvtársak" (=blogszolgáltató tulajdonosok/karbantartók/szerkesztők).

Az egész talán arra volt jó, hogy kiderült a miner.hu meddig tudott lefúrni... engem meggyőztek

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.03. 18:36:32

Tudod, fennáll az a veszély, hogy egy-két nagyobb szolgáltató nem tekinti partnernek a minert, és kizárja a botot. Aztán semmi adata nem lesz... Ezért jobb a békesség, és jobb az előre gondolkodás.
Ilyen esetben elküld egy levelet, hogy ezt és ezt fogja nyilvánosságra hozni, és kéri, pontosítsák. Előre szól, tájékoztat: kommunikál.
Persze ha a Miner lesz a meghatározó piaci szereplő, akkor másként állhat a dologhoz. De még egy Webaudit sem hoz (hozhat) mindent nyilvánosságra.
Vannak sajnos ilyen feltételei is a piaci részvételnek, a partizánok hosszú távon hátország nélkül maradnak.

Ferenc · http://mp3.blogter.hu 2007.01.03. 19:43:10

a blogkeresők között szerintem a miner.hu a meghatározó piaci szereplő.

Szerintem a google sem küld emailt senkinek, amikor nyilvánosságra hoz adatokat. Alex sem.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.03. 19:44:11

alexa. bocs, elírtam:)

xyz 2007.01.03. 19:45:53

Azért egy keresőt kizárni elég nagy öngól lenne.

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.03. 19:55:09

A Miner forgalmat is eredményez a blog szolgáltatóknak, egy (pontatlan?) lista miatt nem érné meg blokkolni a robotot. Továbbmegyek: a blogok szerzői akiknek a szolgáltatója akadályozná, hogy a blogjukat megtalálják szerinted nem hagynák ott?

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.01.03. 20:01:24

Konrád, vegyesek az érzelmeim nekem is. :) Az egyik oldalon az van bennem, hogy tényleg jó lett volna felkeresni a blogszolgáltatókat, és egyeztetni velük. A másik oldalon az van, hogy "szinte semmit" nem kapott tőlük a Miner, az egyetlen pozitív kivétel talán a blogol.hu, és valamiért azt gondolom, hogy a kutya sem válaszolt volna az e-mailemre érdemben. A szinte semmit nem jelent teljes passzivitást, pusztán annyit, hogy azon, hogy a címlapokon, RSS-ben elérhető friss bejegyzéseket nagyrészt leegyeztettem velük, máig nem kapok teljes bloglistát, vagy bármi más, hasonló segítséget tőlük. Egy teljes bloglista odaadása mellett meg lehetett volna mondani, hogy András, ezek olyan infók, melyeket nem szeretnénk, ha megtudna a konkurencia, odaadjuk, de légyszi ne írj róla. Az elején próbálkoztam egy partnerség kialakításában velük, ez akkor nem sikerült, most pedig nincsen rá energia. Ha valaki jön, hogy szeretne együttműködni, részemről csak örülni fogok neki, de kopogtatni már nem fogok. Tehát ahogy írod is, érdemes lenne velük aktívabb kapcsolatot ápolni, de nem megy, és nem rajtam múlt.

A kizárás lehetősége is felmerült bennem, de nem hiszem, hogy az jó lenne bárkinek is.

Mégvalami. Az alálövés elképzelhető, a fölfelé torzítás nem, hiszen nem tudok több bejegyzést keríteni, mint ami van :). Ez utóbbi kapcsán a blogok számát illetően történhet torzulás, mert adott blogok törlésre kerültek, a Miner viszont tud róluk, de nem hiszem, hogy az ilyen irányú felfelé kerekítés torzítana, hiszen a törölt és a rég elhagyott blogok között nem érzek különbséget. A blogok számát egy szolgáltatónál úgy kell értelmezni, hogy a "valaha volt összes", mint írtam is, ez a szám közel sem jelenti, hogy ennyien aktívak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.03. 22:58:23

A piaci szereplők működése nem biztos, hogy elsőre logikusnak tűnik. Én sok dolgon nem lepődnék meg.

András: nem csodálkoznék, ha ezek után keresnének. És ha úgy általában nem is reagálnak a kéréseidre, egy ilyen "húsbavágó" dologra viszont szerintem igen. Egyszerűen eddig, amit csináltál, az nem volt érdekes (pl. sok látogatót nem vittél, kevesen ismernek-használnak), de tettél egy olyan lépést, ami már érdekes.

Persze ha nagyobb nyilvánosságot kap. Amíg egy hirdető vagy ügynökség nem kezdi el lobogtatni, addig nem lesz érdekes. De ha igen...

Szóval szerintem ezzel fókuszba kerültél, no.

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.04. 00:23:02

Félig off: (lehet csak én nem tudom) Konrad te esetleg valamelyik blog szolgáltatóval kapcsolatban vagy?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.04. 00:41:02

Jano: igen, ezt többször le is írtam a blogon. Üzletileg a Blogterrel, informálisan pedig értelemszerűen a blog.hu-val, ezen felül ismerem a Freeblogosokat, buliztam együtt a buzz-osokkal stb. És persze "kapcsolatban vagyok" jópár független (nem blogszolgáltatónál blogló) bloggerrel is.
Különben nem lenne alapja annak, amit leírok.

dfs 2007.01.04. 08:55:59

aha, szóval nem tetszik a blogtérnek, hogy lehull a lepel. Megértem, számukra nagyon gázos ez a bejegyzés. Figyelemreméltó az is, hogy egyből fenyegetőzés (botok kitiltása) merül fel. Érdekes.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.01.04. 09:27:59

dfs: Ezt én kérem ki magamnak. Mind Konrád és köztem, mind pedig a Blogtér és köztem teljesen rendezett a kommunikáció, a fenyegetőzés hangulata messze áll tőlünk. Ha fenyegetőzésnek gondolod Konrád szavait, akkor valamit nagyon félreértesz (vagy valamiért direkt próbálod így beállítani). És nem mondott senki sem olyat, hogy a Blogtérnek gázos lenne ez a bejegyzés. Ilyen nem hangzott el, csak annyi, hogy a piaci szereplők nem szokták szeretni, ha ilyen számok elhangzanak.

Konrád bírálata egyébként teljesen jogos, mire én is leírtam, hogy miért történt így, majd tovább beszélgettünk. Ennyi történt, és nem több.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.04. 12:26:13

Tudod, dfs, azért a Blogter nem itt fog semmi ilyet megüzenni senkinek. Szép dolog, hogy feltételezed, ez itt a fenyítés eszköze, de engedd meg, hogy kiábrándítsalak: a Blogter álláspontját nem itt fogod olvasni. Itt konkrétan az én véleményem láthatod.

Mindössze arról van szó, hogy ismerve a hazai online piacot, valamint az érintett szereplők egy részét, tudom, hogy az ilyen típusú adatokat mennyire óvatosan kezelik.

András, köszönöm, valóban, a Blogternek nem gázosak ezek a számok. Ha majd gondjuk lesz velük, akkor úgyis szólnak, megvannak a megfelelő csatornák ehhez.

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.04. 13:58:59

Gondoltam, hogy lesz valami kapcsolat mert erezni lehet a poston es a hozzaszolasaidon a szemelyes erintettseged.
Kis parhuzam: nemreg HAndras kifakadasat helytelenitetted (joggal) amikor a ceget ert kritikara a blogjan adott nem tul profi valaszt. Ugy erzem te se tudtal teljesen objektiv maradni es van egy kis sertodottseg ("miert nem kerdeztel meg mielott") egy kis belekoptek a levesembe ("ezzel fognak jonni a hirdetok") es egy kis vagdalkozas a reakciodban ("kitiltjak a Minert").
A dolog egyebkent teljesen ertheto (ha ezek a szamok tenyleg ilyen fontosak politikai okokbol), kiveve a vagdalkozas reszt.

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.01.04. 14:44:11

jano: nem tisztem védeni se konrádot, se a blogtert, de tanácsadó/=cég. azaz, ha a blogternek vagy bárki másnak problémája lenne a számokkal, akkor majd egyeztetnek andrással. sommás vélemények/ítéletek közlése előtt nem ártana tájékozódni kicsit ki-kicsoda ügyben, hmm?

ami pedig az adatsort illeti: engem nem lepett meg túlzottan, alátámasztani látszik az eddig érzés-szinten meglévő tapasztalatot. s azt a blogszolgáltatói oldalon lévő alapvető attitűd-különbséget is (szvsz), miszerint a blogter ab ovo profitorientáltan, tudatos értékesítési elképzelésekkel fejleszt, míg a freeblognál a bevétel mintha sokáig nem lett volna szempont. (hogy csak a két legnagyobbat nézzük)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.04. 17:30:15

Jano, nem szoktam megsértődni, és ha vagdalkozok, az nem ilyen, elhiheted.

sdw: a számok sajnos nagyon messze állnak a valóságtól, jóval aláméri a nagyokat is. Már olyan 2 éve megvolt bőven a 60 ezer blog a hazai piacon...
Ezért igazából úgy kell ezt nézni, mintha az lenne az írás címe: Amit a Miner.hu lát.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.01.04. 18:09:12

nem hiszem, hogy meg kéne védeni Konradot :) és nem is akarom, de Konrad és Handras (immár ominózus :D) megnyilvánulásának stílusa nagyon messze áll egymástól, valljuk be.