Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Növekedési korlátok

Címkék: onlinemarketing kampány érdekes keresőmarketing sem etarget

2007.01.05. péntek 20:57 Konrad

Miközben a letöltésgyártó oldalakon gyakorlatilag akármennyi hirdetést meg tudunk jelentetni, az értékes helyek rendre betelnek az évvégi reklámdömpingben. Sokszor fordult már elő, hogy a fontos, jó vagy éppen csak divatos helyeken (Startlap címlap, Index Gazdaság rovat stb.) bizonyos időszakokra már nem lehet semmilyen hirdetést venni. Persze ilyenkor mindig lehet trükközni: van annyi pénz, amennyiért kinő egy kis box vagy egy a link a "semmiből". Jó ez a portálnak (plusz bevétel), jó az ügynökségnek (teljesülhet a terv), a felhasználónak/olvasónak tökmindegy (nem tud vele mit kezdeni), a hirdető pedig ma még örül a megjelenésnek és az elérésnek, hatékonyságot nem mér.

De van egy terület, ahol sokkal korlátosabb ez a növekedés, mégpedig a kattintás alapú hirdetések sora. Ha abból indulunk ki, hogy volt tegnap például 200 millió oldalletöltés a Webaudit által mért oldalakon, és mondjuk minden második letöltést olyan oldal hoz(na), ahol ott van az Etarget, akkor 0,5%-os átlag átkattintási aránnyal számolva ez bizony 500 ezer kattintást jelenthetne egy napra.

A valós szám ennél persze kisebb, bár nem ismerem. De induljunk ki ebből az 500 ezerből, mint elvi lehetőségből. Ez azt jelenti, hogy a tegnapi 2,8 millió egyedi felhasználóból kb. minden hatodik ember egyszer kattintott. Tegyük fel, hogy ez igaz.

Az 500 ezer kattintás viszont valójában nem annyira sok! 1000 kattintás átlagos ára 20 ezer forint, azaz ha van 500 olyan cég, amelyik szeretne napi 1000 kattintást, akkor máris elkelt a kapacitás. Ezek nem annyira hatalmas számok, hogy egy-két év alatt elérhetetlenek lennének!

A helyzet persze ennél rosszabb: a legtöbb hirdető értékes helyeken, azaz releváns tartalom mellett akar megjelenni. Márpedig ebből kevesebb van. Egyszerűen nem jelenik meg elégszer a hirdetés ahhoz, hogy a kívánt napi 1000 vagy több kattintás teljesüljön. Ez persze azt eredményezi, hogy elindulnak felfelé a kattintások árai. De a konkurensek egymásra licitálása nem hoz több kattintást összességében, mindössze annyi történik, hogy többet költenek ugyanannyi kattintásért.

Ez az egész nem futurisztikus képzelgés. A decemberi időszakban bizonyos területeken olyan mértékű hirdetés dömping volt, hogy egyes kulcsszavak ára felment ezer forint fölé is. Értsd: egy kattintás mondjuk 1200 Ft + áfa!

És most konverzióról, azaz arról, hogy az ennyiért érkező látogató mit csinált az oldalunkon, nem is beszéltünk.

December egyes időszakjaiban egyszerűen betelt az Etargetes kapacitás.

Ez két dolgot vetít előre: ahogy népszerűsödik a PPC, azaz a kattintás alapú reklám, úgy fog drágábbá válni és lesz egyre fontosabb a jó kampánymenedzsment (napi figyelés, új kulcsszavak, több hirdetés egyszerre stb.).

Másrészt az Etargetnek bővülnie kell. Mert lehet, gyorsabban fog nőni a piac, mint a hirdetési kapacitás!

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7226509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2007.01.06. 02:30:56

én mondjuk a kreatívabb kulcsszvakra helyezném a hangsúlyt. Tipikus példa egy biztosítós kampány, ahol minden tervező meg akar jelenni a "kötelező" "biztosítás" "kgfb" kulcsszavakkal, mí mondjuk "gépjármű" viszont nincs...

btw az etargetnek is van azért mit fejlődnie relevanciában, pl itt is az ötből egy hirdetés kvázi-irreleváns témában hirdet (spamszűrés).

Peter 2007.01.06. 02:48:05

Hm, hát ez jó hír, bárcsak az AdSense/AdWordsnél is ez történne, mert én, illetve a webmesterek nagy része, akik nem számlaképesek, csak azt tudják igénybe venni.

Arukereso.hu 2007.01.06. 10:22:51

AdSense/AdWords párosnál ez már rég megtörtént, jentős mennyiségű kulcsszóra. Mi már hosszú hónapok óta nem bírjuk elkölteni a napi limitet. Igaz, felesleges licitekbe nem megyünk bele, csak azért, hogy elmenjen a pénz. A maximum licit mindig annyi, hogy még megérje a hirdetés.

Xnews 2007.01.06. 12:58:54

És van még egy lehetőség, ha egy szolgáltató telített és túl drága lesz jön egy másik, aki épít egy új hálózatot és üres felületekkel olcsón adja a klikket, mert még nincsenek magasra nyomott licitek.

Akos 2007.01.06. 13:11:47

Ha nem egy konkrét hirdetési rendszer (Etarget, Adwords), hanem úgy általában a PPC-modell korlátairól beszélsz, akkor szerintem - érdemi konkrét tapasztalat nélkül, saccolós alapon - két helyen is sántít a számítás.

Egyrészt úgy vélem, a napi 1000 kattintás nagyon sok. Lehet, hogy hétköznapi fogyasztási cikkeket forgalmazó közepes-nagy cég, vagy egy komolyabb akció megkíván ilyesmit. De ha egy fogászati klinikának, webfejlesztő cégnek, bútorasztalosnak, autószalonnak vagy tüzép-telepnek a - keresőkből, bannerhirdetésekből, könyvjelzőkből, névjegykártyán és reklámanyagokon reklámozott URL-ből - amúgy is érkező látogatókon túl kell még napi ezer aktív érdeklődő ahhoz, hogy megéljen, akkor ott vagy a honlappal, vagy a termékkel/szolgáltatással/árral van valami igen komoly probléma.

Ha egy átlagcégnek elég pl. napi 100 kattintás is, máris jóval többen "osztozhatnak" a hirdetéskészleten.

Másrészt az 500.000 kattintás abból a szempontból nagyon konzervatív becslés, hogy ha céges, hirdetői oldalon feltételezünk egy jelentős online felfutást egy-két éven belül, akkor feltételezhetjük fogyasztói, internethasználati oldalon is.

Amikor már a legtöbb internetező számára természetes lesz, hogy napi szinten az internetet használja termékek, szolgáltatások feltérképezésére, összehasonlítására, megvásárlására, ott nem napi egyötöd kattintás fog esni egy internetezőre, hanem ennek akár a többtízszerese is.

Mert amennyire lesz*rja az ember a hirdetéseket, amíg az interneten elsősorban híreket és bulvárt olvas, játszik, letölt, meg blogol és fórumozik, annyira nyitott lesz rájuk, amint kifejezetten fogyasztóként kezd megjelenni ugyanitt.

Arukereso.hu 2007.01.06. 13:49:15

1000 kattintás nagyon sok? Tegnap 6797-et vettünk AdWords-ön. Vettünk volna többet is, ha lehetett/tudtunk volna. Etarget-en nem hirdetünk, mert 2x annyi a minimum licit, mint amennyit max költünk egy kattintásra AdWords-ön. Lehet, hogy átlag felett költünk, de a statisztikákat mi is elhúzzuk. És kis cégből sokkal több mint 500 van aki hirdet(het)ne.

A PPC korlát azonban szerintem jóval alacsonyabb mint a fenti okfejtésben írt. Nagyon sok a "letöltésgyártó oldal", ahol érdemi PPC hirdetést nem nagyon lehet kitenni (vagy messze nem 0,5%-os konverzióval). Ingyenes webmailek, IWIW, vidómegosztók, fórumok, hírek jelentős része nem jó táptalaj PPC reklámoknak. Ott max bannert lehet kitenni, ha a hirdetőt a megjelenésszám érdekli és nem az eredmény.

Arukereso.hu 2007.01.06. 13:51:46

Peter: AdSense/AdWords is telített elég sok témában. És sokkal jobban céloz/válogatja a hirdetőket. Nekünk egy oldalletöltésre AdSense sokkal többet hoz mint anno Etarget. Mindezt kissebb felületen, kevésbé zavaró módon. És a hirdetőknek is jobb, olcsóbban kapják a kattintást. Win-Win (és nem -dows :)).

Akos 2007.01.06. 16:58:48

Szerintem azért az Árukereső.hu nem kifejezetten mérvadó e tekintetben. Nem az a kategória, mint a fogászati klinika stb. (amiket példaként említettem). Számotokra hosszútávon egyértelműen a látogatottságnövelés az egyik legfontosabb, profitot biztosító szempont - ez értékeli fel az általatok biztosított felületet, és ez hoz nektek is fizetős kattintásokat.

A vállalkozások túlnyomó többségére ugyanez nem igaz.

Ráadásul feltételezhető, hogy ti nem az 1200 Ft + ÁFA típusú kattintásokat vállaljátok be, hanem a szolid 4-5. helyezéses, kétforintos hirdetéseket vadásszátok le az általad említett nagy mennyiségben - napi mondjuk 15-20.000 Ft-os költségvetésből.

Vagyis a hozzátok hasonló weblapok nem fogják feltornászni az PPC-árakat, sem elvásárolni a hirdetéshelyet mások elől, mert alapvetően a "lyukakra" hajtanak; a kihasználatlan hirdetéskészletre.

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.01.06. 17:48:04

Ami a bovulest illetti: termeszetesen keressuk az ujabb megjelenesi lehetosegeket. Konkret dolgokrol nem beszelhetek...

Xnews: igazad lehet, de nagy kerdes, hogy milyen feluleten jelennek majd meg a hirdetesek. A magyar honlapok nagy resze mar foglalt: ctnetwork, adsense, etarget.

darthwalk: egyetertek. ha osszehasonlitom az etarget csehorszagi, szlovakiai illetve magyarorszagi helyzetet, abbol kiderul, hogy a legnagyobb mediafelulettel magyaroroszagon rendelkezunk, de a legkevesebb eladott kulcsszoval is. a cseh illetve a szlovak hirdetok kreativabbak.

Arukereso: a minimum licit 20 Ft, de ha nagyon jo a CT, akkor egy kattintas 5 Ft is lehet :-)
nem tudom mikor futottak etarget-es hirdetesek az arukereson (2005-tol dolgozom a cegnel), de azota sok minden tortent. lehet, hogy most mar az etarget tobbet hozna :-) tobb hirdetonk van, relevansabb linkek es magyar nyelvu hirdetesek. szlovakiaban illetve csehorszagban etarget hirdetesek futnak az oldalaitokon :-)

Arukereso.hu 2007.01.07. 00:55:28

A magyar médiafelülethez gratulálok! Tényleg nem semmi eredményt értetek el!

5-10 forintra csökkenő CPC-vel mi is találkoztunk, de nagyon ritkán. Mondjuk nem szűkítettünk csak keresőben megjelenésre. Azt hiszem ezt kipróbáljuk a jobban teljesítő kulcsszavakkal.

Magyar oldalunkon nem futott etarget, mert amikor erről egyezkedtünk még nem nagyon volt hirdető. Szlovákiában valóban kint van az etarget, Cseheknél most épp AdSense van.

Peter 2007.01.07. 15:39:19

Hát én konkrétan arra mondtam, hogy bárcsak az AdSense is olyan lenne, hogy 1000 Forint felett kéne fizetni a kattintásokért :) Bár 1 Dolláros már előfordult, de nálam az átlag 20 ott is, de vannak jobb napok is. Most mentem ki az angol "piacra", majd kiderül, hogy ez mennyivel hoz jobban/rosszabban, mint a magyar (bár a magyarra se panaszkodhatok, pedig sokan mondták, hogy nem éri meg nekik).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.07. 17:25:28

Akos, szerintem én jóval felülbecsültem a napi kattintásokat. Szerintem sokkal hamarabb be fog telni a kattintási igény. A napi 1000 átkattintás / cég rögtön nem lesz magas, ha a hazai ügynökségek valamilyen ok miatt erőteljesebben elkezdik használni a rendszert.

Xnews: konkurenciához idő kell, és ahol ott van az Etarget (nagyoknál) annyira nem triviális, hogy másvalaki is ugyanazzal megjelenjen.

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2007.01.08. 08:10:28

Nem túl jó hallani, hogy északi szomszédaink kreatívabbak nálunk :-( de sajnos elhiszem.

Amit én tapasztalok az az, hogy van egy szűk réteg akik tényleg látnak fantáziát abban, hogy Internet, és vannak a többiek, akik elköltenek egy valag pénzt irreleváns dolgokra, és azt hiszik, hogy milyen baromi jók, és a legrosszabb az, hogy fel sem lehet nyitni a szemüket, szóval ha így haladunk, akkor szépen beelőznek minket onnan fentről. De az etarget is Cseh cég alapvetően, nemde? :-)

Tényleg kíváncsi vagyok arra, amikor a rendszer eléri a kapacitását, vagyis már az 5. helyre is nehéz lesz bekerülni, akkor nyitunk majd újat? Lesz 6. hely is? :-) A Google-ben keresésnél elég sok hirdetési lehetőség van.

Mellesleg az árfelverésbe bele kell számolni azt is, hogy az ügynökségeknek is jó, ha felverik az árakat, mert ugye ők azután kapnak manit :-) Most persze magam ellen is beszélek...
Mondjuk nagy kampányokat még nem csináltam, de 200 Ft-ot biztos nem fizetnék egy userért sem :-)

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.01.08. 08:48:44

Egyenlore nem tervezunk megjeleniteni tobb poziciot...a google-vel ellentetben mi nem rendelkezunk sajat felulettel, ezert ez nem csak rajtunk mulik. Egyes kulcsszavakra tenyleg nehez megjelenni (telitett a rendszer), de rengeteg lehetoseg van meg az oszetett szavakban, ragozott formakban, stb.


süti beállítások módosítása