Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kurt: Te beteg vagy, keress meg egy orvost. Nagyon nem egészséges, amit csinálsz. Engem pont nem ... (2021.04.18. 12:28) Covid - túléltem
  • kurt: @Drizari: @Konrad: @Motorogre: @Hórukk: @DarthVader: @Betteli: @Kivlov: @accountant050915: ... (2021.04.18. 01:28) Covid - túléltem
  • Konrad: @fefe79: Ehhez nem sok közöm van, nem én készítem az ilyen ajánlókat... (2021.04.16. 22:28) ...szülinapos...
  • fefe79: Az Ady-fotós cikkre kattintok, és ez jön be. ??? (2021.04.16. 16:18) ...szülinapos...
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Kinek a beszélőjét? Így, hogy kiderült, hogy funkcionális analfabé... (2021.04.13. 14:15) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (370) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (240) közösségi média (11) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (32) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1219) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (32) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (323) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (246) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Jövőképek

Címkék: onlinemarketing index közösség ajánló kutatás

2007.02.16. péntek 20:03 Konrad

Az elmúlt pár napban két lehetséges jövőkép is felsejlett az internethasználattal kapcsolatban. Várhatóan egyik sem a pontos jövő, de az irányokat mutatja.

Kezdjük a rosszal: Pollner ír egy várható szabályozásról Felhasználói vélemény – turbómarketing, vagy közönséges csalás? címmel. A cikk pontosabban arról a jelenségről szól, hogy a fórumokban, kommentekben, blogokon álfogyasztói vélemények jelennek meg, amik valójában reklámok.

sokan vannak, akik ügyfélnek, vevőnek álcázva írnak blogot, fórumbejegyzést, hozzászólást saját szolgáltatásukról. Egyre többen jönnek rá erre a trükkre, szép lassan egész új iparág alakul ki.

Persze a dolog tényleg nem új, de most valahogy elkezdte piszkálni sokak szemét:

Nagy-Britanniában ennek megfelelően az év végével úgy módosítják a megfelelő törvényeket, hogy „szégyenlistán” hozzák majd nyilvánosságra a csalók (igazi) nevét.

Mivel Anglia EU, így előbb-utóbb várhatóan nálunk is lesznek ilyen ötletek... Sajnos. Nem azért, mert szeretem a fenti megoldást, hanem mert ez is egyfajta kívülről jövő szabályozás, és az ilyenekben nem hiszek. Ráadásul én nem érzem annyira bajnak ezt a jelenséget. Aki kicsit is fórumozott, blogolt, az tudja, a vélemény önmagában semmi. Az is számít, ki mondja. Ha látsz egy sarkos véleményt az Indexen, rögtön meg tudod nézni, miket is írt az adott nick. És ha az eddigi összes bejegyzése reklám, akkor helyén is kezeled: ignorálod.

A blog kommentekből is az a komoly, aki régóta oda jár, esetleg saját blogja is van. Az Edelman botrányai pedig azt is megmutatták, a kamu blogok lebuknak.

Az a tanulság ebből, hogy az internetes közösség helyén kezeli ezt a problémát. Nem kell szabályozás!

De ahogy egyre jobban terjed, egyre fontosabbá válik az internet, úgy fognak a begyöpösödött agyúak, a politikusok, a hatalomféltők, a buták, az erőszakosak, a bürokraták, az erőből politizálók, a rendvédelmiek, az üldözésimániások stb. mind-mind a szabályozásért kiabálni. Meg kell csak nézni, itt van nekünk a saját sóhivatalunk, a világ legfölöslegesebb dolga, az Országios Rádió- és Televízó Testület, a sokak szemében csak szitokszónak számító ORTT. Már 2000-ben az akkori vezető (a nevét talán el is felejthetnénk, de sajnos nehéz, az álmegoldás tévés korhatárkarikákat is részben neki köszönhetjük: Körmendi-Ékes Juditról van szó, és írjuk le, a Fidesz tehet az ámokfutásáról) a szabályozást tartotta járható útnak, miközben a témához segghülye volt (de tényleg). Szerencsére a célját nem érte el, de részben ennek a hatására alakult meg a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, hogy az önszabályozást megoldják.

Így aztán nincsenek illúzióim: amint az internethez nem értő emberek kerülnek hatalomra, meg fognak próbálni mindenbe beleszólni. Ez bár az internetezők nagy részét nem fogja érdekelni (konkrétan magasról tesznek az emberek a szabályozásokra már most is), de a reklámszakmát igen, hiszen itt a komolyabb résztvevők megfoghatóak. (Bár ami például a külföldi sportfogadási cégek reklámjai körül történik, jól mutatja, mennyire fontosabb a pénz még a nagyoknak is, mint a törvényesség.)

És akkor itt tudnék áttérni a pozitív jövőképre, ez pedig az Index nem reprezentatív felmérésének az eredménye.

Elég sokan, 6578-an töltötték ki, persze:

Mintánk nem reprezentálja az ország szociodemográfiai eloszlását, válaszadóink az átlagosnál jóval iskolázottabbak: 62 százalékuknak felsőfokú, 36 százalékuknak középfokú végzettsége van; sokkal több közöttük a férfi (81 százalék) mint a nő, átlagéletkoruk 33 év, és átlagosan 7 éve interneteznek. Az internetet hírforrásként 25 százalékuk 8 évnél régebben használja, és 90 százalékuk számára az internetes hírforrások az elsődlegesek.

Nem fogom újra leírni, elemezni a számokat, az Indexes cikk ezt elég jól és részletesen megteszi. A következtetés az érdekes: vannak már nem kevesen, akik köszönik szépen, nagyon jól megvannak a hagyományos média nélkül. Klasszikusokat, jelesül CPg-t idézve, persze kicsit átírva:

Nem kell nekünk rádió,
nem kell nekünk napilap,
nem kell nekünk tévéhíradó,
nem kell nekünk hetilap.

Elvagyunk mi az internettel jól, elég lesz az nekünk, köszönjük. Ebből viszont elég sok dolog következik. Például az, hogy bizonyos célcsoportok itt, és jórészt csak itt érhetőek el (persze elérhetőek még köztéren, eseményekkel, egyéb BTL cuccokkal, tudom). Aztán az is következik, hogy attól, hogy valaki lenyúl egy újságot, egy tévét, egy bármit, még nem kerül diktáló pozícióba ebben a csoportban. Az információ hatalom, és ez a hatalom egyre demokratikusabbá válik, egyre többen férnek hozzá, és nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is.

A két hírt együtt nézve azt kell mondjam, érdekes jövő áll előttünk: rabló-pandúr játék lesz ez a javából, és könnyen lehet, az információs forradalomnak lesz egy harcias megjelenése is: amikor igenis meg kell majd küzdenünk azért, hogy az internetet arra használjuk, amire szeretnénk - legyen ez hírkeresés, hírmegosztás, reklámozás, játék vagy akár pornónézés.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4937257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

*** Krisztián főnöke 2007.02.16. 22:36:17

a televízióknál, rádióknál valamilyen szabályozásra szerintem szükség van. a többivel maximálisan egyetértek.

Basahalom boulevard · http://basahalom.freeblog.hu/ 2007.02.17. 11:06:06

Ha nagyon szabályozni akarnak itthon, akkor majd - virtuálisan - átköltözöm más országba, oszt jónapot. És akkor az esetleg nálam reklámozókat sem lehet a honi szabályozások szerint elmarasztalni. Vagy igen?

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.02.17. 17:11:38

szerintem nem ilyen egyértelmű az, hogy nem kell szabályozás. ha a felhasználói élmény szempontjából közelíted meg a kérdést, és pl. az ug-tartalmak minőségét (=hitelesség, érdemlegesség, originalitás, netán pártatlanság és hasonlók) nézed, akkor mondjuk a wiw (de mondhatnánk a blogszolgáltatókat is) elmúlt néhány évét megélve világos a tendencia: a felhasználói szám növekedésével exponenciálisan romlik a tartalom minősége -> a minőségi infóhoz való hozzájutás egyre több erőforrást igényel (szűrés, keresés, kiértékelés). persze lehet, hogy erre a böngészési/keresési skillek változ(tat)ása a megoldás :)

ja, és körmend_y_-ékes a judit.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.17. 17:24:39

A szabályozás és a minőség két külön kérdés. Szabályozástól nem fog elkülönülni a jó a rossztól, sőt, épp a fejlődéstől fog teret elvenni.
Nézd meg, az agyonszabályozott tévépiacon milyen mennyiségű szemét ömlik.

Ja, tudom, hogy KÉJ-t hogy kell írni, de nem tartom rá érdemesnek, hogy javítsam. Tett pár olyan dolgot, ami miatt azon kevesek közé tartozik, akiknek nem akarok megbocsátani.
"Nem tudok megbocsátani a tanároknak, akik tudták - tudom, hogy tudják -, hogy hazudtak."


süti beállítások módosítása