Volt a múlt héten pár hír, amire nem maradt időm reagálni sok más mellett, most megpróbálom bepótolni.
Az első ilyen az a nem hazai hír, hogy Angliában az online reklámköltés lehagyta a napilapokban történő költést, ráadásul úgy, hogy ennek nagy része bővülés, azaz húzza a reklámpiacot az online költés.
Érdemes lenne ezen a híren elgondolkozniuk a hazai napilapoknak. Élükön kedvenc piacvezetőnkkel, a Népszabadsággal. (Jut eszembe, Szegeden a nyolcvanas években is működő 2-3 neonos fényreklám közül az egyik ez volt: Országról, világról tájékoztat a Népszabadság.)
Valamiért a Népszabadság egyik levitézlett vezére most tartotta fontosnak, hogy fricskát nyomjon a hazai blogtársadalom orrára egy humorosnak szánt írással. A Blőg című Karcagi-írás legnagyobb tanulsága mégis az, hogy a dinoszaurusz-nemzedék is kénytelen foglalkozni az internettel és a blogokkal.
Akiknek az online hírek máris fontosak, és szeretik egy helyen olvasni például a marketinges blogokat, azok már biztos észrevették, hogy a zin.hu szolgáltatás átköltözött a Miner-re. Már egy bő hete az új cím él: http://marketing.miner.hu/
Meglepően nagy csend fogadta azt a hírt, hogy a nem olyan rég indult www.HiFe.hu szolgáltatást megvette az egyik egyesült királyságbeli hirdető cég, az Adserver Limited. A HiFe az Etargetnek, a CT Networknek és persze az AdSense-nek jelenthet konkurenciát, amihez persze pénz is kell - kérdés, az új tulaj mennyi pénzt is fog beletenni a hazai piacba.
A Hírek Média is a héten jelentette be, hogy a MAXIMA KutatóCentrum belépett az egyik legismertebb piac- és közvélemény-kutató cégeket tömörítő szakmai szervezetbe, az ESOMAR-ba (European Society for Opinion and Market Research). (Az ESOMAR nevéhez fűzödik a státuszfelosztás is, nem mellékesen.)
Végül egy érdekes sajtótájékoztatón a magyar Google fényezte magát. Bár az egész nettó reklám volt, mégis érdemes megnézni, vannak benne érdekes adatok. Például ez: a Google legutóbbi felmérése szerint a netezők 21 százaléka vásárolt már terméket online, 74 százalékuk pedig használta már a Google-t mint szabad szavas keresőt.
Utolsó kommentek