Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Hibás feed URL.

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (545) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1153) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (269) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Változások lehetnek a hazai spam szabályozásban

Címkék: spam onlinemarketing jog

2007.04.10. kedd 14:11 Konrad

Érdekes dolog jogszabály tervezetet olvasni, még viccesebbek a változás előterjesztések. Most éppen a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (bizony, Kóka és co.) egyik tervezete került a kezembe.

Címe hosszú és keveset mondó: Az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslatról. Főleg, mert a változások egy része nem a kereskedelmet, hanem a reklámot érinti. Nézzük, mit is javasol a GKM megváltoztatni!

De előtte egy fontos megjegyzés: ez az anyag még nem törvény, még igazából nem is tervezet, hanem a GKM javaslata, ami most kerül vitára. Tehát egyrészt lehetnek eltérések, másrészt ad absurdum bele is lehet még szólni. És akkor nézzük, mik is a spam-ügyileg érintett javaslatok:

(1) E törvény alkalmazásában elektronikus hirdetés bármely információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, illetve elektronikus hírközlő eszköz útján tett bármely közlés, amelynek célja az alábbi célok egyike:
a) közvetve vagy közvetlenül népszerűsítsen egy vállalkozást, szervezetet, kereskedelmi, ipari vagy kézműipari tevékenységet folytató vagy szabályozott szakmát gyakorló személyt, annak áruját, szolgáltatását, tevékenységét,
b) társadalmi cél megvalósításához kapcsolódó tájékoztatás.
(2) Elektronikus hirdetésnek minősülnek az olyan közlések is, amelyek célja egyedül a 14. § (2) bekezdésben megfogalmazott hozzájárulás kérése.
(3) Önmagában nem minősül elektronikus hirdetésnek
a) a vállalkozás, szervezet vagy személy tevékenységéhez közvetlen hozzáférést lehetővé tevő információ közlése, különösen a domain név vagy az elektronikus levelezési cím,
b) a vállalkozás, szervezet vagy személy árujára, szolgáltatására vagy arculatára vonatkozó, a vállalkozástól, szervezettől vagy személytől független közlés, különösen abban az esetben, ha a közlés anyagi ellenszolgáltatás nélkül történik.

Most ha jól értem, akkor ez alapján az történne, hogy küldhetek kéretlen levelet, ha annak tartalma mindössze egy domain név. Vagy félreértek valamit? Viszont kimondja végre: az engedélykérés is spam!

Ez viszont fontos, mik is azok az adatok, amiket tárolni kell:

(5) Az elektronikus hirdető, az elektronikus hirdetési szolgáltató és az elektronikus hirdetés közzétevője a (2) bekezdés szerinti hozzájáruló nyilatkozatokkal összefüggésben az alábbi nyilvántartást köteles vezetni:
a) hozzájárulást adó személy neve;
b) ha a hozzájárulást elektronikus levélben adták meg, az elektronikus levél feladójának levelezési címe,
c) elektronikus levélben megadott hozzájárulás esetén a hozzájárulást tartalmazó elektronikus levél feladójának levelezési címén kívüli fejmezők, egyéb elektronikus úton tett közlés esetén a hozzájárulás elküldésével vagy fogadásával kapcsolatos, magában a közlésben foglalt esetleges forgalmi adatok;
d) a hozzájárulást tartalmazó közlés elküldésének, fogadásának vagy átvételének időpontja.

De mi van akkor, ha valaki árut rendelt tőlünk? Küldhetünk reklámot neki később? Íme, ezt is szabályozni szándékoznak:

(9) Ha az elektronikus hirdető az igénybe vevő elektronikus levelezés, vagy azzal egyenértékű kommunikációs eszköz alkalmazása céljából használt elektronikus kapcsolattartó adataihoz egy termék vagy szolgáltatás értékesítése során jut hozzá, ugyanez az elektronikus hirdető felhasználhatja ezeket az adatokat saját hasonló termékeinek vagy szolgáltatásainak hirdetésére. Az elektronikus hirdető ez esetben köteles biztosítani, hogy az igénybe vevő az elektronikus hirdetés megküldését ingyenesen, egyszerűen és korlátozás, indokolás nélkül megtilthassa. A megtiltás lehetőségére egyértelműen és feltűnő módon fel kell hívni az igénybe vevő figyelmét mind a kapcsolattartói adatok gyűjtésekor, mind a későbbiekben, az egyes elektronikus hirdetések megküldésekor.

A tervezet sem fogalmaz meg sajnos konkrét büntetési tételeket, csak ezt a gumiszabályt:

(2) Az elektronikus kereskedelmi bírság összegét az eset összes körülményeire, így különösen a fogyasztók érdekei sérelmének körére, súlyára, a jogsértő állapot időtartamára, a jogsértő magatartás ismételt jellegére - tekintettel kell meghatározni. A bírság többszörös jogsértés esetén ismételten is kiszabható.

Végül a spam bejelentés módja is pontosításra kerülne:

16/C. § (1) Az elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárás kérelemre indul, ha a 14. §-ban és a 14/A. §-ban foglaltak megsértése valakinek a jogát vagy jogos érdekét sérti. A kérelmet a hatóság által rendszeresített űrlapon kell benyújtani. Ha az igények önálló érvényesítése a sérelmet szenvedett fogyasztók számára tekintettel nem lenne célravezető, az eljárás megindítására a fogyasztói érdekképviseletet ellátó közigazgatási szervek és társadalmi szervezetek is jogosultak. A Hatóság az elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárást hivatalból jogosult megindítani, ha az eljárásra okot adó tényt maga észleli.

Azaz lesz űrlap(!) és a hatóságnak magának is eljárást kell indítania, ha ezt elfogadják.

Érdekes változás tervek. A tervezet egyébként szabályozza az elektronikus kereskedelmet is, erre később visszatérek.

Végül egy megjegyzés: a dokumentum felsorolja, kiknek küldik meg a tervezetet. A civil szervezetek közt vannak internetben érdekeltek, de egy valamit nem találtam: a Magyar Reklámszövetséget... És akik viszont véleményt mondhatnak civil szervezetek: Magyar Áruküldők Egyesülete, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége – Kereskedelmi és Szolgáltató szekció, Országos Kereskedelmi Szövetség, Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal, Informatikai Érdekegyeztető Fórum, Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, Magyar Tartalomipari Szövetség, Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért, Informatikai Vállalkozások Szövetsége. Meg persze egy csomó kormányzati szervezet (rengeteg van... nem csoda, hogy drága a közigazgatás).

Szóval itt van nekünk jó kis rágcsálnivaló tervezet. Ha elfogadják, akkor a várható hatálybalépés 2008. janár 1. lesz. Meglátjuk. Összességében nem tartom rossznak.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9656790

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kispad 2007.04.10. 15:07:17

NetszabályozásokKét rövidhír egy postban, teljesen gazdaságosak leszünk. Először a hazai, bár még csak javaslat: az érintettek véleményezésére bocsátatott a hazai SPAM törvény átdolgozási javaslata, Konrád elemzi az online marketing blogon. Másods...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.04.10. 15:23:26

a (9)-es bekezdés nekem opt-out megoldásnak tűnik, ami viszont mintha ellenkezne jelenleg érvényes eu-s szabályozással... ráadásul nem teljesen világos az adatkezelő, az adatfeldolgozó és az adatok viszonya sem: ha ügynökségként e-mail címekhez jutok egy x ügyfélnek végrehajtott kampány segítségével, akkor azokra az e-mail címekre küldhetek-e y ügyfélhez kapcsolódó reklámot? (nyilván nem, de ugye ami nem explicit tiltott, azt ziher, hogy használni fogják nem is kevesen...)

Blogadmin · http://enmagam.freeblog.hu 2007.04.15. 22:09:37

Eddig is kimondták, hogy az ún. engedélykérő spamek is törvényellenesek, az NHH pedig a doménnevet eddig sem tekintette spamhez elégnek. További infókért keresgélj a Spamwiki friss szócikkei között, erről is van szó (hu.spam.wikia.com). (Ez nem reklám akar lenni, csak ezt fontosnak tartom.)