Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • evilwolf: Már film is van róla ELQRTUK (2021.10.15. 17:23) Elrontottuk
  • evilwolf: Érdekes, arról sehol sem írtak, hogy pont akkor állt le a rendszer, amikor bedobták a windózgetzi ... (2021.10.06. 17:59) A Nagy Leállás 2021
  • Androsz: Próbának jó volt. Mindenki felmérhette, hogy amikor majd hetekre áll le valami netes közösségi izé... (2021.10.06. 17:38) A Nagy Leállás 2021
  • gigabursch: Akkor szántsuk be a blog.hu-t...! :-) (2021.09.04. 18:42) Időrablók
  • evilwolf: Sosem akartam olyan lenni mint a többiek, de ezzel nem azt állítom, hogy más vagyok. :-)) A zember... (2021.08.06. 17:46) Miben vagy más?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (571) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (208) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (162) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (109) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (243) közösségi média (17) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1257) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (11) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (7) üzlet (347) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bevétel? Az a legkevesebb! - Tabu 2.

Címkék: statisztika onlinemarketing weboldal tabu

2007.06.11. hétfő 19:01 Konrad

Jó, ha tudjuk: a pontos konverzió mérés csak az ügyfél, azaz a hirdető érdeke. Senki másnak nem érdekes, valójában milyen eredménye van a kampányban. Óh, persze, szóban minden elhangzik, hiszen az interneten minden mérhető, az interneten mindenről statisztika készül, az internet az elérhető világok legjobbika, itt a marketingesnek semmit nem is kell csinálnia, bízza csak magát rá a statisztikákra, azok mindent elmondanak!

De valóban?

Egy online kampány végén kapunk egy csomó számot: hol mennyi megjelenés volt, hányan kattintottak, hány embert értünk el, mennyi a töketlen fecske repülési sebességi, mi Srí Lanka fővárosa, stb. De vajon mit mutatnak meg ezek az adatok? Tudjuk azt, mik vannak a számok mögött? Tudjuk azt, mi történik mondjuk egy kattintás után?

Persze nem arra gondolok, hogy mennyi megrendelés jött - ezt általában tudjuk. Hanem azt, hogy honnan jött a megrendelés! Hogy a kampány során volt 12567 kattintás, abból érkezett 114 megrendelés. De lehet, a 114 megrendelésből 100 megrendelés mindössze 1614 kattintás-csoporthoz tartozott, azaz jól behatárolhatóan a kampányban használt mondjuk 5 oldalból mindössze egy hozott megrendelőt is nagy számban!

De miért nem érdeke ezt kideríteni az ügynökségnek és a portálnak? Mert egyikük sem megrendelői fejjel gondolkodik, fél attól, hogy kisebb lesz a forgalom. Mert nem érdekelt a hatékonyságban, hiszen nem az ügyfélhez befutott megrendelések alapján kapják a pénzüket.

Mi ebből a tanulság? Nem szabad mindent ráhagyni ügynökségre, nem elégségesek a portál oldali statisztikák, hirdetőként nekünk is tenni kell, követni kell az eseményeket. És meg kell teremteni a technikai feltételeit a pontos konverzió-követésnek!

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6196856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neo 2007.06.12. 00:51:33

csak apró kiegészítés: és olyat láttál már Konrád, hogy az ügynökség próbálja rávenni az ügyfelet, hogy ugyan érdekelje már, hogy mire költi a pénzét, nézzen konverziót pl, de az egészen egyszerűen 1. nem hajlandó egy gyufaszálat sem keresztbe tenni, 2. magasról szarik rá?
ok: őt sem kérik számon?
hány ügynökségnél dolgoztál már? és melyik(ek)nél?
ne ítélj, hogy ne ítéltessél, ha kérhetem, pláne, hogy az ügynökség-ellenes szemlélete a cikknek egy "független tanácsadó" tollából nem erősíti a semlegesség látszatát - már ha szeretnénk itt ilyet mutatni.

"De miért nem érdeke ezt kideríteni a(z) független tanácsadónak? Mert nem megrendelői fejjel gondolkodik, fél attól, hogy kisebb lesz a forgalom. Mert nem érdekelt a hatékonyságban, hiszen nem az ügyfélhez befutott megrendelések alapján kapja a pénzét.

Mi ebből a tanulság? Nem szabad mindent ráhagyni a független tanácsadóra, hirdetőként nekünk is tenni kell, követni kell az eseményeket. És meg kell teremteni a technikai feltételeit a pontos konverzió-követésnek!"

ilyeneket bárki letud írni, sőt, cifrábbat is, de tényleg inkább csak tükröt tartanék. jó nézelődést.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.12. 01:14:53

Köszönöm a véleményed, igen, tudok ellenpéldákat. Sőt, olyat is, amikor bizonyos ügyfeleknél megvan ez a fajta segítés, másoknál meg nincs. És igen, a tanácsadó is adhat rossz tanácsot (bár a tanácsadó elvileg nem érdekelt a nagy forgalomban, hanem sokkal inkább az eredményben).
De tudod ez a post egy olyan ing, amit vannak emberek (ügynökségi, portál és ügyfél oldalon), akik felvesznek magukra, és vannak, akik nem. Azaz kérlek ne vedd személyes sértésnek, és a retorikai túlzásokat kezeld annak, aminek szántam: figyelemfelhívásnak.

A témát egyébként azért vetettem fel, hogy beszéljünk róla. (És épp ezért provokatív is.)

Barazsy Ákos · http://www.baracomp.hu 2007.06.12. 06:52:50

Én egyetértek a cikkel, és a stílus is bejön: igenis figyelemfelkeltőnek, szélsőségesnek kell lennie, mert különben tényleg legyintenek az ügynökségek is és a megrendelők is.

Szerintem a képlet egyszerű: a megrendelő nem akar vagy tud foglalkozni vele, ezért kiadja ügynökségnek. Az ügynökség x összegért megcsinálja, de tuti, hogy azt a töredékéből is ki lehetne hozni nagyobb törődéssel, de ilyet Mo-n senki ne várjon manapság - sajnos itt tartunk. Tehát maga a megrendelő ha foglalkozna vele, akkor lehetne csökkenteni a költségeket, de Ő ugye inkább fizet többet (nem is tudja, h többet fizet, mert nincs összehasonlítási alapja, mint Konrad-nak), ezt ugye meg hülyék lennének nem kihasználni az ügynökségek. Szerintem egyébként minden így működik: ha nem saját magad csinálod, akkor sokkal többe kerül, így kvázi az idődet vásárolod meg ha kiadod másnak. Szomorú, hogy ez a helyzet, de ez van, hiszen pont azt várná az ember, hogy egy hozzáértő spórol nekünk és nem fordítva.

Neo 2007.06.12. 09:24:44

Ákos, igen, igazad van természetesen, mindenki fel tudná építeni magának a házát és a bútorokat is kifaragná hozzá bükkfából. autót is tudna építeni magának, sőt buszt, hogy a szomszédokkal együtt járhasson dolgozni - feltéve, ha utóbbira marad ideje.

remélem leesett. think again.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.12. 09:59:01

Neo, olyan cégekről beszélünk, ahol marketingesek dolgoznak. Azaz nekik az (lenne) a dolgk, hogy értsenek ehhez. Az ügynökség, a tanácsadó szerepe nem a cég marketingjének a kitalálása, hanem annak a segítése, bizonyos elemek megvalósítása.

Emc 2007.06.12. 10:34:20

Örülök az újabb provokatív felvetésnek. Ismét oda vezetném vissza a problémát, hogy a webes területen dolgozó szakembereknek (és akkor még nem is kevertem bele az amatőröket) más-más véleménye van aról, mi is az ő feladata.

Barazsy Ákos · http://www.baracomp.hu 2007.06.12. 11:34:50

Neo, valószínűleg a megfogalmazás volt hibás: annyiban tényleg nehéz az ügynökségeknek, hogy amiről most beszélünk, az csak egy kis része egy cég teljes marketingjének, és kevés ráhatása van az ügynökségnek, hogy amit Ő behoz érdeklődőket, azokkal mi történik utána. Tehát milyen a weblap, a termék, a kiszolgálás, az értékesítés, garanciakezelés, bármi. Nyilván ezektől is függ az eladás sikeressége és végső soron az ügynökség munkájának a megítélése, még olyanoktól is, amiről nem is "tehet" (ez lehet negatív vagy pozitív is).

Én pedig arról beszéltem, hogy nyilván minden szolgáltatás arról szól, hogy amit az embernek nem ér meg saját magának megcsinálni, azt kiszervezi. Csakhogy én még (példának kedvéért) azért nem szerveztem ki, mert úgy érzem, hogy nem érné meg, kis cégnak igenis minden forint számít és nincs keret a nagyvonalúskodásra.

Belátom, az ügynökségnek sincs egyszerű dolga, mert az ilyen mukát nehezen tudom elképzelni futósoron, ez nem doboztermék, és nem lehet iparszerűen olyan hatékonyan csinálni mint a Mekiben a szendvicset. Itt bele kell gondolni mélyen minden ügyfél iparágába, vevőibe, termékébe, mindenbe.

Nyilvánvalóan ez nem megy nagy méretekben, főleg kivülállónak.

Ezért marad a "felületes" munka, nagyobb költséggel.

Szerintem.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.06.13. 21:34:19

Utálni fogtok, de én még részben arra is vezetném vissza, hogy magyarok vagyunk. Mediteránpipol. Ha nem kell, akkor ugyan nem szakadunk meg sem a presztizsért, de még a több lóvéjért sem.
Szemlélet, szemlélet, szemlélet.

Másrészt, kis piac, kis pénzek. (lsd TV vs Internet).

Persze saját farkába harapó kígyó ez, hiszen mitől lenne nagyobb a piac hirtelen, ha nincs pénz? :)

zsolt 2007.06.14. 15:14:47

Vicces, hogy ez a téma újra és újra előkerül, de az esetek többségében csak a Konrádéhoz hasonló, "provokatív" kijelentések találnak "értő" fülekre. (az idézőjel kétszeresen is indokolt, hisz miért lenne egy fül értő?)
Konrád, bizonyos mértékig egyet értek veled, de ez a mérték elég kicsi. Már csak azért is, mert elég egyoldalú a megközelítésed. Csomó dolgot nem érintesz, amikkel egyébként szerintem tisztában vagy. (gondolom jó lenne példa is, mire gondolok. Nos, inkább csak kérdezek: Minden termék/szolgáltatás értékesíthető a neten? Ha már eladás. Biztos, hogy minden kampány esetében az azonnali eladás a cél? Kis büdzsével futó (nem is feltétlenül közvetlen webes eladást generáló) kampány esetében a technikai költség (ami a méréssel jár, és nem az ügynökség zsebébe vándorol) biztosan megfelelő arányban áll azzal az értékkel, amit egy ilyen kampány utókövetésével biztosítani lehet? Biztos, hogy Te, vagy az ügyfél ugyan olyan áron tudja a hirdetési helyeket megvásárolni az egyes oldalakon, mint amennyiért teszi ezt számára az ügynökség? Biztos, hogy a nemzetközi (korábban független, de ma már...?lásd Google-DC) adservereket és az általuk elérhető szolgáltatásokat (kvázi a mérések teljes spektrumát) ugyan olyan áron tudná igénybe venni? Biztos, hogy az ingyenes (de igazából a kattintások utáni történések lekövetésére készített) Google Analitics az igazi megoldás? Tudnál mondani konverziós arányokat a saját tapasztalatodból, ami arra vonatkozik mennyi eladás volt kattintás után, és mennyi csak simán észlelés után? Az említett ügyfél oldalon dolgozó marketingeseknek szerintetek tényleg semmilyen más dolga nincs, mint az általunk legfontosabbnak tartott internetes kommunikáció az összes vele járó dologgal? Szerinted/szerintetek mennyi ideje jut rá a többi dolga mellett? Így elsőre ilyen kérdések jutottak eszembe, de egészen biztos, hogy ki lehetne még egészíteni néhánnyal, amik újabb és újabb szempontokat hoznak be. Tegyétek meg nyugodtan.)
Noe szerintem nem vette magára azt a bizonyos inget, viszont sztem nem akarta csak a Te ingetedet hagyni "száradni" itt a blogon. Hisz aki nem veszi magára, így nem mond neked ellent, még csak részben sem, azaz végül csak a Te és a veled egyetértő állítások lennének itt olvashatóak. Ezt meg tudjuk, hogy Te sem akarod.
Azt sem ártana figyelembe venni, hogy az ügynökségi munka (amennyire én tudom), közel sem csak abból áll, hogy csinálnak egy kampányt az ügyfélnek. Egy ici-picit több munka van mögötte.
Retek: azt hiszem ebben az esetben tévedsz a magyar mentalitással kapcsolatban. (inkább a második fele van rá nagyobb hatással)Szerintem még csak az elején vagyunk egy folyamatnak, rengeteg tanulás, munka, tapasztalat, nem utolsó sorban piaci növekedés kell ahhoz, hogy eljussunk arra a szintre, ahol tőlünk nyugatabbra már tartanak. Megjegyzem az a tudás szerintem már ma is elérhető kis hazánkban, csak itt még nincs rá fizetőképes kereslet. Ugyanis bármily hihetetlen, ezt a munkát kint is meg kell fizetni. "Nem kicsit. Nagyon." (Bocs.:))


zsolt 2007.06.14. 15:18:31

mindenkitől elnézést az elírásokért és elütésekért. azért talán érthető így is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.14. 22:09:34

zsolt, jók a kérdéseid. Csak azért nem válaszolom meg egyenként, mert többféle - neked tetsző és neked nem tetsző - válasz is van rá.
Amit írtam, az elsősorban azért született, hogy figyeljenek oda azok, akiket ez érdekel. És remélem ezt a célt elértem.
Persze ügynökség és ügynökség között is van különbség, és miközben tdom, hogy ti sokat tesztek azért, hogy valóban eredményes kampányok fussanak, látom azt is, hogy másik mennyit tesznek, illetve, hogy egy-egy rumlisabb időszakban mennyit lehet tenni. És továbbra sem érzem cáfolva magam, inkább kiegészítve.
Bár lehet, én vagyok fafejű :-)

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.06.15. 20:33:56

zsolt: A "mediterránpipol"-t nem én találtam ki. :) Hallottam már a magyar olvasói piacra és a beszállítói magatartásra is megjegyezni (természetesen nem magyaroktól)

Részemről bizonyos szinten jogosnak is érzem a jelzőt. Ok, nem vagyunk görög vagy horvát vonal, de erősebben hajlunk erre, mint a sztrikt svéd, dán, svájci, osztrák, német, holland, ... csapásra.

Nem kell egyetértenünk. A vélemények különbözése a legszebb dolog a világon.
Nem? :):):)

zsolt 2007.06.18. 16:25:12

szia retek!
félreértettél.:) sajnos általános értelemben egyet tudok érteni a jelzővel (bár azért valóban nem szerb, görög, vagy olasz szinten). Én azzal nem értek egyet, hogy a fentebb vázolt táma esetében is ez lenne a fő ok. Szerintem sokkal összetettebb, amire próbáltam is rávilágítani.
Abban meg egyetértek Veled, hogy nem kell mindenben egyetértenünk.:)

zsolt 2007.06.18. 16:33:37

Konrád, nem kell, hogy tetszenek a válaszok.:) Viszont, ha a kérdések megválaszolatlanok maradnak, akkor maradunk az egyoldalú tájékoztatásnál. Ami lehet, hogy figyelemfelkeltő, de egy nem szakmabeli, mezei (ez most egy degradáló jelző lenne, csak ez jutott eszembe) érdeklődőt könnyen félrevihet. Nem sűrűn szoktam hozzászólni témákhoz, most mégis megtettem, mert úgy éreztem ez így nagyon egysíkú volt.

Fin 2007.06.18. 19:48:35

Konrád, szerintem a kommentekben feltett kérdések simán megérnének egy folytatást-postot :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.18. 19:50:26

Igen, csak az a kérdés, milyen formában. De szerintem megcsinálom kérdés-felelet szerkesztésben, ha lesz rá időm/energiám...

Keresztúri Gergely 2007.06.19. 15:33:26

Konrád,
Örülök a provokatív hangvételnek, szerintem (is) ez kell az ébresztéshez.
Azonban érdekes, hogy azt mondod, nem kell mindent ráhagyni az ügynökségre, miközben te is egy ilyen ügynökséget viszel... :-)
Mindent nem kell ráhagyni, de évtizedes ügynökségi tapasztalattal azt kell mondjam, hogy nincs annál rosszabb, mikor az ügyfél mindent jobban tud. Lehet kezelni, de nagyon sok energia megy el vele. A kedves ügyfél inkább kérdezzen, kérjen számon és a szakmai részét igenis, hagyja rá az ügynökségre.
Hagyja rá azt is, hogyan érdemes konverziót mérni és kampányt konverzióra optimalizálni. Az ügynökség valószínűleg több funnelt látott már, mint amit az ügyfél fog valaha is... Persze, szerintem.

Ja, és abban szerintem nincs igazad, hogy az ügynökségnek nem érdeke, mert kisebb lesz a forgalom. Ez tévedés. Az ügynökségnek az az érdeke, hogy eladja az ügyfél termékét. Ha nem ezt csinálja, vagy nem elég jól csinálja, az ügyfél elmegy egy másik ügynökséghez. (Persze ezt sok minden árnyalja kis hazánkban, de nagyjából így működik...)

zsolt 2007.06.21. 12:03:56

bocs, csak korrigálnám magam.
ezt írtam: "mezei (ez most egy degradáló jelző lenne, csak ez jutott eszembe) érdeklődőt könnyen félrevihet."

ezt akartam:
"mezei (ez most NEM egy degradáló jelző lenne, csak ez jutott eszembe) érdeklődőt könnyen félrevihet."


süti beállítások módosítása