A Microsoft hazai csapata sikeresen elhozta hazánkba is a ReMIX07 című rendezvényüket, így most két napig tele volt a Szépművészeti Múzem közép-erópai programozókkal és designerekkel - webes melósokkal, na.
Számomra két tanulsága is volt a rendezvénynek, bár a szakmai részéhez igazából nem értek. Így aztán nem is ültem végig az összes előadást, inkább csak csipegettem a kínálatból. Igaz, a hétfő esti party-t nem hagytam ki.
Az első tanulság az előrevetíti, milyennek is képzeli el a Microsoft az internetes tartalom jövőjét. A bemutatott megoldások mind egy irányba mozognak: multimédia, video a böngészőben (akár full HD is), elemekből gyorsan lefejleszthető látványos megoldások - egyszóval élmény-web.
A Flash konkurenciájának (is) szánt Silverlight eleve multimédiára van kitalálva, azaz nem kell erölködnie a fejlesztőknek, minden kéznél van - gyorsan, simulékonyan. És persze nem lenne Microsoft fejlesztés, ha nem erőforrás zabálóan... De azért kell pár év ennek a technológiának (mondjuk egy-kettő), és addigra talán a vasak is erősebbek lesznek.
Ez az élmény-web dolog (ha igazam van) annak az elismerése, hogy a tartalom mára a Google "játszótere", de van még hely a látvány területén. Meglátjuk.
A másik tanulság igazából simogatja a lelkem: a bloggerek kiemelt módon történő kezelése. Hiszen a hétfő esti fogadáson direkt szerveztek egy külön beszélgetést meghívott bloggereknek (és csak bloggereknek), ahol az előadókkal lehetett eszmét cserélni. Oké, ez egy amerikai cég, amerikai kommunikációs elvárásokkal, és ott sokkal nagyobb a szerepük a blogoknak, de azért érdekes példa ez, és szerintem követendő is: nemcsak újságírókból áll mára a világ, jelen van a civil média - és bizonyos célcsoportokat főleg így lehet elérni.
Szóval, a Kicsi Puha kitett magáért, kommunikálni akar, sőt csinálni akar valami újat, valami mást, mint eddig - igaz, ezért még nem szeretjük. De ha így folytatják, minden lehetséges...
Utolsó kommentek