Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Státuszszimbólum-váltás?

Címkék: érdekes közösség

2007.06.19. kedd 22:26 Konrad

Neked mi a fontosabb? Az autód vagy a számítógéped? Vagy nincs is autód, de van számítógéped? Azt olvastam valahol, hogy az igazi geek-nek drágább a számítógépe, mint az autója...

Van egy kör, ahol nem az számít, miben utazol, milyen ruhád van, hol nyaraltál, hanem az, milyen a videókártyád, milyen a procid, mennyi a memória a gépedben. Van itt egy új csoport, akik számára a számítógép lett a státuszszimbólum.

Aztán egy másik csoportnál az számít, milyen a mobilod. Lehet, nem megy moziba fél évig, de megvan az új walkman mobil, vagy az új rózsaszín csoda (lányok előnyben!), és a mobilszámla egy jelentős része a csengőhangokat fedezi. Számukra a mobil a státuszszimbólum.

Egyre technokratább világban élünk, trendy lehet, ha Wii-vel játszol mondjuk key accont manager-ként, és ma már nem is vesznek komolyan bizonyos helyeken blackberry nélkül.

Tudjuk ezt követni? Megvannak a kulcs-szimbólmok? Hol van már az autó, a lóerő, bőr ülés?

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr62102100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vik · http://www.webshopexperts.hu 2007.06.19. 22:42:52

hmmm... Nem is tudom miket gondoljak a kedves blog-íróról, hogy eszébe se jut az \"all-time-favourite\" státuszszimbólum, ami nem más mint maga a NŐ! ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.19. 22:47:26

Hát, három nővel élek egy háztartásban, én már ezt máshogy élem meg :-)

vik · http://www.webshopexperts.hu 2007.06.19. 22:54:55

Naigen, de ez a bejegyzés nem rólad szól hanem a népről nem? Csak eszembe jutott, hogy legalább annyian tekintik a nőket státuszszimbólumnak, mint az autót, karórát vagy bármi mást. Én se azért írtam mert egyetértenék vele, hanem mert szerintem kihagytál valami fontosat aminek mindenképp itt lenne a helye. Tényleg, egy kérdés: vajon mekkora szerinted az a csoport, akik az elért eredményeket tekintik sztátuszszimbólumnak?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.19. 23:00:27

Én nem érzem ennyire fontosnak a nőt a státuszszimbólumok között, ezért maradt ki. Biztos a neveltetésem miatt, de egy ffi-nő kapcsolatot nem alá-fölé rendeltségi viszonyban látok, márpedig ez a felvetés azt jelentené szerintem. Persze így, hogy írod, nekem is "leesett", hogy fontos bizonyos körben...
Elért eredmény a státuszszimbólum? Ha az pénzre fordítható, igen. Egyébként? A mai világban? :-( Nagyon piciny...

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2007.06.19. 23:04:57

hát azért azt lássuk be, hogy akár a mobilvillantós, akár a számtech buzeráns kör elég kicsi és nem a hájszoszájti. Az igazi topten ember nem nyúl számítógéphez. és nem foglalkozik a mobiljával sem, jó esetben fel se veszi.

Vik · http://www.webshopexperts.hu 2007.06.19. 23:10:55

Hasonlóan gondolkodunk, persze hogy nem szabadna hogy a nő státuszszimbólum legyen, de mégis sokan mutogatják őket, mint valami tárgyat. Elég csak körülnézni az utcán. Egyébként az elért eredmények és a pénz közé sose lehet egyenlőséget tenni, ahogy egy jól felnevelt gyerek sem értékesíthető. Nade kezdek nagyon offolni, ez már nem ide tartozik. Jaigen, nálam nem működik a Jegyezz meg kapcsoló. :(

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.06.20. 00:13:55

Mindig annak az iparnak a termékei a legerősebb a státusz-szimbólumok amely éppen aktuálisan a legmagasabban szárnyal :) PXrnóipar talán egy nagy fellendülés előtt áll még és eljön az is amit Vik "hiányolt". :)

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.06.20. 01:12:33

szerintem ezt mindig az aktuális mikrokörnyezetben (társaságban?) lehet igazán jól értelmezni. például:

- focizol? a legjobb focicipőben nyomod? amúgy jól focizol?
- egy meetingen laptop? milyen laptopod van?
- mindenki kocsival érkezik? milyen a verda?
- jönnek a barátnők? a te csajod a legjobb?
- cég? a te céged menő/ismert/felkapott?
- biciklizel? milyen a bringád? hogy nyomod a lejtőn?
- isztok valamit egy bárban? te mit iszol?
- játék (pl. póker, bármi más)? te jó vagy benne?

a felsorolt példák persze csak a véletlen szüleményei, nekem semmi közöm hozzájuk. :)

szerintem már nem csak fizikai dolgok lehetnek státuszszimbólumok, hanem bizonyos irányú tudás/ismeret is... (mondjuk a kifejezés - státuszszimbólum - eleve dolgokra vonatkozik, de akkor is)

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2007.06.20. 01:26:26

Mi marketingesek adjunk hálát a státuszszimbólumokért (stsz mostantól, ok?), hiszen azokat a legkönnyebb eladni, ugyanis azt a vevő akarja, vágyja.

Tibornak, egy volt kollégámnak még az időszámítás előtti alkalmazotti korszakból, az öltöny volt az ultimate stsz-a, és mint minden stsz-ot, alapvetően az határozta meg, hogy KI ELŐTT akarsz villogni vele.

Ha ez meg tudod fejteni, hogy egy adott fogyasztó ki előtt akar villogni, akkor onnan kezdve olyan könnyű lesz eladni neki, mint levegőt venni. Csak azt kell mondani: "nincs az az X, aki ne adózna elismeréssel e termék láttán". Elhitetni azt, hogy Te tiszteletet tudsz teremteni, tiszteletet tudsz kiérdemelni, az egyik legnagyobb alapvető érzelmet bizgeti. Elhitetni azt, hogy Te tiszteletet tudsz kelteni egy kütyüvel azért borzalmasan erős hatású, mert mi el AKARJUK hinni ezt. Mi Kelet-Európaiak különösen manipulálhatók vagyunk ezzel, hiszen a neveltetési szokásaink, az oktatásunk nagyon szűken méri az elismerést és a tiszteletet - így azt különösen drága kincsnek vesszük.

Nagyon fejlett személyiségnek kell lennie valakinek ahhoz, hogy már ne érdekeljék a stsz-ok. És amikor azt mondod, hogy "már nem érdekel", akkor is, ha egy olyan barátod jön látogatóba, akinek adsz a véleményére, akkor is sietve visszarakod a lányod szobájába a Britney Spears CD-t, nehogy azt gondolja, hogy Te hallgattad.

agocsadam · http://ujrend.blog.hu 2007.06.20. 07:38:37

az a vicces, hogy mindenki azt gondolja, hogy a masik azt gondolja, hogy amaz azt gondolja, hogy... tehat mindenki percepciokbol indul ki.
a stsz-okat megtanulod, nem veled szuletik. latod, hallod, akarod - reklamozzak neked, ugye - a termeket, mert a birtoklasaval egy statuszt tudsz megjeleniteni, vagyis magadat pozicionalod vele. es innentol kezdve - ahogy Gabor is koruljarja - a celcsoportod a kerdes.
ha a mammutban akarsz ervenyesulni a kameleonlkavezoba delutan felnegykor mozielott a csajokkal, akkor az rozsaszinkinyithatomobil. ha meg a ceges projektcsoportban, akkor valszeg ra fogsz keresni minden fogalomra meg sztorira a wikin amikor prezit irsz, hogy szinesits (persze a nyitott laptopon vilagito alma is utos lehet... :)

termek, termekpozicionalas, tanulas, megcelzott statusz es vegul statusz.

agocsadam · http://ujrend.blog.hu 2007.06.20. 08:02:22

marmint stsz megszerzese, bemutatas. igy ertettem am.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.06.20. 08:30:33

De népszerű lett ez a téma :-)
Csak figyelek és olvasom a kommenteket, és bólogatok és hümmögök. Igen, úgy látom, követjük a szimbólum-váltást. :-)

Xnews 2007.06.20. 09:11:18

Longhand: "PXrnóipar talán egy nagy fellendülés előtt áll még és eljön az is amit Vik "hiányolt"."

Miért, mikor hanyatlot? ;) Egyébként meg: úgy legyen!

devizakozep 2007.06.20. 10:28:43

statuszszimbolumvaltas nincs, max te mozogsz mas kornyezetben eleted X szakaszaban. most a kornyezetedben a laptop a statusszimbolum, lanyod sulijaban a mobil, izompolos rovidhaju technosgyerekeknel meg az optikai tuningosbmw. mint eddig. csak te azokkal nem erintkezel.

"Nagyon fejlett személyiségnek kell lennie valakinek ahhoz, hogy már ne érdekeljék a stsz-ok. " - ehhez szvsz semmi mas nem kell mint penz. az adott "stsz"hez kepest sok. ha van vkinek 30 millioja, akkor total hidegen hagyja h egy X laptop v. Y mobil statusszimbolum-e. azt veszi amelyik tetszik. ha akarja, akkor 2 havonta masikat. megteheti.

ugyanez barmivel, csak lenyeg h kb 2 nagysagrenddel tobb penzed legyen hozza.
ferrari is annak stsz aki nem erheti el. akinek van 2 milliardja az akkor vesz ferrarit ha tetszik neki. ha nem tetszik, nem vesz.

vargabalint · http://www.vargabor.hu 2007.06.20. 11:50:41

Egy dolog kimaradt: milyen bort iszol? Milyen borral kínálod meg a vendégeidet?
A bor egyre erősebb státuszszimbólummá válik, leginkább a "milyen pincészet borát iszod?" kérdés merül fel.

Sajnos sokan isznak "névre" vagy vagy választanak száraz bort, akkor is ha az édeset szeretik.

"Édes bort iszol? Buzi-e vagy?"

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.06.20. 12:30:49

Nagyon felkapták a sznobok a bortémát az tény. És igaz, hogy névre megy a dolog, mert megjelentek a "sztárborászok". Van olyan sztárborász akinek konkrétan visszahányom a 3000ft-os borát és nem egyedül vagyok ezzel.

Amúgy meg éljen a Varga borászat, főleg, hogy apádnak ugyanaz a neve mint nekem (bár mondjuk ezzel sokan vannak még így :D ).

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.06.20. 12:42:19

Xnews: nem mondtam, hogy hanyatlott a p*rno valaha is, csak még nem sikerült áttörnie bizonyos erkölcsi gátakat, hogy pl. a vendégségbe érkező hölgyvendéget bor helyett a legújabb megehető műpénisszel kínálja a házigazda, ki tudja mi lesz 10 év múlva :) :/

Xnews 2007.06.20. 14:40:16

Longhand,
ezek szerint nem egy társaságba járunk! :D

Xnews 2007.06.20. 14:41:17

Longhand, ezek szerint nem egy társaságba járunk! :D ;)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.06.20. 14:48:09

Elképzelhető. :)
Ahova Te jársz vendégségbe ott még a vacsorát is női testen szervírozzák? :)
(sikerült szétoffolnunk megint a témát)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.06.20. 16:55:04

Visszatérve a tárgyra, egy dolgot még nem említett senki, a kapcsolatokat, a barátságot. Nagyon sok ember a "barátait", a kapcsolatait használja státusz-szimbólumként.
Nem kisebb árulás ez amikor az ember a barátját "használja" ilyen módon mint amikor egy nőt.

prospero 2007.06.20. 18:14:39

hát ez a blog is egy státusz, itt kommentelni .-))

(persze deivzától meglepődtem, ilyen proaktív gondolatot egy antitól...hmmm)

devizakozep 2007.06.20. 21:01:16

statusz max neked. emberek ide siman beszelgetni jonnek. amugy anti az agyad.

prospero 2007.06.20. 23:16:29

deviza, ha tisztában vagy a státusz szimbolizálás kasztjellegével, akkor minek adod mindig elő a nagy anarchistát több blogon és kommentben is... szerintem ez a "stílus" nem vall jól neveltségre, kár itt megjátszani a bölcset és utána értelmiségi szocio dumákat lenyomni

no gondolom, erre is kapok majd vmi gorombát válaszul

egyébként lásd, h nem bunkóságból írom, meglepően telitalálat, amit írsz (pl. ferrari), jogos

devizakozep 2007.06.20. 23:46:55

gorombat csak akkor kap az ember ha megerdemli.
egyaltalan nem adom elo az anarchistat. eletutambol fakadoan totalisan maskepp latom a netbizt mint az itt levok 90%a. mint pl te. Es szerecsere maskepp is eltem/elem meg.
namost elegge szomorunak, s mintegy a mostani (meg ugytunik par evre a jovobeni) piaci szereplok viselkedesevel egybevagonak latom, h aki ellent mer mondani v. maskepp gondolkozik mint itt a nagyatlag: az anarchista.

remfinomvoltam a 'szomoru' szoval -de csakmiattad-. erzed ugye :)

samedi 2007.06.21. 00:40:03

spec ferrarit mégis csak az vesz, aki megengedheti magának... és valóban elég jól szimbolizálja azt a státuszt, amiben ő leledzik, hogy abban az árkategóriában válogat. persze, ha valaki megengedheti magának, azért még nem kénytelen (nem vagyunk indiában), de attól még szimbólum:)
Egyik ismerősöm fél évente eldicsekszik az új gépével. Milyen proci, milyen ez, az, amaz... neki elsősorban szimbólum értéke van, hisz maximum wow-ozik, meg ilyenek... ezzel számomra(aki egy googleplex birtokában is képes lenne panaszkodni a teljesítményre), nem csak az az üzenet jön át, hogy húú de jól megy valakinek, hanem az is, hogy ez a valaki mekkora seggfej... egyből két státusz:)
vannak tárgyak, amiknek maga a funkciója az, hogy stsz-ek legyenek... ilyen a ferrári, mert senkinek nem kellhet azért, hogy gyorsan közlekedjen, a legtöbb új mobil (apám sírva ír e-mailt havonta minden boltnak, hogy neki adjon valaki egy olyan telefont, ami CSAK telefon...), lcd, plazma, stb tv 2m képátló fölött, stb. stb. stb.

vargabalint · http://www.vargabor.hu 2007.06.21. 23:33:54

Hmmm. Asszem a pXrnXsznobizmus helyett a borsznobizmust választanám. Jelenleg nincsenek meg a megfelelő eszközeink ehető műpénisz készítésére.

Köszi Longhand a dícséretet!

Mindig fennakadok a spamellenőrzésen

vargabalint · http://www.vargabor.hu 2007.06.21. 23:34:31

Megvan az ok: p0rn0

prospero 2007.06.25. 23:28:39

Deviza, visszavontam minden fegyverem! elnézést! tisztelem, amit irsz és persze piszkált is a valóság, csakhát én a web2-ből élek mostanság, szóval amolyan egzisztencialista forradalmár vagymuk, sok-sok önbizalommal... bocsánat

Misi · http://www.netkreativ.hu 2008.05.02. 11:25:10

Én csak Apple termékeket veszek, azonnali erénye hogy a leendő ügyfelek dobnak egy hátast. A másik hogy mint egy webdesign cég vezetője ocska pc-vel nem mehetek demozni vagy ilyesmi :-)

Bárhol nyitom ki a Macbook Pro-mat vagy az iPhone-t azonnali siker. És szerintem ez is hozzájárul a sikeremhez :-)

HAJRÁ APPLE !!!


süti beállítások módosítása