Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Oldalak látogatottsága - Tabu 3.

Címkék: statisztika látogatottság onlinemarketing weboldal tabu

2007.07.09. hétfő 22:00 Konrad

Iszonyúan fontos kérdés: hányan fogják látni a hirdetésünket és egy ember hány alkalommal? És kik ezek? Sok függ ettől, hiszen alapvetően erre kíváncsi a hirdető (persze az üzleti eredményen túl). Ahhoz viszont, hogy a fentiekre tudjunk válaszolni, mérni kell az oldalak látogatottságát. De hogyan? És miért kerül ez a tabu témák közé?

Először ez utóbbi: azért tabu téma, mert nem szívesen beszélünk a pontatlanságról, arról, hogy mi is van pontosan a számok mögött. Hiszen majd látni fogjuk, nem egyszerű a helyzet, és ha kicsit is bizonytalanok vagyunk a hirdető felé, akkor bizony könnyen megcsappanhat a bizalom.

Szögezzük le: nincs pontos mérés. Néhány extrém kivételtől eltekintve (van ilyen, majd kitérünk erre is) nem tudjuk biztosan, hányan látogatták az oldalt. De nézzük az elejétől: hogyan tudunk mérni?

Alapvetően két módszer van: a szerver adatait vesszük alapul (azaz log analízist csinálunk), vagy külső mérési technikát használunk.

Az első esetben a weboldallal semmit nem kell csinálnunk, a szerver rögzít mindent, és egy alkalmas programmal, ami vagy a szerveren fut vagy a saját gépünkön, nézegethetjük az adatokat. Ez a fajta mérés mindent jegyez, így nagyon fontos pontosan értelmezni az adatokat és nagyon fontos a szűrés is. Például ne számoljuk be az ugyanazon a szerveren futó adminisztrációs oldalak forgalmát a portálunk/weblapunk valódi forgalmába, vegyük észre, hogy minden egyes oldalelemet külön is számol, stb.

Ez a fajta mérés úgy számol egyedi látogatót, hogy az egyedi IP címeket nézi. Azaz ha egy IP-címről többen jönnek, az egy látogató, míg ha valaki mindig különböző IP-ről érkezik, az mindig új látogató. Az elsőre jó példa egy céges hálózat, ami egy routeren megy ki a világba, az utóbbira pedig pl. egy ADSL kapcsolat, dinamikus (azaz feljelentkezésenként változó) IP-vel. Tehát fontos: az egyedi IP-k száma nem egyenlő a látogatók számával!

Ebből látszik is, hogy a loganalízis nem pontos. Igaz, megmutat más, fontos adatot: pl. honnan jöttek az oldalunkra (milyen linkről), milyen keresőszavakra találtak meg, mennyi időt töltött valaki az oldalon, hova lépett be és honnan lépett ki.

A külső mérési technika több módszerrel megoldható, jelenleg két megoldás van elterjedve. Mindkettő esetében szükséges kód elhelyezése az oldalon vagy a szerveren.

A legegyszerűbb megoldás az, ha egy külső helyről érkező kép kerül kihelyezésre (pl. 1x1 pixeles átlátszó gif), és az azt kiszolgáló szerver adatait nézzük. Persze ez önmagában kevés, kell egy kedves kis javascript is mellé, ami figyeli, valóban különböző felhasználók nézik-e az oldalt. Ez a script egy cookie-t (kis text szerű file-t) helyez el a felhasználó gépén.

A másik megoldás csak javascript elhelyezését teszi szükségessé, és ebben az esetben is cookie-val történik többek közt az azonosítás.

Mindkét módszer előnye a külső forrás: csak azt mérjük, amit akarunk, és elvileg független adatokat ad. Hátránya pedig a kikapcsolhatóság: ha a felhasználó tiltja a cookie-kat (vagy törli azokat minden kilépéskor), kikapcsolja a javascriptet, vagy egyszerűen blokkolja a mérő szerver felől érkező adatokat, akkor máris kiesik a mérésből, pontatlanok leszünk.

Ilyen típusú mérés egyébként a Webaudit és a Google Analytics is (oké, mindkettő ennél bonyolultabb, de a lényeg ez).

Ebben az esetben is sok adatot megtudhatunk, a látogató mozgásáról, eltöltött időről stb.

De ez sem pontos a fentiek miatt.

Az egyetlen valósághoz nagyon közeli lehetőségünk a mérésre - legalábbis a látogatók számának a mérésére - ha minden felhasználónk regisztrált, és be kell lépnie az oldalra. Erre is van példa, itt van mindjárt az iWiW.

Ugye a harmadik megoldás használata esetleges, az első nagyon pontatlan és nem független, marad a második - ami nem pontos, bár törekednek a pontosságra.

De az a megoldás az elfogadott. Azaz a piaci szereplők - portálok, ügynökségek - elfogadják, hogy bizony a Webaudit igazat mond, és onnantól kezdve az a kőbevésett valóság. A hirdetőnek pedig ennél többet nem is nagon kell tudnia.

Vagy mégis?...

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5110652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devizakozep 2007.07.09. 22:45:59

maradjunk annyiban: ha igazat mondd ;-)

es most 1 perces nema felallassal emlekezzunk az ev eleji webaudit botranyokra. (kerlek, vegyetek ki, megelozott, ez nemlehet, kulfoldi - nade rendezd akkor belfold szerint. JA akkor az ugynoksegek butiska csibei nem latjak hova lett 10-30-40% trafik es igy "kevesebbert" adjak el az oladalt. jujuj.)

Konrad, azert ha ezt _valoban_ melyen kiveseznenk (huznank ra egy konferenciat :-) ) akkor gyakorlatilag azt ernenk el, h akiknek / akikrol szol, azok bojkottalnak , megsertodnenek, feljelentenenek. A tobbieket meg ugysem erdekli vagy nem erinti. Az a baj ez igy roppant szanalom, mivel a jol berogzul penzfejesi modszerek serulnek.

A Mo-i auditalt latogatoszamokkal mindeddig egy oriasi problema volt. egyetlenegy. Megpedig az h megalazoan keves volt KB mindig KB minden oldalon. Hat vajon miert alakult ki az a jopofasag hogy itt "cegcsoportok ALA" kerulnek be oldalak? Keremszepen, h Xnek es Ynak lenne eleg (tobbtiz/100ezer) latogatoja / nap, akkor nem lenne arra szukseg, h a Mo-i internet "hajnalan" (2-5 evvel ezelott) minden ceg (index,origo,sanoma, kb slussz) arra gyurjon, h minel tobb "senkit" begyujtson maga ala ingyen.

es meg soksoksoks SOK minden van itt. de majd inkabb reagalok masok velemenyere.

Errol _tenyleg _ lehetne konferenciat rendezni, mert annyi itt a S.Z.A.R. nagybetukkel. itt kezdodik a magyar internet rakfeneje, a mutyi, a zsebbiznisz, az atverosdi. es itt kezdodik az izom osszefonodas a draga ugynoksegekkel akik mindezt eltetik es gorgetik.
viszont ennek a konfnak tenyleg nem lenne ertelme :-)

Gergő 2007.07.09. 23:53:29

Kedvencem: egy adott honlapon ott van, hogy mádiaajánlat, árak szépen felsorolva. Mellette a link: látogatottság, ami a webaudit.hu-ra vezet... ja, hogy onnan max. cégcsoportot lehet találni vagy azt sem...? De őket a webaudit auditálja, milyen kár, hogy csak ők látják, hogy mit.

prospero 2007.07.10. 01:58:18

ha deviza itt van, én is megszólalok :-))

Deviza, egyet elfelejtessz a HUB-jelenségnek hivott hálóelméletet. azaz azért gyúlnek a kicsik a legnagyobbak alá, mert igy van esélyuk az olvasottságra. ezt nem a hirdetok találtak ki, hanem az olvasoi szokasok ilyenek. ha megragadt a fejukben egy nagy site, akkor ha torik, ha szakad odajárnak... csak azért is... ezzel a hirdetok sem tudnak mit kezdeni, ez van

Iron 2007.07.10. 09:55:13

Az iwiw-nél sem 100%-ban működik a dolog, Konrád, mert vannak mindenféle hülye regisztrációk (weboldalak, klubok, stb.). Persze ezt könnyebb azért korrigálni - ha akarják...

gcsapo 2007.07.10. 10:15:47

"Nielsen/NetRatings to use total time spent by users of a site as its primary measurement metric"

www.computerworld.com.au/index.php/id;1497013742;fp;16;fpid;0

Az Analytics-en már látom, hogy mérik, kíváncsi leszek, hogy mikor fog itthon is elterjedni.

devizakozep 2007.07.10. 10:33:15

prospero. nem felejtem. en ezt is az ugynoksegesdi negativ szamlajara irom.

mivel:
itthon van (regen volt) geza oldala (mind1 ,h mi), van rajt parszaz, parezer latogato. geza oli bele az idejet, energiajat (esetleg penzet, bar azt parezres oldalnal nemvaloszinu) s hol vannak a hirdetok ? sehol. mivel nincs kulturaja, nincsenek cegek akik hirdetnenek, tv2 es a blikk ontja h 'a zinternet a gyerekp0rno es a bombarecept'. hulyegyerek mondjara hulyegyerekek hulyegyerekkent mutatjak be ezt az egeszet. es most 2000-2005 kornyeken jarunk.
kozben kialakul az ugynoksegesdi (lehuzas es haverikor biznisz). szoval geza vagy megy ugynokseghez (kizart. nyiregyhazi egyetemista srac nem megy ugynokseghez meg most sem) vagy megvarja mig 2-3 ev mulva kifuj a lelkesedes es az addig jol mukodo tematikus oldala megy a levesbe (hisz kozben neki elnine is kell valamibol).
ekkor jon megmento kez. 'nagy' ceg felajanlja, h szia, merjunk teged magunk ala, aztan hozunk bannert is, kapsz belole jutalekot. neked jo lesz mert a gorcsolesedert vegre kapsz vmi minimalis penzt, es foallas melle jol jon par10 (esetleg 100, _esetleg_) ezer forint, nekunk meg jo lesz, mert megnagyobbnak mutatkozunk. es tataaaam, kialakul a mai "piac". nincsenek fuggetlen oldalak, mindenki "valakie", nincs korrekt, autentikus hirforras (nem irok rola, mert a konkurencianak nem csialok reklamot), megy a szethuzas. fuggetlen kezdo oldalkent gyakorlatilag lehetetlen megnoni, csak abbol, mert valamit igen jol csinaltal, hisz a leosztott lapokkal mukodo "piac" nem enged be. kiveve ha vannak haverok, ismerosok a mediaban vagy a "nagy" cegeknel. azert itthon nem leszel sikeres, mert jo vagy. akar szuperjo. csak a haverok altal.

ekozben kulfoldon:
geza csinal egy oldalt, gyujt parszaz v parezer latogatot, kb aznap kitesz hirdeteseket _valoban_ fuggetlen _online_ ugynoksegeken keresztul. es keres vele penzt. 2 ev mulva meg (ha valoban jol csinalta az addigi dolgait) megnovekedik akkorara az oldal, hogy eredeti munkahelyet feladva, geza ebbol el meg (idokozben alapitott cegevel egyutt). nagyon jo esetben pedig urturistaskodik egyet, mint ifju internetmilliardos.

ha ezt a ket palyat megprobalod megfelelo tavolsagbol nezni, mit mondasz, melyik normalis es melyik egy kifacsart gorcsos agyament eltorzult "modell" ?


-
abszolute nem ertek egyet "azért gyúlnek a kicsik a legnagyobbak alá, mert igy van esélyuk az olvasottságra." mondhatnam marhasagnak tartom. azt allitod, h (pl) a pdamania.hu olvasottsaga nagyobb mert a sanoma ala mer? :-))) naugyanmar ezt te sem gondolhatod komolyan.

mikor csinalunk mar konferenciat? :-)

Dóri 2007.07.10. 11:13:02

Deviza, a PdaMania nem szimplán a 'Sanoma alá mérődik' :)

www.kreativ.hu/cikk.php?id=18316

gratulalok 2007.07.10. 11:28:11

hát devizakozep, le a kalappal, a hozzászólásaidból süt a hozzáértés, látszik, hogy Te dolgoztál már vezető médiaügynökségnél, ügyfélnél és médiatulajdonosnál is, de az audit is a kisujjadban van.

jó ilyet látni, komolyan

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.10. 11:38:19

deviza,
vannak "kis" "független" oldalak, normál látogatottsággal.
Akik:
- nem mérik rendesen magukat
- nem adnak ügynökségi kedvezményt sem
- sokszor napokat kell várni az ajánlatra, ami meg nem pontos
stb.
Persze vannak üdítő kivételek szerencsére...

devizakozep 2007.07.10. 11:39:37

gratula: igen, pontosan ugy van ahogy mondod. sot, nemcsak dolgoztam. ittott tulajdonos is vagyok.

dori, hirtelen pelda volt. mondhattam volna mondjuk a szanalmas.hu-t vagy akarmilyen regi kis oldalt. elkezdtek lelkesedesbol, ment (latogatottsag szinten) es egy deka hirdeto nem volt rajt evekig. mignem bemerodott egy "multi" ala. aztan lett rajt hirdetes is. stb. stb. szoval ez csak kiragadott pelda. lehet nem pont a legjobb. szal huzuk at pdamaniat es irjuk h szanalmas.hu, ok ? :-)

devizakozep 2007.07.10. 11:43:15

konrad: csepp a tengerben ? nyilvan vannak kivetelek. irjuk mondokamhoz hozza akkor azt is:
vannak persze kiveltek. de sajnos csepp a tengerben.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.07.10. 15:24:20

off: Eddig mindig devizakörképnek olvastam a usernevet. Egy világ omlott bennem össze. X)

prospero 2007.07.11. 00:41:25

no lenne erre a problémára egy megoldás, ha egy független szerv informálná az ügynökségeket és amolyan belső hype-ot teremtene. a mutyizás legnagyobb ellenszere mindig az, ha régimódinak látszol, úgy érzed lemaradsz valamiről. csak hát ekkor nem vitázni kellene, hanem a hype-t nyomni a webezőknek

devizakorkep 2007.07.11. 00:52:36

nem hinnem hogy fel evtizeden keresztul kialakult, mara mar vasbeton agyba ontott ugynoksegi es piaci szereploi szokasokat meg lehetne valtoztatni. akar csak kicsit is. mar tul sok benne a penz ahhoz. veszett fejsze nyele ez. de pl sztem az egyik megoldas az lenne, ha nemcsak a webaudit lenne, hanem webaudit2, 3 stb. marmint nem technikailag, mert azt nem annyira nehez megcsinalni. hanem ugynoksegek es hirdetok oldalarol (mar amelyik hirdetonek van egyaltalan fogalma errol). szoval a mese ott kezdodne, hogy nem webaudit ne nem csak a zindexen lehet hirdetni. meg en alapbol eltuntetnem a sorrendbe rendezest, s talan idovel megszunne a toplistaovi.

es matol legyen a neved devizakorkep !

bulbul · http://www.bulbul.hu 2007.07.11. 11:57:44

Szép ahogy nyírjátok a hirdetőket meg ügynökségeket, de az miért nem jut legalább lehetőségként az eszetekbe, hogy esetleg a kis oldalak mögötti infrastruktúra nem megfelelő? Meg aztán miért lenne baj, ha a prospero által említett HUB jellegű hálózatok ezt a hiányosságot kezelni tudják?
Mégis egy one-man-show hogyan képes eljuttatni az anyagait, ajánlatait az összes hirdetés-managementtel foglalkozó emberhez? (Szakembert nem mertem írni, mert látom, hogy az ügynökségi embereket ti nem tartjátok sokra, pedig azért csak csinálnak ők is valamit).
No mindegy, szerintem ne várjatok túl sokat a jövőben sem, mert az alapállapotból való sértettség ritkán visz előre bárkit is, higgyétek el - én már megértem ezt saját hibámból egyszer-kétszer.

devizakorkep 2007.07.11. 16:07:07

nagyon, de nagyon sokszor azt latom az itt kommenteloktol, h ha vmit az illeto nem latott meg , vagy nem tud elkepzelni, akkor az nincs is.

bulbul, tolunk nyugatra, az esetek 70-80%aban az a modell letezik, h van egy online ugynokseg, akinek az oldalara odamesz (halal ismeretlenul), signupolsz egy formon, megnezik az oldaladat, ha lefogadjak, mar kapod is a kodot a bannerekkel mindenekkel. ha kis oldalad van kis penzt keresel, ha nagy akkor nagyot. es tataaaaam, megvalosult a gyors, tiszta, atlathato reklambiznisz. barkinek. jo mi?

most egy kicsit sajnalom konradot h szetoffoltuk ugynoksegesdivel a merokodos postjat, bar a legelso kommentemre senki sem reagalt. meg azert azt is vegyuk eszre h a "fuggetlen" audit a reklamok miatt kell, azt meg itthon az ugynoksegek toljak. szal azert osszefugg a ket tema.
pl. webaudit egyeduralman ott lehetne valtoztatni, ha a piaci szereplok (mar megint azok a franya ugynoksegek) hajalndoak lennenenk elfogadni, h en nem webaudittal, hanem gezaval, pistaval meg joskaval meretek. sokkal. na akkor joval kevesebb problema akadna

Xnews 2007.07.11. 20:31:11

Na, erről a témáról is jól lemaradtam - de legalább devizakozep/devizakorkep szépen összefoglalta, h mi is a helyzet valójában. Megyek is vissza a mutyizós világomba...

prospero 2007.07.11. 23:40:35

hát igen, bul-bul rátapintottál a lényegre. kritikus pont, hogy a kis website miként tudja magát artikulálni a hirdető felé? esélyei egyenlók a nullával... igen

vmi nonprofit szervezet tudna ebben segíteni szerintem, ami a kicsik érdekeit is szolgálná, a létüket közvetítené a piacon. ezáltal dinamizálná a piacot. egyébként az USA_ban erre jó példa a mash-upok divatja, akik amolyan techi-hype és biz dinamizmust adnak

nos lenne ráció egy ilyen szervezetben, vajon??

Xnews 2007.07.12. 10:33:51

prospero,
idehaza nem.

gcsapo 2007.07.18. 01:55:08

Kicsit feljebb már írtam, hogy a PageViewk ideje lejárt, de érdekes módon senki nem figyelt fel rá, pedig jelentős változás és egyszer minket is el fog érni. Most itt az első, aki előtérbe helyezi a felhasználói élményt:
www.readwriteweb.com/archives/facebook_adds_ajax_abandoning_page_views.php

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.18. 09:51:39

gcsapo, érdekes irány ez, de ismerve a hazai piacot, még azért egy pár évig az árazás egyik eleme a PI lesz...

zsolt 2007.07.19. 14:16:34

A webaudit adatok engem leginkább csak annyira érdekelnek, hogy lássam az oldal látogatottsága mennyire van arányban a hirdetés árával.

devizakozep: azt valamiért nem írtad ide, hogy az áhítattal emlegetett külföldön vajon mennyit is fizetnek a megjelenésekért. Ha tudsz erre adatot engem érdekelne.
Esetleg egy-két linket is tegyél be légyszi ide, akiket online ügynökségnek mondasz, csak hogy lássam kikre gondolsz.

Egyébként biztos, hogy 1-2-3 év múlva bárkit is érdekelnek webaudit adatok? Mondjuk a magyar piac sosem lesz olyan, mint egy nálunk jóval nagyobb penetrációval rendelkező ország piaca, de előbb-utóbb (amint lesz aki hajlandó megfizetni a rendes mérését és a vele járó munkát) úgyis az számít majd, hogy honnan mennyi "vásárló" (igen, ezt lehet tovább bontani, Konrád is már többször megtette) érkezik, nem utolsó sorban mennyiért!
Akkor meg tök mindegy ki-kit mér magához, az lesz a lényeg mennyit hoz a hirdetőnek. Ha a kis oldal többet, jobbat, olcsóbban, akkor legkzelebb nála fog hirdetni (ügyfél, ügynökség, bárki).

Persze lehetne még bőven ragozni, de nincs értelme, túl hosszú lenne.

devizakorkep 2007.07.21. 15:04:09

zsolt, baratunk a google.com
de 1-2 pelda:
Cpxinteractiv
ValueClick
Azoogle(Bluetime)
Realtech Media

az arak valtozoak $0.05 - $2.00 / cpm (sokszor geo targetingel varialva)

"Akkor meg tök mindegy ki-kit mér magához, az lesz a lényeg mennyit hoz a hirdetőnek. "

ez ma mo-n nem igaz. pontosabban tudok nehany ellenpeldat. pont emlitett hub jelenseg okan. gondolom a multiknal dolgozok meg soksoksokat.

zsolt 2007.07.23. 14:32:13

Szia Devizakorkep!
Hm, valoban, a google eszembe sem jutott.
Igazabol azert kertelek, hogy mondj peldat, mert volt egy olyan erzesem, hogy mast ertesz Te online ugynokseg alatt, es mast ertek pl. en. Viszont nem akartam latatlanban velemenyt mondani, ezert szerettem volna, ha van konkret pelda.

Az emlitett cegek, ha jol latom (kerlek javitsatok ki, ha tevedek) sokkal inkabb hasonlithatoak egy sales house-hoz, network-hoz (AdNetwork, Webreklam, de akár az origo vagy Sanoma network is lenyegeben ide sorohato, csak nekik van sajat tartalmuk is), mint a klasszikus ertelemben vett online ugynoksegekhez. Igy talan nem mindegy milyen kritikat eppen kihez intezel.

Az arbol az ottani es itteni helyzethez kepest sajnos jol lathato, hogy magyarorszag draga. (persze, meg lejonnek kedvezmenyek, stb, de az atlag CPM itthon meg igy is a tobbszorose, mint akar csak Lengyelorszagban)

A vegehez: igen, ma magyaroszagon meg csak elvetve igaz, de nem veletlenul irtam elotte, hogy \"1-2-3 ev mulva\" nem a webaudit PI, vagy UV merese szamit majd.
Csak ki kell varni.


süti beállítások módosítása