Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kurt: Te beteg vagy, keress meg egy orvost. Nagyon nem egészséges, amit csinálsz. Engem pont nem ... (2021.04.18. 12:28) Covid - túléltem
  • kurt: @Drizari: @Konrad: @Motorogre: @Hórukk: @DarthVader: @Betteli: @Kivlov: @accountant050915: ... (2021.04.18. 01:28) Covid - túléltem
  • Konrad: @fefe79: Ehhez nem sok közöm van, nem én készítem az ilyen ajánlókat... (2021.04.16. 22:28) ...szülinapos...
  • fefe79: Az Ady-fotós cikkre kattintok, és ez jön be. ??? (2021.04.16. 16:18) ...szülinapos...
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Kinek a beszélőjét? Így, hogy kiderült, hogy funkcionális analfabé... (2021.04.13. 14:15) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (370) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (240) közösségi média (11) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (32) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1219) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (32) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (323) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (246) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fehér papír cikkekkel - megújult az Index.hu

Címkék: index weboldal

2007.07.25. szerda 13:31 Konrad

Azt mondd meg Antoine,
mi az, hogy változás?
- Várjál csak Desiré,
egyfajta tyúktojás.

Hétfő már régen volt, lassan két és fél napja újult meg az Index.hu. Eddig ízlelgettem, ismerkedtem vele, most leírom a tapasztalataimat és véleményemet.

Azok táborát erősítem, akiknek tetszik az új Index. Nem minden elemében, és nem is egységesen, de az összkép pozitív. Ugyanakkor fontos az elején kijelentenem: elfogult vagyok. Egyrészt másfél évig Indexes voltam, másrészt a Blog.hu Index közeli, és Blumiéktól sok segítséget kaptam. Így aztán biztosan nem leszek teljesen objektív.

Az első benyomásom az volt, hogy mennyivel több cikk van itt, mint volt korábban. Aztán ahogy nézegettem, azt vettem észre, hogy sokkal inkább nézelődöm, nem olvasok. Olyan ez, mint amikor az ember átlapoz egy újságot: az Index új címlapja "átlapozza" az aktuális tartalmat.

Ami nagyon tetszik, az az egész szerkezet rugalmassága. Szabadon lehet pakolászni a tartalmi elemeket, lehet csinálni különféle kiemeléseket egyszerű tömbösítéssel, képekkel, lehet tologatni a tartalmi elemeket. Persze végiggondolva az elmúlt pár évet, erre szükség is van: a hírek időnként csak csordogálnak és "kis színesekkel" kell feldobni a portált, máskor viszont dömping van, országra-világra szóló események történnek ezernyi anyaggal. Ilyenkor kellett korábban belenyúlni a címlapdesignba, és helyet csinálni az anyagoknak.

Most nem kell. Az új Index egy fehér papír, néhány sorvezetővel (hasábok és szolgáltatások), amin belül az aktuális szeresztő döntheti el, mit hova rak és mennyire emel ki. Ez egyrészt nagyon jó, hiszen lehet folyamatosan, akár óráról-órára alkalmazkodni, másrészt hatalmas felelősség: olyan szerkesztők kellenek, akik nemcsak a leírt szöveghez, hanem azok képi megjelenítéséhez is értenek. Oda kell figyelni, nem lehet gagyizni.

Ez a fehér papír megoldás az eddigieknél is jobban a cikkekre teszi a hangsúlyt, hiszen eltűnt a teljes bal oldali menürendszer, minden felköltözött a felső menübe vagy kapott dobozokat az oldalon belül.

A fentiek miatt nehéz is megmondani, mennyire jó vagy rossz az elemek címlapi elhelyezése, hiszen lehet figyelni a felhasználói szokásokat és lehet alkalmazkodni azokhoz. Ami elsőre látszik: nagyot nyertek a blogok, kicsit veszített az eddig jobban sztárolt Inda(exVideo)Bomb, és tovább csökkent a Fórumok jelentősége. Igaz, mindennek van helye és minden elérhető, de a hangsúlyok láthatólag így változtak.

És persze az Index felfedezte a képernyő jobb oldalát: az 1024x768-as laptükörrel eltűnt a "fehér folt", ott most tartalom van. És ez jó. De az új címlap fentről lefelé és balról jobbra romlik. Ez a három hasáb is valójában két és fél: a jobb szélső elég hamar eltűnik, funkcióját vesztve halódik lefelé. Aztán ahogy nézelődünk egyre lejjebb, úgy válik kuszává a történet, és ami eddig előny volt - a rugalmasság, a szabadon változtathatóság - az úgy válik hátránnyá. Nincsenek fogódzók, ötletszerű a Velvet és a Totalcar elhelyezése, és az embernek olyan az érzése, mint mikor egy boltban véletlenül betéved a raktárba: rend van itt és sok az áru, de kiigazodni igazán csak az itt dolgozók tudnak...

A cikkoldallal már több gondom van. Nem tűnik annyira átgondoltnak, kicsit olyan az érzésem, hogy a közvetlen cikk melletti jobb hasáb csak azért került ide, hogy ne a bal oldalon legyen, azaz történjék valami változás. Mert valójában szerintem zavaró helyen van, igaz, meg fogjuk szokni. Viszont a hirdetések egy része kikerült a régi fehér foltba - ez attól tartok tovább fogja rontani az Indexnél egyébként is alacsony átkattintási arányt. Az a hely annyira nem jó, hiszen a jobbra haladó tekintetet a menürendszer megfogja és el is fárasztja, így csak a villódzás marad. De cserébe a cikkeken belül és a cikkek alatt van hirdetési hely, az iszonyú nagyra növelt felső bannerről már nem is beszélve.

Az oldal egésze - és most kicsit vissza is térek a címlapra - techológiailag is újabb lett. Van normális rss, ügyesen vannak felhasználva az ajaxos megoldások (pl. a szolgáltatásoknál kattintás nélküli váltás, de a cikkek listájánál már kattintásra történő), és ami igazán jó: Opera Mini alól mobilon még jobban is kezelhető a címlap, mint a korábbi.

A legnagyobb változást a bannerek méretében sikerült elérni. Az Index is egyedieskedik, megszüntek a korábbi méretek, újak lettek helyettük.

Lássuk. Szuperbanner volt 728x90 pixellel, ez ma már nincs. Van helyette 920x110 pixeles óriás. Aztán az eddig megszokott billboard sincs, van helyette sok másik: 440x400, 300x110, 460x200 stb. Teljes lista a médiaajánlatban >>>

Apropó, médiaajánlat: az árak bár listaárak, de jól elszálltak. PR cikk címlapon egy napra 1.180.000,- Ft + áfa, egy superbanner a címlapon egy napra 4.481.250,- Ft + áfa, egy szöveges link kattintási ára 900,- Ft + áfa - iszonyú magasak. Persze az Index sosem az olcsóságáról volt híres, és ha ennyiért eladhatóak a felületek, akkor igazuk is van. Így is általában hirdetési hely problémák vannak a kurrens helyekre... Jól van ez a portál pozicionálva, akkor is itt akarnak hirdetni a nagy cégek, ha sokba kerül. És ezt vétek lenne nem kihasználni.

Tehát megújult az Index.hu is, igaz, teljesen más koncepció mentén, mint a nagy konkurens [origo]. Hiszen míg ez utóbbi a még kötöttebb elhelyezést és a "mindent akarok a címlapon" koncepciót követte, addig az Index a lazaságra és a rugalmasságra helyezte a hangsúlyt. Kinek ez tetszik, kinek az.

Nekem továbbra is az Index marad a kedvenc. Ezzel az új designnal is.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr74125090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutacs_ (törölt) 2007.07.26. 12:16:44

szavazás indult az index redesignról:
poll-r.hu/poll/1001253


süti beállítások módosítása