Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Rövidebb hirdetések, változó kulcsszókezelés - ETARGET hírek

Címkék: onlinemarketing kreatív keresőmarketing sem szövegírás etarget etarget tippek

2007.08.06. hétfő 22:35 Konrad

Néhány napon belül radikális változáson fog átmenni az ETARGET. Eddig 50 karakter hosszú lehetett a cím és 180 karakter hosszú a szöveg. Ez a meglehetősen hosszú kreatív egyre több gondot jelentett a portáloknak, ahol megjelentek a hirdetések. Ezért és a hirdetések hatékonyságának a növelése céljából a közeli jövőben lerövidítik a rendszerben a hirdetések hosszát.

A jövőben az ETARGET (a Google AdWords megoldáshoz hasonlóan) három részre bontja a hirdetést: címre, első és második sorra. A cím hossza 30, a két sor pedig 40-40 karakter lehet (ez egyébként majdnem a Google AdWords hirdetéshossza, ami 25+35+35, tehát elvileg az ott futó kreatívokat itt is lehet használni).

Tehát a címből 20, a szövegből 100 karakter fog "elveszni". Az ETARGET elmondása szerint sokan eleve rövid hirdetéseket írnak, így nem fog mindenkit érinteni a változás, de mindenképpen érdemes ellenőrizni a hirdetéseinket. Lesz egy átmeneti időszak a javításra, így nem kell kapkodni, de érdemes készülni!

A másik változás olyan, amit már sokan vártunk: el lehet majd különíteni a kulcsszavakat megjelenés alapján, azaz a jövőben el lehet dönteni, hogy csak a keresőkben, csak a tartalmi oldalakon vagy mindenhol használjunk-e egy-egy szót vagy kifejezést.

Ezzel együtt változik a kulcsszó vizsgálat is. Eddig ha egy általunk megadott szó nem volt kellően releváns, az ETARGET azt törölte. A jövőben a törlés helyett átsorolja a nem megfelelő szavakat a tartalmi megjelenésekhez, azaz csak a keresők esetében nem tudjuk majd használni. Ez a változás 2-3 hét múlva várható.

Ami viszont mai hír: az Index.hu átalakulásakor eltünt ETARGET hirdetések visszakerültek a helyükre, ráadásul kibővülve. A cikkeknél immár három hirdetés jelenik meg, jobb oldalt egymás alatt.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr100133921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akos 2007.08.07. 08:01:05

Kiváló lépés. Lassan minden PPC-hirdetés úgy fog kinézni, mint az Adwords; egy idő után csak el fogják ezzel is érni a "szövegeshirdetés"-vakságot.

Csak semmi egyénieskedés - rajongó tekintetünket vessük a mindenben tökéleteset alkotó Google-ra! És utánozzunk, kopintsunk, görcsösen, szolgaian...

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.08.07. 08:28:28

Kedves Akos!
Egyaltalan nem errol van szo. Sajat statisztikai adatainkbol indultunk ki.

Lia 2007.08.07. 08:59:17

Tényleg nem lenne jó, ha ez ís hozzásegítene, hogy ne vegyék észre a felhasználók a hirdetéseket - hisz sajnos már most is tapasztalni, lassan, de folyamatosan, talán ez is rásegít.

Akos 2007.08.07. 09:21:28

Hát, ha a saját statisztika is kimutatta, hogy tényleg pontosan úgy a jó, ahogy a Google megalkotta, akkor nincs mese.

Nem elkeserítő egy olyan iparágban dolgozni, ahol a legeslegnagyobb cég egész egyszerűen mindent hibátlanul csinál? Hát nem óriási balszerencse, hogy soha ezelőtt, sem ezután semmilyen iparágban nem lesz tökéletes cég, de ebben a fránya keresőbizniszben 2007-ben mégis van egy?

Keresztúri Gergely 2007.08.07. 10:43:11

Nem üdvözlöm kitörően a változás rövidítés részét. A 180 karakter valóban túl hosszú volt (sztem meghaladta az észlelési küszöböt), de legalább sok minden belefért, több USP-t össze lehetett vonni egy hirdetésben. Kíváncsi leszek arra az ügyfélre, aki a Google Adwords kampány ötöde-tizedét kitevő eTarget kampányra is készíttet ugyanannyi kreatívot...:-( Márpedig így elkerülhetetlen lesz. A 40+50+50 karakter bőven elég lett volna rövidítésnek, hogy a káposzta is megmaradjon. Szóval skacok, szerintem ezt jobban át kellett volna gondolni!
A többi változás király, már nagyon vártuk...

Keresztúri Gergely 2007.08.07. 12:26:02

Picit finomítok az első reakció után...:-)
Elképzelhető, hogy ilyen hasonlóság mellett a Google-re megírt hirdetéseket tudjuk itt is használni. De kérdés, hogy érdemes-e?
Nagyon kevés lesz így a különbség, de lehet, hogy érdemes lenne kihasználni...

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2007.08.07. 14:59:17

Nagyszerű hír. Szerintem. A következő lépésként azt látnám örömmel, ha egyes kulcsszavakhoz több hirdetést is lehetne készíteni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.08.07. 15:02:56

Raha! És mi alapján döntené el a rendszer, melyik jelenjen meg?

Iron 2007.08.08. 07:35:46

Én örülök a hírnek. Médiatulajdonosként kicsit bosszantó volt a sok kihasználatlan felület. Nagyon kevés hirdető írta tele a rendelkezésre álló helyet.

A címsor+sor+sor feldarabolás biztos, hogy jó ötlet? Sokfajta formátumban lehet kirakni az oldalra az eTargetet (ami jó dolog), így nem mindenhol ugyanolyan hosszú egy sor.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.08.08. 09:09:57

"Raha! És mi alapján döntené el a rendszer, melyik jelenjen meg?"

Azt hiszem stílszerű leszek: a Google is eldönti valahogy nem? :)

Tudom, hogy "picit" szofisztikáltabb az Adwords, de nem lenne nehéz kitalálni valami szabályt erre...

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.08.08. 11:17:23

Mar gondolkozunk mi is egy ideje a dolgon. De nem egyszeru a megvalositas.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.08.08. 15:19:14

Szívesen elküldök az etarget fejlesztői részére néhány google szabadalom linket az adwords-adsense működését illetően amelyeket összegyűjtöttem, ha esetleg érdekel, keressetek meg.
Negatív spam jellegű hirdetések automatikus szűrésétől kezdve, hirdetések minőségi osztályozásán keresztül sok mindenről szó van benne, talán az itt felmerült kérdéseket is érinti, nem rágtam át őket még.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.08.08. 20:33:28

(ps.: gmail-ről válaszoltam, nézz szét a kukában ha nem jött meg)