Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Web2 szakadék?

Címkék: web2 közösség

2007.08.06. hétfő 11:21 Konrad

Mára kialakult egy kör a hazai internetezők között, akik tudatosan használják a közösségi megoldásokat, blogolnak, twittereznek, rss-ben olvassák a híreket, egyszóval webkettesek.

Aztán van egy lazább kör azokkal, akik bár használják a web2-es szolgáltatásokat, de nem igazán tudatosan. A blogot olvasók egy része pl. nem tesz különbséget blog és portál között, az iwiw-re naponta bejelentkezők számára tényleg e-mail-box+üzenőfal+telefonkönyv a szolgáltatás.

Végül vannak sokan, akik számára az internet egy massza. Persze olvassák az e-maileket, ránéznek a vezető portálokra (jellemzően a Startlap vagy az [origo] a kezdőlapjuk), néha egy-egy keresést is lefuttatnak, de nem "élnek" az interneten, nem része a "napi rutin" dolgoknak. A híreket inkább tévén, rádión, újságokon keresztül fogyasztják, e-mail vagy IM helyett inkább telefon és sms a kommunikáció, és iwiw nélkül is tudják, kik a barátaik.

Kezdem úgy érezni, van egy egyre mélyülő szakadék az első kettő és a harmadik csoport között. Ez a szakadék elsősorban a fejekben, a gondolkodásban van: míg az első két csoport számára az internet egy közeg, amiben a való világhoz hasonlóan megvalósulhatnak emberek közti kapcsolatok, addig a harmadik csoport számára az internet egy technológia: kiszolgál, de nem befolyásolható.

Más módon is közelítik meg a híreket és a reklámokat is ezek a csoportok. Míg a harmadik csoport számára az internetes hírek, reklámok a tévéhez hasonlóan "vannak", addig a második csoport már beszél ezekről (az interneten), míg az első csoport befolyásolja is azokat (hírekkel, álhírekkel és AdBlock-kal). Ebből következően másképpen is kell hozzájuk viszonyulnunk. Érdemes tehát tudnunk, akiknek reklámozunk, melyik csoportba tartoznak. Majd pedig ezt követően javasoljunk kampánytechnikákat és megoldásokat.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr74133400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2007.08.07. 21:11:21

Nagyon jó meglátás szerintem.

Aadaam · http://adamnemeth.hu 2007.08.10. 19:08:45

Stimmel, de az arányok nagyon durvák. Egy kedves ismerősünkre szoktam mondani, hogy "lassan minden probloggert ismer - mind a 20-at".

Van egyébként az iwiweseknél is két rész, a féltudatos, meg az informatikai idióták köre, akiknek minden egyes e-mailjük egyetlen formázatlan word-dokumentumot tartalmaz csatolmányként, és abba írják a tartalmat (sőt, személyesen láttam olyat, aki ott táblázatozott munkabeosztást, és kézzel adta össze a számokat inkább!). Ezekre is külön érdemes talán kitérni, az előbbieknek több mindent lehet eladni.

Valahol létezik egy olyan hozzáállás is, a régi internetezők körében - picit én is ilyen vagyok -, hogy "az interneten nem húznak le rólam pénzt", és tetszőleges virtuális szolgáltatás csak 0 Ft-ért elfogadható, ha ennél drágább, olyan, mintha nem is lenne. Azér' nekünk is eladhatóak dolgok - a netpincérnek legalábbis sikerül - de gyakran kinézzük a netes katalógusban a terméket, és megvesszük személyesen inkább (elektronikai termékek tipikusan). A kérdés az, ez a társaság hova illeszkedik be igazán.

Szombat 2007.08.29. 20:43:56

nyílván, ha arány fordítva lenne, talán nincs is elég fantáziám, hogy elképzeljem, hogyan működnének a hirdetések...
ha mindenki halál tudatos felhasználó lenne, akkor vélhetőleg tényleg teljes átlátszóság lenne az interneten, és nemhogy online nem lehetne blöffölni, de más médiumon közvetített anyagok sem hathatnának ugyanúgy.
pl.: politikai elit is megnézhetné magát, mert nem lenne egyszerűen egy nagynyílvánosság, egy olyan közeg, amit viszonylag egyszerűen lehet befolyásolni, és az az igazság, amire ebben lehet hivatkozni. ha egy állandó csámcsogási közegbe kerülnek ahírek, ahol nem elég az 1-2 véleményformálóra hatni "le" kéne menniük emberbe, ha hitelesek szeretnének maradni a tömegek előtt.
tv műsorok is kénytelenek lennének szinvonalat nyomni, ha minden 20adik ember otthon össze rakna egy "kis színes" csokorból álló miniműsort az ismerőseinek.
a cégeknek nyílván sokkal komolyabban kéne venniük a vásárlót, mert lenne hatalom a kezében. ebben az utópiában pl nem tartana semmedig egy ésszerű, hatásos érvekkel és érzelmekkel megtámogatott bolykottfelhívás elterjedése és megfoganása, stb...
namost mondjuk az erre felé vezető evolúció néhány lépéséről még van fogalmam, de el nem tudom képzelni, hogy hogy nézne ki egy sokadik generációs hirdetés ebben a közegben, akinek már nagy-nagy szülei is ebben a közegben születtek.
és ha belegondoltok, lehet, hogy.. mondjuk 50év:D de erre felé halad a dolog. amikor egy doboz cigi mellé fogják osztogatni a notebookot (nem a notebook lesz annyira olcsó ugyan, de mind1) akkor már a legeldugodtabb faluban a gólya is szélessávon fog költözni. (ok, nem 50, hanem 100év...)