Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Más ez a stílus

Címkék: onlinemarketing érdekes

2007.09.06. csütörtök 19:20 Konrad

Az alábbi bejegyzés a nyugalom megzavarására alkalmas véleményt tartalmaz, szükségszerűen szubjektív, és símán lehet, hogy tévedek. Aki máshogy látja, bátran döngöljön az agyagba...

Pollner írt egy érdekes bejegyzést a Republic-of-Art ügynökség internetes jelenlétéről egy Fabricius Gáborral, az ügynökség kreatív igazgatójával készült beszélgetés kapcsán. A lényeg: a kreatív igazgató által nyilatkozott dolgok és a valóság köszönőviszonyban sincsenek egymással.

Ennek kapcsán jutott az eszembe, hogy jó lesz, ha megszokjuk ezt a fajta nyomulást. Ugyanis az utóbbi néhány hónapban a "nagy" offline, azaz nem internetes ügynökségek megindultak az internet irányába, sorra alakulnak meg, alakulnak át, alakulnak újra a digitális, interaktív, internetes divíziók. Mindezek mögött igazi nem-internetes gondolkodású emberekkel, viszont iszonyú kapcsolati és anyagi tőkével. Mármint az interneten eddig megszokottakhoz képest.

A hazai interaktív ügynökségek viszonylag keveset szerepelnek a hagyományos médiában. Ennek részben kapcsolati okai vannak, részben egyéb, erőforrások hiányából fakadó: nincs rá pénz, nincs rá ember. Az offline világban viszont adottak a feltételek, hiszen egy sokkal nagyobb, sokkal versenyzőbb piacról jönnek az új szereplők. És miközben az interaktív ügynökségek számára az egyik fontos szempont a szakmaiság, addig az offline világ a jól bevált buzzwords-ökre épít: mondjunk nagyot, úgyse ért hozzá se a sajtó se az olvasó, aki meg igen, azt lenyomjuk erőből.

Így aztán a következő hónapokban egyre több olyan forradalmi megoldásról fogunk olvasni az (ál)szakmai sajtóban, ami számunkra, online-osok számára vagy erősen vicces, vagy lejárt lemez, de a csomagolás, a nyilatkozatok alapján minimum egetrengető világújdonságnak hat.

Ne legyen igazam. De sajnos az üzlettel, marketinggel kicsit is foglalkozó sajtótermékek írói között nagyítóval is nehéz találni olyat, aki otthon van az online-ban, és például a web 2.0 lényegét megérti. Mert sajnos az online sajtómunkások között is kevés az ilyen... Márpedig megfelelő minőségű bor, szendvics és reklámmegrendelés hatására bármit meg fognak írni, mi meg majd foghatjuk a fejünket, és egyéni vérmérséklettől függően szitkozódhatunk vagy röhöghetünk.

De talán végre a nem internetes szakmai sajtóban is nagyobb helyet kap az internetes üzlet, az online marketing. Mert jelenleg kicsit furcsán, kicsit lenézően, kicsit értetlenül szemlélik, hogy a semmiből pár év alatt a bannerek lenyomták a rádiós költést, és erősen csipkedik a sajtó- és tévébüdzséket.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5159059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2007.09.06. 20:07:13

Miért kell ilyen jó témát feldobni? Most gépelhetek majd naphosszat... ;)

A lényeg (de erről már személyesen annyit beszéltünk): az ügynökségek nem csupán a pénzért nyitnak az online felé, hanem az online ma már van annyira stabil és meghatározó kommunikációs csatorna, hogy kihagyhatatlan a mixből. Mivel a legtöbb ügynökség integrált szolgáltatást nyújt (nagyon helyesen) ezért ez is a portfólió része.

Arról már ne is beszéljünk, h ha továbbra is odaadják az online ügynökségeknek az ügyfelet, akkor azok előbb-utóbb kiveszik a kezükből az eddig hozzájuk tartozó területeket is.

Legyen ez inkább a hazai internetes piac nagyságának és fontosságának elismerése és az első lépések ahhoz, h az ügyfelek valóban elkezdjenek számolni ezzel a csatornával is! ;) Igy nem fog annyira fájni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.06. 20:10:42

Ne érts félre, nincs azzal semmi bajom, hogy nyitnak az online felé. Sőt, a stílus is olyan, amilyen. Csak más, mint ami eddig megszokott. Szerintem.

na 2007.09.06. 21:21:25

hát azért mikor egy fabricius akarja megmondani a tutit (csak azért, mert hozzászokott talán, hogy ő mondja meg) egy olyan területen, amit annyira ismer, mint én alaszkát, az ne számítson már elismerésnek.

a pozitív üzenetét vettük, de tudtuk régen. azért tettük le a voksunkat hosszú évekkel ezelőtt e piac mellett, mert láttuk, hogy ez különb, jobb, több, mint a többi és tudtuk, hogy előbb-utóbb majd rájönnek a "nagyok" is, hogy hoppá, itten akár még pénzt is lehet keresni. kár hogy nem értek hozzá, de sebaj, majd sokat beszélek róla, a valóban hozzá nem értők körében én lehetek így is a király.
(hozzáteszem, ezt én sok témába vágó "megmondó-blog" esetében is így látom...)
az meg hogy "kell a pénz"? hát ja, csak ez olyan, hogy én is szeretnék részvényeket adni-venni, keresnék rajta egy csomót, közgazdász végzettségem is van, de azért ennél talán több kéne, hogy jól csináljam.

azért, mert mondjuk monopoly-zok szabadidőmben, azért még nem leszek rockefeller.

nem az online specialistákat szeretném magasztalni az egekbe (bár, ahogy sok "offline" ügynökséget megismertem, nyugodtan tehetném...), de ez nem úgy megy, hogy "kell a pénz és akkor én most értek ehhez is"

ezeket a munkákat azért adták ki elsősorban a "nagy offline ügynökségek", mert nem értettek hozzá. attól, hogy most fabricius es tsai elolvassák az interaktív sajtónak is pár cikkét még nem válnak hozzáértővé, ezt ugye átlátjuk mindannyian.

egyszer talán majd az ügyfelek is rájönnek, hogy a sok lózung nem elég.
itt sem.

köszönöm, hogy elmondhattam.

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.06. 21:30:16

Másik szemszögből tekintve a jelenség egyben azt is jelenti, hogy jó online marketing szakemberekre az elkövetkezendő időkben egyre nagyobb szükség lesz a magyar piacon is.
Ahogy azt a nemrégiban az USA piacra jövendőlték, 2010-re az online hirdetés lenyomja a nyomtatott sajtót.
Ugyanez eléri Magyarországot.
És úgy fogja elérni, hogy eléggé felkészületlen rá úgy mindenki akinek dolga legyen, hogy felkészültebb legyen (ahogy sok-sok tekintetben is le van maradva a magyar web).

Az a cég fog nyerni és egyeduralmat szerezni magának hosszú időre aki leghamarabb lép és felkészül, megalapozza magát. És fontos a pénz de ehhez szakmai felkészültség is kell - jó szakemberek.
Szóval talán több keresőmarketing szakemberre lesz szükség mint amennyi elérhető lesz igazán.

na 2007.09.06. 22:18:52

minden szempontból kevés a - jó!! - szakember. megmondókból van bőven, hülyékből 2x annyi, de akik valóban letettek valamit az asztalra és a munkájukkal, nem a dumájukkal szereztek maguknak respektet, azt két kezemen meg tudom számolni talán sajnos

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.06. 23:19:47

erőssen egyébként erősen helyes, ahogy az opimalizálás - optimalizálás ;)

Pierre 2007.09.07. 08:48:46

Kb. 1 hónapja egy neves nemzetközi ügynökség budapesti irodája jelentetett meg egy álláshirdetést "digital divízió vezető" posztra. A divízió eddig nem létezett, a leendő kollégának kell létrehoznia és működtetnie. Az elgondolás jó - erről már esett szó a korábbi postokban, hogy az offline ügynökségek is nyitnak az online felé -, sőt elvileg a helyi vezetés is jól gondolkodott (ilysmik voltak a hirdetésben: az ideális jelölt... nem hiszi, hogy az online marketing csak banner hirdetésből áll...).
Ahol mégis hibázhatnak (ne legyen igazam), hogy a kiválasztáskor a legfőbb szempont az ügynökségi tapasztalat.
Ez egy érdekes kérdés egyébként, hogy melyik a jobb választás:
Ha egy tapasztalt (offline) ügynökségi szakembernek kell kitanulnai az online marketing csínját-bínját, vagy ha egy profi online szakembernek kell kitanulnia az ügynökségek világát?
Nos, szerintem az utóbbi a sikeresebb, előbbi a "biztonságosabb" megoldás. Előbbi kényelmesebb (az ügyfél torkán is néha könnyebb lenyomni a már általa is ismert megoldásokat), utóbbi kreatívabb, több újdonságot és színt hozhat a szakmába...
De élek a gyanúperrel, hogy ma még nem a szakma, a nívó számít. Ne kockáztassunk, az ügyfél úgyse ért hozzá, lényeg, hogy elszedjük a pénzét.

Bocs, kissé pesszimista vagyok ilyen hideg őszi reggeleken.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.09.07. 09:49:05

Több 'neves' reklámügynökségnek dolgozunk.

Még olyannak is, ahol lett ilyen 'digitális divízió'.

A szakember egyik első kérése az volt, hogy "csináljunk valamit ezzel a gif bannerrel, mert a portál visszadobta" (500 kB volt)

n.c.


Odáig már eljutottak (ti. az offline ügynökségek), hogy a kampányba terveznek online megjelenést is (számolnak velünk), de odáig még ritkán, hogy ezzel érdemlegeset kezdenének (nem veszik komolyan)


Arról pedig, hogy a szakma presztizse (és jelenléte) nagyobb legyen, mi is tehtnénk...

TK 2007.09.07. 10:11:08

Egyik szemem sír, a másik nevet. Az ügynökségeken át a csatornába becuppanó további milliárdok csak tovább fényezik az online világot és ássak az offline sírját - ez nekünk jó.
Viszont komoly növekedést prognosztizálok a határtalan önbizalommal rendelkező, önjelölt "online marketing szakemberek" számában is ("vérszagra gyűl az éji vad").

meroving 2007.09.07. 10:58:08

véleményem szerint egy kezemen meg tudom számolni, azon emberek arányát a teljes populációra vetítve, akik képesek "megújítani magukat", és az eddig csak "e-maileztem" lépcsőről komoly online marketing szakemberek lesznek.

nem ezt tanulták, nem ilyen volt a világ 5 éve meg 10 éve. ez van. de ez nem csak ezen a területen van így sztem.

szal jó szakember (lehet) ezen a téren is az, aki eddig is benne volt ebben, ill. jó annak a pár %-nak aki képes, tud és akar változni / változtatni, aztán ennyi...

én sem fűzök ahhoz reményeket, hogy 20 év offline marketing tapasztalattal képes felvenni vki ezt a dolgot és jó online szakember lesz...

Alex · http://www.alexgraphics.hu 2007.09.07. 12:53:00

"Ahol mégis hibázhatnak (ne legyen igazam), hogy a kiválasztáskor a legfőbb szempont az ügynökségi tapasztalat. "

Ezt sokszor tapasztaltam már én is. Könyvet lehetne írni, arról, hogy egy online részlegre felvett munkatárs annyit tudj, hogy van az Explorer és ott jön be a net.

Pierre 2007.09.07. 13:35:28

Nemrég beszélgettem egy nagy offline ügynökség egyik vezetőjével. Látszott, hogy tisztában van azzal, hogy bizony nyitni kell az online felé. Az már kevésbé volt egyértelmű számomra, hogy azért-e, mert az online marketing (költség)hatékony, és jó, vagy azért-e, mert a melévő nagy ügyfeleik elvárják, és nehogymár máshová vigyék az erre szánt pénzüket.
Az is látszott, hogy értette, nem csak bannerekből áll az online marketing, de az pl. már új volt neki, hogy online eszközökkel nem csak hirdetni (sic) lehet, hanem pl. offline kampány hatékonyságát mérni, stb.
Szóval nagyon egyetértek azzal, hogy kevés az igazi online szakember, de ami ennél szomorúbb, hogy a (z offline) reklámszakma nagyjai, mintha nem is nagyon vennék a fáradságot, hogy tájékozódjanak. Pl. lgalább olvassanak ilyen jó kis blogokat, mint ez itt. :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.07. 14:24:56

hmmm..., köszi!
Na erről beszélek:
"Pesty László állítása szerint a szolgáltatás „olyat tud, amit nem csinál senki ma Magyarországon, de hogy mi ez, az üzleti titok.” Az ügyvezető szerint garantáltan elérik, hogy a megrendelő egy héten belül a Google első 20 találatában benne legyen. Pesty hozzátette: „mivel biztosak vagyunk a módszerünk hatékonyságában, ezért nem is indítunk külön kampányt, csak optimalizáljuk az oldaltesztelések és fókuszcsoportos kutatások segítségével a honlapunkat, hogy bárki rákeres a fontosabb webmarketinges kulcsszavakra, nálunk kössön ki”."

sdw 2007.09.07. 15:07:48

köszi a pesty-linket. régen röhögtem ilyen jót.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.07. 15:47:47

uhuh, apám, ezek aztán megindultak. Tankok, lövészárok, minden.

Van kb. 8 munkatárs, abból van egy darab webfejlesztő (úgy rajzold majd a logo-t, hogy első legyen a googleban).
De van kereskedelmi rédiós, meg sok volt tévés, szóval, szakma, azért, érted...

Akos 2007.09.07. 17:28:40

"nem is indítunk külön kampányt, csak optimalizáljuk ... honlapunkat, hogy bárki rákeres a fontosabb webmarketinges kulcsszavakra, nálunk kössön ki"

Bármennyire is mulatságos ez a nagy arc, bizonyos szempontból elég korrekt a hozzáállás. Lényegében azt mondják, beszéljenek az eredmények. Azok meg ugyebár "egy héten belül" beszélni fognak...

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.09.07. 19:07:26

Olyan honlappal nekivágni, ami még minimálisan sem felel meg a SEO követelményeknek... hát, bátor. :)

Ezzel a cuccal maximum úgy érhet célt, ha orrba-szájba vásárol linkeket mindenhonnan, de ezt meg a konkurenciája észre fogja venni.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.09.07. 19:14:25

"Az ügyvezető szerint garantáltan elérik, hogy a megrendelő egy héten belül a Google első 20 találatában benne legyen. "

Nem vészmadárkodni akarok, és nem célom tudatlanságból elkövetett besározás vétsége sem, de...

A mondat kulcsa az, ami nincs leírva. Méghozzá az, hogy már melyik kulcsszavakra is lesz az ügyfél a top20-ban? Pl. én simán garantálom, hogy bármely ügyfelemet beviszem a top10-be a linkfelhőtlenítés kulcsszóra. Pláne, hogy csak két találat van rá. :D

Egy normális SEO munka első lépése a kulcsszóválasztás - és ez az, ahol nagyon meg lehet vezetni bármilyen ügyfelet egy adott esetben kevésbé gerinces tanácsadó esetében. (Általánosságban beszélek, NEM a konkrét példáról.) Melyik az az 5-10 kulcsszó, amire az ügyfélnek lőnie kell? Melyek azok a kulcsszavak, amikre van is elegendő keresés, és mégis, kisebb a verseny? Melyek azok, ahol sok a keresés, és esetleg tényleg muszáj sok versenyzővel megküzdeni?

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.09.07. 19:17:28

bár, ha meggondolom, hamarosan Konrád blogja is erős versenyző lesz a "linkfelhőtlenítés" kulcsszóra. :D

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2007.09.07. 20:50:22

Miért van olyan érzésem, h 1-3 év múlva az itt olvasható fanyar szájhúzások, megmosolygások, kicikizések helyett arról fogok olvasni, h mennyire kemény lett a biznisz, mert a nagyok is megtanulták és felvették a megfelelő embereket...?

Konrád, emlékszel a tavalyi témámra: "ügynökség vagy tanácsadó"? Ha magánzóként, kis cégként nem ismered fel az új lehetőségeket, szerepeket és nem váltasz ütemet, akkor okozhatnak meglepetéseket a nagyok...

Tettem én is ilyesmikért eleget. ;)

topjoy 2007.09.08. 00:26:51

"Tettem én is ilyesmikért eleget. ;)"

azért a tribal ddb-s munkásságodtól még nem futottunk fejvesztve novoszibirszkig, ha nem vagyok túl bántó (csak a véleményem szerint indokolatlan nagyképűségnak szerettem volna kis kontrasztot adni)

Vidéki Googlés 2007.09.08. 09:37:35

Na a Birka Pesty eddig viszonylag birtam a riportjait de ez "nonszensz" tényleg csak röhögni lehet rajta ! A szilikonyvölgyben is halálra röhögik magukat sztem.

FeN · http://trodat.lap.hu 2007.09.08. 11:42:14

Azért várjuk ki a végét.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.08. 15:27:45

Hát várd ki. :)
Pestyék nem fognak rosszul járni vele azt elárulom előre, a másik felét meg ne taglaljuk :)
Amerikai minták terjednek mint a járvány - ez is csak egy közülük -, csak egy a baj velük, hogy egyedül az jár jól velük aki terjeszti őket.

Az ideológia és a módszerek remekül megvannak gyártva hozzá, hogy hogyan láttassák egyedülinek és hatékonynak a dolgot.

Sok lesz az árokba borult kamion itt az elején a nagy magyar netes sztrádán.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.09.10. 19:39:13

Valahogy nem félek attól, hogy nagyok is beszállnak pl. a keresőoptimalizálási versenybe, pedig nekik is lenne mit javítani :)

Azt viszont borítékolom, hogy aki az offline piacról jött, az banneres hirdetéseket fog csinálni, aztán szépen kihozza, hogy mennyire megérte a zindex-en a főoldalon hirdetni, mert az csak 2,5 guriga volt míg a tv-ben ezért csak pár másodpercet kapott volna, és így egy napon keresztül mennyi látogatót ért et.

Merras:
Háát nem egy keresőoptimalizálással foglalkozó cég referenciái között vannak 1.-2. helyen olyan semmitmondó szavak, hogy azokkal én nem mernék kiállni :)

Aztán meg ott kaptam agybajt, amikor egy keresőmarketing kampányra (egy "profi" cég ajánlott nekem) kaptam öt szót, hogy akkor erre hirdetnénk... ha ez nem a parfüm szó lett volna, akkor azt mondod, hogy OK, de kár, hogy a cég fejében meg sem fordult, hogy a parfümöknél kb van 100 márka... szóval erre is no comment.

A kicsik között is vannak cégek, akiknek semmi keresnivalójuk a szakmában, csak éppen árvíztűrő tükörfúrógép szerelő senkinek sem kellett, így evidens volt az online marketing.

Online vállalkozás.hu-ban utazik valaki? Add el az ismerőseidet pár fillérért... remek ez is :)

Pierre 2007.09.11. 10:39:04

"Azt viszont borítékolom, hogy aki az offline piacról jött, az banneres hirdetéseket fog csinálni, aztán szépen kihozza, hogy mennyire megérte ..."

Naná. Hisz'
(ad 1) nem nagyon ért máshoz,
(ad 2) a marketingszakmában jól tudják, mi az a ROI, csak nem igazán foglalkoznak vele. (ha rosszmájú lennék, az mondanám, mert nem áll érdekükben...)
Persze ezért az ügyféloldal is "hibás", mert ők sem értenek hozzá, hogy vannak bizony más lehetőségek is.
Pedig én (kis naív) azt gondolnám, minél eredmény- és költséghatékonyabb kampányokat találunk ki, annál elégedettebbek az ügyfelek, és annál szívesebben fizetnek...
Én azért még optimista vagyok, előbb-utóbb csak rálelünk mi is a helyes útra. :-)

azigazividéki · http://www.videkibela.hu 2007.09.14. 15:11:12

kedves mindenki!
nagyon érdekes téma ez itten, több szempontból is:
1. déjavu érzés kerít hatalmába, amint látom, hogy az offline terület elkurvulása is hasonlóképpen kezdôdött, miszerint egyre több kókler kapcsolódik rá a zsíros (vagy annak vélt) cupákra (20ezerért megcsinálom, mert vettem egy PC-t, tehát grafikus vagyok szintû szakemberekkel), kezdi el a parasztvakítást, az elvtelen és fôleg szakmaiatlan aláigérgetôs árképzést, aminek hozzá nem értésükbôl kifolyólag az az eredménye, hogy elkanászodik az ügyfél és a nagyfokú szakmai inkompetenciáját elkezdi arrogáns nagyképûséggel kompenzálni. ennek nyilván az a vége, ami ma van az offline-ban, pl. hogy az ügyfél úgy indít, hogy a kreatív tervezésért nem fizet(!!!) csak a kivitelezésért (gyártás), kvázi ô lediktálja, hogy mit csinálj meg neki...
szóval azt érzékelni, hogy most az online-ban is megbuggyant ugyanez a büdi kis erjedés (rothadás), bizarrul bizsergetô érzés.
2.és az, hogy a fenti szituációban Pestylacik és Faszríciusgabik járnak az élen, tuliképp cseppet sem meglepô, sôt részükrôl direkt következetes magatartás, csak gratulálni tudok nekik mindehhez, illetve egész eddigi tevékenységükhôz (is), tényleg.
namég annyit: mivel hatékony szakmai érdekvédelem NINCS (vagy van? csak én nem hallottam még precedens értékû perrôl Mo-n?), ezért nem marad más, mint a gerillakommandó, aki az aktuális idôszakban a szakma ellen a legnagyobb vétséget elkövetô 'szakembert' példásan megbünteti (lehetôleg nyilvános megalázással egybekötve).
vagy?
VéBé

azigazividéki · http://www.videkibela.hu 2007.09.14. 15:56:31

kedves mind!

dejavu, bizarrul bizsergetô érzés megélni újfent azt a büdi kis erjedést (rothadás), ami az elmúlt években az offline területen is lezajlott. aminek az lett a vége, hogy a sok kókler áldásos tevékenységének (elvtelen aláígérgetôs árképzés, zéró ügyfélvezetés-képzés stb.) köszönhetôen a felbátorodott (elkanászodott) ügyfelek nagyfokú szakmai inkompetenciájukat arrogáns nagyképûséggel kompenzálva odáig merészkedtek mára, hogy a kreatív tervezésért nem fizetnek, csak a gyártásért... ugye ezt nem kell tovább cizellálnom?
az pedig, hogy az online egyre zsírosodó koncát is elkezdik beköpni ugyanezek a teheccséges döglegyek, szinte már (persze nagyon is sajnos!) várható volt (idô kérdése – kvescsön of tájm). naés hogy ebben pestilacik és hoppá! fôleg fastríciusgabik járnak az élen, tuliképp értelemszerû és eddigi tevékenységükbôl fakadóan következetes is. mimást tehetnének?
esetleg elhúzhatnának már a francba!?! vagy van olyan hatékony érdekképviselet e honban, aki megvédi az ügyfeleket ezektôl a kóklerektôl, illetve a szakmát az éltaluk elkúrvított buta ügyfelektôl? vagy csak én nem hallottam még precedens-értékû perekrôl?
vagy inkább legyen egy gerillakommandó, aki példásan megbünteti mindezeket az elemeket... kalodákat a fôbb terekre!
vagy?

VéBé

SoulFucker · http://www.revision.co.hu 2007.09.17. 23:34:50

Azt hiszem végszóként csak ennyit tennék hozzá:
www.indavideo.hu/video/Web_22_Symposium_Szupermen_

PS: Fabriciuszunkkal ellentétben a másik hazai reklámos megmondó emberünkben az a jó, hogy ő, legalábbis a fenti videó alapján, nem is akar "az internetnél dolgozni". Pedig... :)