Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mire nem jó a keresőmarketing?

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing sem

2007.09.23. vasárnap 13:56 Konrad

Az egekig magasztaljuk, dícsérjük, imádjuk a keresőmarketinget. Ez a legújabb csodaszer, az aranytojást tojó tyúk, az online marketing új üdvöskéje, a tökéletes megoldás a reklámozni vágyóknak.

Valóban így van ez? Tényleg jó mindenre a keresőmarketing? Felejtsünk el minden mást, és a teljes reklámköltségvetést kulcsszavak vásárlásába borítsuk?

Mint keresőmarketinggel foglalkozó ügynökség, azt kellene mondanom: igen! De tanácsadóként, illetve olyan valakiként, aki számára fontos az ügyfél valódi céljának az elérése, azt kell mondjam, nem! A keresőmarketing nem jó mindenre, sőt, viszonylag kevés dologra jó. Már akkor, ha a mára klasszikusnak számító reklámmegközelítésből nézem.

Mert mi a reklám célja? Tájékoztatás? A fenéket! Eladni a terméket? Talán. Akkor mi? Természetesen igényt teremteni! Azaz olyan dolgot eladni, ami valójában nem is kell a vevőnek. Mármint azt kell elérni, hogy kelljen neki. Mert akkor már magától megveszi, nem kell külön a vásárlásra ösztönözni.

A keresőmarketing ezzel szemben mit csinál? Reagál az igényekre. Ha már megvan az igényünk, akkor az alapján keresünk, és a fizetett keresési találatok a már meglévő igényeinket igyekeznek kielégíteni.

Hiszen az ilyen hirdetési rendszerek azt szeretik, azt díjazzák, ha valóban kattintanak is a hirdetésre. Például minél nagyobb egy kulcsszó esetén az átkattintási arány, annál olcsóbb egy kattintás ára.

Ezzel szemben az igénykeltés egyik elem, hogy sokszor megmutatjuk a fogyasztóknak a terméket, ahhoz kötünk mindenféle érzelmet, azt mutatjuk, hogy ha te ilyen akármit veszel, akkor minimum Super Hero-vá válsz. És a fogyasztó előbb-utóbb elhiszi. De ehhez sulykolni kell az üzenetet, minden lehetséges formában.

Márpedig a keresőmarketing nem alkalmas arra, hogy "kattintás nélküli" reklámokat jelentessünk meg. Ráadásul nagyon kötött és rövid üzenetet adhatunk át. Hiszen 3 rövid sorban, 100 körüli karakterszámmal jó esetben konkrét terméket, szolgáltatást eladhatunk, de életérzést?...

A keresőmarketing ezért nem igazán alkalmas brand építésre sem. Lehet olyan konkrét hirdetést írni, amiben szerepel az erősíteni kívánt brand, de önmagában ez nem elég az ismertséghez. Mindenképpen kell más.

De ne essünk át a ló túloldalára: a keresőmarketingre szükség van. Nagyon jó a láthatóság megteremtésére, azaz az igények kezelésére a keresőkben, nagyon jó konkrét termékek, szolgáltatások eladására, és nagyon jó kis költségvetésű, azonnali visszajelzéssel rendelkező kampányok kivitelezésére.

Tökéletesen kiegészíti a nagyobb online kampányokat is, hiszen bizonyos felületek ezzel a módszerrel lehet csak megjelenni, és sok értékes látogatót lehet végül az oldalunkra behozni.

De ne tekintsük csodaszernek, ne akarjunk minent ezzel megoldani, hanem használjuk arra, amire való. Használjuk okosan, és ha valaki minden problémánkra csak ezt a választ - keresőmarketing - adja, akkor kicsit gondolkozzunk el azon, tényleg igaza van-e!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr61174144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2007.09.23. 15:36:46

Vitatkoznék.

Először is, a reklám célj - szerintem - nem csak az igénykeltés, hanem a kereslet és a kínálat összehozása is. Nem biztos hogy fejből jön a vízvezetékszerelő telefonszáma, de a szaunaépítő céget sem ismerjük név szerint.

A másik: A keresőmarketing ugyanúgy használható igénykeltésre is, csak éppen a maga, korlátozott módján. Nyáron, kánikula alatt nem csak a légkondi szóra érdemes légkondi szerelést hirdetni. Hanem a hétvégi nyaralás célpontjai, vízparti sportokra keresőket is elérhetjük vele, hátha akad olyan akit megérint az üzenet.

Szerintem(!) brand építésre is használható, bár egyetértrek, nem erre van kitalálva.

Szóval igen, nem univerzális megoldás, de sokkal több van benne mint amit ebben a cikkben sugallsz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.23. 16:09:51

A reklámnak szerintem csak az egyik célja a kereslet és a kínálat összehozása. De már régen nem ez a fő cél, csak akkor, ha meg kell indokolni pl. az antikapitalistáknak, miért is jó a reklám :-)

A másik: elvben igazad van, de a gyakorlat szerintem más. Mondok példát. Az ETARGET símán kihajigálja az oda nem illő kulcsszavakat. Nekem triviális, hogy autós portálon pénzügyi hirdetés fusson, de mégse hirdethetek a BMW vagy AUDI szavakra. Ráadásul pont a keresőmegjelenések miatt nem. Ismétcsak az ETARGET konkrétan nem engedi, hogy ne releváns keresőszavakra hirdess.
A Google nem tilt, egyszerűen csak felnyomja az oda nem illő szavaid 2 nap alatt 1000 Ft-ra...

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.09.24. 11:07:24

Raha - egyetertek. A post szigoruan a keresokbeni megjelenesekre igaz. De a szoveges hirdetesek tartalmi oldalakon is megjelennek, pl: olvasol egy BMW-rol szolo cikket, ahol megjelenik egy "felni-s" hirdetes. Lehet, hogy epp akkor jut az eszedbe, hogy Te is szseretnel ilyen felnit! A hirdeto igenyt teremtett!

Konrad - ez hamarosan valtozni fog. Egyenlore ennyit mondhatok/irhatok.

csiszi 2007.10.02. 14:12:20

"A keresőmarketing ezért nem igazán alkalmas brand építésre sem. Lehet olyan konkrét hirdetést írni, amiben szerepel az erősíteni kívánt brand, de önmagában ez nem elég az ismertséghez. Mindenképpen kell más."

Kukacoskodásnak tűnhet, de a brand építés, az image és főleg az ismertség növelése közé nem lehet egyenlőségjelet tenni. Az image a fogyasztóban kialakult érzelmek, minőségérzetek, stb összessége. Két kampány lehet teljesen eltérő, ha az egyik célja a márkaismertség növelése (azon belül is külön csoport lehet a spontán ismertség: nem mindegy ugye, hogy amikor azt mondják, hogy "indesit", tudom-e, hogy ez egy konyhai gépeket gyártó cég, vagy hogy ha konyhai gépet keresek, akkor rögtön eszembe jut az indesit), a másiké a kialakult image megváltoztatása (valamilyen káros behatás kiküszöbölése, vagy újrapozicionálás miatt), esetleg a fogyasztóban már halványan létező kép megerősítése.

A SEM szerintem leginkább a POP/POS eszközökre hasonlít (eladáshelyi reklámok, áruházban a pénztár mellett lévő táblák, stb). Itt a bolt a google, ahol a keresési találatok között keresem azt, amit "megveszek", és ezzel rákattintok. A pénztár (találatok) mellett pedig ott vannak a hirdetések.

(azért az elméleti alapok ismerete nem _csak_ úri passzió...)