Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Állandóan változó

Címkék: onlinemarketing

2007.09.25. kedd 22:48 Konrad

Az internet egyre jobban látható módon kannibalizálja a nem internetes médiumok felhasználóit. Csökken az újságok olvasóinak a száma, csökken a rádiók szerepe, és a tévé is megérzi az internetet. Ami még fontosabb: az internet kannibalizálja a reklámbevételeket is.

Úgy vált 10 milliárdossá a hazai internet médiapiac, hogy közben gyakorlatilag nem nőtt az összes reklámköltés. Ez az egyre jobban növekvő pénz innen-onnan hiányzik.

Jönnek hát a felhasználók, jön a pénz a netre. Közben pedig át is rendezi ez a piacot: a gyorsan lépők, a szerencsések és a csak interneten létezők válnak fontossá, és a máshol piacvezetők csak bénáznak.

Állítólag 2012-re nálunk is lesz digitális földfelszíni tévésugárzás, ami praktikusan 12-16 csatorna országos elérését teszi lehetővé. Ez várhatóan lassan, de biztosan felborogatja a mosatni média-biliket, és a "nagyok" némi kihívás elé nézhetnek. Már akkor, ha ténylegesen liberális lesz ez a csatornakiosztás.

De félek attól, sokkal inkább körön belüli leosztás lesz ez, hiszen jól látszik az internetből: ha van valódi választék, akkor bizony nagyon más erőviszonyok is kialakulhatnak.

Úgy látom, az egyik nagy tanulsága az internetes piacnak az, hogy nincsenek stabil pontok a médiában, nincsenek stabil pontok a reklámban. És nincsenek állandó, bebetonozott pozíciók sem. Egy állandó dolog van: a változás.

Miután a felhasználók beléptek a virtuális világba, itt már jönnek-mennek, csoportokat képeznek, szolgáltatásokat használnak, informálódnak, szórakoznak, kikapcsolódnak, akár magánéletet is élhetnek - sőt, maguk is médiacsinálókká válnak.

Ez egy újfajta viselkedés, egy új kihívás a médiacsinálóknak és a reklámosoknak is. Aki régóta foglalkozik online marketinggel, aki együtt "nőtt fel" a hazai internettel, az inkább érzi, mint tudja, mit szabad tenni és mit nem szabad tenni a többi internetezővel. Milyen reklámot lehet csinálni és mi válhat cikivé. Persze a fiatalabbaknak ez már a vérükben van, nekik annyira triviális lehet, amiket írok, hogy talán nem is értik, miért lehet ez itt téma. De mostanra a "nagyok", a hagyományos reklámot művelők is arccal a vasút internet felé fordulnak, és kénytelenül-jópofátvágva most ismerkednek a virtuális térrel.

Egy korábbi írásomban már foglalkoztam a várható változásokkal, azóta mintegy üstökösként megjelent a virtuális térben Pesty László, és a geek-társadalom mint véres kardot hordozza körbe fórumokon, Twitteren, blogokon: milyen röhejes már ez, amikor valaki úgy tesz, mintha értene ehhez az egészhez. Persze közben nem látjuk azokat, akik kevésbé látványosan, inkább közvetítő cégeken, tanácsadókon keresztül érdeklődnek, ismerkednek, próbálják lefordítani a létező virtuális valóságot a saját nyelvükre.

És közben lassan változást is indukálnak.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr71177070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrbond 2007.09.26. 00:29:50

ez a Pestys dolog vicces is meg nem is.
mar napok ota latom, hogy rohog mindenki. most megneztem a siteot es azt mondom, hogy ok.
egy olyan ember akar ebbol a tortabol enni, aki az online reszhez vszinu nem ert, ismeretei sekelyesek es felszinesek, _am_ offline mediabol, kapcsolati tokevel jol all. nagyon jol. es ez a site nem azoknak szol, akik mar kerestek penzt az uj mediaval, es otthonosan mozognak a web vilagaban, hanem azoknak, akik a szamitogepet csak ugy ismerik, mint a szurke doboz az aszatl mellett.
es rengeteg ilyen kkv van, aki ki tud fizetni - az orruk elott elhuzott mezesmadzag hatasara - egy kb 1-2 M szamlat, mert elhitetik veluk, hogy ez nekik jo. de azt nem latjak, hogy itt ok ugyanugy offline marketing eszkozokkel lettek meggyozve, csak itt nem mosoporos tampont, hanem webmarketing-profitsokszorozo-palacsintaszaggatot
adtak el nekik.

gyakorlatilag en ezt ahhoz hasolitanam amikor megjelenik boszi bt ormenyi es elszelhamoskodja, hogy x penzert beteszik a google elejebe, meg a sajat szaknevsorukba is.


talan az lehet a kulonbseg, hogy
az utobbi esetben, hogy Pestynek van neve a mediaban, es o akar meg tud fizetni olyan embereket is (a tisztesseges vallalasi dijaibol) akik tenyleg ertik az online vilagot, a webkettot, a szosol dolgokat, a womot a gerilla hadviselest, es emelle meg
tudnak seoul, semul is... aka'r...

de az az ezesem, hogy az ido mindenre valaszt ad, mint majdnem mindig. meghozza nem is tul soka.

ps: remelem ertheto volt mit akartam mondani. :) ha nem, akkor meg egy erv amellett, hogy nem irok blogot

ps2: nem mondom, hogy azonosulok a matrix marketingel, de azt igen, hogyha offline vezetoi szemmel nezem (szerintem o ide targetalt) es adok a szavara akkor igenis jol csinalta meg.

Mária 2007.09.26. 08:32:27

Brutális a Pesty szájt :)

Olyan, mintha a Frei dossziét remixelték volna Schlingloff úr porosodó tanításai alapján :)

sdw 2007.09.26. 15:52:16

nekem is erősen wolf gábor-feelinget hozott a site. agymosás rlz.
egyébként van igazság abban amit mrbond írt. lehet, hogy aki napiszinten benne él az online(marketing) világban, annak ez végtelenül gagyi, de egy tájékozatlan/első lépésekkel próbálkozó cégnek/vállalkozónak bejöhet. az etika meg nyilván nem szempont.

Mária 2007.09.26. 17:35:40

Az egyszerű, tájékozatlan érdeklődőt már azelőtt megszerzik a Szomszédpistikék, mielőtt alapszinten képbe kerülne bizonyos dolgokat illetően. Ők ugyanis az áraikkal érvelnek, nagyon meggyőzően.

Ez a második kategória azoknál lesz nyerő, akiket a hagyományos "mesterek" már megdolgoztak és onnan ismerős és bizalmat ébresztő a számukra ez a stílus.

Benji · http://www.moondimensions.com 2007.09.26. 20:05:37

Egyetértek veled Konrád.
A Pesty László szerintem egy marketingmegoldasok.hu/ klón.

Egyébként szerintem a videózás rendkívül hatásos, mi már szervezzük a stúdiót és a szőke angolul tökéletesen beszélő bombázót.

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.09.26. 20:40:48

sdw: Szerintem a Wolf-féle vulgármarketing és a Pesty-féle porhités két eltérő műfaj. Wolf átütő sikere annak köszönhető, hogy olyan megoldások kínál, amiket a cécsoportjába tartozó vállalkozók is képesek negérteni, kivitelezni. Mindezt az amerikai súlykolós-pozitív gondolkodós módszer ügyes, nem közvetlen átültetésével teszi. Schlinglof ugyanezze próbálkozik, de ő mintha csak egy szerepet játszana, nem érzem sem a tudást, sem a meggyőződést. Pesty egyszerű kényszervállalkozó, aki a tévés népszerűségét próbálja új piacra átmenekíteni.

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.09.26. 20:50:29

Konrad, te most legalább 3 bejegyzésre elegendő témát vetettél itt fel. Én csak az elsőhöz szólnék hozzá: Amit a bevezető bekezdésben írsz nem stimmel. Számos kutatás bizonyítja, hogy a hagyományos média lemorzsolóód közönslge nem feltétlenül bukkoan fel online médiafogyasztóként.

Így nem igaz az sem, amit az átrendeződésről írsz. Jó példa erre, hogy az Index, vagy az Origo pozícióját évek óta nem igazán képes senki sem veszélyezettni. A külföldi példák is azt igazolják, hogy az első gyarmatosítók tarolnak a továbbiakban is.

A hazai tévés piac véges, közönséget az adók csak egymástól tudnak szerezni, ami remélhetőleg az árak letöréséhez vezet. (Még akkor is nagyságrendekkel lesz drágább a tévéreklám a közben talán kicsit izmosodó internetes hirdetéseknél.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.26. 21:23:54

Pollner: tévé esetében egyértelműen látszik, hogy a növekvő internet használat csökkenő tévénézéssel jár. Igen, az újság azért más.
Az Index és az Origo pont azt példázza, hogy lehet más az erőviszony az online piacon, mint az offline területen.
A tévés piac végessége okán félhet az olyan példától, mint az internet: a nagyobb választék nézettségeséssel jár(hat).
Egyébként nagyon tanulságos, hogy az RTL médiacége, az R-Time ezerrel reklámozza a tévében, hogy mennyire jó dolog is a tévéreklám...

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.09.27. 08:43:08

Konrad: Emlékeim szerint (nem tudom hol olvastam)a tévézők közül nem annyira sokan morzsolódnak le, inkább \"szimultán médiafogyasztók lesznek\" vagyis internetezés közben fél szemmel tévéznek. Ők persze a tévés reklámfogyasztás szempotjábó szinte teljesen elveszettnek számítanak.
Az Origo /Index jelenlegi pozíciója kizárólag a hazai (hagyományos) médiacégek töketlenéssgének köszönhető. A hagyományos média mindenhol nagyon erős pozíciókat szerzett. Leginkább beágyazódottsága révén, illetve azért, mert eleve rendelekzett olyan tartalommal, amit felhasználhatott az interneten (is). A hagyományos médiaháttér nélkül indult Index sikere különleges történetnek számít.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.09.27. 22:03:24

Szeretném látni a Mátrix referenciákat! :)
Kövessük a fehér nyuszit talán?

Mária 2007.09.28. 07:22:17

Pollner: sztem W.G. nem vulgármarketinget, hanem "For Dummies" marketinget csinál.

A vulgármarketing alatt alapfokon inkább azt érteném, amikor a decens családanya-szájton a hajápolós szponzorált cikk azzal a címmel indul, hogy "Kefélni tudni kell!"

Középfokon azt érteném, amikor katicák dugnak a kalaptartón. Felsőfokon meg azt, amikor a videón az ukrán olimpikon nem a dolgos két kezével emeli a mázsás súlyokat, de nem ám...

De ez nagyon tetszett Tőled: "...olyan megoldásokat kínál, amiket a célcsoportjába tartozó vállalkozók is képesek megérteni..."

MegaLOL :)

Pierre 2007.09.29. 10:10:52

Hirtelen nem is tudom, ehhez a bejegyzéshez kapcsolódik-e az a kis gyöngyszem, amire ráleltem:

www.standard-team.hu/prg/szolgaltatasaink6.php


A megannyi maszlag közül csak egy mondatot emelnék ki:

"...Amit tehát mi nyújtunk, NEM egyszerű HONLAPKÉSZÍTÉS ... ez Online marketing tanácsadás, melynek eredménye egy hatékony, üzletet hozó honlap kialakítása."

Végre megtudtam, mi is az az online marketing.

csiszi 2007.10.01. 17:13:36

"Az internet egyre jobban látható módon kannibalizálja a nem internetes médiumok felhasználóit."

index.hu/kultur/korrektor/mediak3/

H. Attila · http://www.belyegzoexpressz.hu 2007.11.06. 13:46:37

Jómagam a Wolf Gábor-féle vulgármarketing fogyasztója vagyok. Egyébként a "vulgármarketing" szót bizonyos fokig találónak érzem, mivel nem ragadok le a szótári jelentésnél (magyarul: nem érzem sértőnek, inkább definíciónak).
Miért találó a "vulgár"? Magára az iskolára azért, mert valóban azt mondja, ragadj meg minden olyan eszközt, amely segítségével a termékedet ismertté, eladhatóvá teheted. Látszólag nem válogat az eszközökben.
DE: érdemes megjegyezni, hogy csupa kitesztelt módszert hoz át a nyilvánvalóan amerikai eszköztárból, és számos olyan ötletet is ad, amivel európaibbá lehet tenni ezt az eszköztárat. A dolog gyengéje, hogy - mivel maga a cégvezető marketingez, nem pedig tanácsadót bíz meg ezzel -, nem sok garancia van arra, hogy a személyes kreativitás jól működő produktumba fordul.
Úgy gondolom, helyes azért, ha az ember _minden marketing iskola infóanyagát erős kontroll mellett alkalmazza, mert természetesen a marketing nem oylan, mint a Nescafé.
S. Sándor hasonló technikákkal dolgozik, mint W.G., nála talán a megjelenítés stílusa visszafogottabb. Másképp használják a szuperlatívuszokat. Ahogy a honlapokon is elkülönül a tegeződős és a magázódós ügyfél-megközelítés, ugyanúgy válik - ha nem is markánsan - ketté kettőjük stílusa és marketing eszköztára.
Van-e létjogosultsága ennek a - nevezzük így - vulgármarketingnek?
Azt kell mondanom, hogy amikor az ember a reklámerdőben olyan fát szeretne ültetni, ami látszik is, akkor bizony vagy az erdő bejáratához kell ültetnie egy hatalmas fát (ha van az erdőnek bejárata), vagy valami egészen más fát kell ültetnie, mint a szokásosak.
Szélsőséges esetben már-már pornográffá válik a reklám (kéretik nem szó szerint venni, hanem úgy, mint Esterházy hasaználja), ámde ha kellő ízléssel és megfelelő arányérzékkel alkalmazzuk, akkor a "vulgármarketing" iskola csupán annyit tesz, hogy máshonnan fotografálja a reklám tárgyát. Másképp fogalmazza meg az üzenetet.
A "Van egy ellenállhatatlanul bombasztikus, hűdenagyonjó, csaknekedszóló, eszméletlensokkoló termékem" típusú reklám nekem már - hiába edződöm a vulgármarketing iskolán - sok. De az, hogy "Mit gondol, van-e értelme ezzel a módszerrel hatékonyabbá tenni a ...-t" már tetszik. Sőt, működik. Sőt, nem átverés. Sőt, vállalható.

W.G. azt ismerte fel - helyesen vagy helytelenül -, hogy ha a marketing iparban eladhatót akar alkotni, és hatékony anyagot szeretne áruba bocsátani (ami nem az, azzal éhen is halna), azt kellett végiggondolnia - azt hiszem -, hogy van-e lehetősége megjavítania a már egyébként is vulgár marketing-ipart, vagy keres hatékony és eredeti, használható módszereket keres a vulgár világban, amelyekkel lehet jól marketingezni.
(Nem védeni akarom, nem rokonom, és nem ő fizet nekem, én fizetek neki.)
Pesty honlapja valóban valami egészen más, a gond csak az, hogy - nekem legalább is - nem derül ki, hogy ott mit lehet kapni. Az látszik, hogy más nyelven kívánja kommunikálni önmagát, mint a bejáratott iskolák, az azonban nem derül ki, hogy milyen nyelven, és az sem, hogy ebben a boltban mit lehet kapni.
Felhívnám azonban mindenki figyelmét arra, hogy Pesty még csak most indul, és ha megnéznénk, hogy a mai nagy mogulok milyen anyaggal indultak annak idején, akkor nem biztos, hogy most kellene elhamarkodott kritikákat mondanunk Pestyről. Annyi bizonyos, hogy egyelőre róla nem látszik, hogy pőontosan mit is képvisel.

Ha ő lesz az, aki azzal tud haladni a piacon, hogy megkísérli visszafinomítani a marketing eszköztárát, akkor talál egy piaci rést - kérdés, be tudja-e tömni hatékony marketinggel. Mert nem elég, hogy visszafogott legyen a nyelvezete, hatnia is kell.

Ez egyébként rokonszenves lenne, egyelőre nem tudom, mennyi esély van rá.