Most kellene írni egy bejegyzést arról, hogy aki idén akar valami komolyabb kampányt még futtatni a kurrensebb oldalakon, azokon belül is a kiemelt helyeken, akkor kapja össze magát, és rendeljen. De attól tartok, sok helyen már így is késő.
Mintha kicsit gyorsabban nőne a hazai online reklámpiac, mint amilyen gyorsan nő a portálok reklám kapacitása, azaz gyakorlatilag az olvasottsága. Persze ez várható volt, aki tudott, igyekezett tenni is valamit az elmúlt bő egy évben.
A T csoport például vásárolt, az iWiW-től az Ad Network-ig. Az Index árat emelt. A Sanoma átalakította a Startlap címlap árazását. De lassan ez is kevés lesz. Az év utolsó negyede igazi csúcsra járatás. És miközben a PPC hirdetések piacán ez fokozatos áremelkedéssel fog járni a licitálós rendszer miatt, addig a portálok fix áraik mellett a már lekötött hirdetéseket fogják lepörgetni - azaz sokkal több pénzt, mint a helyek maximális kihasználása enged, nem tudnak csinálnak.
És a hirdetők közül is lesz biztosan jópár, amelyik hoppon marad: ott és akkor, ahol és amikor akart, nem fog tudni hirdetni.
Lehet, panaszkodásnak hangzik ez, de én úgy gondolom, jó hír, hogy ilyen problémák merülhetnek fel. Jó hír, mert láthatóan van pénz az interneten - mostmár csak a lehetőségeket kell megteremteni azok elköltésére.
Egyébként a kis oldalakon továbbra is rengeteg a hely, és továbbra is érdemes a long tail laposabbik végén is nézelődni a célcsoportunknak. Kicsit több munkával, de hatékony és sikeres kampányokat csinálhatunk. Ráadásul azzal a jó érzéssel, hogy segítettünk egy-egy független kismédiának.
Utolsó kommentek