Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csúcsra járatva

Címkék: onlinemarketing

2007.09.27. csütörtök 22:35 Konrad

Most kellene írni egy bejegyzést arról, hogy aki idén akar valami komolyabb kampányt még futtatni a kurrensebb oldalakon, azokon belül is a kiemelt helyeken, akkor kapja össze magát, és rendeljen. De attól tartok, sok helyen már így is késő.

Mintha kicsit gyorsabban nőne a hazai online reklámpiac, mint amilyen gyorsan nő a portálok reklám kapacitása, azaz gyakorlatilag az olvasottsága. Persze ez várható volt, aki tudott, igyekezett tenni is valamit az elmúlt bő egy évben.

A T csoport például vásárolt, az iWiW-től az Ad Network-ig. Az Index árat emelt. A Sanoma átalakította a Startlap címlap árazását. De lassan ez is kevés lesz. Az év utolsó negyede igazi csúcsra járatás. És miközben a PPC hirdetések piacán ez fokozatos áremelkedéssel fog járni a licitálós rendszer miatt, addig a portálok fix áraik mellett a már lekötött hirdetéseket fogják lepörgetni - azaz sokkal több pénzt, mint a helyek maximális kihasználása enged, nem tudnak csinálnak.

És a hirdetők közül is lesz biztosan jópár, amelyik hoppon marad: ott és akkor, ahol és amikor akart, nem fog tudni hirdetni.

Lehet, panaszkodásnak hangzik ez, de én úgy gondolom, jó hír, hogy ilyen problémák merülhetnek fel. Jó hír, mert láthatóan van pénz az interneten - mostmár csak a lehetőségeket kell megteremteni azok elköltésére.

Egyébként a kis oldalakon továbbra is rengeteg a hely, és továbbra is érdemes a long tail laposabbik végén is nézelődni a célcsoportunknak. Kicsit több munkával, de hatékony és sikeres kampányokat csinálhatunk. Ráadásul azzal a jó érzéssel, hogy segítettünk egy-egy független kismédiának.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4179126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kereso · http://kereses.blog.hu 2007.09.28. 09:51:36

Nem mondhatok konkrét nevet, de van akár napi 10000-es látogatottságú oldal is, akik alig tudnak hirdetőt szerezni, mert nem akarnak pepecselni ezzel a "kis" forgalommal.
Pedig az oldal témája miatt komoly értéke is lenne.

o. 2007.09.28. 10:31:58

én mondok konkrétat: ld50.hu
viszonylag marginális, de nagyon konkrétan belőhető célcsoport, tech-sawy tinédzserek tömege, akik simán vásárolnak online, a site látogatottsága pedig napi 10 ezres (unique).

szerintem elképesztően jó online hírdetési felület, mégis csak a szarakodás van a rendes bannerekkel meg a hírdetőkkel, úgyh inkább csak fut a google-ad. pedig ezt nem mondanám longtailnek, főleg h nemzetközileg is ismert a jelenléte (adott szubkultúrákon belül).

nekem az az érzésem, h pl. a fent említett és hasonló, szubkult site-okra kb úgy néznek a hírdetők, mint egy öregasszony az utcán a neki furcsának tűnő ötlözetű fiatalokra. vajon derogál teszemazt egy t-online-nak szubkulturális site-on hírdetni? érzi úgy, h ettől romlik az imázsa? valamiért az az érzésem, h ez komolyan így van.

devizakorkep 2007.09.28. 11:21:09

mondjuk mi lenne, ha nemcsak index/origo/iwiw/freemail vonalon lennenek hajlandoak hirdetni a t. hirdetok? gondolom mashol meg van hely.

...ah most olvasom h az elottem levo 2 hozzaszolo is ugyanezt a problemakort feszegeti.

szoval ez a "jo hir" sztem inkabb vhol siralmas , ill. pontosabban szanalmas. persze nyilvan minden nezopont kerdese.

10 milliardos lett a rekalmpiac? szup. mi is tortent ? a kb. 3 nagy ceg klonozza a feluleteit, onti bele ugyanazokat a felhasznalokat es adja el a feluleteit ugyanazon (ill. neha mas) hirdetoknek. tehat a magyar internetes biz szempontjabol veletlenul sem tortent elorelepes. csupan a meglevo "multik" tobb penzt szednek be a nagyszeruen kinezo bannertemetoik altal. lasd iwiw, lasd ujindex.
mostanra bebetonozodott a kiszoritosdi. a networkeffekt altal az egvilagon senkinek kb semmi eselye, h csinaljon vmit ami szeles korben elterjedhet (mert erdekes/hasznos stb). nade persze ezt mind tudod te is.

ez jo??????????

ps: tenyleg belevett nobilis kristof parszaz millert az etargetbe?

Pierre 2007.09.28. 12:24:57

A gond - többek között - ott van, hogy a hirdetési piac szereplői, beleértve természetesen a hirdetőket is, látogatottság-fóbiában élnek.
Holott személyes példáim vannak arra, hogy bizony egy napi 1-2 ezres látogatottságú oldal bizony jobb eredményeket produkál, mint egy napi többtízezres vagy akár százezres. És akkor még csak az eredményekről beszéltem, ha még a hirdetési tarifákat is "belekeverem", akkor iszonyatos ROI különbségek adódnak...
Kicsit sarkítva: nem a látogatottság számít, hanem a célközönség.

Nobilisról jut eszembe: az Indexet se ő vette meg (csak ő a stróman...).

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.09.28. 12:51:41

Pierre: Ezt az utolsó mondatot ki lehetne fejteni? (Akár mailben)

Pierre 2007.09.28. 13:11:11

Ezek szerint már így is túl sokat mondtam...
:-)

Konrád legutóbbi postját idézve:
"...De épp az a szép az internetben, hogy mégse hiányzik a kávézós-cigizős-pletykálós közösség, pontosabban megvan az, csak máshogy...."

Nos, ez is egy olyan téma, amit jobb egy kávézós-cigizős környezetben elpletykálni. :-)

devizakorkep 2007.09.28. 14:03:02

elkanyarodunk igencsak. majd ha konrad akar (v informacio birtokaban tud) irni cikket az igazi, hatterben vegbemeno nagy bizniszekrol (profession, hasznaltauto, etargaet), akkor gondolom ir ;-). inkabb backto magyar online reklampiac meg a "csucsrajaratva". :-D

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.09.28. 17:38:19

Minden rosszban van egy kis rosszabb :)

Hogy hogy jön ide azt nem tudom, de a töri tanárom annó mindig ezt mondogatta és ez a mondat jutott eszembe.

Én is örülök, hogy nő az online piac, hiszen ebben van érdekeltségem.
Aminek viszont nem örülök az az, hogy az online piac többségében úgy működik, mint az Offline.

Ügynökség foglal helyet a 3-4 nagy országos lapban, Interneten ez iwiw/index.. stb és mutogatják a jól megnövelt látogatottságot, meg a szép grafikonokat, meg hogy naponta mennyi ember látja a hirdetést!

Amit nem mutatnak:
- Bounce Rate
- A hirdetésre kattintó látogató átlagosan hány percet töltött az oldaon
- A hirdetésre kattintó látogató átlagosan hány lapot töltött le
- ROI

Pedig csak egy Analytics kódot kellene beszúrni, de hát ugye abból kiderülne a 85-90%-os Bounce Rate...

Vica 2007.09.28. 22:10:15

Erno:
Szerencsere azert vannak udito kivetelek is. PL: a Startlapon (nyitolap) CT alapon megvasarolt linkkel meg lehet tolteni pl. egy szallodat, olyan a konverzio (tapasztalat). Vagy egy jol megfogalmazott, celcsoportra kuldott e-dm-el stb stb.. :)
Tehat inkabb meg kell nezni, hogy milyen feluletre szanjuk a penzt a nagyoknal, nem pedig esztelenul kolteni..

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.09.30. 13:28:21

Vica:
Aboszolut nem a kötözködés :) De a CT alapon megvásárolt linkek nem jelentenek feltétlenül jó hatékonyságot, bár írtad, hogy jó a konverzió!

Szóval nyilván megérte! Mivel megtelt a szálloda, de ebből még mindig nem tudjuk, hogy egy ügyfél hány forintba került, persze lehet, hogy ti tudjátok, de érthetően nem mondjátok most itt el :)

Csak annyit, hogy CT alapon megvásárolt link, ettől még lehet, hogy 1000 kattintás/új ügyfél a statisztika is pl. :)
Ugye érted mire gondolok?

Amúgy a Startlapon a CT alapú hirdetés nem egyenlő az Etarget dobozzal? Mert mintha a Startlap média ajánlatában nem láttam volna kattintás alapú hidretési lehetőséget.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.30. 15:27:56

Ernő, nem ugyanaz. A Startlap címlap működik részben kattintás alapon.

Vica 2007.09.30. 19:59:45

Erno: igen, tudjuk es megerte, de nem all modomban sajnos megosztani veletek a pontos szamokat..

Kerestem a startlapos listaarakat a weben, de most nem talaltam, szerintem valami eppen atalakitas alatt lehet (Konrad irta is, hogy arat emeltek - legalabbis a display oldalon).