Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csatlakozz!

Címkék: ajánló internethungary2007 misz

2007.10.16. kedd 12:50 Konrad

Egy biztos: amikor felmerült az ötlet, hogy kellene egy valamilyen Internet Szövetség, nem számítottam arra, hogy ennyire gyorsan fogunk haladni. De itt az október Nagy Esemény, és az Internet Hungary egyik fő előadása lett Straub Elek bejelentése a Magyar Internet Szövetség közeljövőbeni megalakulásáról.

De mi lesz ez? Mi értelme van a szövetségesdinek? Megintegy lenyúlás, mi?

Nem annak szánjuk. Ez egy jó értelembe vett lobbi szövetség. Lobbi kifelé, a média és az egyéb szereplők (pl. állam) felé. Ez is a vezető jelmondat:

Itthon is legyen címlapsztori az internet!

De lobbi "befelé" is: befektetők találására, a reklámtortán belül az online költés arányának a növelésére.

A Szövetség még nem alakult meg. Szándékaink szerint most indula "társadalmi vita", várjuk az érdeklődőket, akik ötleteikkel vagy bármi mással szívesen segítenének. Csatlakozz!

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr56197985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.10.16. 13:41:14

Egy ilyen szövetséggel ugyanaz a baj, mint az Internet Hungary konferenciával. Az internet, illetve az internet felhazsnálása túl sokféle ahhoz, hogy egyetlen fiókba begyömöszölhető legyen. A felsorolt célok fotosak, de mindegyiknek megvan (elvben) a mega szervezete, ahol nyomulni, lobbizni lehet. (Ilyen alapon szervezhetnétek Magyar Elektromos Áram Szövetséget, ahova azok léphetnének be, akik villanyt használnak...

Mária 2007.10.16. 13:57:54

Első körben szólnék a fejlesztőknek, hogy nézzenek már rá az ékezetes betűkre.

Mert így nem igazán hiteles a dolog.

Második körben lecserélném a sablonos bemutatkozó szöveget valami okos, értelmes szakmai összefoglalóra.

Harmadik nekifutásra pedig elfelejteném azt a szót, hogy "fiatal" és azt is, hogy "dinamikus".

devizakozep 2007.10.16. 14:12:42

ismet egy halasz aki osztja a vizet :-)))

lobbi afele, h a majdan 10-15-20 milliarods reklamtortat ugyanazok a szereplok kajoljak, csak nagyobb falatokkal.

bah, mar a nagybejelentes bemutatkozo oldala is egy hatalmas bloff. ugyanis _nem_ az internet van a cimlapon, hanem egy internetes CEG. azt meg elhiszem hogy straubelek szeretne minel tobbet cegevel cimlapon szerepelni. tiszta sor.

---------
kattingatok az oldalon es fogom a fejem. istenem.... foleg 1 es 2 akcioterv. edesistenem.....

de tenyleg ne nekem legyen igazam.

boya 2007.10.16. 14:30:12

Off: Csak egy kicsit belenéztem a Szövetség weboldalának forrásába, érdekesek a kommentek :)

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.10.16. 14:55:03

Straub Elek + fiatal + dinamikus + internet? Aha.

Dongle 2007.10.16. 14:55:41

...és 42. érvként azt mondanám: egy 15 soros bejegyzésben azért odaüthetné a Magyar Internet Szövetség azt a néhány hiányzó szóközt, kitörölhetné a felslegeseket stb...

Ha meg ránézek a www.internetszovetseg.hu/index.html
oldara, mit látok:

\\\"Érdekel mit csinálunk?\\\"

Engem az érdekel, miért nem tartják Önök ezt gáznak.

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.10.16. 15:07:21

"Itthon is legyen címlapsztori az internet"

Egyetértek. Csak előtte itthon is kéne csinálni egy-két nagyobb dolgot, amit a címlapra lehet tenni. Ugyan már, mi lehetne az? "Megszületett az ezredik iWiW-klón"?

Balazs 2007.10.16. 15:29:01

Pedig S.E. sokat tett a magyar internetert. Kulonosen azert, hogy minel tovabb kerulhessen minel tobbe :D

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.10.16. 16:06:06

Egyetértek Pollnerrel, meg devizakozeppel is.
Megnéztem az oldalt, látom Konrád az alapítók között van, mint egyik szimpatikus blogger arc, drukkolok neki, de nem igazán látszik még mi lesz ebből, azért hajrá, oszlassátok el minden szkepticizmusunkat.

Mária 2007.10.16. 16:09:33

Balazs: Na igen. Minden szakmában vannak olyan "Nagy öregek", akik a "fiatal és dinamikus", azaz a tapasztalatlan, lelkes zöldfülű réteget célozzák abból a célból, hogy ők maguk a hullámok tetején maradhassanak még egy ideig.

Mert a múltjuk miatt esélyük sincs megnyerni azokat, akik egy kicsit idősebbek és/vagy jól tudják használni a Google-t...

Beluschka 2007.10.16. 17:11:40

devizakozep 2007.10.16. 14:12:42

Sajna biztos, hogy igazad van. Legyen az új szlogen:
"Legyen még belterjesebb a magyar internet-reklám!",
vagy:
"Csak a nagyok számítanak!",
esetleg:
"PÉNZ KELL, DE KURVASOK!".
Pardon.

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.10.16. 20:41:29

@ Mária: Ez azért nagyon általánosító és demagóg szöveg. S.E. valószínűleg nincs rászorulva, hogy lenyúlja a fiatalokat. Matáv-nyugdíjasként vezetési tapasztalatait és kapcsolatrendszerét tanácsadóként kitűnően kamatoztathatja. Nem hiszem, hogy minden energiáját bevetve üldözte volna Miskolczy Csabát és Konrádot, hogy vegyk be a buliba...

Neonomád · http://web3.blog.hu/ 2007.10.17. 01:57:45

Véleményem szerint itthon az a probléma a címlapra kerüléssel, hogy egyrészről az újságoknál is kellene egy kis szemléletváltás, meg némi szellemi upgrade, és társadalom szempontjából sem ártana némi tudatos felkészítés.

Egy ilyen szövetségnek lehetnek előnyei és hátrányai is. Nézzük meg, hogy mivé lesz, aztán ha nem jól muzsikálnak, akkor az internet demokratikus közössége úgyis megmozdulnak. Nem csak demokratikus eszközökkel...

Mária 2007.10.17. 06:34:46

Pollner: lehet, hogy általános, de nem demagóg, amit írtam. Gondold át, hány "nagy öreg" alapít mindenféle iskolát... mennyire jó ez nekik maguknak és mennyire a fiataloknak, akiket maguk köré vonzanak...

A demagóg helyett inkább azt mondanám: kiábrándult. Magam is belekerültem egy hasonló "kezdeményezésbe" jópár éve a művészeti felsőoktatás területén. Utólag jöttem rá, kit, miféle érdekek mozgattak valójában.

El is távolodtam tőlük rendesen, mert nem volt sem kedvem, sem gyomrom megkötni azokat a kisstílű kompromisszumokat, amik ahhoz kellettek volna, hogy jó tagja legyek az érdekszövetségnek.

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2007.10.17. 08:58:16

Szerintem ne fanyalogjunk előre. Próbáljuk meg! Belépni nem kötelező. Hátha lesz belőle valami értelmes.

prospero 2007.10.17. 20:42:22

abból az indíttatásból született az ötlet, hogy ezt a nagy beállást és statikus, hazai webet sikerüljön megmozgatni. mi két éve vagyunk a piacon, állandóan be kell feküdnünk a nagyoknak, holott, ha normálisan lennének források, akkor a magunk útját járhatnánk.

Bártházi András - pont a magadféléket kéne támogatni, hogy ne külföldre dolgozzzanak, hanem a Miner.hu fajta kezdeményekből legyen 10-20

szóval ilyesmikre kellene a szöv.

de ez csak egy tervezet, azért várjuk a csatlakozókat, hogy meghatározzuk a célokat

pl. deviza konstruktív véleményére naon-naon kíváncsi lennék, komolyan!

prospero 2007.10.17. 20:44:05

ja és Pollnertől pont nem ezt a szkepszist vártam volna... aki annyit cikkezik a webről, mint P és az életének tartja, az szerintem ne folytsa már el csírájában a kísérletet, a jobbításra :-))

devizakozep 2007.10.17. 21:11:17

prospero, mivel kapcsban ? mert adok szivesen. jodarabig ingyen is :-)

ha errol a magyar internet szovetsegrol kerdezel -szoszerint- tobboras eloadasban elmondom, h sztem ez miert nem mukodik es miert nem mukodhet. fuggetlenul attol h nemes a cel, -gondolom- komolyak a szandekok. de errol az egeszrol egy kulon konferenciat lehetne rendezni. amolyan valosat. a valos problemak megtargylasaval (mivel megoldani kb nem lehet oket). szoval mikor azt mondom h istenem es edesistenem, akkor gyakorlatilag lesuritem 2 szoba azt a 80 oldalas szakdolgozatot, aminek az a cime, h miert olyan a netbiz .hu amilyen. es ha hiszed ha nem, az egesz mogott semmi nem all, csak szintiszta logika+nyitot szem/ful+tapasztalat. sem rosszindulat, sem forcsoges, sem "magyar virtus" -fikazzunk mindent-. csak logika. e menten en azt mondom, h nem hiszek benne, mert ez nem mukodhet. termeszetesen drukkolok azert , h sikeruljon megis, es ehelyt ideznek egy klasszikustol ;-)

"de tenyleg ne nekem legyen igazam"


mi a kerdesed?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.10.17. 22:31:57

háát

én ültem egyszer egy asztalnál, ahol valami ilyesmi alakult volna

(bár az még az ősi webegy-korszakban volt)


az oda képviselőt delegáló cégek fele sehol nincs már...

Pierre 2007.10.18. 09:30:55

Nekem tetszik a kezdeményezés... már ha komolyan gondolják.
Persze vannak gyermekbetegségei (legyünk optimisták: még kinőhetik), értem, és többségében egyetértek az itt megfogalmazott (akár stilisztikai, akár tartalmi) kritikákkal is, de legalább hátha történik végre valami jó is. (SzRt lottó-szlogen: aki nem játszik, az nem is nyer...)
De persze az egésznek csak akkor lehet értelme, ha ez nem csak megint a "nagyok" játszótere lesz...

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.10.18. 12:36:13

@prospero: Vicces vagy, hogy miközben a T partnere vagy, az Indexnek és a Sanomának dolgozol ennyire a szívdeen viseled a "kicsik" sorsát:) Észre kellene venned, hogy nagyon kicsi ez a hazai pálya, aki nagyobbat nyújtózik, azonnal túllóg a határokon. Nem Bártházy Andrást kellene sajnálni, hogy (a Blogter helyett) a csúnya franciáknak kénytelen dolgozni, hanem másokat is arra kellene biztatni, hogy ne (csak) ebben a picike, korlátozott lehetőségű piacban gondolkodjon. Az internet - benne a web 2.0. is - nemzetközi, a Google-t, a YouTube-ot, a Flickr-t stb. használjuk, a fejlesztőknek is a Nagy Pályán kell próbálkozniuk. Itthonra maradnak a koppintások abban reménykedve, hogy mindig akadnak, akik nem ismerik az eredetit.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.10.18. 13:43:33

Hm, webkettő korszakban bizottságok meg szövetségek ugyan minek? Ha már komolyan gondoljuk azt, amit. Beinvesztált tőkéről meg internetet a címlapra kezdeményezésből kiindulni- szerintem ki kell találni valami újat és/vagy jót, és neki kell látni. Aki 10-20 millió nélkül nem tud kitalálni és alapszinten megvalósítani valamit a weben, azt bírom rettenetesen sajnálni. Az élet ilyen kegyetlen.

prospero 2007.10.18. 15:13:53

deviza - köszönöm, én komolyan kiváncsi vagyok rá! kezdjük már el léci a párbeszédet, azon is gondolkodom, hogy összedobunk egy issue-kat kezelő rendszert, amibe mindenki beírhatná a baját, gondját, javaslatát és aztán lehetne szavazni rá.

pierre - akkor nem lesz csak a nagyok játszótere, ha a kicsik ott vannak, nemhogy ott vannak, hanem aktívak! köszi amúgy, hannibálnak is!!

prospero 2007.10.18. 15:18:45

Feri (Pollner), ennyire azért nem kell szkeptikusnak lenned, éppen azért gondoljuk kritikusnak a helyezetet, mert mindenkit ismerünk munkaszinten is a paicon. látjuk, h megindultak dolgok, pénz is van, lehetőség is. mégis... vhogy nem akar összejönni lokálisan az egész, miért?

abban igazad van, h másokat is a külföldre kell biztatni, de akkor kérdem ki marad itt? ha az egész menne országosan és klassz légkör lenne ágazatilag, akkor lelkes tömegek akarnának itthon fejleszteni. ha a progresszió itt van, akkor a nagy nyugati multi globális vezetője, azt mondhatná, igen, ide érdemes jönnöm

(most volt egy olyan prezink, ahol egy multinagyfőnök azzal kezdte, hogy kicsi nekik az ország, nem is akarnak bejönni, de a startupokra kíváncsiak... azaz tök mindegy hol dolgozol, akár itthon is...)

devizakozep 2007.10.18. 15:49:17

prospero, dobd ossze az issut kezelo rendszert. leirom h miert nem megy ez sztem. (ami egy szoval: penz. ket szoval: erdekek, penz. 3 szoval: forgalom, erdekek, penz. 80 oldalas esszeben meg nemtom hany szo van. majd kivonatolok belole es beirom a kezelotokbe.)

szetoffolni konrad blogjat folosleges ezert. - megjegyzem doransky startuptemetos postjaba az ucso kommentet olvasd el. azon alapul az egesz. aztan meg tovabbgondolva a 3 szon. forgalom, erdekek, penz.

amugy meg: irtozatosan sok magyar tulajdonu nemzetkozi startup vagy epp regota jol mukodo oldal van!!! csak itthon nem hallani rola, ill. aki tudja az sem mondja. mert minek? ha nemzetkozileg valaki megkeres 10baklavat es van 100e embere az oldalon, akkor minek jojjon ide, h keressen 0.1 baklavat + huylere szoapssa az a draga allam es nyuglodjon azzal h az index/tcom duo be engedje a mutyiringbe? aztan meg nem is beszeltem a masik paripamrol, tudod, a devil ugynoksegekrol :-)

szoval, aki tud az ugyis kulfoldre melozik es valoszinuleg eler sikereket. aki meg nemtud az marad itthon aztan megprobal szembeszelbe pisalni. s bocs ha kicsit nyers voltam de sztem itt erosen ez van.

Pierre 2007.10.18. 15:55:25

@ Prospero:

Ott lennénk mi... De élek a gyanúperrel, hogy ez kevés.
Mindegy, egy másik blogon már kifakadtam - ott sem kellett volna, itt sem akarom a sirámaimmal untatni a nagyérdeműt.

devizakozep 2007.10.18. 18:08:59

ahh, most olvasom h doransky az eloadasan ugyanazokat mondta el amirol en papolok + caracalla postjabaan es kommentjeiben tokeletesen kivesezik a temat. nem kellek en mar ide papagajnak.

prospero 2007.10.19. 12:08:45

naná olvastam, amit Doranskynál írtál, abszolut jogos

azért én hiszek benne, h lehet itthon is rámozdulni, összedobjuk az issue rendszert

Pierre, akkor hajra gyere majd Te is issue-zni, ott lesz fogadó készség

naon köszi a konstruktivitást! mégha szkeptikus is, sebaj, lesz jobb!!

Emerald · http://emerald2.blogter.hu 2007.10.19. 20:42:06

Hát nem tudom. Én egészen máshogy látom a helyzetet. Megint nem irányítani akarunk valamit, ami nem tőlünk függ. Olyan mintha egy fraktált akarnánk koordináta rendszerben leírni és nem vennénk észre, hogy mozog.

Mi definiálhatjuk az állóvizet, de lássuk meg: MÉGIS MOZOG!!!

Szóval nem megmondani, kitalálni kell, hanem meglovagolni.

Emerald · http://emerald2.blogter.hu/ 2007.10.19. 22:03:23

Edit szolt: "Megint ((((nem)))) irányítani akarunk valamit..."

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.10.21. 20:51:12

Köszönöm mindenkinek a támogatást (nyilván inkább nem rólam szól a dolog, mint rólam), de nem hiszek ebben a kezdeményezésben. Inkább nem kezdek el egy projektet, mint hogy más, akinek van tőkéje, lefölözze a 75% hasznot rajta (nem, nem így működik a számomra elfogadható piac, és külföldön sem így működik). Normál erőviszonyokkal szívesen játszanék, de azt nem a Straub Elek féle mentalitástól, és a hazai erőviszonyoktól várom. Azért nyilván követem, hogy mi lesz, de nagyon szkeptikus vagyok.

Részemről lehetőségeimhez mérten inkább megpróbálom majd megfordítani a helyzetet, és kicsiben támogatni és fejleszteni a hazai webfejlesztőket, amennyire a saját erőforrsáaim engedik. Nagyon-nagyon sok gond van a hazai piaccal.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.10.21. 20:57:46

Hát nem tudom.
Sokkal könnyebb azt mondani, hogy valami nem jó. Nem jó a piac, túl koncentrált, nem úgy működik mint kellene, nincs pénz...
Ez a kezdeményezés arról szól, hogy próbáljuk meg belülről javítani. De ugye ez nem megy se pénz se kapcsolatok nélkül. Az olyan nevek, mint pl. a Straubé, azért kell, hogy kifelé komolyan vegyenek: a kormányzat felé, a multik felé, külföld felé.
De belül olyan lehet ez a Szövetség, amilyenné tesszük. Legalább ki kell próbálni, és ha nem működik, akkor ki lehet majd lépni.
De valamit eleve eltemetni és azonnal fikázni semmiképpen nem nevezhető kostruktív hozzáállásnak :-)

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.10.21. 23:23:05

Konrád, szerintem aki ellenkezett, az sem azt mondta hogy ne csináljátok, hanem azt hogy nem hisz benne hogy ebből lesz valami. Lássuk a konkrét lépéseket, a konkrét programot! Leszámítva a fentebb írottakat, részemről azt mindenképp hiányolom a programból, hogy *csak* üzleti/pénzügyi oldalról fogjátok meg a dolgot. Ha konkrétan használható oldalakat (usability), szabványos/keresőbarát forráskódot, a nagyobb látogatottságot bíró programkódot együttesen csak nagyon kevesen tudnak és akarnak készíteni, akkor ezt is mindenképpen fejleszteni kell. És ezek csak az én szakmám gondolatai, szerintem egyéb kapcsolódó szakmáknál is hasonló a helyzet.

Azt semmilyen formában nem szeretném támogatni, hogy még több iwiw-be pumpálódjon még több pénz. Minek? Nem csak pénzt kell csinálni, ezt nagyon biztosan látom. Talán ilyen szempontokat lát Pollner is.

Részemről nagyon sokat próbáltam meg tenni a hazai webfejlesztésért a Weblabor.hu keretein belül, és Te is ezt a "kultúrmisszió"-t folytatod az "önmarketing" vonal mellett ezen a blogon, úgy gondolom. Én úgy gondolom, hogy tőlem sok tudást kaptak jópáran, én ezzel próbáltam meg tenni valamit.

Visszatérve egy kicsit a saját projektemre, és hogy mi kéne nekem:

1) akcióterv: reklámpiac meggyőzése

Nem a reklámpiacot kellene meggyőznöm. Hirdető van, lenne, de ha 10x ennyi lenne a bevétel, akkor sem lenne sehol sem a projekt bevételi oldala (nem feltétlenül nagyságrenddel, de nagyobb látogatottság kéne előbb, és egy jó adag marketing, átalakítás).

2) akcióterv: inkubáció az új ötletekért

Lenyúlás szagot érzek, és nem feltétlenül azért, mert nem bízok meg bennetek (azt viszont fül mosollyal díjazom, ha Straubról azt fogja valaki állítani, hogy a hazai internetes világ kétmillió szép szeméért csinálja, és még ő fizet), hanem mert nem tudok elképzelni egy akkora ötletet a hazai piacon, amiből akkora összeget ki lehetne hozni, hogy abból nektek is, nekem is elég összeg jusson. Hasonló a helyzet, mint a blogon hirdetéssel. Sajátnak érzett dolgoknál jóval magasabban van a léc, mint a valódi érték. Több érdekes magyar projektben próbáltam részesedést szerezni konkrét szakmai segítség + befektetett összeg révén (ráadásul a valódi érték felett, mert magamat szerettem volna kipróbálni), és a fejlesztőnél a "nem adom" érzés győzött (volt olyan, ahol az összeg megbeszéléséig el sem jutottunk). Több projektemmel házaltam cégeknél, s bár egyiket eladtam, kifejezetten rosszak a tapasztalataim, és közel sem gazdagodtam meg belőle. Dolgoztam több szóbajöhető hazai cég környékén és igen rosszak a tapasztalataim. Ígértek több érdekes projektet, valahogy el se indultak, vagy valamiért végül egy "kókler" lett megbízva, és utána becsődölt az egész...

3) akcióterv: társadalmi változás

Jót tenne a projektemnek, de egyáltalán nem azokra van szükségem, amiket írtatok... :) A nép, az istenadta nép sokmindenben részt vesz, ami jó neki. Hogy mi jó neki, azt egy adott projektnél külön el kell magyarázni. A társadalmi problémák nem a népben, hanem mindenhol vannak.

4) akcióterv: az enyém

Nekem konkrétan időre lenne szükségem. Hogy ne hobbi projekt legyen a projektem, hanem teljes értékű, pénzt fialó vállalkozás. Úgy gondolom, hogy ha feladnám egyéb melóimat, akkor sokkal jobb, sokkal több embert megfogó projektté tudnám fejleszteni a jelenlegi állapotából. Csakhogy max. annyit hozna, mint a jelenlegi egyéb projektekből származó bevételeim. Ezért inkább tanulásra, koncepciók kipróbálására használom, és egész jól el is vagyok vele. Egyszer talán eljön az az állapota, amikor már annyi ötletet, technológiát pumpáltam bele, hogy majd valaki megveszi magának, de lehet, hogy nem. Mindenesetre annyit tanultam már belőle, hogy akárhogy is legyen nem bánom. Az elején szívesen vettem volna egy kis reklámot, de valahogy senki sem volt partner benne. Így jártak. :)

Egyelőre máshol keresem a kenyerem, a hazai helyzetről nem jó a véleményem. Drukkolok, hogy tudjatok ezen változtatni, de a jelzett célokkal és módon nem hiszek benne, inkább a saját módszeremmel teszek a célért. Ja, és vannak még a sorok között is gondolatok, akinek értenie kell, talán megérti. :)

Pierre 2007.10.22. 12:15:53

Hát nem tudom.

(Népszerű lett így kezdeni, én sem maradok le...)
Maximálisan egyetértek Konráddal abban, hogy könnyű azt mondani valamiről, hogy nem jó. Én személy szerint azokat az embereket tudom tisztelni, akik elmondják, hogy valami nem jó... majd folytatják, hogy miért nem jó, és hogy lenne jobb. Na ez már tudás, ez már alkotás.
Jómagam sok kritikát megfogalmaztam már számos jelentős magyar portállal/ötlettel/kezdeményezéssel kapcsolatban, de mindig csak akkor, ha nem csak a hibákat tudom felsorolni, hanem azt is, hogy hogyan lehetne ezeket kijavítani/megváltoztatni. (Más kérdés, hogy az esetek többségében az érintettek nem tudtak és/vagy nem akartak változtatni.)
Én azt látom a hazai online világban (is), hogy aki nem tudja, tanítja; aki tudja, megtartja magának. Ez utóbbiakból lesz néhány (sajnos elhanyagolhatóan kevés) jó site; vagy egyszerűen nem lesz belőlük semmi. Sokan inkább hagynak egy-egy remek ötletet elsüllyedni, semhogy mások (is) gazdagodjanak meg belőle.
Ha mindig mindenki távol tartja magát azoktól a lehetőségektől, ami jobbá tehetne dolgokat (önzésből, irigységből, elfogultságból, vagy akár egyszerűen lustaságból, közönyből, vagy bármi más egyéni indíttatásból), akkor soha semmi nem fog változni, és egyetlen dolog marad állandó: a kesergés, a "fikázás".
Szerintem a legfontosabb az lenne, hogy végre mindenki változtasson valamit a hozzáállásán: a "nagyok" szálljanak le végre a magas lóról, és vegyék észre, hogy a sok pénz nem elég a sikerhez; a "kicsik" adjanak kicsit lejjebb az önérzetükből, sértődöttségükből, és ne gondolják, hogy mindenki csak kihasználni/megszivatni akarja őket; a "szakma" meg legyen kicsit nyitottabb, és ne gondolja, hogy ők mindent tudnak, mások meg semmit.

horvath_jano 2007.10.22. 12:57:01

Igyekszem konstruktívan:
A legyen cimlap az internet jelmondatra az elő gondolatom az volt, hogy a hazai újságírókat kéne ehhez továbbképezni. Egyáltalán megértsék, felismerjék, hogy miért hír egy adott weboldal megszületése, beindulása.

Meg kéne érteni, hogy ezek a weboldalak az emberek mindennapi életét befolyásolják, változtatják meg, legalább annyira mint a gázáremelés.

Ha a lapok írni fognak oldalakról, akkor jöhetnek a fejlesztések, hiszen azoknak mostantól meg van a lehetősége arra, hogy eljussanak az emberekhez.

devizakozep 2007.10.22. 13:05:52

horvath_jano, a problema az, h a hazai ujsagirok nagyon jol tudjak es felismerik, h miert hir egy adott weboldal szuletese.

pontosan tudjak azt:
ha irnak rola, akkor az adott oldal -ingyen- reklamot kap. marpedig ingyen reklamot nem osztogatnak. nem karitativ szervezetek.

SOT, tudok konkret esetrol mikoris X portal legfobb donteshozoi korbe tartozo embere Y startupnak iden tavasszal azt mondta:

"bocs PR cikket _SEM_ jelentetunk meg rolatok, mert konkurencia vagytok. "

napi 3-400k uniq portal vs. napi 1k uniq startup. konkurencia. nyilvan...

vicces ugye?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.10.22. 19:36:35

deviza, a legyen címlap az internet nem azt jelenti, hogy minden egyes startupról beszámoljanak, hanem kezeljék helyén a netet: egy olyan hely, ahol naponta ~1,5-2 mio ember megfordul.
És ne (csak) arról szóljon, hogy szex, meg pedofilek, meg lopott zenék és filmek...

prospero 2007.10.22. 23:14:25

koszi, azert kellemes kis vita alakult ki, en sokkal durvabbra szamitottam...

Barthazi Andras, ertettem a celzasokat, de szerintem a szakmaisagot nem szabad osszekeverni az uzleti erdekekkel. te foleg ilyesmikrol irsz, holott a szovetseg egy magasabb szintu dologrol szol: hiszen nonprofit es egy egesz agazat dinamizalasa a cel. azaz a Te szakmaisagodra olyan modon lehet szukseg, amilyen elhivatottsaggal a laborodat csinaltad. a lelkesedes, aktivitas hozhat plusz eroket

a szovetsegben kell, hogy legyen egy kozos ÜGY és ennek meg a kulonbozo uzleti nevezon levoket, akar a konkurenseket is ossze kell fognia

csak ennyi

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.10.23. 11:24:47

Prospero: Lássuk hogyan tovább, aztán hosszútávra is levonom a következtetéseket. Én nagyrészt pont szakmaiságot várnék el egy ilyen kezdeményezéstől, de pont abba az irányba megy, amivel nekem nem hozz semmi jót. Azt próbáltam meg megmutatni, hogy - számomra - nem jelentenek nagy segítséget a kitűzött célok. Nem a susi kapcsán kéne dinamizálni a hirdetőket, hanem a teljes érintett szakmát kéne felhomályosítani. A webfejlesztőket, a hirdetőket, az újságírókat, a befektetőket és a teljes lakosságot. Ráadásul nem túl könnyű ez a játék, mert a háttérben ott lesznek az üzleti érdekek, és jelenleg a nagyok nulla segítséget nyújtanak a kicsiknek, féltve pozíciójukat.

prospero 2007.10.23. 17:33:24

Igen, köszönöm azért a támogatásodat, szükség lesz mindenkiére... valóban rengeteg evangelizáció kell majd, nemcsak az újságirokra.

Ebben az a furcsa, hogy ez össztársadalmi érdek, mert ez nemzetközileg már lezajlott, azaz ennek nem megértése egyenlő a lemaradással, vagy a szellemi progresszió elszalasztásával. Így viszont ez már nemcsak a szövetség feladata kell, hogy legyen, hanem belülről kell, hogy jöjjön!

devizakozep 2007.10.23. 18:14:50

azert en nagyon kivancsi vagyok arra, h hogy veszed ra (pl konkretan) az index.hu gardajat, h uzleti erdekeiket felreteve irjanak a, b, c , d startuprol. es mondjuk tobbszor is. mert ugye pl iwiwnel irtak arrol is, mikor kikerult egy uj -reklam- ikon a menusorba.

ezen elv menten haladva, akkor majd irnak, X startuprol -mondjuk egy fotomegosztorol, csakhogy nehezitsuk a dolgodat :-) - mivel elindult (hisz ez hirertek, bar szamukra az emlitett pelda konkurencia), aztan mikor Y feature belekerult 3 hettel kesobb, irnak akkor is, aztan 2 honap mulva is, aztan fel ev mulva is.
aztan ugyanez mas cegekkel.

ha publik, akkor aruld mar el h ezt hogy fogod elerni ?

prospero 2007.10.24. 16:47:53

ezt nem lesz konnyu valoban, jol latod deviza +

de szerintem a biz-heti lapok fontosabb célkozeg lehet. persze ez furcsan hangzik, hiszen pont olyanoktol varjuk el, akiknek a piacat vmennyire veszelyezteti a web, megis szerintem az uzleti donteshozok es a neten meg nem jelenlevo velemenyformalok eleresere jobb kozeg (ha abbol indulunk ki, hogy a netet ismero velemnyformalok eleve kepesek megtalalni maguktol is az ertekes, ujszeru tartalmakat...)

jol gondolom? (mondjuk ez inkabb egy profi PR-strategia kerdese lenne)

devizakozep 2007.10.24. 22:28:59

attol fugg :)
megpedig attol, h mi a kerdes, es mi az elerendo cel. en alapjaban veve abban hiszek, h nem lehet global kezelni a dolgokat. amiket irtatok akciotervek azok onmagukban is hordoznak 3697db kerdest. s akkor van 4 db akcioterv. en egy feladatkor megoldasanak konkretumok szintjen tudok nekiallni. amirol itt szo van tul altalanos, folyik mint a keletlen teszta.
visszakanyarodva mondokadhoz: igen, lehet ez is egy ut, kerdes, h mihez vezet, milyen kerdesekre ad valaszt.

mert pl ha az a kerdes h index/origo hogyan/miert/mikor fog irni X startuprol, akkor ahhoz az uzleti donteshozok puhitasa nem a megfelelo valasz es nem a megfelelo ut. szerintem. bar persze az is lehet h felreertelek.

amugy fenti -konkret- indexel kapcsolatos peldamat nem "nemlesz konnyu" elerni, hanem nyilvan lehetetlen lesz. sajnos.

tovabbra is azt mondom, ha vannak _konkret_ kerdesek, akkor arra lehet valaszokat alkotni. aztan sok kerdesre sokvalasz _talan_ kijelol egy iranyt, vagy megmondja h bukta az egesz sracok. nagy altalanossagorol meg jokat lehet beszelgetni max. szoval kezdjetek el szukiteni a kort.

prospero 2007.10.25. 09:55:41

aham értem, köszi!


süti beállítások módosítása