Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (558) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (371) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (9) közösség (240) közösségi média (14) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (35) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1224) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (72) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (326) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (247) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tartalmatlan mobil

Címkék: mobil tartalom mobil marketing

2008.01.31. csütörtök 00:22 Konrad

Ha valaki véletlenül úgy téved a mobiljának wap böngészőjébe, hogy nem pornót akar nézni és ráadásul nincs a telefonján Opera Mini, akkor szinte biztos, hogy a szolgáltatója címlapját fogja látni. Azok a wap felhasználók, akik jellemzően pénzt is költenek wap-os tartalomért (pl. a fent említett pornót néznek, mert ne legyenek illúzióink, az hoz bevételt), szinte mind a Pannon, T-Mobil vagy Vodafone címlapjával kezdik a barangolást - és onnan igazából ki se lépnek.

A wap-on az a tartalom van a gyakorlatban, amit a szolgáltató címlapra rak. Persze lehet önálló wap tartalmat gyártani, de nem lesznek látogatói.

Ebből következik, hogy a mobil tartalmak olyanok, amilyenné a szolgáltatók teszik. Hogy milyenek? Elavultak, drágák, érdektelenek. Lássuk be: igazán sokan akkor használnánk wap-ot, ha célzott tartalmakkal találkoznánk. Például ha a szolgáltatás felismeri, hol (melyik cellában) vagyunk, és annak megfelelően ad információt, akár reklámot is.

Van ilyen szolgáltatás, mármint cella függő, több is. Olyanok, amiket 3-4-5 éve megcsináltak a szolgáltatók, és azóta se nyúltak hozzá. De semmi innováció, semmi újdonság. Ilyen buta lenne a hazai piac? Ennyire nem lenne értelme erre szolgáltatást fejleszteni?

Nem mondanám. Egy ilyen fejlesztéshez valójában egy kis technikai dolog kell: meg lehessen kapni, ki lehessen nyerni azt az információt, éppen hol található az, aki lekéri az adatot. Na ez az, amit egyik szolgáltató sem ad ki. Csak a saját tartalmuknál használható. Emiatt nincs verseny, amiatt nincs innováció, emiatt nincs valóban hasznos mobil tartalom idehaza.

Kár érte. Volna annyi jó ötletem...

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr38318977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LacKac · http://lackac.hu 2008.01.31. 03:13:01

Épp erről írtam ősszel egy tanulmányt a Magyar Telekomnak, piacelemzéssel, külföldi pozitív példák bemutatásával, és javaslatokkal. Azóta semmi visszhang. Többi szolgáltatónál nincs tapasztalatom.

Valahogy az egész dolog emlékeztet az iwiw-es fejlesztések befagyására. Az átlagjúzernek ez is megfelel, akkor minek fejleszteni. Pedig ha lennének hasznos lokatív szolgáltatások, akkor az átlagjúzer is használná.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2008.01.31. 07:37:31

A gond magában a wapban van, illetve a mobiltlfonhaszálatban globálisan.
Egyrészt ugye a mobilon a legonkább használt alkalmazás még mindig a telefonálás. Mondhatnánk természetesen, de belegondolva, hogy mennyi mindent akartak ránkerőltetni ezen a kis képernyőn... pl a wapot pár éve baromi drágán.
Egy olyan szolgáltatást ,amit nem kényelmes használni, amire külön kell fejlesztnei, és mindezésrt jó sokat kell fizetni...
Nem tudom mennyien használják.
És nem hiszem, hogy sok létrjogosultsága van most, amikor a szélessáv kezd terjedni.
Szerintem azt már önmagábna többen használják, mint a wapot eddig összesen.
Legalább is szűk környezetem egyáltalán nem reprezentatív mintája mindenképpen ezt mutatja. :-)

Gilderoy 2008.01.31. 08:02:43

Inkább legyen ócska a mobiltartalom mint hogy mindenki tudja hogy merre járok épp. Ez szerintem nem kérdés.

efendi 2008.01.31. 08:07:45

drBJ,

Baromira vághatod a mobil távközlést. :) Hidd el, akkor is tudják merre jársz, ha csak be van kapcsolva a telefonod, nem kell ahhoz wapoznod ...

hmm 2008.01.31. 08:07:47

ki be kapcsolhatnád akár alkalmazás függően is, hogy ki láthat is ki nem, ez részletkérdés...

Jeno1 2008.01.31. 08:21:21

Nem reklámozni szeretném, de anno amikor még T-mobilos voltam, nagy hasznát vettem a cellainfó alapján legközelebbi ATM keresésnek. Pannonnál ilyet nem találtam :( - vagy csak rossz helyen keresgéltem?!

Vagy közrejátszik az, hogy azokban a régi szép időkben még CSD-n wapoztam, most GPRS-en?!

Előre is köszi a választ...

movhu 2008.01.31. 08:45:37

A telefon alapvetően telefonálásra való, és ezért nagyon nehéz bármi más értelmes dolgot rárakni.
Ennek ellenére minden ilyen szolgáltatás rákfenéje az ár. Mert amíg lehúznak azért, ha autópálya díjat sms-ben fizetek, amíg wapozás költségeivel kell megtoldanom a mozijegy árát, ha úgy akarok vásárolni, addig nem nagy fantázia van benne.
Csak egy egyszerű példa: mi lenne, ha egy szolgáltató előfizetői egy adott moziba külön költség nélkül, esetleg kedvezményesen vehetnének wapon jegyet? Úgy látszik az ottani marketingesek vagy pénzügyesek nem látnak idáig. Addig pedig a legtöbb ember inkább sorban áll.

bpelhos 2008.01.31. 08:49:07

Jeno1,
Van ATM kereső a Pannonnál is:
Szabadidő, Utazás, Útkereső.

Szolgáltatóttkal kapcsolatban pesszimista vagyok, az open-source, a nyílt API nem divatos kulcsszavak arrafelé.
De Google óriás megoldja a dolgot szolgáltató nélkül is:
cellanaplo.blog.hu/2007/11/28/megmutatja_helyzetunket_az_uj_google_map
Szóval van remény, bár én is tudom, hogy van kockázata egyik óriás ellenében a másik óriásban bízni...

zebi 2008.01.31. 09:09:27

vodefone live-nál előfizettem az egyetlen értelmesnek tűnő (értsd nem csengőhangok és bárgyú képek birkáknak) szolgáltatásra, a vicclapra. még régen, amikor tömegközlekedtem. aztán sokáig nem használtam, de nemrég egy meeting közben újra meg akartam nézni, de úgy látszik, hogy már nincs. vajon az előfizetésemet is megszűntették (talán havi 5-600 Ft)? viszont national geographic még mindig van rajta, ingyen.
de tényleg, miért tart ott a wap és a többi mobil tartalom, mint az internet 15 éve? ennyire hosszú a ránevelés időtartama? vagy ennyire haszontalan?

vik · http://www.webshopexperts.hu 2008.01.31. 09:21:22

Régen anno a T-nél, (2-3 éve) próbaként csináltak olyan hogy SMS-ben egy 3 vagy 4 jegyű számra elküldted hogy 'szinház', vagy 'mozi' vagy 'gyógyszertár' stbstb... akkor válasz SMS-ben elküldte hogy ezekből hol található a közeledben. És ezért levontak vagy 7-10 forintot. Felénk (Debrecen) hibátlanul működött, az elgépeléseket kezelte, ha nem volt válasz akkor talán nem is vont le pénzt, bár ki tudja már... Legalábbis ezek voltak a tapasztalataim.

Ez ment vagy 2-3 hónapig, aztán elérhetetlen lett, és nem hallottam azóta sem hogy megjelent volna a publikum számára. Fura...

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.01.31. 09:30:24

Pedig zseniális és egyszerű lehetne, mint ahogyan vik is írja. Étterem menüpont és már jön is minden a környéken. Lehetne tágítani, stb. S gondolom, pár forintot megérne a hirdetőknek is. Külföldiek is örülnének neki szvsz.
Sejtem, az Android azért éppen erre fog koncentrálni :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.01.31. 09:44:33

szerintem a wap halva született. meg nagyjából minden vizuális alkalmazás, amit 3*4 centis kijelzőn kell/lehet _nézni_

pollner · http://soreo.biz 2008.01.31. 09:50:37

Amikor a T-Mobile-t még Westelnek hívták, volt a mobilos tartalomszolgáltatásnak saját szerkesztősége. (Nyírő András vezette.) Idővel megszüntették, az emberek többségét elküldték. Tudtommal most mindhárom cégnél hasonló módon, takarékon működik a dolog. (Legfeljebb időnként tanulmányokat rendelnek, azokból "belső anyagokat" gyártanak...)

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.01.31. 09:54:09

A GPS iden mar az olcsobb telefonokba is be fog kerulni, igy a cellainfo nem lesz annyira relevans az LBS-ekhez.
Masreszt a Google Maps mobil telefonos alkalmazasa mar most is hasznalja a cellainfot...

Fucksee 2008.01.31. 10:16:23

szerintem baromi jó, hogy meg tudom rajta nézni a buszmenetrendet, másra nem használom, mert egyébként Lvan baszva, a többit Opera Minivel nyomom mobilinterneten

jaq 2008.01.31. 10:36:27

megsúgom, hogy wapot nem használ szinte senki (friss adatokat is adhatnék az ezrelékekről, de ugye az ipari titok). a szolgáltatók is tisztában vannak vele, hogy vakvágány volt, ezért nem fektetnek bele túl sok energiát (& pénzt).
aki használja, az persze revenue, illetve egy időben image-alakító tényező volt, ezért senki nem maradhatott ki belőle.

inkább a netes megoldások vannak előtérben.

fanyalogni persze lehet, de hát ugye azon is lehet, hogy a lovaskocsikba nem építenek ABS-t.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.31. 11:00:48

jaq, megsúgom, értelmes szolgáltatások nélkül sem wap-ot sem mást nem használnak szívesen az emberek. És platformtól függetlenül, ha a szolgáltató nem ad ki pár adatot (azaz nincs valamilyen szintű api), akkor csak egy miniatür web-et kapsz, holott lehetne sokkal több.


süti beállítások módosítása