Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (4) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (6) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

...ez valami más!

Címkék: web2 közösség web2 symposium

2008.02.15. péntek 00:10 Konrad

Abban az évben, a Rémek Uralma alatt az emberek egy titokzatos könyvről suttogtak, amelyben csodálatos dolgok vannak a Szabadságról és különös történetek olyan emberekrõl, akik meg merték próbálni a kijelöletlen Másik Utat.
(...)a tolvaj és a Helytartó értetlenül álltak a szarvasbőrbe öltöztetett lapok fölött. Segítségül hívták a Robotokat, ám azok csak tehetetlenül nyikorogtak. Ezután betették a könyvet a Nagyon Okos Gépbe, de az is csak annyit felelt : "Nincs a memóriában".
Megmondom őszintén kiemelt figyelemmel és várakozással készültem a tavaszi Web 2 Symposiumra. A két korábbi konferenci számomra fontos volt: az első volt az igazi kiugrási lehetőség nekem, amikor az üzleti blogokról tarthattam előadást, míg a másodikban egy olyan kerekasztal beszélgetésben vehettem részt, amely sok tekintetben is érdekes és hasznos volt. Így elfogult vagyok, és részben elkötelezett is. Annyira elkötelezett, hogy nehezen tudom érzelmek nélkül megfogalmazni az idei rendezvényről a gondolataimat. Azért megpróbálom.

De egy kicsit megalapoznám a gondolataimat két ábrával, amit Doransky egyik előadásából csentem el. Ez a két ábra nagyon pontosan megmutatja, mi a különbség a web 1.0 és a web 2.0 között.


Szerintem az ábrák magukért beszélnek, de azért le is írom a lényeget. Míg a web 1.0-ban kevesek adtak sokaknak tartalmat, így viszonylag szűk réteg privilégiuma volt az internetes tartalom megosztás, addig a web 2.0-ban már sokan adnak sokaknak tartalmat. Azaz a web 2.0 a közösségi internet, amikor már nincsenek információs privilégiumok, amikor sok kis egyszemélyes újság is létezik (ezek a blogok pl.), amikor a felhasználó gyártja is a tartalmat, vagy a közösségi hálózatokban a felhasználó maga a tartalom.

Az első Symposiumon ez szerintem meg is jelent: konferenciához nem szokott hallgatók, máshol keveset látott előadók és kicsit újszerű témák voltak jelen: blogok, wikipedia és hasonlók.

A második Symposium kicsit útkeresés volt: a hirtelen rengeteg webkettes szolgáltatás megjelenése és bemutatkozása, az érezhető bizonytalanság a nagyoknál, és mindezekkel együtt magának a konferenciának is a helykeresése: kinek szóljon és miről szóljon? Mindezek mellett hiteles témákkal és hiteles előadókkal élvezetes két nap volt véleményem szerint.

A webkettő hazai megjelenése és hirtelen történő felfutása jól megkavarta az állóvizet. A "nagyok", az Origó-Index-Sanoma triumvirátus is mintha kicsit megtorpant volna: most mi lesz? Mindenki reagált, és mindenki máshogy reagált: az Origó (T-Online) megvette a legnagyobb webkettes szolgáltatást, az Iwiw-et. Az Index a blogok irányába kezdett elsettenkedni, ami mára látható, nyerő stratégia volt. Közben persze vásároltak is, az IndaVideó-val már közösséget is vettek. A Sanoma ravaszabb volt: hirtelen rájöttek, hogy a Lap.hu mozgalom valójában webkettő (mintahogy szerintünk a Startlap is kereső, ja...), és e mellett megcsinálták a mérsékelten (se nagyon) sikeres HotDog-ot is.

Valahogy mindenki más futottak még lett. Ez egy ilyen piac: valamelyik nagy szolgáltató támogatása nélkül nem nagyon lehet előrelépni. Pedig van eszementül sok valódi webkettes megoldás, kisebb-nagyobb közösségi szolgáltatások, rengeteg szakmai és egyéb blog. A téma előttünk hever.

És itt van 2008 tavasza, az idei Symposium. Ami már csak a nevében webkettes. Ha valaki megnézi a programot, azt láthatja, hogy ez valójában az Internet Hungary tavaszi kiadása kicsiben. A nagyok domináló jelenléte, a webkettőhöz még csak messziről sem szagoló szponzorok előadásai (Microsoft? IBM? ugyanmár!), a mobilos dolgok berángatása és persze az üzlet, az üzlet, az üzlet: ez már nem a kissé kócos, nagyon közösségi webkettő.

Ez már kérem az üzlet. Mondhatni Web2Business. Web 2B Symposium.

A körítés, az ár és minden más ennek megfelelően alakul. Erre már nem fog befizetni a kis cégében magának is fejlesztő php guru blogger, erre már nem fog eljönni saját pénzből a szakmai blogot író alkalmazott, ez már nem a haverok, buli, Fanta érzés: ez networking, pofavizit, kávé és a szünetek közti időt kitöltő előadások.

Nem baj ez, és üzletileg biztosan jó buli lesz. Remélem, így is sikeres marad a rendezvény és lesz folytatása is. De érdemes lesz elgondolkozni azon, hogy akkor mégis kellene csinálni valamit, valami konferencia vagy beszélgetés szerűt, ami a webkettőről szól.

Nemcsak én gondolom így egyébként, téma volt ez Twitteren, és azóta mailben is: valami nem profit orientált, olyan meetup jellegű megmondós, beszélgetős, közösségi konferencia. Vagy unkonferencia.

Mert a Web 2.0 amúgy érdekes téma. Én például szívesen hallanék arról, hogy vállalati blogot író cégeknek ez hogy és mennyire jött vagy nem jött be. Arról is szívesen hallanék, hogy milyen szociológiai változásokat okoznak a közösségi hálózatok (iwiw, myvip, képmegosztók). Érdekelne, hogy startup cégek milyen kálvárián mentek keresztül pénzszerzéskor, és mitől lettek sikeresek vagy éppen nem sikeresek.

Kellenek-e az API megoldások, üzletileg jó vagy rossz dolog-e ez. Milyen lenne az a marketing háttér, ami a kicsiknek is sikert hozhat.

Meg persze ha ennyibe kerül és ilyen nagyívű egy rendezvény, akkor jó lenne legalább egy külföldi nagy név is. Egy Tim O'Reilly például. Vagy egy Chad Hurley. Vagy egy Guy Kawasaki. Biztos tudna mondani érdekes és megfontolandó dolgokat is nekünk.

Igaz, ők személyesen biztosan nem szponzorálnák az eseményt...

"HIÁBA PÉNZ, HATALOM, TUDÁS,
EZT TE NEM ÉRTHETED JÚDÁS.
EZ VALAMI MÁS."
(Az idézetek Hobó Csavargók könyvéből vannak.)

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3339849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prospero 2008.02.15. 00:32:11

első vagyok, hurrá!

milyen alternativ rendezveny? szervezzunk egy ilyet?

gcsapo 2008.02.15. 00:34:20

Hol lehet jelentkezni? :)

prospero 2008.02.15. 00:47:20

Konrád dobta be... engem is erdekel

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2008.02.15. 00:48:45

prospero: Nem en voltam a kezdemenyezo, de engem is erdekelt:
twitter.com/benjamin_hu/statuses/703110862

Azota privat levelezesben megy a lehetosegek boncolgatasa :) de szolok h. van egy szponzorunk :) cserebe *INGYEN* johetsz :) OKE? :) de eloadasrol szo se lehet, vagy elotte cenzurazzuk :)

prospero 2008.02.15. 00:52:48

bocsi, Benjamin!! nekem meg nem szolt senki, vazzeg (pedig par ilyen dolgot tamogatok a zsebpenzembol)

en tisztaban vagyok vele, h nem adhatok elo... ez nem is volt kerdes

no mikor lesz? ne hagyjatok ki plz

gcsapo 2008.02.15. 00:53:58

rálicitálok 15eFt

prospero 2008.02.15. 00:55:30

hoppá! akkor szólok a licitrókeremnek

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.15. 00:59:56

Valami valóban szerveződik, de annyiban egyet kell értsek a Twitteren elhangzó vélemények egy részével, hogy ez ne ellenkonferencia legyen. Ez inkább egy "helyette" valami legyen, hol a cél az, hogy a bennünket érdeklő webkettes témákat csócsáljuk meg.

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2008.02.15. 01:01:13

Konrad: azt csak elso ill. masodik felindulasomban irtam :)

prospero 2008.02.15. 01:01:44

látom megijedtél :-))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.15. 01:03:27

Benjamin: igen, aztán azért ez csitult :)

Prospero: nem igazán. Ha félős lennék, nem írnék ilyeneket :) De mások üzletét már csak azért sem szívesen rontanám, mert nem szeretném, hogy később az enyémet rontsa valaki...

prospero 2008.02.15. 01:05:16

szerintem egy ilyen unkonfon pont az lenne a lényeg, h a szponzorok hallgatni jarnak oda es nem eloadni. Ha pl. Fischer A az eloadásában "nyomozni" akar a web2-esek után (nezd meg a sympoziumon az eloadasanak a cimet...), talán érdemesebb lenne a túzvonalba lejonnie es egy ilyen helyen behallgatnia a dolgok allasaba

(no ez irdatlan nagy naivság volt a részemrol es deviza hamarosan le is fog ezert huzni... sic)

Longhand · http://longhand.hu 2008.02.15. 01:12:10

Ahogy jeleztem korábban twitteren én is szívesen szponzorálom egy kisebb szakmai konferencia megszervezését.
És csatlkakozok Konrádhoz, nem kell, hogy ellenkonferencia legyen.
Egyszerűen csak annyi, hogy fejlesztők és multiktól független vállalkozók számára is legyen egy nagyobb konferencia, ami segít mindenkinek megtalálni a saját helyét a "magyar web2-őn" és ötletbörzének, partner keresésre is kíváló.

prospero 2008.02.15. 01:14:31

viszont aznap kene, mert maskepp oda az autentikus jelleg. en hiszek az ilyesmikben

Longhand · http://longhand.hu 2008.02.15. 01:14:42

(kisebb: Symposiumnál kisebb.
nagyobb: nem egy spontán kocsmai összejövetel :) )

prospero 2008.02.15. 01:17:34

jogos, eleve kocsma nem jo, mert degradalja az ugyet... olyan hely kell, ahova szinhazszeruen be lehet ulni. vmi kulturalis hely (kajat / piat ugyis lehet vinni)

gcsapo 2008.02.15. 01:20:17

Longhand: pontosan ilyent szeretnék én is, szerintem nem kell ugyanabban az időben lennie. Meg azt sem bánnám, ha a web2 tag-et meghagynánk a nekik és kitalálnánk valami olyant, ami jobban jobban kifejezi, hogy mi is ez.

prospero 2008.02.15. 01:24:50

Gcsapo: hát arra ott a meetup... az pedig ugy jo, ahogy van, tok folosleges annak alternativat allitani. ha nincs feeling, az nem szol akkorat. ha nem jol pozicionalod, keveredni fog az egesz. en maradnek a vegytiszta es bator dolgoknal!

ami progresszio és "un"-nak indult, az nem az ikea, meg az olcson dobozoljunk szimpatikusat es kavezzunk egyet amugy!

deviza, hol vagy? kemenyits mar be! ebreszto

Longhand · http://longhand.hu 2008.02.15. 01:26:50

Persze, a web2 címke felesleges, szerintem a Symposiumon is csak továbbörökített névként maradt rajta.
Lehet magyar web 2008 konf. is a neve (szerényen) vagy akármi más :)

prospero 2008.02.15. 01:30:27

ez már döfi, tetszik, klassz név

csak legyen ilyen "szerény"

akár igy is értelmezhetjuk: web 2.008

kackac (rossz vicc - bocs)

prospero 2008.02.15. 01:34:16

ez komoly vagy poén?

gcsapo 2008.02.15. 01:36:18

poen, azert van a :)

prospero 2008.02.15. 01:38:40

no akkor gratula, bar en nem erre a feelingre gondoltam -- hype-ra!

kiwep · http://tigri.hu 2008.02.15. 01:59:05

Valóban szerveződünk, de max csak lélekben lenne ellenkonf, sikerült lebeszélnem a srácokat róla :)

Most úgy áll a helyzet, hogy szeretnénk minimális pénzből összehozni egy igazi webkettes összejövetelt.
Nem statikus előadásokat szeretnénk (az 1.0-ás), hanem "közösségi" előadásokat, vagyis egy nagyobbacska asztalt (vagy többet), aminél körbeülünk egy moderátort, aki bedobja a témát, elmond róla dolgokat, majd az erről kialakuló beszélgetést irányítja.
Nincs kivetítő, hangosítás, max. 1 laptop. Ha a téma leül, vagy ki lett vesézve, akkor jöhet egy másik téma ésvagy másik előadó (moderátor). Szóval központi figura dolga itt nem egy előre kitalált szöveg elhadarása lenne, hanem hogy hozzon egy témát (felkészülten, példával, kérdésekkel, stb.), és generáljon beszélgetést, vitát.

Egy szóban a különbség: itt az előadó is kérdez. Sokat. Senkin sincs öltöny, de van sok sör, hangulat. Én hiszek benne, hogy ez tud működni.

Jelen pillanatban van ajánlatunk egy helyre, vállalható összegért. Az időpont meg a központi emberek a kérdéses még (meg egyéb apróságok).

kiwep · http://tigri.hu 2008.02.15. 02:03:05

Kicsit visszaolvastam a hozzászólásokat... skacok, színházszerű előadásokat akarunk tényleg hallgatni? Írjátok le, hogy mi a véleményetek, mert ha tényleg erre van igény, akkor leteszek a fent vázolt hülye ötletemről.

gcsapo 2008.02.15. 02:11:52

szerintem ez a jelentkezők számától függ

Zerking 2008.02.15. 02:56:48

Végre talán normális irányt vesznek a dolgok, fejlesztői szinten is? Csatlakoznék, támogatnék, ottlennék.

Fega · http://www.almalap.hu 2008.02.15. 08:54:05

Az első két 2.0sym-en ott voltam, sztem:

a) el kell dönteni, hogy kinek szól: phpguru-knak (azaz fejlesztőknek), honlap tulajoknak, akik 2.0 érintetteknek érzik magukat, blogereknek (akik hosszan beszélnek a függetlenség és pénztelenség kapcsolatáról), csak 20-50mFt árbevétel alatti cégeknek, ...

b) és ez már nagyjából meghatározza az előadókat.
Sztem kell pár előadás, ami irányt szab. A beszélgetések esetén meghatározó az okos, értelmes és jól felkészült moderátor -a két web2-ön ebből három ha volt. (Konrád mindjárt belinkeli a két konf. kapcsolatos bejegyzését ide, ahol nevesítve is lettek. :-)

Én személy szerint megnéznék start-up cégeket max. 5 percben (ha én az lennék, biztos nem csak beszélnék, de szünetben mutogatnám is...).

fg

gina · http://ginadesign.hu 2008.02.15. 09:08:21

Én is követtem a történéseket és mivel szívesen benne lennék a dologban ezért azt nem is akarom ragozni, csak pár megjegyzésem lenne.

Fejlesztői konferencia van, ez pedig a webconf (a linket be is dobta valaki feljebb), aminek a neve már jó ideje adott, így nem lenne szerencsés hozzá hasonlót kitalálni.

Ezen pedig ami most szerveződik nem feltétlen a vérremenő fejlesztési irányba kéne elmenni (persze nem is a bizbe), hanem megtalálni azt az arany utat amivel elégedett mindenki.

gina · http://ginadesign.hu 2008.02.15. 09:37:11

Jaj, és még valami. O'Reilly-t szerintem nem érdemes elhívni egy ilyenre, nem valószínű hogy bármi használható dolgot elárulna, mindössze hajtogatná a jól megszokott buzzword-öket. Helyette inkább olyanokat akik tényleg számunkra hasznos infóval tudnak szolgálni (gondolok itt pl. Tariq Krim-re, BA biztosan tudnak segíteni leszervezni,és érdekes lehet nekünk hogy hoy építette fel a Netvibes-t, vagy pl Jesse James Garret aki nagyonnagyon jó arc stb.)

prospero 2008.02.15. 09:57:14

gina - ez nekem nagyon vizio, h ilyen nagy arcok gyorsban ideranduljanak (a meetupnak is egy ev kellett egy ilyen nagy archoz)

nekem tetszik a kiwep-fele otlet. ha tenyleg komolyan gondoljatok szervezzunk ossze egy szemelyes megbeszt.(csak ne most a hetvegen legyen)

bocs, de most nem tudom mar kovetni, kinek az otlete. Ezert en azt javaslom, hogy fo-koordinatornak bizzuk meg Konradot, elvegre ez az egesz itt kezdett el mukodni. es o fogja ossze, mert anelkul nem fog menni

Konrad? velemeny? vezeted a szervezest?

a masik ugyrendi javaslatom, hogy legyen konkret datum, a marc. 4. -- mert ha nincs hatarido eluszik a semmibe az egesz

eddig osszegyult 15 + 20 ezer Ft, ezt is jegyezzuk meg

nos Konrad?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.15. 10:11:40

Prospero, én szívesen vállalom az információs csomópont szerepét, azaz részemről koordinálhatom a dolgokat - amennyiben a többiek is elfogadják.

Egyúttal hétfőig várnék ide vagy a blog e-mail címére ötleteket programra és helyre. Az időpont pedig legyen az egyszerűség kedvéért március 4.

Pénzzel is beszállunk, mint Onlinemarketing.hu - legalább hely és pogácsa legyen ingyé' :)

gina · http://ginadesign.hu 2008.02.15. 10:17:52

@prospero persze, tisztában vagyok vele, mindössze Konrád említette ezt és arra reagáltam

kiwep · http://tigri.hu 2008.02.15. 10:29:20

Szeretnénk egy kis türelmet kérni még mindenkitől, most komoly egyeztetések folynak, mert nem csak mi indultunk el ezen a vonalon.

Konrád köszönjük a felajánlást, időben be fogunk vonni a dolgokba. :)

mark.hu · http://mark.hu 2008.02.15. 14:14:37

Személyesen és úgy néz ki, hogy akár céges szinten is tudnék segíteni a dologban.

Ahogy már mások is mondták, vannak már kifejezetten fejelsztői és öltönyös konferenciák is.

Azt javaslom, hogy a célcsoport azok a fejlesztők, ötletemberek legyenek, akik szívesen csinálnak valami újat. Vannak mondjuk ötleteik, de pénzt szeretnének hozzá, esetleg már csináltak is valamit, de nem tudják, hogy merre lenne érdemes továbblépni.

Ehhez akár nemzetközi szinten is elismert előadót tudnánk beszervezni, de azért még egy-két dolgot tisztázni kellene előtte.

Amire én gondolok az egy Crunchies-hoz hasonló verseny kiegészítve egy-két tényleg hasznos előadással és fórummal.

Valami "Földre szállt angyalok" alcímű technológiai és üzleti (de nem nyakkendős, networkingelős és nem kifejezetten fejlesztői) eseményt látok magam előtt. :)

Ha mások is hasonlóan látják, akkor mindjárt csinálok egy levelezőlistát, hogy akik a szervezésben szeretnének benne lenni könnyebben tudjanak elkezdeni dolgozni, illetve a már elkezdett szervezkedést is egy helyre lehetne terelni.

Ötlet, vélemény, javaslat?

dunder · http://www.kisalfold.hu 2008.02.15. 15:25:26

Konrád, Prospero, Márk és mindenki!

Nagyon jó ötletnek tartom, amit itt elindult, szóljatok majd, pár dologban biztos mi is tudunk segíteni.

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2008.02.15. 15:53:32

mindenki: kiwep inditotta az egeszet (en tole kaptam a privat levelet) tobb dolog is alakul keretik mindenkit h. ne szervezodjuk keresztbe :) (levlista, stb.)

Amint lesz konkretum biztosan tajekoztatni fog mindenkit!

Kosz!

pollner · http://soreo.biz 2008.02.15. 16:13:33

A webkettő lényege az interaktivitás, a párbeszéd. (Ezt persze itt senkinek sem újdonság,csak szerettem volna hangsúlyozni.) Jó, ha összejönnek a fejlesztők, de kivel fognak beszélgetni? Egymással? Szerintem a "megrendelői" oldalt is meg kellene hívni. (Hogy kik ők, az a megfejtendő feladat.)

mark.hu · http://mark.hu 2008.02.15. 17:19:22

pollner: Lehet, hogy nem voltam teljesen világos, pedig pont azt akartam mondani, hogy hozzuk össze a jó ötleteket a befeketetőkkel.
Ebben elég sok segítséget tudunk adni.
Egyrészt ilyen típusú tapasztalatokról tudunk beszámolót csinálni, másrészt a projektek, ötletek elindításához tudunk/tudok megfelelő erőforrással rendelkező embereket, cégeket felsorakoztatni.

zsoltu · http://estiskola.hu 2008.02.15. 18:58:45

Nos, elmondom, amit gondolok, voltam pár konferencián (szünpózoláson), szerintem itt se megy ez másképp, mint más területen.

Annak sok értelme nincs, hogy egymásnak mondják el a tuti frankót a magukat webkettesnek mondó, tartó fejlesztők, mert ez max tapasztalatcsere és nem visz sokkal előbbre. Tehát olyan célközönség kell, aki(k)nek van értelme elmondani, mi ez az egész. Kell tehát keresni a befektetőket, kell keresni a közönséget, akit ez az egész érdekel.

Aztán kell média is. Az, hogy saját magunk helyein elmondjuk, hogy lesz, majd elmondjuk, milyen volt, sokat nem ér. Valahogy ezzel az egésszel addig és abban van baj, amíg nem nagyon szól másról, mint egymás előtti hiteleséítésről. Tehát ha a médiában erről nem jelenik meg semmi, akkor vízbe hajított kavics.

Kellenek előadók. Lehetőleg egyrészt akik tudják, mit akarnak mondani és azt közérthetően teszik, másrészt akik érdekes dolgot csinálnak. Persze, ez karrierépítés is egyben :) de mindemellett jó, ha nem alszunk el az előadás közben.

Szerintem március 4 korai. Ennyi idő alatt ezt összecsapni lehet maximum.

Na, a végére annyit még, hogy ha kell támogatás, kis pízmaggal az Estiskola is beszáll. Ha kiderül, hogy mi a program, ki szervezi és egyebek, tessék mondani, oszt megy a lé. 30 rugóval lehet számolni tőlünk is.

devizakozep 2008.02.15. 20:05:26

"Tehát ha a médiában erről nem jelenik meg semmi, akkor vízbe hajított kavics. "

ez nem feltetlen van igy. elfelejted azt az evidenciat, h a net is media. itt beszelgetnek epp a kepviseloik (bloggerek) akik pont elerik a celkozonseget.

zsoltu · http://estiskola.hu 2008.02.16. 00:21:51

devizaközép: belső kör, nincs benne sok. amikor tévések beszélgetnek a tévéről tévésekkel? értelme alig. a blogger mihez is kell? a kattintáshoz, hogy termelje ingyér a tartalmat, ami a szolgáltatójának hozza a bevételt. nem a blogger szerintem a vélközönség és nem is a netes média, az csak körbepuszizás.

devizakozep 2008.02.16. 00:56:11

attol fugg kinek szol a konf. ha szeles retegeknek, akkor igazad van. aktiv kell meg fokusz. ha a szakmanak, akkor egy vastag reteget lefed a bloggertarsadalom (termeszetesen korantsem mindent). ha a leendo szakmanak (20+) akkor megint mas csatorna kell. en egy web2 cimkezesu konf alatt egy szakmanak/leendo szakmanak szolo eloadashalmazt tudok elkepzelni. az a kozonseg pedig netezik.

de mondom legfontosabb kerdes: kinek szol.

(aztan meg,h mit akar elerni/eljuttatni annak akinek szol.)

zsoltu · http://estiskola.hu 2008.02.16. 08:00:45

Nos igen, a kinek szól és a mit akar elérni két fontos kérdés. Az internetes megmondók hajlamosak elitista hangon beszélni, olyan nyelven, amit a közönség nem ért. Mintha a verseny az lenne, ki tud egységnyi idő alatt több hunglish hülyeséget mondani, ki a legprofibb a sosemvolt szavak gyártásában. Namost amíg ez a trend - márpedig ma Magyarországon még jócskán ez - addig a közönség nem lehet más, mint a belső kör, aki érti, vagy legalább sejti, mit beszél az előadó. Ez behatárolja, hogy mit TUD elérni a konferencia.

prospero 2008.02.16. 08:04:17

zsoltu persze, hasznos, ha a sajto szol rola (ebben tudok is majd segiteni), DE:

- egy szakmai konf az onszervezodesrol, a belso szellemiseg erositeserol, belso tudasaramlas elomozditasarol szol
- szerintem egy konf akkor igazi, ha jelentos progressziot kepvisel, onmagaban az, ha ezt jol fokuszalod, mar addot, h kit erdekelhet

nem ertem miert kene a befektetoket tenni celkozonsegnek? lehet, de akkor a hiltonba tervezzetek... es akkor egy fuggetlen (es profi) szervezettel kell osszehozni a partnereket (sziliciumban igy csinaljak)

ismet ovatosan bannek, azzal a szoval, h fejlesztoi konf... miert gondoljatok, h csak a fejlesztok nyomjak a web2-t? vannak content szakemberek, ertekesitok, uzletemberek, helyesebb kifejezes: "web2-es szolgaltatasok"

(itt megjegyzem, h uzleti szemmel a "fejlesztoi" szo atirata: geek, aki maganak fejleszt)

zsoltu · http://estiskola.hu 2008.02.16. 08:27:47

prospero, közelítsd meg az offline média felől. gondolom elfogadod azt az alapvetést, hogy 2008-ban Magyarországon az emberek java offline médiából értesül a világ dolgairól. tehát van egy internetes kör, aki körbenyalhatja egymást, de ha ez nem csapódik le az offline médiában, akkor kevesekhez jut el.

mindegy, minek nevezitek, hogy web2 vagy mi, hogy fejlesztői vagy sem. onnantól fognak a dolgok pörögni, amikortól elérhető az áttörés, hogy az offline médiában folyamatos teret kapjon a net.

emellett fontos a belső szervezőerő, de az azért szerintem nagyon nem mindegy, hogy mindez egymás vállának veregetésében merül ki, vagy továbblép.

elolvastam rita konferenciájának programját, meghívotti listáját. repi költségen jókat eszünk és okosakat beszélnek a magasiskolás megmondók. köbö ennyi. tehát ott a netes cuccok teteje mesél majd egymásnak és veregeti egymás vállát. alájuk kell szerveződni, ami azt jelenti, hogy azt a közönséget megfogni, akinek az túl high society, túl kúl. ennyi. és akár egy flashmobbal felhívni rá a figyelmet, hogy lesz ilyen. vagy többel.

tarsolya 2008.02.16. 14:11:18

Csak annyi, hogy egyetértek zsoltuval. Körbepuszizásnak sok értelme nincs, HA a cél az hogy szélesebb körhöz is eljusson az "ideológia", amit webkettőnek hívunk.

Belsős eszmecserének viszont "szinte" akármi megteszi. Ez egy fontos eldöntendő kérdés. A március 4 szerintem is korai.

Mindenestre a Pixelszabász brigád is beszáll 20k-val, had jöjjön aminek jönnie kell.

AproV · http://internetalon.hu 2008.02.16. 14:40:47

Szuper ötlet az alternatíva. Éppen most küldtem el az anyjukba a Web2.0 szimpóziumosokat az árak miatt.
Egyébként is utálom azt, amikor valaki magát online gurunak tartja, közben élő rendezvényt szervez, mert tudja, hogy online a k--va anyja sem fizetne ezért ennyit...

Károly · http://szeged.blog.hu 2008.02.16. 16:52:22

Nyílt konferencia, ingyenes részvétellel? Kicsit nyitni a köz felé, hogy egyáltalán mi is az a web2.
Hogy egy kicsit Tonylányos legyek: "Tudja meg a nagymamád is, hogy mi is az a web2"

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.02.16. 21:00:14

Drukk-drukk!!!
:)

Csak le ne maradjak róla! Ugye szóltok nekem is!

dezo

Maróy Ákos · http://idegen.tyrell.hu/ 2008.02.17. 12:25:47

Erdeklodve olvastam a hosszas kritikakat. Mindig jo latni, hogy milyen sok embernek van kialakult velemenye az ot korulvevo dolgokrol :)

A kerdes az, hogy a szenvedely a velemeny megfogalmazasan tul eljut-e odaig, hogy pl. akkor szervezodjon egy olyan konferencia is, amire az itt kritizalok azt mondanak: igen, ez az, ilyenre mennek el szivesen. Az itt (is) felsorakozottaknak az osszeadott tenniakarasa lesz-e akkora, hogy ezt megvalositsak? Vagy a passzivitasi kuszob alatt marad?

Mert kritizalni konyebb, mint megvalositani azt, amit latni szeretnenk magunk korul. Am ez utobbinak a hatasa is sokkal nagyobb.

“Lead by example” - a Meetup is ezt teszi

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.17. 12:37:13

Kedves Ákos, a kérdés jogos. Most, február 17-én úgy látom, hogy az akarat és a tennivágyás átlépte a kritikus tömeget, azaz valami lesz. A hol, a mi és a kik által még teljesen bizonytalan, de ha lesz erről bármi megosztható információ, azt meg is fogom osztani.

Breem 2008.02.18. 09:57:08

Ez az első-zés annyira béna. Ez is megérne egy bejegyzést, nem? Mekkora kockának kell lennie valakinek, hogy elsőzzön?

Breem 2008.02.18. 10:02:24

Hogy a témáról is elmondjam a véleményem: Az elsőn én is ott voltam, szerintem ott még próbáltak nyitni. Felbuzdulva a sikerén, rájöttek hogy ebből pénzt is lehet csinálni, és innentől tényleg csak "körbepuszizás" lesz. (Nagyon találó! :) )

Ez egy bloggernek nem túl érdekfeszítő...

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.02.18. 12:42:22

Szívesen segítek én is, ha tudok/kell valamiben!

FeGa 2008.02.25. 18:33:02

nah, ugrik a majom a vízbe :)
levelem - Tatjána helyett - megírtam a felajánlott támogatásról, hajrá!

Németh Dávid 2008.02.29. 11:34:36

Nagyon jó ötlet, ott leszek! Egyetértek Zsoltu-val, kell a média, és jó lenne ha az off-line média is beszámolna az eseményről.


süti beállítások módosítása