Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (558) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (371) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (9) közösség (240) közösségi média (14) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (35) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1224) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (72) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (326) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (247) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lenyúlástan

Címkék: onlinemarketing mobil marketing üzlet

2008.03.14. péntek 13:06 Konrad

Lenyúlásban nagyok vagyunk. Mármint mi, magyarok: simán elhisszük azt, ami a reklámokban van, miközben gond nélkül üzemeltetünk olyan szolgáltatásokat, amik éppen a lenyúlásra épülnek. Persze minden törvényes - éppen törvényes -, és persze az etikának itt már nincs szerepe. A hatóságok lazán tehetetlenek, egymásra mutogatnak, vagy nem is foglalkoznak a problémával, mi meg fizetünk egy csengőhang letöltésért egy egész hónapban, megvesszük a semmit nem érő hirdetéseket az ilyen-olyan portálokon, pénzt küldünk a vélt nyereményért egy-két e-mail alapján.

Nem vagyunk ügyesek, mi, mint a felhasználók összessége. Sőt. Buták vagyunk. És hiába vagyunk páran, akik a már ismert technikákat megpróbáljuk minél nagyobb nyilvánosságra hozni, balekok mindig vannak. És új technikák is mindig vannak, amit akár mi is megszívhatunk.

De azért azt jegyezzük meg: ez nem az internet hibája. Az emberi hiszékenység nem mai keletű dolog. Alig száz éve például Hamrák János még a Rottenbiller utcát is eladta, de kedvenc politikusaink is interneten kívül vernek át minket (ezt most inkább nem linkelem).

Miért írom ezt le? Kicsit felhúztam magam a HVG fent már linkelt cikkén, ahol egy fiatal titán olyan szintű pofátlan hozzállást tanusított, ami kicsit kicsapta a biztosítékot:

A tévéreklám húsz másodperce alatt az egyesület szerint "rengeteg" információt kell közölni: be kell mutatni, miképpen érhető el a szolgáltatás, a hangról klipet kell játszani, s "kommunikálni" kell az előfizetés telefonszámát. Számos más reklámban is szerepel apró betűs rész - érvelt Kamarás.
Hát a jó kurva anyátokat, mondanám, de nem mondom, hiszen kulturember vagyok. Hát ez az érvelés a tipikus etikátlan viselkedés: törvényesnek látszik, de... Ez a kis "de" pedig sok-sok elégedetlen ügyfelet fog jelenteni, akik majd elfordulnak az egyébként technikailag nem rossz emelt díjas szolgáltatásoktól.

Emlékszem még a kilencvenes évek eljére, a TV Shop dömpingre, amikor bejött a külföldről jól ismert csomagküldés. És az emberek kipróbálták, rendeltek, és kaptak terméket. Szart kaptak, nem azt, amit igérték. Emiatt aztán nagyon szigorúen kezdték szabályozni a területet, és a vevők elfordultak, nem szivesen rendelnek. Van egyfajta félsz.

Most ez történik az emelt díjas szolgáltatásokkal is, kedves Kamarás Dávid üzletág-igazgató és mindenki más a nagy magyar lenyúlósban: az emberek elfordulnak ettől is, és majd akkor sem használják, amikor pedig hasznos lenne.

Megéri? Jó dolog átverni az embereket? Lesz belőle új AUDI Q7 és 70 ezer forintos selyeming? Nincs legalább egy kis motoszkáló lelkiismeret-furdalás (jaj, miket is mondok, hisz ez üzlet) félsz attól, hogy valaki egyszer jól megkezeli FA testápolóval?

Mert hosszú távon ez se fog működni. Lehet gondolkozni az új átverésen.

(A fenti írásban a véleményemet mondtam el, nem állítom, hogy az említett személyek, szolgáltatások törvénytelenül viselkednek. Minden bizonnyal csak én vagyok érzékeny, és csak engem zavar ez az egész, így mégegyszer: a véleményemnek adtam hangot. Köszönöm.)

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr11380638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.03.14. 13:53:56

"Lenyúlásban nagyok vagyok."

Kösz, hogy felvállalod az egész ország nevében. :)

Egyébként igazad van.

Raha · http://jabjab.blog.com 2008.03.14. 14:43:18

Végtelenül utálom az ilyen gerinctelen vállakozási formát, és az embereket akik ebben részt vesznek.
De sajnos azt látja mindenki, hogy a csalóknak megy, aki rendesen dolgozik azt előbb vagy utóbb utoléri az APEH.
Így bizony kívánatos életforma lesz az erkölcsi érzék nélküli harácsolás.

datoka 2008.03.14. 15:46:47

Pár észrevétel:
1. Ebben a bizniszben sem előnyös, ha általánosítunk vagy ha demagóg módon közelítünk a témához. A mobil üzletág legalább olyan sokszínű, mint az online egyéb területei.
2. Való igaz, vannak olyan emeltdíjas szolgáltatást működtető vállalkozások a piacon, amelyek a lehúzásban jeleskednek, de erre a magyar mobilszolgáltatók adnak alapvetően lehetőséget, és nem csak a "nagy magyar lenyúlósban", hanem világszerte.
A tisztességtelen tartalomszolgáltató cégek számtalanszor okoztak már gondot az ügyfeleknek, de a mobilcégek nem dobták ki őket, pedig megtehették volna – nos, ez valóban üzlet, az érdekes ebben, hogy a mobilszolgáltatók leszar..k a saját piacukat.
3. Kamarás speciel pont a piac tisztességes oldalán ücsörög, bár valóban szerencsétlen, béna a megfogalmazása.
4. Miért mentjük fel a felhasználót? Hol van az előírva, hogy ember mint birka kell közlekedjen? Az emeltdíjas szolgáltatások több éve jelen vannak a piacon, még a ma olyan nagyon népszerűtlen MT SMS szolgáltatás sem nevezhető új keletűnek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.14. 16:53:04

datoka:
1. Tudom, többször is írtam róla.
2. Igen, ezt tudom.
3. Nekem úgy tűnik, egy olyan cégnél dolgozik, amelyik ezt a technikát használja. Vagy tévedtem volna?
4. Nem mentem. Leírtam: buták vagyunk. De ugye ettől még nem kell dícsérnem azt, aki ezt kihasználja?

datoka 2008.03.14. 17:04:20

Konrad,
nyilván van közöm a témához, speciel az én munkahelyemen nem készítünk tévés hirdetéseket.
Azt gondolom, ebben az ügyben nem a tartalomszolgáltató, aggregátor cégeken kellene elvernünk a port. Ez fontos üzenet lenne a HVG felé is!!!
A piac rendbetétele itt a mobilszolgáltatók felelősége első sorban. Persze, azzal nem vitatkozom, hogy lehet a mobil tartalom bizniszt tisztességesen és kevésbé tisztáz űzni, de az is biztos hogy 20-25 másodpercben nem lehet mobil gyorstalpalót tartani a népnek. Ugye az is elfogadható, hogy nem kezdik úgy a reklámot: VIGYÁZZ!!! HA NEM MONDOD LE A SZOLGÁLTATÁST, AKKOR PÓRUL JÁRSZ!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.14. 17:08:55

datoka, nem mentelek fel. A ti felelősségetek is, hogy olyan szolgáltatást hirdettek tévén keresztül, ami félreérthető: egy sms elküldésével nemcsak egyszer fizet a felhasználó.
Ha úgy gondolod, hogy ez ellen a szolgáltatóknak kell fellépni, mert káros, AKKOR pl. TI MIÉRT CSINÁLTOK ILYET? Mert lehet? Erre írtam, hogy bár az utolsó szögig törvényes, de szerintem nem etikus.

datoka 2008.03.14. 17:24:40

Konrad, a szakma és ezek a szolgáltatások is a törvények és etikai kódexek betartásával (és sajnos direkt nem írom, hogy betarttatásával) működnek.
pl.: www.t-mobile.hu/egyeni/ugyfelszolgalat/tajekoztato/etikai_kodex.shtml

A felhasználó, amikor egy előfizetéses jellegű, megújuló emeltdíjas szolgáltatásra előfizet (MTSMS), 2 db visszaigazoló SMS-t is kap a szolgáltatójától, amelyben leírják neki, hogy majd ezen túl mit, mennyiért fog kapni. Még akkor is dönthet a tartalmak és a szolgáltatás sorsáról, visszamondhatja, töröltetheti.
Ha ez nem elég az emeltdíjas szolgáltatásokat mindenki letiltathatja magának a saját mobilszolgáltatójánál. Szerinted az lenne a megoldás, ha ilyen szolgáltatások nem üzemelnének? Ilyen alapon zárjuk be a bankokat, az utazási irodákat és az összes „hézagosan” kommunikáló üzletet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.14. 18:04:58

datoka, a hirdetés praktikusan nem ad teljes körű tájékoztatást. Az apróbetűs rész ugyanis tipikusan olyan, ami nem látható a tévén. Igaz, a törvény BETŰJÉNEK megfelel, ezzel lehet takarózni, de ha valaki végre megkaparja, kiderül, hogy ez nem elég.
Ja, hogy le lehet mondani sms-be olyat, amire nem is tud, hogy előfizet? Mert 2x 160 karakterben lehet pontosan kommunikálni azt, amit 20 másodpercben nem?
Magát a reklámot lehetne megírni nem átverős módon, például azt belerakni, hogy a díj nem 480 Ft, hanem heti 480 ft. Vagy napi vagy ahogy éppen működik. Így miért nem lehet? Alig egy szóval több, az pedig csak belefér nem?
Ja, hogy így kevesebben fizetnek? Hát, igen. A tisztesség nem kifizetődő.
Egyébként pedig a bankokat mostanában nagyon büntetik a hézagos kommunikáció miatt. Lassan az ilyen emelt díjas sms szolgáltatóknak is kinézhet egy 100 milliós bírság ezek alapján...

datoka 2008.03.15. 10:08:05

Igen, na csak megérte, eljutottunk odáig, hogy elhisszük, hogy a tartalomszolgáltató cégek 95%-a törvényesen dolgozik a piacon. Valóban, a tisztességes kommunikáció létfontosságú, de mint írtam, abben a mobilszolgáltatók tudnak lépni. A helyükben egyszerűen kidobnám a piacról azokat a cégeket, akik nem játszanak frankón. Ez nem teszik meg. Én a 100 milliós bírságot is az operátorok nyakába varnám ezért (a bevételek felét végül is ők teszik el)

MarketMann 2008.03.15. 11:09:10

Kommentek vegyesen
1. Konrád, szerinted valóban elfordultak a fogyasztók a csomagküldő cégektől a 90-es évek óta, s nem éppen fordítva? Ez nagyon merész állítás, s gyanúm szerint a piac nem ismeretéről árulkodik.
2. Semmilyen szinten nem magyar a csengőhang sztori, érdemes kicsit kitekinteni a nyugat-európai piacokra is. Nem véletlen, hogy a német hirdetésekben "Kein Abo" az egyik fő üzenet.
3. datoka: ez éppenhogy nem az operátorok ügye, szerintem gondold át a jobi vonatkozásokat. Egy jelentős erejű cég (operátor) nem köthet ki piacszabályozásra alkalmas feltételeket a szerződéses partnereinek. Ha pedig az operátorok monitoroznák a hirdetéseket (!!!!!), a pontos modelleket és a partnereik részletes üzleti tevékenységét, jelentős piactorzításra lenne lehetőségük. Az egész problémakör végtelenül egyszerűen fogyasztóvédelmi és/vagy reklámkérdés. Mint ahogy a csomagküldésért és hirdetéséért sem a posta vagy a tv/média felel.

datoka 2008.03.15. 19:00:31

MarketMann: az gondolom, hogy a fogyasztók védelmének elsődleges eszköze lehet az önszabályozás. A mobilszolgáltatóknak igen is felelőségük lenne a saját piacuk monitorozása. Miért gondolod, hogy ezzel bármilyen jogi gond lenne? Az ügyfél az operátoré, az elérés az operátoré, a fizetési megoldás az operátoré. A mobilszolgáltatók egyébként közösen megalkottak egy etikai kódexet, amelyet elméletileg minden partner írásban jóváhagyott és ígéretet tett a betartására. Az operátornak csak azt kellene szemmel tartania, ki nem tartja be a szabályokat, és a második „tévesztésnél” szerződést kellene bontania a partnerrel.
Ez a piac sok pénzt termel, de viszonylag kevés szereplővel. Kb. 10 cég hozza a bevételek 80%-át a mobilszolgáltatóknak. Ezt nem lenne nehéz szemmel tartani…

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.15. 20:10:03

Igazad van. Sajnos. Egyre inkább errefelé tendál a világ. És ami a röhjes az egészben, hogy vitás esetben a megtévesztet fogyasztó szívja meg. Sajnos. Remélem, hogy nem lesz ez mindig így.

MarketMann 2008.03.16. 11:53:42

"Az operátornak csak azt kellene szemmel tartania, ki nem tartja be a szabályokat, és a második „tévesztésnél” szerződést kellene bontania a partnerrel."
És ki dönt arról, hogy mi a tévesztés? Egyetlen üzleti szervezet sem viselkedhet hatóságként. Az önszabályozás jó dolog, viszont, ha jól értem, a sérelmes hirdetések megfelelnek a szabályoknak - csak trükkös módon. És innen kezdve egyszerűen reklámtörvény vagy fogyasztói érdekképviselet, mint korábban is mondtam.

datoka 2008.03.17. 11:18:27

MarketMann_a szabályozáshoz egy adalék: a Google egy pár hónapja egyszerűen leveszi azokat a mobil tartalom hirdetéseket a kampányaiból, amelyek SZERINTE nem felelnek meg bizonyos követelményeknek. Tehát a gaz aggregátor nem költhet és nem kereshet, ha nem játszik - alapszinten - korrekt módon. A Google fiúk felismerték, amit a hazai mobilszolgáltatók nem > nem fél évre kell építeni a piacot.

d2 2008.03.18. 12:19:58

datoka: szerintem ezzel marketman véleményét támasztod alá, a Google ugyanis nyilván a reklámok szabályozása miatt kényszerül ezt megtenni (az operátorok pedig nem hirdetői kapcsolatban állnak az aggregátorokkal).

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.03.21. 12:57:13

A szolgáltatók rájöttek arra, hogy NEM ABBAN van a biznisz, hogy te megrendelsz egy szolgáltatást... és ők bokáznak ott nálad, hogy hosszabbítsd meg!

Hanem abban, hogy egyszer megrendeled és addig kapod a dolgokat ameddig LE NEM MONDOD! A sok hülye úgyis elfelejti lemondani/nem időben kapcsol.

Tipikusan ilyen az ADSL is néhol...nem mondod le időben..automatikusan meghosszabbodik!! :)


süti beállítások módosítása