Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1130) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pénz, pénz, pénz

Címkék: onlinemarketing

2008.04.09. szerda 10:46 Konrad

Mennyit költöttek a cégek tavaly az interneten? Ez a fajta zsebben való turkálás mindig izgalmas téma volt. Az MRSZ ma (konkrétan most) tartja a gerbeaud-házban a sajtótájékoztatót, ahol Nagy Bálint, az MRSZ elnöke éppen arról beszél, hogy bár a számok támadhatóak, de a most nyilvánosságra hozott kutatás nyolc éve készül, így végső soron pontosak. Legalábbis nyolc éve folyamatosan ugyanúgy lett mérve.

Dr. Skriba Judit, a Népszabadság munkatársa kapott most szót, ő állította össze a kutatás eredményét, azaz végső soron ő formázta a számokat. És hogy ne maradjunk közhelyek nélkül: "A reklám a XX. század barlangrajza." Hurrá.

Az utóbbi évben 6 százalékkal nőtt a hazai reklámpiac (végre az első szám, de még a prezin még mindig csak a cím látszik). Az adatok mögött nagy szakértői gárda áll, nagy cégek pontos költései. Ezt nem árt tudni.

2007-ben az MRSZ szerint 187 milliárd ft-ot költöttek a cégek reklámra. Ebből 74,95 milliárd a tévé, 67,65 milliárd a sajtó (offline, persze), 19,93 milliárd közterület, 9,61 milliárd rádió, 0,85 milliárd mozi és 14,01 milliárd az internet. Ez utóbbi növekedett a legjobban, 44,43%-al (9,7-ről 14,01 milliárdra).

De ne legyünk bezárva, nézzük a világ reklámköltését (európai adatok még nincsenek). A "világ reklámtortában" az arányok hasonlóak, kicsi különbséggel a sajtó erősebb, nem a tévé. 8,1% egyébként az internet aránya (Svájc 1% és Svédország 12% a két véglet...) Vannak más apróbb eltérések is, de a hazai viszonyok kb. tükrözik a world wide-ot. Világszinten a növekedés 5,31%, ebből internet 32,42%. A folyamatos növekedést egyébként a fejlődő országok hozzák.

Iszonyú sok számot nyomnak elénk, most például arról van szó, hogy mi várható 2008-ra. Két nagy növekedési elem az Olimpia (önmagában 6% növekedést hozhat) és az USA-ban az elnökválasztást. A jósok szerint 92% valószínűséggel fog nőni az internetes költés, 8% valószínűséggel szerint stagnál.

Most pedig vissza a hazai internethez. Novák Péter, az MRSZ alelnöke (és a Kirowski ügyvezetője) elmondta, hogy a 14,01 milliárdban nincs benne a site-ok fejlesztése. A külföldi adatok alapján látható, hogy a jövőben mi várható: a jelenlegi tendenciák folytatódnak, aminek a lényege, hogy az interneten eltöltött idő nőni fog. Ezzel együtt persze szélesedik az a kör is, amit a felhasználók csinálnak az interneten.

A tavalyi év szemmel látható változása a keresőmarketing térnyerése. Évek óta létezik idehaza is, de tavaly növekedett igazán. A 14,01-ből kb. 1-1,1 milliárd Ft ment a PPC re, ami a 2006-os kb. 400 millióról lett ekkora. Idén is várhatóan duplázódik ez a terület.

Nagy Brittaniában a PPC 61%, az USA-ban 42-43% az a csúcs, ami fölé már nem is fog az arány várhatóan növekedni.

Ezzel a növekedési "jóhírrel" záródik lassan a sajtótájékoztató, még vannak kérdések, de ennél többet már nem fogunk megtudni.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr85418104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.04.09. 14:09:21

Arról létezik valami adat, hogy keresők tekintetében mennyi az a költés, ami kimondottan optimalizálásra ment? Vagy ez benne van a sitebuilding költségében, és ezért nem kimutatható?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.09. 22:25:49

Az benne van részben a sitebuildingben, részben egyéb tanácsadás - praktikusan mérhetetlen...

_zsolti_ · http://flashgames.blog.hu/ 2008.04.11. 05:17:40

Arról van info, hogy a PPC-re költött pénz milyen arányban oszlik el adsense, etarget + a többi hirdető között?

Sikike 2008.07.22. 12:12:14

Jó lenne tudni, hogy a direkt marketing rész mennyi az online piacon belül és az egyes direkt marketing eszközök hogyan oszlanak meg(direkt mail, hírlevél, sms-mms, telemarketing, adatbázis managemnet, listaközvetítés...). Van erről valamilyen hazai adat?

Szilveszter · http://www.cfp-gsz.shp.hu/ 2008.08.29. 22:54:58

Valamikor 2 hónapja rész vettem egy konferencián, ahol, igazából a nagyvállalatok reklám hatékonyságáról volt szó. A T-Com vezérigazgatója, szó szerint, ledöbbentette a hallgatóságot, amikor azt mondta "A mai reklám megoldásokra költött pénz, egyenlő az ablakon kidobott pénzel"

Igen, én ezzel egyet értek és már sok külföldi szakember is, hiszen kimutatható, a fogyasztók csökkenése, még azoknál a multiknál is ahol folyamatosan növelik a reklám kiadásokat.
De igazából, ez szerencsére bennünket KKV-at nem zavar! Sőt minél több folyik ki náluk reklámra, és közben csökken a minőségi ellátás, kiszolgálás, a vevők száma, addig mi kevesebb ráfordítással, okosabb marketinggel, piacot nyerhetünk.