Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kurt: Te beteg vagy, keress meg egy orvost. Nagyon nem egészséges, amit csinálsz. Engem pont nem ... (2021.04.18. 12:28) Covid - túléltem
  • kurt: @Drizari: @Konrad: @Motorogre: @Hórukk: @DarthVader: @Betteli: @Kivlov: @accountant050915: ... (2021.04.18. 01:28) Covid - túléltem
  • Konrad: @fefe79: Ehhez nem sok közöm van, nem én készítem az ilyen ajánlókat... (2021.04.16. 22:28) ...szülinapos...
  • fefe79: Az Ady-fotós cikkre kattintok, és ez jön be. ??? (2021.04.16. 16:18) ...szülinapos...
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Kinek a beszélőjét? Így, hogy kiderült, hogy funkcionális analfabé... (2021.04.13. 14:15) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (370) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (240) közösségi média (11) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (32) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1219) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (32) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (323) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (246) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tisztul a kép

Címkék: kampány keresőmarketing sem

2008.04.24. csütörtök 14:01 Konrad

Sokszor feltett kérdés, hogy mekkora és milyen szerkezetű a hazai keresőmarketing piac. A két meghatározó szereplő, a Google és az ETARGET csak nagyon kevés adatot hoz nyilvánosságra, így alapvetően keveset lehet tudni.

Most a piac két meghatározó hazai ügynökségi szereplője - az Arcus Search és a Klikkmánia - késztett el egy becslést, amely az iparági tapasztalatokra, saját forgalmukra és ismereteikre építve elég pontos adatokat szolgáltat. A közlemény letölthető a Klikkmánia oldaláról, de kicsit szemezgetek most belőle!

A hazai piac teljes volumene 2007-ben 1,2 milliárd forint volt. Ez önmagában nem mond sokat, tegyünk mellé még két számot: tavaly előtt a becsült piacméret 300-400 millió volt, illetve 2007-ben a teljes online reklámköltés 14,1 milliárd volt. És akkor számolgasson mindenki kedve szerint ezekből.

A becslés alapján a Google forgalma adta a 61,8%-ot, az ETARGET-é 37%. Nagy a különbség, de nagyon érdekes lesz majd, hogy 2008-ban ez hogy alakul. Mindkét cég dinamikusan növekszik, ugye január 1. útán került az ETARGET hálózatba az Origó és az iwiw is, de a Google aktívan és agresszíven kezdett értékesíteni - egyszóval megy a bunyó.

Pár más érdekes adat mellett van egy táblázat még arról, hogy egyes területeken hogy alakultak az átlag kattintási árak. Ha jól sejtem, ezek nettó árak (mint minden más adat is):













Ez mondjuk így önmagában is érdekes, de sokkal izgalmasabb lesz, ha már majd jövőre tudunk összehasonlítani. Akit egyébként ez a téma érdekel, vannak havi USA adatok errefelé.

Jó kis felmérés ez, előre látom, sokat és sok helyen fogom tudni használni. Hasznos és hiánypótló!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr60440237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

byp 2008.04.24. 17:23:26

Nagyon, jó, hogy elkészült egy ilyen tanulmány, de had legyen egy építő jellegű kritikus megjegyzésem. Az iparági átlagokat bemutató táblázatból az alsó átlag sor nem helyes, mivel simán átlagolták a 7 értéket, ahelyett, hogy súlyozták volna az egyes iparágak részesedésével az összegeket, és azt átlagolták volna. Én gyorsan megtettem a tanulmány alapján ezt a súlyozást, és az eredmény 45 Ft a keresőkben, 40 Ft a tartalomhálózatban (ez utóbbi véletlenül megegyezik)

Longhand · http://optimalizalas.info 2008.04.24. 23:08:03

No, végre valami hazai adat, köszönjük a Klikkmanianak és az Arcusnak!

Szaki 2008.04.25. 10:03:26

Már régen várok valami hasonlóra, köszönet érte! Egy apró kérdés: a tartalmak melletti hirdetések miért tartoznak a keresőmarketinghez?

Sziebig Péter · http://www.klikkmania.hu 2008.04.25. 12:11:15

Bár nincs univerzálisan elfogadott definíció ma a keresőmarketing itthon gyakorlatilag a keresőhirdetést és a SEO-t jelenti.

A keresőhirdetésen belül a search és content hálózat az, amit beleértünk (leginkább azért mert az adwords etarget rendszerek ilyen típusú megjelenéseket kínálnak)

ezért is szerencsésebb keresőhirdetések helyett PPC piacról beszéli, hiszen mindkettőben klikk alapon veszel kattintást

de abban abszolút igazad van, hogy a keresőhirdetés és keresőmarketing határai elég ad-hoc módon kezelhetők

imho árukereső is simán a search marketing része...

Szaki 2008.04.26. 00:17:39

Ezt még bonyolítja talán az, hogy lehet megjelenés és konverzió alapján is fizetni az adwordsben, ami már már nem ppc. Viszont nem hinném, hogy ez sokat módosítana az eredményen. Gondolkoztam még a szöveges hirdetés-piac elnevezésen is, viszont ez sem fedi a valóságot, ugyanis multimédiás bannereket szintúgy lehet tartalomra célozni.

Minerva · http://www.hipofizis.hu/ 2008.04.27. 00:55:20

Sziasztok! Longhand véleményéhez hasonlóan én is örülök az adatoknak. Köszönöm, érdekesnek találtam.


süti beállítások módosítása