Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1130) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Friss lehellet

Címkék: blog onlinemarketing kampány kreatív ajánló blogmarketing

2008.05.29. csütörtök 22:29 Konrad

Állandó vesszőparipája az online reklámiparnak, hogy milyen új hirdetési formákat lehetne használni, amik (még) nem égte be, amikkel aktivizálni lehet az embereket. Sok az erőlködés, sok a próbálkozás, de kevés az olyan korszakos megoldás, amikor rá lehet mutatni: na ez az első, ez igen, ez valami.

Én éppen most szaladtam bele egy ilyenbe. Igaz, korszakosnak csak a hazai piacon lehet nevezni, de a megvalósítás és maga az ötlet is igazi friss lehellett a fülledt hazai piacon.

Egyébként nem valami iszonyatosan látványos dologról van szó. A megoldás egy minialkalmazás, egy widget, ami egy promóciát támogat. Konkrétan az a megoldás, ami éppen most nálam is kintvan, de mivel le fog kerülni majd idővel, legyen róla egy kép is. Íme:

























Ez a valami több blogba is kikerült, hiszen egy egyszerű kód, amit símán be lehet illeszteni. Sőt, a blog.hu-n egy belső üzenet adja közre mindenkinek, hogy ezt be lehet fűzni. Ha ez se lenne elég, még videó is készült, hogyan kell beilleszteni.

Aki kirakja, az részt vehet egy sorsoláson, és bemutató előtti jegyeket nyerhet.

És akkor lássuk, mitől is olyan jó ez a dolog!

Végre egy olyan hirdetés, ami bloggereknek szól, de nem wécékefével akarják letuszkolni a torkukon, hanem illedelmesen és nem eröltetve lett eléjük téve. Nincs benne semmi kötelező, nincs benne semmi tolakodó. Ez csak egy kis kiegészítés, amit ha valaki akar, használ. Persze az ösztönzés is kell, anélkül azért nem lenne a dolog sikeres. Mert sikeres, mára elég sok blogon megjelent - nemcsak bloghun, más is átveheti.

Ja, és nem egy egyszerű banner hirdetés, mert ugye abban sok újdonság nem lenne. Ez egy olyan aktív tartalom, ami folyamatosan változhat, kerülhetnek bele friss hírek, infók. Azaz nem hirdetés, hanem tartalom. Ez azért fontos.

Hogyan lehetne elszúrni ezt a megoldást? Ha kilóra akarnánk megvenni a hirdetési helyeket. Oké, az tervezhetőb lenne, de messze nem lenne meg ez a hatás. Nem érné el a hirdető a long tailt. És persze ha csilli-villi reklám lenne. Az se lenne az igazi. Persze, ez se egy letisztult design, de azért ennek oka van - maga a promóció sem egy feketefehér oktatófilm.

Persze mindebből következik, hogy nem egy Jolly Joker ez, azaz nem való mindenre, nem kell mindenkinek ajánlani. Ez egy egyedi megoldás, amit viszont már ez a kampány bevezetett. Mostmár akár meg is lehet venni.

Ismét fejlődtünk egy kicsit.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr21494208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

caféopen · http://www.onlinekkv.hu 2008.05.30. 12:32:55

Az utolsó mondathoz csatlakozom: hát ez az amit Magyarországon, a gazdagoj meg a hét alatt az interneten senki nem ért meg: nem kell mindent mindenkinek....

Mária 2008.05.30. 12:40:35

Kár, hogy éppen a "szexésnyújorkkal" kezdték...

Más témájú hirdetést én is szívesen kitettem volna az oldaldobozba.

Egyébként ezen a blogon is nagyon hülyén néz ki a 30+ NY szinglik promója :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.30. 13:05:42

Mária, a média és reklám területén nem kevés olyan ember dolgozik, akik beletartoznak a célcsoportba :)

Sziebig Péter · http://www.klikkmania.hu 2008.05.30. 14:25:05

had legyek kicsit kritikus:
miért hívják ezt widgetnek??

ez nem más mint egy adszerver kód, nem?

widget akkor lenne ha tudnál benne mondjuk venni is vmit, vagy minimális interakcióra késztetne.

ez egy sima blog.hu-s hirdetési zóna - imho

Mária 2008.05.30. 15:03:50

Konrád: ha kedvcsinálóként mutatod, hogy lám-lám, ilyet is lehet, akkor nem kellett volna elkomolytalanítanod vele a blogod jobb oldalát...

Kíváncsi lennék egyébként a statisztikára, hogy hány, a blog.hu alatt írogató ember tette ki úgy, ahogyan azt az admin felületen kérték :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.30. 15:25:51

Mária, kitettem, mert az nekem nem fáj. Ráadásul tényleg vannak olyan olvasóim, akiket ez mint célcsoport is érdekelhet.

Futó kampányról egyébként biztos nem adnak statisztikát, de ahogy hallottam, lehet, lesz a végén egy esettanulmány is talán az egészből.

Péter, elvileg ez nem egy egyszerű flash, hanem dinamikus tartalom. Az újdonság benne szerintem egyébként a kihelyezés módja és maga az alapötlet, és talán elindít egy ilyen egészségesebb irányt, ami a blogokon hatékonyabb. És akkor majd lesznek valódi widget funkciók is a jövőben...

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.30. 15:55:49

Az eszköz jó, de hiányzik a jó motiváció. Premierjegyeket lehet nyerni? Ugyanmár. Ez talán sok embert megmozgat, de szerintem többen legyintenek erre.
Mondok egy jobb motivációt: aki kirakja a blogjára, bekerül egy listában, valami promo.blog.hu-hoz hasonló listában, ahonnan könnyedebben ki lehet kerülni mondjuk index címlapra. Ez mindenkinek jó, különösen a hirdetőnek.

Mária 2008.05.30. 17:21:21

A promóhoz csak ne hasonlítson a lista :)

10-15%-ban a libuska "Aranyhaj" uralja egy másik szolgáltatónál írt blogjával...

A blog.hu szerint meg ez így jó, ahogy van...

nop · http://www.kirowski.hu 2008.05.30. 22:02:27

egyetertek Sziebig Péterrel, ez önmagaban "csak" egy beilleszthető kód, mint az adservereké.
Ami viszont érdekesebb, a blog.hu hathatós közreműködésével (ezért gondolom pénzt kap) a hirdető (mars) a konkrét blogokon ingyé kap reklámot (hagyjuk azt a pár jegyet, amit kisorsolnak). És a bloggerek akár még örömmel is teszik ki.
Blog.hu generated media for free. Kiváncsi vagyok, hogy mennyire kajálták be ezt a bloggerek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.30. 22:39:00

nop, alapvetően nem fog az ügyfél panaszkodni :)
úgy tűnik, ez a megoldás működőképes. Végülis a potenciális nulla bevételhez képest két ingyen jegy esélye pont 2300,- Ft-tal több bevétel :)

blümchen 2008.06.03. 10:41:31

Most már hírek is vannak benne, így sokkal widgetesebb.

vonal 2008.06.04. 22:46:33

ez egyáltalán nem különleges. amúgy az onlinemarketing blogon már elkezdte a szemem kikerülni az e-target szavakat.

aminek viszont bedőltem MAJDNEM nemrég és MAJDNEM rákattintottam az az index.hu-n jelent meg egy kép, amelyen egy nagy play gomb volt, mintha egy videot takarna, amúgy semmi szöveg csak egy női láb. szóval olyan volt, mintha a cikkhez tartozó video lenne.

még időben észrevettem és csak azért sem kattintottam rá, mivel ezalatt az egy másodperc alatt fel is fordult a gyomrom ettől az átverés kísérltettől, de szerintem többen bedőlhetnek és a kattintás az kattintás szóval ajánlom a kedves banneres kreatívosoknak.

blümchen 2008.06.05. 10:41:10

vonal, nem a kreatív a különleges ennél, hanem a média megvalósítás, az önkéntesség, az hogy külöböző motivációk mentén (rajongás, nyeremény) maguktól kitesznek egy hirdetést a bloggerek